Portál AbcLinuxu, 31. října 2025 08:31
...ale jinak je celý obor bez výrazných praktických úspěchů, to už se taktně zamlčuje.To není úplně pravda. Na trh se pomalu dostávají auta na hybridní pohon - benzínový motor, který je při zátěži (rozjíždění, jízda do kopce) podporován elektromotorem. Ten při brždění nebo jízdě z kopce zároveň slouží jako generátor a dobíjí baterie. V současné době je to sice drahá sranda, ale ty auta mají spotřebu okolo tří litrů na sto kilometrů
 Původně jsem chtěl rubriku pojmenovat výstižněji, ale snažte se, milánci!
LOL
 Původně jsem chtěl rubriku pojmenovat výstižněji, ale snažte se, milánci!
LOL  
             )
Chtělo by to maximálně využívat obnovitelných zdrojů(vyřešila by se i otázka zaměstnanosti a zemědělství)
Osobně bych doporučil pohon na elektrickou energi(u vodíkových pohonů jde stejně o elektropohon) či jaderné palivo. 
Buď by jsme si vždycky večer dali auto na nabíječku a ráno frčeli. Museli by se postavit obří Jaderky aby jsme stíhali dodávky energie. Negativum by spočívalo co s přebytečnou energií(v okurkovém čase). To by jsme si třeba mohli ohřívat přehrady na přijatelno teplotu 24 stupňů, či vystřelovat pomocí elektromagnetického děla do vesmíru bordel.
)
Chtělo by to maximálně využívat obnovitelných zdrojů(vyřešila by se i otázka zaměstnanosti a zemědělství)
Osobně bych doporučil pohon na elektrickou energi(u vodíkových pohonů jde stejně o elektropohon) či jaderné palivo. 
Buď by jsme si vždycky večer dali auto na nabíječku a ráno frčeli. Museli by se postavit obří Jaderky aby jsme stíhali dodávky energie. Negativum by spočívalo co s přebytečnou energií(v okurkovém čase). To by jsme si třeba mohli ohřívat přehrady na přijatelno teplotu 24 stupňů, či vystřelovat pomocí elektromagnetického děla do vesmíru bordel.  ))) 
A nebo mít v autě přímo reaktor, který by nám zvláště v zimních měsících mohl topit v baráku.
))) 
A nebo mít v autě přímo reaktor, který by nám zvláště v zimních měsících mohl topit v baráku.  (potěž pánbuh kdyby přišla automobilová zácpa, to bychom asi neuchladily
 (potěž pánbuh kdyby přišla automobilová zácpa, to bychom asi neuchladily  )  ) 
Stějně by bylo nejlepší vyřesit otázku lidského příživnictví na přírodě jedním pořádným holomrázem....
)  ) 
Stějně by bylo nejlepší vyřesit otázku lidského příživnictví na přírodě jedním pořádným holomrázem....  ))
))
            
http://blisty.cz/art/24380.html
http://blisty.cz/art/24065.html
http://gnosis9.net/ko_ropa2.html
Jeste pridam zacatek z posledniho clanku:
"Vari sme spotrebovali všetku ropu? Myslel som, že nám ešte zostáva 40 rokov"
Konec ropy V praxi nemôže dôjsť k tomu, že by sa odrazu spotrebovala všetka ropa. Ťažba ropy totiž sleduje takzvanú zvonovú krivku. To platí či už hovoríme o jednotlivom poli, krajine alebo planéte ako celku.
Na vzostupnej časti tejto krivky je ropy dostatok, zatiaľčo na zostupnej časti krivky sa stáva vzácnejšou a zvyšujú sa náklady potrebné na jej ťažbu. Vrchol krivky zodpovedá bodu, keď sa vyťažilo zhruba 50 percent všetkých zásob. Keď sa nachádzame za vrcholom, produkcia ropy klesá zatiaľčo ceny stúpajú.
Aby sme to povedali jednoduchšie. Napríklad ak by bol rokom globálneho vyvrcholenia ťažby ropy rok 2000, produkcia ropy v roku 2020 by bola rovnaká ako v roku 1980. Dá sa však očakávať, že populácia v roku 2020 bude omnoho väčšia (približne dvakrát) a bude oveľa viacej industrializovaná (a teda viacej závislá na rope) ako bola v roku 1980. Dôsledkom by bolo, že dopyt po rope by prevyšoval jej produkciu a to význačnou mierou. Dôsledkom by boli vysoké ceny ropy, rozpad ekonomík závislých na rope a vypuknutie vojen o suroviny.
Kľúčovou záležitosťou nie je, kedy sa spotrebuje všetka ropa, ale kedy jej nebude toľko, aby zabezpečila ekonomický rozvoj. V tomto zmysle môžeme vrchol v ťažbe ropy prirovnať k dehydratácii ľudského tela. Ľudské telo sa skladá z približne 70 percent vody. Telo 100 kilového muža teda obsahuje 70 kilogramov vody. Pretože voda je pre ľudské telo veľmi dôležitá, človek nepotrebuje stratiť všetkých 70 kilogramov vody, aby skolaboval v dôsledku dehydratácie. Už strata 5 – 10 kilogramov môže spôsobiť jeho smrť.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.