Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 20:32
chyby v sw proti tomu prochazka ruzovym sademZejména u real-time systémů, kdy se chyba projeví třeba jen při splnění nějaké naprosto bizarní race condition
Když mám doma problém se zásuvkou, také kvůli tomu nevypnu světelný okruh.Když je problém se zásuvkou, může se docela klidně stát (a také zcela běžně stává) že "vyletí" hlavní jistič, tedy i světelný okruh. Někdy dokonce celý dům. Že by všichni elektrikáři za posledních 100 let byli pitomci? Spíš je ošemetné se vyjadřovat o tom, jak to mají špatně oddělené když nevíme vcelku nic o tom co selhalo. Navíc údaje jsou rozporné a nejspíš se ve zprávách míchá několik poruch dohromady.
Když je problém se zásuvkou, může se docela klidně stát (a také zcela běžně stává) že "vyletí" hlavní jistič, tedy i světelný okruh. Někdy dokonce celý dům.Mluvím o problému se zásuvkou (obecně), ne o zkratu. Pokud něco nefunguje, a je potřeba vypnout proud do té zásuvky, stačí vypnout příslušný okruh. Jinak když už jsme u toho - záleží samozřejmě na požadavcích na nezávislost okruhů. Např. lékaři by měli určitě radost, kdyby jim během operace najednou zhaslo světlo jen proto, že vedle na sesterně rychlovarná konev vyzkratovala okruh. Tam se to musí řešit důsledně, včetně použití UPS atd.
Spíš je ošemetné se vyjadřovat o tom, jak to mají špatně oddělené když nevíme vcelku nic o tom co selhalo. Navíc údaje jsou rozporné a nejspíš se ve zprávách míchá několik poruch dohromady.To je. Nedostatek informací vždy vyvolává spekulace. Vycházím z toho, co jsem se dozvěděl z médií, žádné zákulisní informace nemám. Nicméně do Pendolina mě hned tak někdo nedostane, ani kdyby jezdilo zadarmo.
Skutečně kvalitní certifikovaný hostitelský systém No nic.Nesměj se tomu - ona to skutečně není legrace. Získat certifikaci třeba pro DO-178b není vůbec jednoduché, a už vůbec ne levné. Uvedená certifikace je pro letectví, požadavky pro pozemní dopravu by tedy nebyly vyšší. Jen pro informaci: Microsoft u své řady Windows Embedded přímo zakazuje použití k podobným účelům.
Stát se může kdeco a ono je opravdu bezpečnější to při chybě i jediné součásti sestřelit raději všechno.Takže kdyby MP3 přehrávač, který bude součástí takového systému, nemohl přečíst ID3 tag, bude nejlepší sestřelit všechno, co kdyby to ovlivnilo něco jiného
Já sem zase slyšel, že je chyba v nějakém pomocném měniči (nebo měniči pro pomocné pohony), či co. Asi tam narvali polovodiče z CKD :o))
Z.H.
On ten software je jako hodinový strojek, taky musí vše zapadnout do sebe.
Navic unittesting může bejt automatizovanej.Může, ale musí být předem jasné, co se bude testovat (musí být naprosto přesně dány požadavky). Už tady to často ztroskotá. Kromě toho, řada chyb (těch nejzáludnějších) se tak stejně odhalit nedá.
Kromě toho, řada chyb (těch nejzáludnějších) se tak stejně odhalit nedá.Máš na mysli nějakou konkretní případ kterej nešel odhalit unit testem? To mě zajíma.
Testovat se bude ta funkčnost která se píše. Nebudu psat testy pro něco co tam neni a naopak.Jenže to jsme u toho. V praxi to vypadá většinou tak, že požadavky jsou mlhavé a během implementace se několikrát mění. U real-time systémů by k něčemu takovému rozhodně nemělo dojít, ale moc bych se nedivil, kdyby docházelo.
Máš na mysli nějakou konkretní případ kterej nešel odhalit unit testem? To mě zajíma.Ano, třeba v případech, kdy se provádí operace, pro kterou je vymezen časový úsek, během kterého se musí bezpodmínečně dokončit. Podle všech teoretických předpokladů by se to mělo stihnout s rezervou, v praxi ale najednou dojde k tomu, že se to nestihne. A to třeba jen proto, že volání nějaké funkce OS trvalo výrazně déle než kdykoli předtím. Unit test lze aplikovat na součásti vlastního programu, ale u OS se musí spoléhat na poskytnutou specifikaci. Proto to tady nemusí odhalit všechny chyby (chyba může být totiž právě v tom, že se nevhodně - nebo třeba zbytečně - volá nějaká funkce systému).
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.