Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 15:40
Tu politiku jste vzal kde ?
Mozna jste si nevsim ze JJ sem chodi filozofovat a tak aspon politiku do toho neplette.
Ale on teď bohatne na sběru plastových lahvíSafra, to už se dává i pivo do plastiků?
Tedy jestli nějaký máš a pokud máš, tak stejně jen k močení, jinak ti to k ničemu neslouží.Nesnaž se přenášet svoje problémy s impotencí na druhé, kloboučníku. Ostatně, ve tvém věku, kousek na hrobem, se není za co stydět :-***
elektricky lehky skutr, jede sice jen 70km/hod, nemusis mit ridicak, helmu jo, je legracka na nem ject, vsude se na nem dostanes, vitr ve tvari, parada.To musí být bezva. Bydlet na vesnici, určitě si něco podobného pořídím. V Praze je to jako koupit si vstupenku do krematoria.
Na ekologii kaslu, lidi se nauci dychat co je. Nemuze to byt tak spatne kdyz se lide dozivaji mnohem vyssiho veku nez pred lety.Lidem nic jiného nezbývá, než dýchat ten hnus. Možná se dožívají vyššího věku než dřív, ovšem kvalita je přece důležitější než kvantita. Dnes se dá udržet pod přístroji člověk při životě i s odumřelým mozkem. Různými trubičkami předejít infarktu. Orgány se transplantují, klouby vyměnují. Operacemi, zásahy a medikamenty lze prodlužovat přežívání při různorodých obtížích. Mimochodem, před časem mě udivila jedna studie, že prý na onkologické onemocnění umírá ve finále prakticky každý. V tom či onom věku. Přibývají psychózy, duševní poruchy, degenerativní onemocnění. Ono zdravé nenarušené prostředí, má vliv nejen na tělo, ale také na duši. Takže život je delší, ale šťatnější?... PS: On třeba Glum se taky dožil vysokého věku. Co je lákavější, prožít život Sama, nebo Gluma?
Nojo, ale co když je výroba proudu na auta méně ekologická, než benzín/nafta?Těžko, přetěžko. Představme si, že by neexistoval centrální zdroj elektřiny z elektráren a že by si každá domácnost vyráběla energii na svícení a ostatní elektrospotřebice ve své vlastní elektrocentrále, s pohonem na benzín/naftu.. Z hlediska technologického by se možná daly připodobnit spalovací motory k petrolejkám. V tehdejší době si lidé také nejspíš mysleli, že mají nepřekonatelný vynález, oproti loučím a svíčkám
Když se vrátíme k elektro-vozům, tak nejideálnější by bylo napájení střešními solárními články přímo ze slunce.Jasně. Sice v noci slunce nesvítí, v zimě u nás zapadá ve 4 odpoledne a účinnost těch článků je naprosto nedostačující pro nějaké normální rychlosti, ale vy ekoteroristi se tím nenecháte odradit - stejně jako např. u přídavků bioshitů do PHM, které prokazatelně škodí životnímu prostředí víc než klasická nafta/benzín, když už pominu tu zvrhlost, že pálíme v motorech kvalitní potraviny, zatímco v Africe miliony lidí umírají hlady.
Jak vidno, tato malá destička dokáže dobít klasický akumulátor.Vážená, klasický akumulátor jaksi nepohání automobil. (Ani tak bych ho tímhle křápem nechtěl dobíjet, oněch inzerovaných "pár hodin" budou reálně za velmi příznivého počasí tak dva dny.
Jak vidno, tato malá destička dokáže dobít klasický akumulátor. Co potom využití plochy celé střechy a třeba i kapoty?Nic, pro přepravu nákladu a osob zcela nepoužitelné. K přesvědčení se doporučuji shlédnout prototypy vozidel, které FV nadšenci staví za účelem různých úchylných závodů ve stylu "za dva týdny ujedu tisíc km, když se mi to do té doby nerozpadne" a nebude zataženo víc jak hodinu týdně.
FV panel má alespoň čistou využitelnost, produkuje energii a už při tom nic nespotřebováváSpotřebovává prostor, a to nezanedbatelně.
a je recyklovatelný.[citation needed]
co by delala Evropa v noci?Chodila by spát se západem slunka. Jako slepičky
Spotřebovává prostor, a to nezanedbatelně.To ano, ale je pořád spousta prostoru, který se nevyužívá ani k zemědělství, ani obytným, rekreačním apod. účelům. Např. prostory kolem průmyslových komplexů, dálnic, střechy rozlehlých budov, atd.
Energie produkuje ten panel směšně málo.To bych neřekla.
Nemám při ruce čísla, ale pochybuji, že energie vyprodukovaná panelem nějak výrazně převáží energii do nej vloženou při výrobě (a ta je dost vysoká).To je dávno spočítáno. Nemám teď čas to hledat na internetu, pokud máte zájem, najdete si to.
