Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 20:34

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
14.9.2005 19:51 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Systém
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Imho to není ani problém toho, že by alternativy nebyly. Například rostlinný olej. Ale to by se musí vyvinout (upravit stávající) motory pro nový druh paliva, vystavět průmysl na zpracování oleje, vyřešit zásobování (ropa se těží celý rok, rostliny rostou jen jednou ročně), udělat distribuční síť čerpacích stanic. Potom už stačí jenom udělat reklamní kampaň, aby se o tom lidé dozvěděli. Jenže pokud nebude provoz takového auta levnější, celý projekt zkrachuje. Což je problém, protože všechny předchozí kroky stojí velké peníze (a to jsem vynechal daně) a ty se zaplatit musí.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
14.9.2005 20:06 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše úspěchy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
...ale jinak je celý obor bez výrazných praktických úspěchů, to už se taktně zamlčuje.
To není úplně pravda. Na trh se pomalu dostávají auta na hybridní pohon - benzínový motor, který je při zátěži (rozjíždění, jízda do kopce) podporován elektromotorem. Ten při brždění nebo jízdě z kopce zároveň slouží jako generátor a dobíjí baterie.

V současné době je to sice drahá sranda, ale ty auta mají spotřebu okolo tří litrů na sto kilometrů
Quando omni flunkus moritati
14.9.2005 20:15 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: úspěchy
Já to vím, proto jsem tam napsal 'praktické'. Měl jsem na mysli faktickou dostupnost pro lidi, třeba bohaté - je v podstatě nulová, jsou to experimenty. Ale hodně tomu fandím.
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
14.9.2005 20:19 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše To same v podani p. Otta
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fyzické zásoby ropy totiž ještě padesát let stačit budou, takže na co nějaké alternativy, že

Me zase fascinuje podsouvani myslenkove kauzality v podani V. Otta, zasoby ropy mame jeste nejmene na 50 let, tak co se patlat s nejakymi alternativnimi pohony. Me naopak hrozne nadchla moznost jezdit na rostlinny olej, a uz se tesim na dobu, kdy z jedne lahve natankuju auto i fritak. Jenom me mrzi kdyz uz v Nemecku je mozne nechat si predelat diesel auto na rostlinny olej, proc se toho nechytne i nekdo jinej.

PS Ale samozrejme je to vse za cenu zamlceni pravdy, nas Jara Cimmrman jezdil na vycichlou kolinskou uz pres 100 lety.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
14.9.2005 20:22 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: To same v podani p. Otta
Éééééch, díky, záznam byl úspěšný! :-D Původně jsem chtěl rubriku pojmenovat výstižněji, ale snažte se, milánci!

LOL :-D
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
14.9.2005 22:20 Antonín Kolísek | skóre: 33 | blog: PDA | Vyškov
Rozbalit Rozbalit vše Re: To same v podani p. Otta
Jenom me mrzi kdyz uz v Nemecku je mozne nechat si predelat diesel auto na rostlinny olej, proc se toho nechytne i nekdo jinej.

Tohle není tak jednoduché a jde to většinou jen u starých Dieselů. Nejnovější třeba dCi (Commonrail injection) s tímto má docela problémy ,vzhledem k měnící se vizkozitě oleje při různé teplotě a zanášením trysek. Mno každopádně mají odbroníci co dělat :)
15.9.2005 02:07 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: To same v podani p. Otta
Na měnící se viskozitě oleje je to tak trochu založené. Když se olej zahřeje, tak lépe teče.
Quando omni flunkus moritati
15.9.2005 09:29 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: To same v podani p. Otta
>> Me naopak hrozne nadchla moznost jezdit na rostlinny olej, a uz se tesim na dobu, kdy z jedne lahve natankuju auto i fritak.

