Portál AbcLinuxu, 25. května 2024 02:24


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
22.5.2006 21:37 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
skoda ze to je javovy...:-)
22.5.2006 21:40 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Já to beru jako výhodu.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
22.5.2006 21:49 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
mno, rychlost neni moc pekna, ale prenositelnost vyborna -- just JAVA
23.5.2006 09:15 Jan Novák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Pokud Vám vadí rychlost, tak si to můžete nechat překompilovat do ELF. V tom žádný problém není. Viz http://www.excelsior-usa.com/jet.html Škoda, že není tak "vymakané" ještě gcj.
22.5.2006 21:55 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdybys to trochu rozvedl, tak by to i mohl být článek...
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
22.5.2006 22:03 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Rozsahem možná, ale nejsem si jistý jestli by tam byl dost kvalitní obsah. Desktopové věci jdou tak trochu mimo mě a proto o nich články nepíšu, tohle bylo jen tak na odreagování. Ale přiznám se, že mě při psaní toho zápisku napadla taková zvrhlá myšlenka, že bych to rozvedl a publikoval na nějakém hodně navštěvovaném fotoserveru.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
22.5.2006 22:24 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Já bych do toho být tebou šel :). Takže mou podporu máš :-P.
Baník pyčo!
22.5.2006 21:58 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja som si celkom oblubil F-Spot Photo Manager.
22.5.2006 22:17 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Když jsem řešil organizaci obrázků, tak F-Spot ještě neexistoval :-) Obrázky rovnám do adresářů podle datumu a názvu akce a "metadata" zapisuju do textových souborů, takže gqview skutečně slouží jen na jejich prohlížení.

Různé nástroje pro organizaci fotek maj nevýhodu v nepřenositelnosti metadat. Za pár let se program přestane vyvýjet a k popiskům se třeba už nedostanu. Když to mám v texťáku tak je to možná pro někoho nepohodlné, ale mám to tak už asi osm let a pořád to funguje stejně správně :-)

Další věc je, že dnešní programy pro Gnome (i F-Spot) nemají tlačítka Použít, Zrušit a Budiž. Nenávidím když se mi hned aplikují změny a já to nemůžu snadno vrátit do původního nastavení.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
22.5.2006 22:13 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No,
já dělám fotografie s linuxem takto:
1) pustím XMMS
2) naleju vývojku, přerušovací lázeň, ustalovač; nechám vytemperovat
3) vyčistím, založím negativ
4) zatemním, zhasnu; zaostřím, zacloním objektiv
5) udělám zkoušku; vyvolám, opláchnu, ustálím, opláchnu
6) nastavím gradaci
7) udělám zkoušku; vyvolám, opláchnu, ustálím, opláchnu
8) opakuji body 6 a 7
...
...
...
<9;15>) udělám fotku; vyvolám, opláchnu, ustálím, vyperu
konec-1) většinou to ještě předělám
konec) nechám uschnout...
konec+1) su /sbin/shutdown -h now
A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
22.5.2006 22:21 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Děláš si i barevné fotky? Já to neumím. Pokud přinesu filmy z minilabu tak je levnější si je tam nechat i naskenovat abych se podíval jak to dopadlo a pak případně nechávál něco zvětšit. Když už je to naskenované, tak to na ten web plácnu a do archivu taky schovám, protože se to třeba někdy bude hodit (skeny které mám odpovídají přibližně fotce z 6Mpx digitálnímu foťáku).
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
23.5.2006 11:42 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Ne, ale "časem" se na to chystám. A propó, ta barva je občas na škodu...
A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
23.5.2006 01:45 juice | blog: dzusoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a čo tak panoráma?

odporúčam kombináciu výborných programov: hugin, enblend, autopano-sift

taktiež juknúť sem pre nejaké návody, najmä prvá linka je super:

http://exolucere.ca/articles/create-panorama

http://www.linuxfocus.org/English/September2004/article348.shtml
23.5.2006 01:55 juice | blog: dzusoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
nechcem to nejako preháňať so samochválou, ale koho zaujímajú výsledky použitia týchto programov, tak tu je jeden a druhý príklad :-)
23.5.2006 08:20 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Sem si říkal, že jsem na něco zapoměl... Hugin, PTStitcher a enblend používám delší dobu a jsou to dobré programy.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
23.5.2006 02:06 Pietro | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No a ja som si oblubil Digikam. S tym sa da robit skoro vsetko. Staci mi aj na upravu 99% fotiek.
Mikos avatar 23.5.2006 04:31 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, digiKam je naprosto výborný program na správu a úpravu fotek. Neznam žádný lepší, a to ani pod Windows, ani pod Linuxem (a zkoušel jsem přitom hodně programů - pod Windows jsem běžně používal ACDSee a IfanView, zkoušel Picassu... pod Linuxem jsem zkoušel gThumb a F-Spot). Prostě digiKam se nic nevyrovná ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.5.2006 08:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Mi příjde picasa dokonalá. :-)
23.5.2006 10:48 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Souhlas Picasa2 je super. Bohuzel jen pod windows. POd linuxem pouzivam Digikam, je prefektni, ale do Picas2 muze jeste chybi ... :(
23.5.2006 11:03 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Digikam je prima, ale neumožňuje pojmenovat adresář na disku bez diakritiky a přidat k němu informaci s názvem s diakritikou. Nepřišel jsem na to jak vygenerovat webovou/cd galerii a rozumě ji oskinovat (i když se přiznám, že po tom co jsem zjistil jak pojmenovává adresáře na disku jsem to už moc neřešil).
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Mikos avatar 23.5.2006 14:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Já tedy statické HTML galerie nepoužívam, přijdou mi hrozně nepraktické. Nejlepší je používat nějakou dynamickou galerii napsanou třeba v PHP, já např. používam Coppermine a jsem s ní naprosto spokojen. Příklad Coppermine galerie můžete vidět třeba tady (je to galerie našeho fanklubu Stargate Command, fotky z conů, srazů a tak... je tam toho vskutku enormní množství a Coppermine to zvládá skvěle).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.5.2006 15:30 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Nikdy jsi nedostal požadavek abys tu galerii nakopíroval na CD a ukázal někomu kdo je offline?
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Mikos avatar 23.5.2006 16:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Kupodivu ne :-) To pak samozřejmě statická HTML galerie je řešením.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.5.2006 08:02 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
>u kamaráda, který má vlastní filmový skenr.

Filmový skener je IMHO geniálny nápad. Môžeš prezradiť viac? Aký typ, kde ho zohnal, čo to stojí, ako sa s tým pracuje, ...?

24.5.2006 11:56 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Prostě koukneš do jakéhokoliv fotografického webshopu, najdeš si tam skenery a mrkneš který z nich je podporován SANE. Ceny tam najdeš taky a jak se s tím pracuje najdeš na fotowebech. Pro občasné skenování se asi nevyplatí nákup vlastního skeneru (shrnutí kdy se vyplatí vlastní skenr najdeš v diskuzi http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=7003&rp=2&f=2&i=63834&t=63834).
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
23.5.2006 09:44 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pridejte komentovany prehled programu pro upravu fotografii (viz diskuse) a napiste to jako clanek. Pokud se z takovych zapisu nestanou clanky (resp. kapitoly do Ucebnice nebo FAQ), je to skoda.
23.5.2006 09:51 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Jakmile najdu trochu času, tak to udělám. Pokud je tu nějaký dobrovolník, který by to udělal za mě, tak se nebudu zlobit :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Balu avatar 23.5.2006 12:34 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotografie v Linuxu?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pridám aj ja moje obľúbené softy na prácu s digitálnou fotografiou:
Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.