Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 13:40

E17 skrze OpenGL

11.5.2006 22:28 | Přečteno: 1716× | Linux | poslední úprava: 11.5.2006 23:04

Nedávno se mi poprvé podařilo úspěšně zkompilovat E17, doteď jsem používal pouze balíky pro Debian (z distribuce Elive), dřív jsem na to neměl znalosti a zároveň mi v systému chybělo dost dev balíků, které jsem postupně doinstalovával.

Proč jsem to vlastně kompiloval? No hlavně jsem chtěl zkusit nový dock jménem Shelf a také nějaké drobnosti, spolu se zapnutím renderovacího režimu GL pro E17.

Režim GL není podporovaný, protože některé karty (například ATI) nemají dostatečně kvalitní ovladače (ani binární ani opensource), které by umožnily normální provoz tohoto režimu. Standardně je ve zdrojácích zakázaný. Naštěstí moje nedávno zakoupená karta Nvidia s binárními ovladači tento režim podporuje.

Co se tedy musí udělat proto abychom mohli přepnout E17 do GL renderovacího režimu:

1. Zkompilovat knihovnu evas s parametrem --enable-gl-X11

2. Ideálně nastartovat systém a pomocí evas_gl_x11_test zkontrolovat jestli tento režim vaše karta podporuje.

3. V souboru e17/apps/e/src/bin/e_ipc_handlers.h přepsat řádky asi 6827 tak aby vypadaly takto:

if (!strcmp(params[0], "SOFTWARE")) value = E_EVAS_ENGINE_SOFTWARE_X11;
else if (!strcmp(params[0], "GL")) value = E_EVAS_ENGINE_GL_X11;
else if (!strcmp(params[0], "XRENDER")) value = E_EVAS_ENGINE_XRENDER_X11;

4. Ve stejném souboru přepsat řádky asi 6937 tak aby vypadaly takto:

if (!strcmp(params[1], "DEFAULT")) engine = E_EVAS_ENGINE_DEFAULT;
else if (!strcmp(params[1], "SOFTWARE")) engine = E_EVAS_ENGINE_SOFTWARE_X11;
else if (!strcmp(params[1], "GL")) engine = E_EVAS_ENGINE_GL_X11;
else if (!strcmp(params[1], "XRENDER")) engine = E_EVAS_ENGINE_XRENDER_X11;

5. Opět zkompilovat E17 (stačí jen zkompilovat znovu adresář e17/apps/e) a nainstalovat.

6. Nastartovat E17 a teď už mohu postupně jednotlivé části E17 přepínat do režimu GL a zpět do SOFTWARE pomocí příkazu:
enlightenment_remote -engine-set (Část E17) GL

Kde jednotlivé části mohou být: INIT, CONTAINER, ZONE, BORDER, MENU, ERROR, WIN, POPUP or DRAG

Doporučuji přepínat do GL jen část INIT a CONTAINER, tyto dvě jsem odzkoušel a nepozoruji jediné náznaky nestability. Pro provoz samozřejmě není nutné mít XGL, ani nevím jestli by to chodilo.

Nic převratného toto bohužel nepřináší, jen mohu mít na ploše například plně animované pozadí v rozlišení 1920x1200 a vytížení procesoru se pohybuje okolo 0-1%. V SW režimu mi toto pozadí sebralo cca 100% výkonu a bylo plynulé na A64 3400+ jen v rozlišení 800x600 a nižším.

Pro ty co to chtějí zkusit i pro ty co ne jsem natočil 2 videa, bohužel jsou trošku větší, protože jsem chtěl zachovat dostatečnou kvalitu.

