Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 23:13

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
2.5.2014 13:14 ghibulo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Namlouvám si texty zatím jen sám pro sebe - věci které mě nějakým způsobem inspirují, že bych je mohl číst znovu a znovu, tak je pak můžu poslouchat na kole. Zveřejnovat mě to zatím nenapadlo (člověk v těch autorskejch právech nikdy neví a pak taky nemám příjemný ženský hlas :-) ) ... jestli to ale je skrze autorské právo nějak akceptovatelné, tak bych zmíněné aktivity podpořil všema deseti. Naskenovaná knížka na netu je "zločin", ale namluvená není?
2.5.2014 18:52 Hovádko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Namlouváš si texty pro sebe? Tak buď se strašně rád posloucháš, nebo seš masochista :-D

Já když slyším sám sebe, tak se to nedá vydržet - lituju svý okolí, že mě musí poslouchat (když teda zrovna něco říkám) :-D
2.5.2014 13:20 Stevko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mnoho audiokníh sa dá nájsť na Librivox. Samozrejme len tie, kde to autorské práva umožňujú (takže napríklad Stevenson (Ostrov pokladov, Jekyll&Hyde), alebo Carroll (Alica v krajine zázrakov). Hobbit fakt zatiaľ nie. Bohužiaľ, v Češtine toho moc nie je (zhruba dva kúsky).

A ešte je možné získavať nezanedbateľné množstvá nových textov z rôznych podcastov (StarshipSofa a okolie, Dunesteef, Podcastle, Drabblecast a iné)
Rezza avatar 3.5.2014 14:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
LibreVox je moc pekny projekt.
pavlix avatar 2.5.2014 13:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neví někdo z Vás jak to mají z hlediska autorského práva vyřešené třeba knihovny?
Knihovny jsou pokud vím řešení zákonem ;). Jenže vydavatelé čehokoliv (zvláštěpak čehokoliv digitálního) v posledních letech (desetiletích) na nějaké právní zvyklosti pokud možno serou.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 3.5.2014 00:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Knihovny jsou pokud vím řešení zákonem ;). Jenže vydavatelé čehokoliv (zvláštěpak čehokoliv digitálního) v posledních letech (desetiletích) na nějaké právní zvyklosti pokud možno serou.
Já bych byl v klidu. Ostatně z knihtisku v době jeho vzniku a nástupu také nebyly všichni nadšeni (podobně jako v dobách rušení otroctví :-)). Nicméně je zajímavé jak má sdílení pomocí knihoven zákon vyřešený, ale nikde ani náznak vynechaného prázdného políčka pro budoucí užití (jaké je třeba naprosto běžné u komunikačních protokolů).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Luk avatar 5.5.2014 20:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Knihovny jsou pokud vím řešení zákonem
Ano, a odvádějí desátky organizaci Dilia ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Grunt avatar 5.5.2014 20:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
To je vtip, ne?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
5.5.2014 21:41 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Bohužel není. Dilia za každou výpůjčku jménem spisovatelů vybírá 50 haléřů. Nečasova vláda to pak chtěla zvednout na celou korunu s tím, že nově by půlku těch peněz dostávali i nakladatelé.
Luk avatar 5.5.2014 23:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Není to vtip a my, spisovatelé, si na tom strááááááášeně namastíme kapsy :-D :-D :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Heron avatar 2.5.2014 13:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslíš toto?