Nehledě na vysoké emise CO2 při jejich výrobě.Těm báchorkám o zhoubnosti CO2 pro Zemi už málokdo věří.
Ve srovnání například s jadernou energií je celková ekologie FV panelů výrazně horšíTo je váš názor. Solární panely oproti atomovkám nemají žádné vstupy a výstupy, malé náklady na provoz. Nemusí se ničím krmit, ničím, co vyžaduje vysoce ekologicky zátěžovou těžbu, nebezpečnou manipulaci a uskladnění před i po použití (horký brambor, který nikdo nikde nechce).. Taky "palivo" do solárek nepředstavuje žádnou geopolitickou hrozbu, oproti uranu. Slunce se nedá zneužít k vývoji ničící bomby. To jsou výhody FV. Zatím, jak říkám, je využitelná pouze jako doplňkový zdroj. Bez atomovek a uhelňaček se ještě asi dloouho neobejdeme.
Pokud vím, jen malý zlomek panelů jsou vyrobeny z recyklovaného materiálu / a jsou recyklovatelné.Taktéž, můžete si najít, vše je spočítané, vyhledatelné.
To bych neřekla.Co jsem četl, tak rekord na FV panelu je zhruba 40% účinnost. To jsou ovšem nejdražší panely používané na vesmírných modulech. Běžný FV panel má účinnost okolo trapných 15%. (Nevím, jestli do toho počítaj i převod DC→AC).
To je váš názor. Solární panely oproti atomovkám nemají žádné vstupy a výstupy, malé náklady na provoz. Nemusí se ničím krmit, ničím, co vyžaduje vysoce ekologicky zátěžovou těžbu, nebezpečnou manipulaci a uskladnění před i po použití (horký brambor, který nikdo nikde nechce).. Taky "palivo" do solárek nepředstavuje žádnou geopolitickou hrozbu, oproti uranu. Slunce se nedá zneužít k vývoji ničící bomby. To jsou výhody FV. Zatím, jak říkám, je využitelná pouze jako doplňkový zdroj. Bez atomovek a uhelňaček se ještě asi dloouho neobejdeme.Žádné vstupy a výstupy?
Taktéž, můžete si najít, vše je spočítané, vyhledatelné.No, popravdě zas tak dobře se to nehledá. A když už něco najdu, tak to o panelech zas tak moc dobře nesvědčí...
Běžný FV panel má účinnost okolo trapných 15%No já se dočetla, že zákonem předepsaná minimální efektivitadaná velkých FV elektráren je 22%. Trapné mi to nepřijde, zvlášť pokud je pravda, že účinnost jaderných elektráren je 30%, jak se píše zde, viz odstavec efektivita elektráren. Uhelná elektrárna v Prunéřově měla nebo má doposud efektivitu 30% a vypouští při tom stále dost sajrajtu do vzduchu. Po nákladné modernizaci má snad dosáhnout na 36-40%.
Každopádně je k tomu potřeba ještě připočítat využitelnost takového panelu. Nemáme furt slunečno že, slunečno máme jen někdy.Pokud jsem dobře pochopila, počítá se efektivita z průměru celoročního provozu. Jestli ne, opravte mě.
Žádné vstupy a výstupy? Křemík jakož i další suroviny (různé kovy) se taky musí těžit,...Mluvila jsem o provozu, ne o výrobě.
A krom toho vyhořelého paliva z tý elekltrárny taky už (za normálních okolností) prakticky nic dašího nelze.Ještě tu je hrozba havárie, nikoliv nulová a taky "vhodný" útočný cíl. Pokud 2 dopravní letadla svedla shodit mrakodrap v New Yourku, radši si nepředstavit, jak by dopadl Temelín a jeho širokánské okolí při podobném útoku. Co se týče té recyklace, tady jsem v rychlosti našla článeček, píše se tam i o energetické návratnosti.
Jak to bylo, proc k tomu doslo, se mozna dozvime za 50 let, az vyprsi 'Prisne tajne'.Az to vyprsi, tak se to proste protahne, jako to udelali relativne nedavno Britove s infem o 2. svetove. Asi nechteli nasrat soucasne spojence.
Mluvila jsem o provozu, ne o výrobě.Jenomze to pak nejde takto brat, kdyz si vyberete jenom co se Vam hodi.
Ještě tu je hrozba havárie, nikoliv nulová a taky "vhodný" útočný cíl. Pokud 2 dopravní letadla svedla shodit mrakodrap v New Yourku, radši si nepředstavit, jak by dopadl Temelín a jeho širokánské okolí při podobném útoku.Akorat ze tu neni pouzit grafit ale tezka voda, ktera, narozdil od grafitu, nehori. A co se tyce utoku, tak jsem cetl, ze americani testovali betonove kryty, pod kterymi je reaktor tak, ze vzali Phantoma a max rychlosti s nim do nej stremhlav smahli (pilot se katapultoval). Vznikla na nem jenom mensi ryha. V Francii se nejaky posuk pokusil pouzit protipancerovku. Neuspesne.
