Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 22:33
Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.
Tiskni
Sdílej:
Jestli nemá zásilka kod, tak asi polohu nezjistíš. Zavolat zkusit můžeš, ale to ti asi neřeknou.
Bez čísla se nic moc nedozvíš. Maximálně ti podle jména sdělí, zda ta zásilka není na pošťě už uložená. Asi bych se mrkl na dodací podmínky prodejce a potom na podmínky Hermesu, zda je tam nějaká lhůta. Rozhodně je ale dobré mít na zřeteli, že maximální doba, po které lze na eBayi dát feedback, je 60 dnů od nákupu.
Asi tak v padesátém dnu bych napsal e-mail prodejci a kdyby včas situaci nějak nezačal řešit, tak bych na něj zkusil eBayovský formulář Item Not Received. To s většinou prodejců pohne
Asi tak v padesátém dnu bych napsal e-mail prodejci a kdyby včas situaci nějak nezačal řešit, tak bych na něj zkusil eBayovský formulář Item Not Received. To s většinou prodejců pohne
No pokud zrovna neni z Nigerie ;)
Z Nigérie je to ale strašná dálka, zatím mi odtamtud ještě nic nepřišlo.
Maximálně ti podle jména sdělí, zda ta zásilka není na pošťě už uložená.
No právě. Mohli by mi říct (na nějaké centrále), zda jim to prošlo rukama?
Asi bych se mrkl na dodací podmínky prodejce a potom na podmínky Hermesu, zda je tam nějaká lhůta.
Prodejce píše, že Hermesem to trvá déle. Na webu Hermesu jsem nezjistil vůbec, ale vůbec nic.
Rozhodně je ale dobré mít na zřeteli, že maximální doba, po které lze na eBayi dát feedback, je 60 dnů od nákupu.
To je divné. Ten nákup proběhl před pěti týdny a už teď jej v administraci nemohu najít.
Asi tak v padesátém dnu bych napsal e-mail prodejci a kdyby včas situaci nějak nezačal řešit...
Psal mi, že to poslal. BTW je to tohle.
S tou centrálo těžko říct. Na druhou stranu, na infolince jsou většinou dost ochotní a rádi sdělí tracking info i k zásilce, kterou není možné na jejich webu sledovat. Pět týdnů se mi zdá docela dost, z Německa jsem tu věci měl vždycky maximálně do týdne. Pokud to skutečně poslal, bude nejrozumější ho přimět k tomu, ať si podá na Hermesu reklamaci (nebo ať se tam aspoň zeptá). Že to oni nedoručili není tvoje věc, ale věc prodejce.
OT: Kupujícímu z eBaye jsem před měsícem posílal do Států balík. Ekonomicky. Zatím se všechno vždy váhově a cenově vešlo do doporučeného případně cenného psaní, zde jsem ale byl nucen přikročit ke standardnímu balíku. Před týdnem jsem na poštu volal, kde že se jako ten balík fláká (aneb First Class Intl. je tu z USA tak do 14 dnů) a oni, že prý to může trvat až tři měsíce! To bych si tam ten balík mohl dovézt na člunu sám a bylo by to rychlejší Příště tedy už rozhodně prioritně. Jo a taky je dobré vědět, že reklamační doba na zásilky do ciziny není 15 dnů jako v rámci ČR ale opět tři měsíce. Z toho plyne, že se můžete dozvědět až po půl roce, že balík pošta nedoručila a že si tedy můžete jít pro finanční náhradu. Síla, co?
Zrovna teď jsem dohovořil s paní na hl. poště tady u nás v HK. Koupil jsem si thinkpad na ebay z anglie a trapně jsem si myslel, že tu balík bude už v pátek ( pondělí odesíláno). Paní my řekla, že teď o Vánocích to je tak na 3 týdny. Sledovací číslo taky nemám. Zasíláno First Class z UK. Máte s tím někdo zkušenosti jak dlouho to z UK trvá? Docela se na něj už těším.
Asi před půl rokem jsem kupoval jsem Treo 500v (blbec jsem si myslel, že se to dá i používat ) a měl jsem ho doma za týden. S těmi třemi týdny bych to vzhledem k vánoční sezóně viděl docela reálně
Kdyz jsem posledne kupoval neco z UK na uk ebay, tak to trvalo asi 8 dni, nez mi to pristalo doma. Pres vanoce bych veril, ze to bude 2x-3x delsi protoze nase "speedpost" proste nebude stihat hlavne vzhledem k tomu, ze venku je vsechno levnejsi a tudiz polovina lidi kupuje stejne jako ty.
