Portál AbcLinuxu, 13. května 2024 14:12


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
27.11.2008 16:38 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Při zběžném oka mrku jsem nabyl dojmu že jde o tvrdou recesi. O to hůř, že při pozornějším pohledu to vypadá zcela vážně míněno.
unknown_ avatar 27.11.2008 17:24 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
To mě právě taky trochu zarazilo, že to vypadá na recesi, ale při pročtení to vypadá na vážně míněný. Recese by asi byla víc (do hloubky) recesistická.
27.11.2008 18:12 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Skutečně to jako recese vypadá, ale v takových případech to většinou bývá někde dole uvedeno.

Kdybych byl zastáncem konspiračních teorií, tak bych mohl spekulovat že za tím stojí KGB jejímž cílem je udělat z příznivců radaru blbce. Ovšem, po aplikaci Occamovy břitvy zůstává závěr že to jsou opravdu blbci. Koneckonců, protizákladnisti jsou také opravdoví :-)

Celý radar naprosto jasně ukazuje, jak je nadávání na úroveň českých politiků pokrytecké. Když se začnou politicky angažovat obyčejní lidé (jako v tomto případě) tak se jasně ukáže, že naši politici jsou praví reprezentanti našeho lidu.
Louis de Bussy avatar 28.11.2008 22:09 Louis de Bussy | skóre: 28 | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Technicka ... Dovolim si upozorniti, ze KGB jiz neexistuje. Mozna jste jen nezaregistroval posledni vyvoj udalosti (cca poslednich 18-19 let).

 Po pokusu o puc a utok na bily dum (sidlo parlamentu) doslo koncem roku 1991 k reorganizovani KGB, vznikly tak dve nove organizace - FSB (vnitrni zalezitosti statu) a SVR (civilni zahranicni rozvedka). Duvodem byly obavy z jeji moci a operacnich moznosti. Chteli se tak vyhnout moznosti navratu stare kliky tvrdeho jadra strany k moci a zavedeni novych starych poradku. Proto byla KGB zlikvidovana. Zkratka, roztrhli je jako hada. Proc ovsem vsechno vzdy svalovat na "KGB",  a proto podotykam, ze existuji dalsi slozky, o kterych vsak neni (tentokrat) rec.

P.S. Duvody jsou samozrejme neoverene informace a pouhy nazor. Takove veci se z archivu bezne nedostavaji ven.

-- Help! I'm being held prisoner in chinese laundry!
drc avatar 29.11.2008 10:59 drc | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

 

Chteli se tak vyhnout moznosti navratu stare kliky tvrdeho jadra strany k moci a zavedeni novych starych poradku.

Jo? A podarilo se? ;-)

 

Louis de Bussy avatar 29.11.2008 17:07 Louis de Bussy | skóre: 28 | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Podarilo. Nova klika zavedla nove poradky. Ve vysledku je to stejne uplne jedno. Prast jako uhod.

-- Help! I'm being held prisoner in chinese laundry!
29.11.2008 15:39 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Technicka ... Dovolim si upozorniti, ze KGB jiz neexistuje. Mozna jste jen nezaregistroval posledni vyvoj udalosti (cca poslednich 18-19 let).
Technická (nebo spíe lingvistická) otázka: víte co to je podmiňovací způsob?
Louis de Bussy avatar 29.11.2008 17:25 Louis de Bussy | skóre: 28 | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Udelal jsem chybu. Omlouvam se. Priste budu (mnohem) duslednejsi pri kontrole. (Nebo toho necham rovnou. Nebudu uz radeji nikam nic psat.)

-- Help! I'm being held prisoner in chinese laundry!
27.11.2008 17:23 Rumprcimprcampr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

http://www.novinky.cz/clanek/154535-americane-meli-v-srn-700-jadernych-bomb.html

Tak schválně, kolik jich bude v Brdech? 

unknown_ avatar 27.11.2008 17:25 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Snad žádný, nemyslím si, že by tam měli letadla nebo silo, aby se vyplatilo je tam skladovat. Ale v Polsku imo budou.
Pravák Bob avatar 27.11.2008 18:08 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
No, nedaleko je je jeden z objektů Javor - skladiště jaderných zbraní vybudovaných ČSSR pro sovětská vojska. Kolik jich tam bylo se neví. Takže?
knowledge brings fear
27.11.2008 18:33 Rumprcimprcampr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Takže dělali-li to Rusové, mohou i Američané? Nebo nemohou? Já sám nevím, už nedokážu rozpoznat co je dobro a co zlo. Kdo to "myslí upřímě™" a kdo prachsprostě lže. Jedno je však jisté: válka bude, víc vám neřeknu.