Nikoliv, jen jsem králika upozornila, že jsem v daném odstavci, ne nějž reagoval, mluvila o provozu.Mluvila jsem o provozu, ne o výrobě.Jenomze to pak nejde takto brat, kdyz si vyberete jenom co se Vam hodi.
S těmi stíhačkami, jste mě trochu uklidnil. Když plášť vydržel útok Phantoma, již vydrží vše. Mohu mít klidné spaníCitim v tom komentari ironii. Nerikam, ze je ten kryt neznicitelny. Jenom jsem podotknul, ze neni jenom tak lehko znicitelny. Navic, ono se nejedna o utok v pravem slova smyslu. Teda, alepon pokud primeme jako fakt to, ze kamikaze na Phantomech neletali..
Ten solár pohání malou klimatizační jednotku aby se auto na slunci moc nerozhicovalo a aby na klimatizování nemusela být odebíraná cenná energie z hlavního akumulátoru.Já myslím, že to není vůbec k zahození. Podobné využití FV by bylo fajn i na střechách klimatizovaných budov. Využít to slunko, co do nich pere.
Jasně. Sice v noci slunce nesvítí, v zimě u nás zapadá ve 4 odpoledne...To by jeden neřekl...
Buď se to bude muset přikrmovat odjinud nebo to bude mít ten efekt splachovadlaBez záložního zdroje to asi nepůjde. Jako má spalovák nádrž s palivem, bude mít elektrouš baterku.
Takže aby s tím šlo pohánět auto, tak musíme buď nabíjet odjinud a solár používat jen jako doplněkAno, to jsem měla na mysli.
Účinnost elektromotoru je 4x vyšší oproti tomu spalovacímu.A započítala jste do teho i ztráty ve vedení proudu na celé lince elektrárna → auto a ztráty na baterce? A taky ekologii výroby a likvidace baterie?
Elektroauto: Těžba+zpracování paliva → distribuce paliva → elektrárna → distribuce elektřiny → autobaterie → motor.
ono se ale bez těhle "detailů" nedá o ekologičnosti elektroauta usuzovat prakticky nic.Viz bod 1. co jsem psala teď pro Pepu.
Nic ve zlém, ale to je přinejlepším sci-fi, spíš ale fantasy, imho.Těžba+zpracování paliva → distribuce paliva →elektrárna → distribuce elektřiny → autobaterie → motor Při využítí FV elektráren k dobíjení výměnných baterií.
Vezmeme-li v úvahu průměrnou spotřebu trolejbusů 1.05kWh na 1 km, pak z tab.14 vypočteme, jaké množství uhlí je třeba na výrobu takového množství energie. Vychází 0,27kg uhlí. Při spálení tohoto množství paliva se uvloní menší množství škodlivých emisí do okolního prostředí než při spálení 0,32kg nafty.Přičemž podotýkám, že způsob výroby elektřiny spalováním uhlí je ten nejméně výhodný pro životní prostředí... Pak ještě, jak jste se ptal na ty ztráty elektřiny ve vedení, tak zde jsem něco dohledala. Úryvek:
Při přenosu elektrické energie z elektrárny ke spotřebiteli se totiž počítá se ztrátami do deseti procent, účinnost elektromotoru je přes devadesát procent čili celková účinnost přenosu energie prostřednictvím elektřiny je vyšší než osmdesát procent. Oproti tomu jen účinnost palivového článku je asi padesát procent a společně s elektromotorem jde pak o účinnost méně než padesátiprocentní. Spalovací motor nebude mít nikdy účinnost vyšší než 35 procent
Momentálně nevím o tom že by se někde připravovala výroba auta s výměnným akumulátorem nebo že by nějaká firma chystala síť výměnných stanic...Tak třeba tahle automobilka to chystá. Tady máte i obrázky, jak by taková výměnná stanice vypadala, dole dokonce libové video, jak auto kaká baterii při zpěvu ptáčků
Na benzin a naftu je uvalena obrovská daň. Při rozšíření elektromobilů by se musela nějaká její varianta zavést i tam. Přece si stát nenechá vzít takovou dojnou krávu.To je docela možné, i když pokud se tak vůbec stane, určitě to nebude ze dne na den a zatím je politika přesně opačná, zvýhodňují se daňově EM, či mají volný vjezd do zpoplatněných zón, co jsem četla. Akumulátor má životnost 10let, a automobilky mají recyklační plán anebo je možnost použít vysloužilé baterie pro budování úložišť energie pro solární elektrárny. 3. Vím své, bydlím nedaleko SŠ automobilní, mládenci se tu každodenně vyžívají v řevech motorů
