Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 14:42
Nejsi sam. Stryc ma wifi kartu d-link. Sracka nejvetsi. Nema ani vlastni firmware ale musi se tam pribastlit. Zprovozneni pod Linuxem taky sranda.
Ja mel kdysi davno D-LINK router.
Pod Windows fungoval ok, nicmene pod Linuxem ne. Ocividne ten DNS server, co bezel na tom routeru odmital spolupracovat s jinym OS, nez Windows... Radeji jsem se toho kramu zbavil...
Až na ten roztomilý detail, že ten krám nemá ani telnet v základu nainstalovaný.JJ to je právě ono
Jinak jsem kdysi nastavoval Dlink, který nepropouštěl ssh spojení v jiném OS, než ve Windows. Ve windows putty šlo a připojil jsem se kamkoliv, ale v Linuxu ne.Tak zrovna takový nějaký D-Link mám u rodičů. Problém je v tom, že ten router tiše a bez uzardění zahazuje všechny pakety, které mají TOS nastavený na něco jiného než 0, což byl případ SSH. Takže stačí v Shorewallu nastavit, že pakety pro port 22 mají mít TOS 0, a SSH spojení začne v pohodě fungovat.
Řešil jsem podobný problém. Připojoval jsem wi-fi router do místa, z nějž byl předtím připojen kabelem desktop. Bylo nutné nechat router zkopírovat MAC adresu, kterou měla síťovka původního PC (celkem nelogicky se to nastavovalo jinde, než by člověk očekával). Někteří provideři ji používají k identifikaci počítače, který se přes ně připojuje.
Velký průvodce protokoly TCP/IP a systémem DNS(RNDr. Libor Dostálek), koupit ji a celou ji několikrát přečíst, protože když něčemu ku*va nerozumím, tak se snad do toho neseru, ne?(neber to prosím nijak osobně)
Zvednout telefon, vytočit číslo nějaké centra hlášení závad, nahlásit závadu a vyčkat do příjezdu technika (to bylo asi to jednodušší)
Haló, sme na Slovensku. Tu technika neposielajú (aspoň sa mi ich nepodarilo dokopať, aby sa na to prišli pozrieť). V každom prípade to vyzerá asi tak, že si vypýtajú údaje, pozrú, či na danej trase nie je porucha, alebo či sú zaplatené účty a to je všetko.
Mimochodom nie som totálna lama a myslím, že moje znalosti TCP/IP sú na konfiguráciu niečoho takého dostačujúce. Keď som chodil na Cisco Networking Academy (asi pred rokom) tak sa na mňa hádam muselo niečo nalepiť. Skôr by som sa potreboval naučiť ovládať Vistu. Inak prečo som si myslel, že to je Win + E?
Haló, sme na Slovensku. Tu technika neposielajú (aspoň sa mi ich nepodarilo dokopať, aby sa na to prišli pozrieť). V každom prípade to vyzerá asi tak, že si vypýtajú údaje, pozrú, či na danej trase nie je porucha, alebo či sú zaplatené účty a to je všetko.Tak snad milá slečna podepsala nějakou smlouvu nebo ne snad?
Mimochodom nie som totálna lama a myslím, že moje znalosti TCP/IP sú na konfiguráciu niečoho takého dostačujúce. Keď som chodil na Cisco Networking Academy (asi pred rokom) tak sa na mňa hádam muselo niečo nalepiť.V tom případě musíš vědět sám na co máš a na co ne. Já osobně bych u nějakého PPP vstal a odešel se slovy
nech si s tím technik poradí.
Skôr by som sa potreboval naučiť ovládať Vistu.To je jen výmluva. Vista je OS jako každá jiný. Ano, uznávám, že proklikat se k možnostem nastavení sítě u nich není jen tak, ale jak už jsem jednou řekl, když něčemu… (jo leda v případě, že si se tomu snažil porozumět, čemuž ovšem moc skuhrání tady v blogu nenaznačuje)
Inak prečo som si myslel, že to je Win + E?Win + Explorer.
Proste tiež nič moc značkaOd dob co existuje OpenWRT a podobné FW něco jako
nič moc značkapovažuju za
sprostosť.
Tak som teda nejako nastavoval forwarding všetkých portov na mňa a nech DHCP prideľuje rovnakú IP ako vonkajšiu (je to podstatné napr. pre filetransfer cez jabber bez proxy).No tak to potom předpokládám, že se té Cisco Academy na tebe moc nenalepilo. Teda abych pravdu řekl, tak nevím co se tam učí, protože jsem ještě neměl tu čest absolvovat. Ještě v tom může být chyba.