Pravák Bob avatar 27.11.2008 19:39 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Takže dělali-li to Rusové, mohou i Američané?

Jasně že ano. Pokud by američané od padesátých let neodrazovali Sovětský svaz svou jadernou výzbrojí v SRN, tak by studená válka nebyla. Doporučuji seznámit se s útočnými plány Varšavského paktu. Rusové se chtěli zastavit až u Atlantiku.
knowledge brings fear
27.11.2008 20:12 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

No ja nevim. Americane meli az do 70. let vice jadernych zbrani nez Rusove. Takze je IMHO dost nejasne, kdo vlastne pohanel studenou valku (ja osobne si myslim, ze po Stalinove smrti to byl iracionalni strach z komunismu na strane Americanu). Jina vec je ovsem, ze Stalin byl silenec.

 

27.11.2008 21:13 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Ovšem Sovětský Svaz (plus satelity) měl převahu v konvenčních zbraních. Jaderné zbraně v podstatě potřeboval jen pro vyrovnání USA, nikdy je nepotřebovali použít první.

Že byl Stalin šílenec se projevovalo (v této souvislosti) snad tím, že asi plánoval válku i za cenu že bude jaderná (ale to je diskutabilní). Jeho následovníci by do něčeho takového nikdy nešli a jejich strategie byla naprosto jasná: počkat až USA, VB a Francie vyměknou a přistoupí na dohodu, že na konveční útok neodpoví jaderně.

Na strachu z komunismu není nic iracionálního, naopak.
27.11.2008 21:24 Abraxis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Doporucuji ti knizku "CSLA na Ryne" - doktrina SSSR vzdy pocitala s PRVNIM pouzitim jadernych zbrani a vzdy jen a pouze planovala utocne operace! Tzn. vojska Varsavske smlouvy ani nemely vypracovane plany pro pripad, ze by NATO zautocilo a oni (my) se museli branit.

27.11.2008 21:32 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
No, v podstatě to povídám. To s tím prvním použitím jsem myslel trochu jinak: bez jaderných zbraní by západ evropy neměl šanci.
Dalibor Smolík avatar 28.11.2008 10:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Jedno je jisté: naštěstí pro svět se ani na jedné straně nenašel šílenec, který by spustil tu jadernou katastrofu. I komunisté si uvědomili, že takový konflikt by nemuselo lidstvo přežít.  Tady paradoxně hrozné nukleární zbraně působily jako mírotvorci ;-).  Byly ale kritické chvíle, když Fidel Castro apeloval na Chruščova, aby zaútočil na USA, ale na poslední chvíli zavládl rozum na obou stranách. Karibská krize ukázala, co všechno se může stát a mám pocit, že od té doby až do konce studené války na sebe mocnosti dělaly takové "bububu" a přes rozsáhlé výdaje do zbrojení skutečnou válku nikdo neplánoval. Ona ta studená celkem vyhovovala všem  ..I když se v archívech nalezly útočné plány ze strany SSSR ...

 

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
28.11.2008 21:59 xurfa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

ano, nikdo z nich nebyl muslimský magor (jakým je např. ahmedihajzl...)

28.11.2008 22:25 Abraxis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Heh, to nebylo "v archivu" - ty plany byly aktivne procvicovany a cela CSLA byla vystavena na jejich principu - a mimochodem byly jednim z duvodu srpna 68 (soveti meli obavy, ze CSLA "nestaci" na to, aby sama dosla behem 10 dni nekam k Lyonu ;-))

Inac - cela tahle protiraketova obrana je urcena ne proti statum jako takovym (ty maji jakysi "pud sebezachovy"), ale proti fanatikum, kterym je jedno, ze druhy den je z jejich regionu jedno velke sklenene parkoviste.