Akumulátor nemá životnost 10 let. To se udává v počtu cyklů, prostě kolikrát se to může nabít a vybít než se to opotřebuje natolik že to musí pryč. Například u lithiových akumulátorů které se dnes používají skoro všude se udává asi 200 cyklů.To nevím, jaké máte informace. Ve třetím odkazu mé předchozí reakce je např. konkrétní studie na přestavěný Peugeot Partner na P.P. electric s baterií Li Fe e PO4 /železo-fosfátová lithium-iontová/. Její životnost by měla být 3 000 dobití, při každodenní jízdě 130km se časově živ. odhaduje na 10 let, tj. za celou éru bat. min. 300 000 km. Tyto podobné hodnoty uvádějí takřka všechny automobilky, vyrábějící EM. Nissan navíc plánuje, že i po takové /těch 10let/ si použité baterie uchovají 70-80% kapacity a využijí se pro skladování energie v jiných aplikacích. Kromě toho ještě samotný elektromotor má menší tření, takže má vyšší životnost. I když většinu ceny vozu pochopitelně tvoří baterie. Takže bod 3. popáté
4. odpadá starost o olej, svíčky, výfuk,..tj. zjednodušení péče o motor. Sem by se dalo zahrnout i nižší opotřebení brzd /využití rekuperace při brždění/To všechno platí. Celkově má opravdu méně součástek. Dokonce už jsem zaslechla obavy servisů, že jim v případě rozmachu EM znatelně ubude "kšeftů", protože na nich není moc co se porouchat, údržba též jednodušší, baterie je bezůdržbová. Brzdové destičky vzhledem k odlišnému principu brždění nejsou tolik opotřebovávány, výměna buď za velmi dlouhou dobu či dokonce údajně vydrží celou dobu provozu EM. Také odpadá ježdění na měření emisí
A elektromobil z Číny? Kolik se tady prodává levných aut z Číny a Indie?V mém odkazu se uvádí:
Často mají ale problémy se zdlouhavým dosažením homologace. „Je podstatně jednodušší expandovat do Spojených států. Některé naše vozy již mají homologaci i pro evropský trh, pro ostatní hledáme regionální partnery, aby nám pomohli celý proces dotáhnout do konce.Takže se přeci jen třeba dočkáme, nechme se překvapit. A na závěr ještě takovou zajímavost ohl. využití nočního proudu při nabíjení EM. Četla jsem pojednání, že může tento noční odběr i stabilizovat síť. Např. v r. 2009 v naší soustavě mimo špičku přebývalo více než 16TWh elektřiny ročně. To odpovídá provozu 5 mil. EM za podmínky, že každý ujede cca 50km denně..
Tak třeba tahle automobilka to chystá. Tady máte i obrázky, jak by taková výměnná stanice vypadala, dole dokonce libové video, jak auto kaká baterii při zpěvu ptáčkůTo je podle mě naprosto nereálné.. Vše by mělo trvat 3 minuty, což je podobné jako u načepování nafty do nádrže.
Na jednu baterii jedu do práce a druhá se v garáži nabíjí.To by bylo nejlepší, jenže zas to vyžaduje manipulaci s těžkou baterií.. Budoucnost vidím nejspíš v rychlonabíjení, pokud by bylo stanic tolik co je nyní benzínek... V kombinaci s možností domácího nabíjení přes noc. Pak no problem...
Předevčírem jsem nainstaloval přes net install CD Debian GNU/kFreeBSD-amd64, po instalaci jsem nainstaloval pár balíků, něco z gnome, ... pak jsem šel přes apt-get instalovat další balíky a pak mi to chcíplo - kouslo se to na balíčku evince, akorát to hrabalo na tom virtuálním disku jako zteklý (podle indikace virtualboxu), přitom ledka na bedně nic a skutečný disk bez aktivity. Nešlo s tím nic dělat, do jiného VT nešlo přepnout, Ctrl+C nereagovalo. Čekal jsem dalších 10 minut, jestli se to nevzpamatuje, nakonec reset virtuální mašiny. Po resetu to naběhlo, apt-get kýbl chyb, ať pustím dpkg --jáužsinepamatujuargument, začlo to konfigurovat balíky, pak se to zase seklo a zase konec. Těžko říct, jestli to byla chyba virtualboxu a práce s diskem, nebo jestli chyba v tom systému. Chybu ve virtualboxu bych ale moc netypoval, normálně tam běhají linuxy o sto šet. Tím pro mě zkoušení Debianu GNU/kFreeBSD-amd64 skončilo a šel pryč. Při práci s ním jsem si nemohl pomoci, ale pořád mi to připadalo jako taková míchanice linuxu a freebsd (což teda "je"*).
* píšu linuxu a freebsd, ale vím, že je to míchanice GNU nástrojů a kernelu freebsd
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.