Technická podpora netušila čo s tým tak som sa dal do hľadania.A ty si smlouvu též nepodepisoval?
Pekne som vysvetlil aký mám problém a ono sa ma to spýta že čo je PPPOE.Pak bych ovšem pěkně poděkoval, řekl
Neshledanoua pustil se do sepisování smlouvy o odstoupení.
V zmluve to majú pekne vyriešené, proste je to problém užívateľa, môžem si buď kúpiť nový router alebo robiť čo chcemPak ovšem nechápu proč si takovou smlouvu podepisoval.
Joj a technická podpora ...Podle mých zkušeností jsou u technické podpory poskytovatelů připojení většinou dvě "obranné linie" - ten, s kým se naporvé spojíte, je většinou jen živá verze magnetofonu, jaký pouřívali na atomatické odpovědi v seriálu IT Crowd (v ČT Ajťáci) - má dopředu naučené nejčastější závady a jejich řešení (typu "Zkusili jste to zapnou a vypnout?"), ale většinou toho o moc víc neví. Druhá linie jsou už skuteční odbornící (alespoň ve srovnání s první linií), kam vás většinou přepojí až po tom, co všechny naučené postupy první linie selžou. U mého poskytovatele je možné, pokud víte jak na ně, rychle přeskočit první linii (naposledy stačilo "Ne, nemám Windows, mám několik počítačů, nefunguje to ani na jednom, a můžu pingnou jen na bránu, ale na nameservery a SMTP server už ne.") a rovnou se spojit s druhou, které opravdu něco udělá (naposledy "Omylem jsme při upgradu odstavili váš segment, během pěti minut to napravíme ..."). U Kyslíků to bylo celkem podobné, i když tam jsem musel většinou na spojení nějakou dobu čekat a dalo víc práce vysvětlit, že závada opravdu není v mojem stroji, ale v ADSL lince (v skutečnosti byla v přívodnikabelech, ale to zjistil až technik). Ale setkal jsem se s přístupem, kdy po mně operátorka vyžadovala přesný postup činností, u nichž sem část ani nemohl provést (nechápala, že v Ubuntu je úpně jiná konfigurace připojení než ve Windows), a trvalo mi skoro čtvrthodinu, než to vzdala a dala mi technika. Ten to vyřešil během minuty (u nich v konfiguraci byla chybně nastavená adresa brány pro přislušnou vnitřní IP adresu). Ale nejhorší zážitek měl můj bývalý kolega s UPC, který provolal asi hodinu na placené lince a nevyřešil to (většino doby jen čekal). Nakonec to "opravil" tak, ře zašel k sousedovi, opsal si nastavení jeho kabelového modemu a nastavil to (až na adresy) stejně. Byla to prý nějaká naprostá pitomost (myslím, že také v nastavení PPPoE), která se dala vyřešit i přes telefon, kdyby tam byl někdo, kdo tomu rozuměl ...
+1 s USB bootováním mám úspěšnost tak 50%...
tiez som u kamosa bojoval s d-linkom od t-comu. ich nastavovaci softik nejako nesedel routeru, webove rozhranie trochu fungovalo. mari sa mi, ze treba davat pozor na tlacitka ok a ulozit, kazde znamena nieco ine. router sa mi podarilo nastavit, ale nedrzal nastavenie(drzal iba do vypadku prudu), reklamacia uspesna, novy kus fungoval.
Za dverami stála moja bývalá spolužiačka. Dozvedel som sa, že má problém s pripojením na internet.Z tohohle jsem usoudil, že se bude jednat o erotickou povídku a natěšeně četl dál... Říkal jsem si, že s takovým tím "úvodem" to už autor trochu přehání, když tu přišel konec zápisku
dhcpd
, musí se použít dhclient
.
slivovicea nebýt toho, tak bych asi ani na zápisek neklikl.
Já jsem zase po shlédnutí slova "svalovice" začal hledat zmínku o chlastu... z pálených svalů.Fůj to by mělo hnusnej vocas. I když je pravda, že cokoli je lepší než výrobky firmy Stock. Jó kdyby ve firmě Stock udělali Svalovici - to by byl řááádnej humus! Je mi blbě jen si takovou vražednou kombinaci představim
I když je pravda, že cokoli je lepší než výrobky firmy Stock.
Měl jsem no-name vodku. Blé.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.