Dalibor Smolík avatar 28.11.2008 23:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

a mimochodem byly jednim z duvodu srpna 68

Tak tenhle názor jsem slyšel již v 70. letech.  Existovala teorie tzv.omezené suverenity, kdy v bipolárním světě je nutné mít strategicky rozmístěné síly, schopné akce v době války. A před srpnem 68 tu ty síly nebyly.  A Československo bylo přitom strategickým územím, v blízkosti Západní Evropy. O pražské jaro tu vůbec nešlo.

Nevím, do jaké míry je tento názor opodstatněný, ale určitou logiku s ohledem na historické souvislosti má.

 

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
29.11.2008 07:57 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Dnes je situace zcela opačná. USA vydaly doktrínu, že jsou připravené použít jaderné zbraně jako první proti komu uznají za vhodné.

27.11.2008 18:06 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Rychlý rozvoj raketových technologií a šíření zbraní hromadného ničení.

no to bude asi ako dovod na obranu pred tymi raketami

unknown_ avatar 27.11.2008 20:18 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
A na obranu proti "Posílení euroatlantické spolupráce mezi Evropou a USA." :-D
27.11.2008 19:22 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Kdyby ty prachy co cpou do války v iráku, afgánu v jiných končinách světa a do pseudo raketového štítu, radši vrazily do vědy a výzkumu tak by na světě bylo líp... -

27.11.2008 19:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
A on ten radar nemusel nikdo vymyslet? ;-) To jsou přece prachy vražené do vědy a výzkumu.
27.11.2008 19:47 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Nooo.... :-))) Princip radaru je už vymyšlenej(vymyšlení nekritizuji), takže tohleto je zbytečná aplikace už vymyšlenýho. Radši bych aplikoval linux do státní správy než něco co více než nejistě bude fungovat. :-)

27.11.2008 21:14 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
A linux ve státní zprávě bude fungovat?

Obávám se že vyřešit problém "jak získávat všimné z opensource" by bylo na Nobelovu cenu (resp. její ekonomickou náhražku).
27.11.2008 21:15 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Sakra, to je tak když moc edituju a pak si to po sobě nepřečtu... linux ve státní správě, samozřejmě. Linux ve státní zprávě by asi fungoval bez problémů (jenom by ji nikdo nečetl).
27.11.2008 21:26 Abraxis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Heh, zrovna dneska se to hodi:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7750052.stm (Iran fires second space rocket)

Jeste nejake otazky ohledne "rychleho rozvoje raketovych technologii"?

Bluebear avatar 27.11.2008 22:09 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Řekl bych, že problém "radar" je přesně totéž, jako problém "třicet korun u doktora" - extrémně zjednodušená otázka, vytržená z kontextu, kolem které se dějí politické tance a jejímž prostřednictvím si přihřívají polívčičku všichni možní zoufalci.

Připadá mi, že Amíci dělají jednu zásadní chybu: snaží se k nám chovat slušně. A to je velký omyl, protože my jsme paka a slušnost považujeme za projev slabosti.

Kdybych já byl na místě Američanů a chtěl tady postavit radar, popřípadě raketovou základnu, úložiště jaderného odpadu, výzkumný ústav oživování mrtvol nebo cokoliv, vůbec bych se neobtěžoval něco říkat české veřejnosti. Udělal bych to mnohem jednodušeji: pozval bych celou českou vládu na malý dýchánek na velvyslanectví a při humrových chlebíčcích bych oznámil záměr vystavět u nás radar. S tím, že to samozřejmě vůbec není povinné.

No, a o tři měsíce později by v Brdech stála zbrusu nová vodárna, kolem ní ochranné ekologické pásmo, za jehož překročení by následovala mastná pokuta. Starostové okolních vesnic by měli klidné spaní, v novinách by si našli nějaké jiné téma, kolem kterého by dělali dusno, nikdo by o ničem nevěděl a všichni by byli spokojeni. (Tedy pokud by nedošlo k nešťastnému úniku zombií.)