https://www.youtube.com/user/MluvkaSvet

Jinak celkem doporučuju prográmek youtube-dl (a zejména jeho schopnost stahovat celé playlisty). V dnešním světě člověk nikdy neví, kdy nějaké video či celý kanál ze "záhadného" důvodu zmizí. ;-)
Heron
Hans1024 avatar 2.5.2014 15:34 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bohuzel s autorem to asi nijak domluvit nejde pokud podepsal s nakladatelstvim smlouvu, kde se vzdava vsech moznych i nemoznych prav.
Veni, vidi, copi
Grunt avatar 3.5.2014 00:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doporučuju přečíst si pamflety „Právo číst“ a „nebezpečí e-booků“. V podstatě s tím jak se vyvíjejí technologie se otvírají dvě distribuční cesty, ta svobodnější a ta restriktivnější. No vzhledem k tomu, že po hudbě, pohyblivých obrázcích a softwaru se začíná na netu _pirátit_ i literatura (těžko říct co bylo dřív jestli vejce nebo slepice), můžeš klidně 4× hádat kterou cestou se vydala valná většina „držitelů práv“ (záměrně nepíšu autorů) a jak vehementně dodržování těchto práv vymáhají.
Neexistuje nějaký způsob,jak získat souhlas autora s nekomerčním užitím jeho díla?
A k čemu ti bude, když většina autorů tyto práva převádí na vydavatele a nevydají si svá díla sami? Možná v tom bude částečně zakopaný pes.
A druhá věc, která mne k tomu napadla,bylo by možné, nebo přesněji proveditelné, vytvořit nějaké svobodné nakladatelství, které by vytvářelo audioknihy a fungovalo by tak, že by se na net dala výzva, že se bude vytvářet audio verze knihy "Linux v kostce" a na platbu autorovy bude potřeba taková a taková částka + náklady na pořízení, jakmile by ta částka byla na účtu sbírky, tak by se zaplatilo autorovi a bylo by.
Mě ne. Jinak tento obchodní model nic moc. S tím jen těžko uspěješ. Pokud chceš uspět musíš přijít s trošičku kreativnějším obchodním modelem. Nicméně tě můžu ujistit, že zdaleka nejsi jediný kdo nad něčím takovým přemýšlí (v mém případě samozřejmě nejde o audioknihy, nýbrž poněkud jiný druh „literatury“) a že i pokud to nevmyslíš, tak něco takového stejně časem přijde a bude jen na autorech a majoritních vydavatelstvích jak se s tím vypořádají.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 3.5.2014 18:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
You are not required to sign a license that restricts your use of it.
To je pravda, přesto mi to přijde hloupé. Jsi totiž omezen, aniž bys musel něco podepisovat.
Grunt avatar 3.5.2014 18:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Huh?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 3.5.2014 19:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Když si koupíš papírovou knihu, automaticky ji nesmíš nesmíš dále šířit atd.
Grunt avatar 3.5.2014 19:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Tohle je docela zajímavé. Některé knížky (kupodivu převážně anglické) poznámku o tom, že by neměly být jakkoliv šířeny bez písemného souhlasu autora mají, některé až na obligátní © nemají vůbec nic. No tak či tak je to špatně, v zákoně jsou nějaké výjimky a především pokud si koupíš fyzický výtisk, si jeho vlastníkem a zákon nezákon, přání autora nebo ne, si s tím jedním výtiskem můžeš dělat co chceš (resp. co fyzika dovolí). Že bych neměl sdílet knihy s kamarády nebo když už je nechci a neměl bych je dál prodávat třeba v antikvariátech, to by mi přišlo na hlavu padlé.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
5.5.2014 22:24 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Některé knížky (kupodivu převážně anglické) poznámku o tom, že by neměly být jakkoliv šířeny bez písemného souhlasu autora mají, některé až na obligátní © nemají vůbec nic.

Tohle je hlavně setrvačností, protože v USA tohle označení bylo až do roku 1989 povinné. Knížka/film/hudební nahrávka oficiálně vydaná bez podobného označení se automaticky stala volným dílem. Bernská úmluva (základ autorských zákonů po celém světě kromě asi dvou zemí) ale výslovně říká, že kopírovací monopol vzniká automaticky a platí bez ohledu na označení díla.

pavlix avatar 6.5.2014 08:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
To je taková škoda.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
5.5.2014 22:18 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Mě ne. Jinak tento obchodní model nic moc. S tím jen těžko uspěješ. Pokud chceš uspět musíš přijít s trošičku kreativnějším obchodním modelem. Nicméně tě můžu ujistit, že zdaleka nejsi jediný kdo nad něčím takovým přemýšlí (v mém případě samozřejmě nejde o audioknihy, nýbrž poněkud jiný druh „literatury“) a že i pokud to nevmyslíš, tak něco takového stejně časem přijde a bude jen na autorech a majoritních vydavatelstvích jak se s tím vypořádají.

V čem vidíš největší problém a máš nějaký nápad, jak ten model vylepšit? Mě to zajímá, protože asi tak za 2 roky chci tímhle způsobem začít překládat. Do samotných audioknížek bych se asi nepustil, protože pro ně nevidím dost velký trh (výslednou kvalitu mého případného snažení nechme stranou), ale překlady by se mohly uchytit, mimo jiné protože se na to dají navázat různé bonusy, například komentáře různých lingvistických rozdílů mezi originálem a překladem pro studenty cizích jazyků nebo třeba i ty audioknihy.

3.5.2014 10:32 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je namlouvani chranenych del a jejich zverejneni v souladu s autorskym pravem?
Jendа avatar 3.5.2014 18:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Ne.
Jendа avatar 3.5.2014 18:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
(Teda záleží, čemu se říká chráněné dílo -- třeba kniha pod Creative Commons je taky chráněná, ale tam je to v pořádku. Měl jsem na mysli běžné komerční licence.)
3.5.2014 18:14 Jack Hokus | skóre: 34 | blog: LostHeaven
Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
Není. Právě proto jsem psal, že ten dotyčný dělá dobrou věc špatným zpusobem. Cílem tohoto poštu je zkusit najít způsob, který by umožnil tomu člověku pokračovat v tom co dělá porušování zákona.

http://www.jackhokus.cz/

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.