Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 05:47
Zkoušeli jste v poslední době někdo objednávat něco přes internet ze stránek Bontonlandu? Jak vám to funguje? Poslední dobou s tím mám problém. Proto jsem se chtěl zeptat, jak vám, kteří jste to v poslední době zkoušeli, to funguje, nebo co si o tom myslíte.
Před několika lety jsem s objednáváním na stránkách Bontonlandu neměl žádný problém, udělal jsem za tu dobu hodně objednávek (na dobírku) a vždycky mi všechno fungovalo. Nyní jsem si chtěl zase něco objednat a už to nefunguje. Zkoušel jsem to několikrát a pořád nic. Jak jsem postupoval: Otevřel jsem stránku Bontonlandu. Vyhledal jsem požadované zboží. Najel jsem na vybrané zboží. Zmáčknul jsem tlačítko Do košíku. Kliknul jsem vpravo na Zobrazit košík, vidím v košíku vybrané zboží. Po tento krok by to bylo v pořádku, ale dál už ne. Dále jsem zmáčknul Pokračovat k pokladně. Ukážou se mi dvě možnosti: Jednorázový nákup bez nutnosti registrace a stávající zákazník. Protože nejsem zaregistrovaný, zvolil jsem Jednorázový nákup. Jak to postoupilo dál, tak jsem dole rozbalil Dodací adresa. Vyplnil jsem jméno, příjmení, ulice, číslo, město, směrovací číslo a stát. Vyplnil jsem všechno, až na řádek Firma, protože to do žádné firmy neobjednávám. A protože nejsem firma, nevyplnil jsem ani položky pod Firemní údaje. Zmáčknu tlačítko Pokračovat. Místo, aby se přistoupilo k třetímu bodu, který je Doprava a platba, tak se mi jenom posunula stránka směrem výš, jako by k položce Firemní údaje. A nemůžu se dostat k dalším krokům. Bylo mi poraděno, že jsem měl vyplnit e-mail, což je prý povinné, bez toho prý nemůžu v objednávce pokračovat. Zkoušel jsem to tedy znovu, prohlédl jsem si všechno pořádně, ale žádný řádek pro vyplnění e-mailu nikde není. Trochu divné. Přitom dříve žádné problémy nebyly.
Tiskni
Sdílej:
Dodaciu adresu som v druhom kroku nevypĺňal (má sa vypĺňať len keď je iná, ako faktúrovacia adresa). Ale žádné položky pro vyplnění fakturovací adresy nikde nejsou, proto jsem tu dodací adresu musel vyplnit, nebo jinak by nemohli vědět, kam mají zboží poslat.
Jediné, čo tam môže spôsobiť problém (teda aspoň na nič iné som neprišiel) je to, že v dodacej adrese nevyberieš krajinu. Tu jsem v dodací adrese vybral.
Znovu jsem se na stránky Bontonlandu podíval a zkusil, jako že něco objednávám. Nakonec jsem ty položky pro fakturační adresu našel, ale úplně jinde, než by měly být a ještě k tomu špatně viditelné. Navíc se mi taky některé další věci špatně zobrazují a to nejen při objednávání. Zobrazují se například tlačítka přes sebe, písmena přes sebe, utíkání textu a obrazu mimo prostor v okně a další chyby. Posílám dvě ukázky do přílohy. Dříve se mi všechno zobrazovalo dobře, až potom ty stránky zřejmě měnili a tak to dopadlo.
Problém bude v tom, že ty stránky se už zobrazují dobře jenom v některých prohlížečích a některých verzích prohlížeče. Nemůžu si pomoct, ale stránky, které správně fungují jenom v některých prohlížečích nebo některých verzích prohlížeče, nemůžu považovat za dobře udělané.
Pošli jim bug report.Komu nahlásit chybu?
Pokud nemají bugzillu, tak bych zkusil najít nějaké kontakty a ty prudit.Bugzillu jsem nenašel, nejspíš ji Bontonland nemá. E-mail jsem jim poslal, ale bez výsledku. Jenom odpověděli, ať zkusím jiný prohlížeč nebo ať updatuji falsh a javu. Ale že by opravili chyby na stránkách, to ne.
Znovu jsem zkoušel u Bontonlandu objednávat a konečně se mi povedlo dostat se ke třetímu kroku Doprava a platba. Musel jsem ale předtím vyhledat špatně zobrazené řádky pro fakturační adresu a číst špatně viditelné (překryté) nápisy, jako je jméno, příjmení, město ...atd. Čeho jsem si ještě všiml na stránkách Bontonlandu: U hodně výrobků nefunguje tlačítko "Do košíku", můžu na to klikat a nereaguje to a pochybuji, že to bude tím, že by bylo zboží vyprodané, to by museli mít vyprodané skoro polovinu zboží. Další věc, hodně odkazů (například pro zobrazení podrobností o výrobku) nefunguje, když kliknu, nereaguje to. A přitom jsem se přesvědčil, že to opravdu je odkaz tak, že jsem se podíval na zdrojový kód stránky a vidím něco jako <a href="URL">jméno odkazu</a>. Možná by se našlo i více chyb.
Kdyz ti to Bontoland nechce prodat, zkus to jinde.Což jsem taky několikrát udělal, využil jsem jiný obchod a Bontonland měl potom smůlu, mohl si za to sám. Kdyby měli stránky lépe udělané, třeba jako dříve, nemuseli přijít o několik objednávek. Horší situace bude, když některé zboží budu moct sehnat jenom v Bontonlandu. Poslal jsem Bontonlandu taky e-mail, ve kterém jsem popsal problém a odpověděli, že bych si měl updatovat flash a javu nebo použít jiný prohlížeč. Co k tomu říct. Stránky by správně měly být použitelné v co nejvíce prohlížečích a co nejvíce dalších případech. Dříve jim to šlo, tak nevím, proč by nemohli mít stránky pořádně i dále.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.