Video1 - 38 MB (doporučuji shlédnout aspoň toto :) )

Video2 - 21 MB

Update: Po změně enginu je nutné provést restart pomocí příkazu:

enlightenment_remote -restart

Update2: GL engine byl zakázán, protože nepodporuje vykreslení více oken, pokud se bude skrze GL vykreslovat jen plocha a moduly, tak funguje správně (jedná se o jediné okno). Akcelerovat lze prakticky vše, pokud zapnu akceleraci pro třdu WIN, pak se akceleruje okno například EFM, nebo všechna konfigurační okna, zde je přesně vidět tento problém, jakmile mam akcelerované jen jediné okno je vše ok, ale jakmile otevřu více akcelerovaných oken, tak dojde k problémům s vykreslením a musím restartovat E17

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Cubic avatar 11.5.2006 22:44 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no kdybych mel den volna tak si to taky zkusim, mozna o prazdninach, vypada to fakt dobre
Do you like what you see? No? Well, bloody look harder.
11.5.2006 22:58 Voidless | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajimavy, to video je v rozliseni 1920x1100? Nejak mi to nechce brat ani Mplayer ani Totem pres Gstreamer :(
11.5.2006 23:07 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Divné, mě to mplayer přehraje bez problémů (ale je pravda že jsem neměl jediné video které by mi nepřehrál), ano video je v rozlišení 1920x1100, používám rozlišení 1920x1200 a chtěl jsem zabrat většinu plochy.

Použil jsem tento příkaz pro překódování:
mencoder input.avi -o output.avi -oac copy -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=2000:vhq:vme=1
11.5.2006 23:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Problém je v tom, že jaksik on výstupní driver xv nemůže přehrávat video ve vyšším rozlišení, než je nastavené v xorg serveru. Řešením je použít jiný výstupní driver.
11.5.2006 23:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
mplayer -vo x11 ....
Jakub Hájek avatar 11.5.2006 23:06 Jakub Hájek | skóre: 14 | blog: zamek | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pekny. Muzu se zeptat, kde se da splasit takove pekne pozadi?
Teprve tehdy, až nebudeme mít co ztratit, budeme opravdu svobodní.
11.5.2006 23:08 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Na www.get-e.org, odkaz
David Watzke avatar 12.5.2006 05:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je z CVS?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
12.5.2006 07:44 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
ano
12.5.2006 11:00 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Plánuju přechod z Fluxboxu na něco víc eye-candy ;-) V poslední době mě E17 docela zaujal. Xgl je jen pro Gnome a KDE, což není pro mě - i když časem se uvidí ;-)

E17 jsem zkoušel asi před měsícem a mělo jen pár bugů a to pozadí mi také brutálně trhalo. Na jakou kartu jsi přesně upgradoval? Myslíš, že by na mé šunce (Duron@900, GF440MX, ram 512MB) to OpenGL pomohlo? Xgl běhá svižně a E17 bez animovaného pozadí taky...
12.5.2006 17:14 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Jakákoliv karta se kterou chodí poslední binární ovladače od Nvidie, takže i ta tvá. Mam tedy GF 6800 GS, ale i na mé GF 4 MX 400 to chodí parádně.
12.5.2006 18:11 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Tak to musim zkusit ;-) Jinak to LCD vypada coool ;-)
12.5.2006 15:04 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No já bych to animované pozadí mít asi nemohl, díval jsem se na to první video a pěkně se mi z toho točila hlava :-)

Na čem zobrazuješ tak brutálně velké rozlišení? Projektor, předpokládám...?
I am Jack's wasted life.
12.5.2006 17:19 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Mam ho jen na jedné z 8 ploch. Hlavně proto abych zamachroval na Windowsáky :)) Ale je to příjemný pocit a pokud jsi zručný v kreslení a programování, tak si můžeš sám vytvořit vlastní. Jako lepší považuju to, že i všechny stíny se renderují přes Opengl, takže když je zapnu, tak nepozoruju jediné zpomalení a když nemám co dělat, tak si spustím modul, který mi na ploše generuje kapky deště a mraky :) Používám monitor LCD DELL 24 palců (takový můj vysněný vánoční dárek), o to monstrozněji dané pozadí působí :)
12.5.2006 17:35 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
Rozbalit Rozbalit vše Re: E17 skrze OpenGL
Asi k vám chodí nějaký bohatší ježíšek :-)
I am Jack's wasted life.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.