Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 23:04
Po dlouhé době jsem opět využil služeb Českých drah. Jako obvykle to člověka naplní různými zážitky.
Začalo to poměrně pozitivním zjištěním, že si člověk může koupit lístek pro kolo za 60 Kč a na ten pak kolo vozit dva dny. Ovšem kdyby ho bylo kam dát. V jízdním řádu jsem si vybral vlak se symbolem a popisem
rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol
. Ve vlaku mi bylo průvodčím vysvětleno, že tento symbol v podstatě nic neznamená, protože on v tom vlaku prostě místa na kola jinde než na plošinách normálního vagónu nemá. No nějak jsme se tam naskládali a naštěstí nikdo mezitím nechtěl vystupovat, takže nevzniklo moc konfliktů.
Při zpáteční cestě jsem pak už jen pobaveně sledoval, jak jsou schopni synchronizovat zpoždění dvou navazujících vlaků, takže přes 20 minut zpoždění oba vlaky dorazily do přestupní stanice současně .
Tiskni
Sdílej:
Vlakem jezdíme, sice občas je (bývá) bus rychlejší (třeba Student agency PH-BO), ale pohodlí, wc, možnost se projít, když už mne sezení nebaví, to dělá své.
Tak na vyšší cenu vlaků mam lék ... kilometrickou banku. Ale nejde ji používat neomezeně.
Moje poslední informace i praktická zkušenost je taková, že u KB nemusím platit za příplatek na EC/IC. Navíc si lístek vypíšu až ve vlaku - čehož zhusta a rád využívám a chodím 5 minut před odjezdem vlaku. Při těch frontách u pokladen je to pro mne dost velká výhoda.
Kdybych neměl rodiče v podkrušnohoří a přátele mj. v Ústí, Brně a Ostravě, tak bych taky neměl jak ji projezdit
S tím příplatkem nevím, na webu to mají napsané tak divně, že je to možné pochopit oběma způsoby.Cestující jedoucí na KMB neplatí ve vlacích vyšší kvality EC a IC příplatek pro tyto vlaky. Rozumím tomu tak, že příplatek nezaplatíš a nedovedu si představit, že bys ho platil.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.