Souhlasim spis s Vlastou - mne by treba zajimalo, kde vezmes ty miliardy barelu rostlineho oleje, aby ho mohli vsichni vesele tankovat ...
15.9.2005 10:27 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: To same v podani p. Otta
ano jednoduche to asi nebude, ale to neni argument, ja si klidne budu jezdit na rostliny olej, vy si jezdete treba na male atomovky, ja si proste myslim ze je pozitivni hledat nove, alternativni moznosti cim krmit auta, a to at uz do toho zapocitam koncici (i kdyz asi ne v nejake blizke dobe) zasoby ropy.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
15.9.2005 10:26 imro | skóre: 19 | blog: hovado
Rozbalit Rozbalit vše Re: To same v podani p. Otta
Jazdit na rastlinny olej je len utopia.To sa da zvladnut maximalne,ak bude na rastlinny olej jazdit maximalne mozno 10% populacie.To tu nikto nespomenie.Celosvetovo nie je mozne zabezpecit uplny prechod z ropy na rastlinne oleje.Myslim tym produkciu plodin.Viete si predstavit,kolko osevnej plochy by sme potrebovali?Kolko pesticidov,hnojiv a podobne by sa na to vynalozilo?
15.9.2005 10:33 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: To same v podani p. Otta
ale ano, mluvil o tom Ivan, tvych 10% je jen placnuti do vody, z niceho vycucane cislo, a jako takovemu mu nevenuju pozornost. Ale urcite olej neni reseni pro vsechny, a naraz, ja to ale obhajuju jako krasnou myslenku. Proste veta auto jezdici na rostliny olej je rovna basnickemu obratu, krasnejsi je uz jen Sroubkovo&Vroubkovo auto na limonadu.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
3.2.2006 16:05 RapidOil
Rozbalit Rozbalit vše Re: To same v podani p. Otta
Hlasim ze jsme se toho "chytli", mrknete na www.rapidoil.cz nebo www.autonaolej.cz.
15.9.2005 02:34 USAMA
Rozbalit Rozbalit vše Motory.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A to jste tu ještě neuvedly dost podstatnou věc že benzín se vyrábí z ropy. A když ropa dojde tak nevyrobíme ani jeden kousíček plastu, či maziv a nebude zemní plyn. Někteří se asi neohřejeme, atd.... To se teprve poděláme.... :-)) Chtělo by to maximálně využívat obnovitelných zdrojů(vyřešila by se i otázka zaměstnanosti a zemědělství)

Osobně bych doporučil pohon na elektrickou energi(u vodíkových pohonů jde stejně o elektropohon) či jaderné palivo.

Buď by jsme si vždycky večer dali auto na nabíječku a ráno frčeli. Museli by se postavit obří Jaderky aby jsme stíhali dodávky energie. Negativum by spočívalo co s přebytečnou energií(v okurkovém čase). To by jsme si třeba mohli ohřívat přehrady na přijatelno teplotu 24 stupňů, či vystřelovat pomocí elektromagnetického děla do vesmíru bordel. :-))))

A nebo mít v autě přímo reaktor, který by nám zvláště v zimních měsících mohl topit v baráku. :-) (potěž pánbuh kdyby přišla automobilová zácpa, to bychom asi neuchladily :-)) )

Stějně by bylo nejlepší vyřesit otázku lidského příživnictví na přírodě jedním pořádným holomrázem.... :-)))
16.9.2005 09:37 Jiri Vanicek
Rozbalit Rozbalit vše Ropa na dalsich 50 let....
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nedavno jsem nasel nekolik HODNE zajimavych clanku o 'ropnem zlomu', ktery nam klepe na dvere. Clanky jsou dost dlouhy, ale rozhodne doporucuju k precteni.

http://blisty.cz/art/24380.html
http://blisty.cz/art/24065.html
http://gnosis9.net/ko_ropa2.html

Jeste pridam zacatek z posledniho clanku:

"Vari sme spotrebovali všetku ropu? Myslel som, že nám ešte zostáva 40 rokov"

Konec ropy V praxi nemôže dôjsť k tomu, že by sa odrazu spotrebovala všetka ropa. Ťažba ropy totiž sleduje takzvanú zvonovú krivku. To platí či už hovoríme o jednotlivom poli, krajine alebo planéte ako celku.

Na vzostupnej časti tejto krivky je ropy dostatok, zatiaľčo na zostupnej časti krivky sa stáva vzácnejšou a zvyšujú sa náklady potrebné na jej ťažbu. Vrchol krivky zodpovedá bodu, keď sa vyťažilo zhruba 50 percent všetkých zásob. Keď sa nachádzame za vrcholom, produkcia ropy klesá zatiaľčo ceny stúpajú.

Aby sme to povedali jednoduchšie. Napríklad ak by bol rokom globálneho vyvrcholenia ťažby ropy rok 2000, produkcia ropy v roku 2020 by bola rovnaká ako v roku 1980. Dá sa však očakávať, že populácia v roku 2020 bude omnoho väčšia (približne dvakrát) a bude oveľa viacej industrializovaná (a teda viacej závislá na rope) ako bola v roku 1980. Dôsledkom by bolo, že dopyt po rope by prevyšoval jej produkciu a to význačnou mierou. Dôsledkom by boli vysoké ceny ropy, rozpad ekonomík závislých na rope a vypuknutie vojen o suroviny.

Kľúčovou záležitosťou nie je, kedy sa spotrebuje všetka ropa, ale kedy jej nebude toľko, aby zabezpečila ekonomický rozvoj. V tomto zmysle môžeme vrchol v ťažbe ropy prirovnať k dehydratácii ľudského tela. Ľudské telo sa skladá z približne 70 percent vody. Telo 100 kilového muža teda obsahuje 70 kilogramov vody. Pretože voda je pre ľudské telo veľmi dôležitá, človek nepotrebuje stratiť všetkých 70 kilogramov vody, aby skolaboval v dôsledku dehydratácie. Už strata 5 – 10 kilogramov môže spôsobiť jeho smrť.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.