Stačí, když si balík pojistíš na odpovídající částku, a můžeš klidně posílat poštou.
To je, bohužel z vlastní zkušenosti, pouze teorie. V reálu jsme dopadli několikrát tak, že při reklamaci bylo úplně jedno, na kolik byly balíky pojištěny. Prostě se ztratily. Reklamoval jsem například zničenou grafickou kartu (přehřál se na ní a odpálil nějaký kondenzátor), která však - ač pojištěna na tři tisíce - prodejci nikdy nedošla. Balík nešlo dohledat, takže jsem celou věc reklamoval (samozřejmě až dávno poté, co jsem si sám po cca měsíci zjistil, že firma, jíž jsem kartu posílal, ode mě nic nedostala). Na poště je vůbec nezajímalo, na kolik bylo stanoveno pojištění zásilky, chtěli po mně fakturu(!!!) se skutečnou cenou zboží, které bylo v balíku. Nakonec mi peníze vyplatili (cca po třech týdnech od podání žádosti). A celou dobu jednali tak, jako by jim to bylo vlastně úplně jedno, kde se co a za kolik vlastně ztratilo. Holt, z cizího krev neteče.
Ono je to úplně jedno, protože to stejně záleží na lidech. Posílali jsme reklamace přes GeneralParcel a když se ztratilo pár zásilek (prej si dva zaměstnanci trošku přivydělali), přešlo se na PPL a hned asi třetí balík se ztratil. A vytlouct náhradu z kohokoliv je na dlouho.
"Halo posta..." "Kde je moj balik cislo 3488585..." "Take cislo nevedieme..." "Aha tak kde je..." "Noooo teraz najskor v ..."
Moje baliky co mi posilaji z honkongu muzu sledovat az na honkongske letiste, pak se predavaji a ted se podrzte fa. SpeedPost coz je nase slavna Ceska posta :) docela mne ten nazev rozesmal. :)
Samozrejme, ze nase speedpost zadny sledovani cizokrajnych baliku neposkytuje i kdyz maji tranking number, takze vetsinou po trech dnech kdy, je balik zabalen dodavatelem - prebalen eshopem a poslan letecky do CR, cekam 2-3 tydny nez ho doruci. Vim, ze castecne za to muze znama posta praha 120, kde se snazi vsechno proclit, ale i tak je to ostuda.
BTW: co kupuješ? Nějaké tipy na zajímavé nákupy z Asie by se hodily
nakupuju tady dealextreme.com a platim paypalem, zatim vzdy vse doslo ok a navic maji na vsechno free shipping :)
O té stránce jsem už slyšel, dokonce jsem se na ni i díval. Pak jsem ale ztratil odkaz a bylo po nakupování. Ještě, že mám ten eBay
Díky!
Neřekl bych, že SpeedPost == Česká pošta. Spíše Hongkongská pošta pod jménem SpeedPost poskytuje služby mezinárodního sdružení EMS, jehož členem je také Česká pošta. Jinak SpeedPost samozřejmě má sledování zásilek, stačí www.hongkongpost.com/speedpost/eng/track/index.htm. Jestli se to dá použít i na zmíněné zasilky ale netuším.
Co se týká vnitrostátní dopravy tak si na ČP nějak moc stěžovat nemůžu. Ovšem naprosto nejhorší zkušenosti mám s PPL, jak soukromé tak pracovní. Velké množství poškozených zásilek, nedoručení v domluvenou dobu (resp. vůbec v uvedený den). Doma lístek ve schránce, aniž by zazvonili, domluven další den, po urgenci ten druhý den "jó, dnes už to nestihnem...." apod. Samozřejmě záleží hlavně na místním řidiči. Když už PPL, tak u nás jedině volit ponechání na depu. Radši volím obchody, které používájí DPD nebo ČP.
To jsem nevedel ani jsem po tom nepatral. Co se tyce tveho sledovani, tak to jde pouzit az na zminene hongongske letiste a pak uz ani tuk. Podle mne Ceske poste tahle prezdivka nahodou pekne sedi, i kdyz to tedy asi je jinak.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.