To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Jan Drábek avatar 27.11.2008 22:19 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Ta patička k tomu sedí ;-)

01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
Bluebear avatar 27.11.2008 22:33 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Jistě, citát z Lordů sedí skoro ke všemu :-)

To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
28.11.2008 07:14 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Ale vzdyt oni to tak v podstate udelali :-) Nenech se zmast temi tanecky okolo, uz je davno rozhodnuto, problem je na nasi strane, kde se tomu ted snazime dat jakousi plachtu legality.
27.11.2008 22:21 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

jenom tak na okraj... tento tyden me doslo, ze moje udaje byly predany do nejakeho registru lidi, ktere US Army muze povolat v pripade nouze. (jako cizinec mam pravo, se z toho seznamu nechat vyskrtnout, i kdyz asi budu driv vyrazeny pro svuj vek)

nicmene, by me zajimalo, proc zastanci radaru (opet ruzni fresmauzi a virove64) nejdou a nenachaji se naverbovat do americke armady. existuje lepsi zpusob, jak vyjadrit nas dik za osvobozeni, jak podporit demokracii ve svete, jak bojovat s nepratelskymi rezimy? (mimochodem od roku '05 muzou cesi bezproblemu bojovat v armade kterehokoliv statu NATO, takze v to nebude zase tak velky problem)

 

Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
27.11.2008 22:51 Abraxis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Co je tohle za demagogii? To jako kdyz souhlasim s tim, abychom meli policii, tak bych se do ni mel nechat najmout? 

unknown_ avatar 28.11.2008 08:27 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

No, tos to dost nepochopil a zjednodušil na naprosto nesouvisejícím příkladu. 

28.11.2008 22:27 Abraxis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.

Nechapu, co jsem spatne pochopil na vete:

proc zastanci radaru...nenachaji se naverbovat do americke armady

Muzes prosim vysvetlit? Dik :-)

unknown_ avatar 28.11.2008 22:58 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Porovnáváš s:
kdyz souhlasim ... abychom meli policii ... bych se do ni mel nechat najmout?
Což je o něčem uplně jiným.
28.11.2008 07:21 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, na je cela tahle historka vubec takova haskovska. Jedna se tu o radar, ktery bude, nebude (soude podle informovani predtim), bude sice moderni, ale nejdriv ho musej rozmontovat na miste, kde uz nejakou dobu slouzi, jeho umisteni par km od velkych mest je normalni (az ho tedy privezou z ostruvku uprostred Ticheho oceanu), bude bezpecny, ale udaje radsi nerekneme a kdyz jo, tak pokazde jine a bude urcen proti darebackym statum - proti Rusku - proti islamskym teroristum - kvuli geopolitice (nehodici se skrtnete). Krome toho, je to radar obranny, ktery ma slouzit obrannym raketam.
28.11.2008 10:00 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Mno to co mě osobně na těch stránkách zaujalo je mapa pokrytí amerického protiraketového systému v Evropě. Jsem pro všemi deseti. Tohle je normální studená válka a my budeme proti raketám chráněni (tj.nemůžou nám dál vyhrožovat), a jestli si Rusko myslí že mu budeme ustupovat, tak jsem velice rád že tady ten deštník bude.

Nemyslím si že sem z USA přivezou jaderné rakety (maximálně tak do Polska :-)), a iracionální obava z jaderného úderu na ČR je naprosto mimo mísu.

Prostě tu bude stát moderní vojenská základna za cizí peníze (dokonce se na tom ještě přiživíme!) která nás ochrání proti raketám zběsilých islámských režimů, a která zabrání Rusům si diktovat. Přece jenom těch raket schopných tento typ štítu prorazit moc nemají (jestli vůbec nějaké mají) a tudíž pro ně mají velkou cenu, zatímco klasických raket mají stovky a tisíce.. A opravdu je mi milejší základna plná pojídačů hamburgerů než zasranej Putin z Medveděvem co po státech bývalého SSSR jezdí rozdávat ruské pasy. Fuj.

28.11.2008 13:40 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
to měla být parodie na proradarovce nebo to myslíš vážně?
1.12.2008 15:47 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šíření zbraní hromadného ničení.
To byl vtip nebo máš IQ tykve? ;-) Víš ty vůbec kolik jaderných hlavic má Rusko a kolik bude oproti tomu těch antiraket tzv. protiraketového deštníku? Ne, oni opravdu nepotřebují používat nějaké supermoderní stealth rakety :-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.