Portál AbcLinuxu, 20. dubna 2024 04:32


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
2.11.2020 14:27 Alex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V tom článku mají chybu - umírá se S HIV, nikoliv NA HIV - toho člověka vždycky zabije až nějaká banální infekce

V Česku je HIV především mezi homosexuály, protože nikdo jinej na testy nechodí. Heterosexuál, který přijde na testy, má větší šanci, že HIV má, než homosexuál. Osvětovou kampań bych ale nečekal, protože léčba je drahá, a tak současný stav všem vyhovuje. Ze stejného důvodu bych se nebál, že někdo v blízké budoucnosti nařídí povinné testy prostitutkám, nebo třeba kulturnímu obohacení z Ruska a Ukrajiny, kde má HIV jedno procento obyvatel. :)
3.11.2020 19:34 Miriam (ta pravá)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Takže buzík Kolibáč neumře na HIV, ale s HIV?
3.11.2020 20:51 nadtržítko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Koli je gay?
3.11.2020 20:54 Alex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Nezmýnil se když mi ho cumlal xd
4.11.2020 09:12 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
spis zoofil
4.11.2020 09:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
To si pleteš s Amigou, ne? Ten přeci ujížděl na nahých kočičkách.
4.11.2020 09:51 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
na **plesatych** kockach, mej se na pozoru;
4.11.2020 10:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Neměj strach. Do kočky mám hodně daleko. Ale ty by ses měl mít na pozoru, pokud je skutečně zatížen na “ptáky”.
2.11.2020 14:37 Alex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co se týká Slovenského testování, tak bylo velice zajímavé srovnání TA3 ohledně toho, které zahraniční médium si čeho všímá. Zatímco někdo mluí o ambiciózním experimentu, jehož výsledky je třeba sledovat, češi informují především o tom, že testovací místa neotevřela na čas... Aby snad někdo nezačal navrhovat, že bychom měli udělat totéž.

Pevně doufám, že dlouhodobé, jasné a objektivní stanovisko České Televize, že covid je jenom rýmička, neovlivní emoce, a budou ho dál hájit, i kdyby byli mezi mrtvými lidé z lepší společnosti, jako například "ti hodní" novináři, či jejich rodinní příslušníci.
2.11.2020 15:09 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Pevně doufám, že dlouhodobé, jasné a objektivní stanovisko České Televize, že covid je jenom rýmička, neovlivní emoce, a budou ho dál hájit,…
Jsem si teda nějak nevšiml, že by Česká televize hájila zrovna tohle stanovisko.
2.11.2020 15:26 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
CT vzdy haji to druhe stanovisko nez ma divak
2.11.2020 16:25 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
To je zvláštní. Jak to dělá, při takovém množství diváků najednou?
3.11.2020 12:43 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
subjektivni pocit kazdeho divaka? To uz clovek musi vysvetlovat takovehle veci?
3.11.2020 13:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Promiň, ale taková pitomina se snad ani vysvětlit nedá.

Každý vidí sdělení v ČT vlastníma očima, nicméně aby někdo viděl místo ovce krávu, to vyžaduje fakt hodně fantazie.
3.11.2020 13:58 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
promin, ale jsi v zajeti svých pocitu, každý je, ty si to potom samozrejme vykladas jako pravdu a neco realneho co vidis, ovci nebo krávu. Dokud nedokázes prohlédnou svoje vlastni limity ve vnímání reality, svoji vlastní bublinu, svoji vlastní subjektivitu vnínámí, tak se nepohnes dal. Neco tak banalniho jako jsou zpravy je samozrejme ohýbáno vlastním pokřiveným vnímáním. Pokud tohle si neuvedomujes a neumis s tim pracovat, jsi bohuzel ztracen ve vlastních představách.
3.11.2020 14:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
promin, ale jsi v zajeti svých pocitu, každý je, ty si to potom samozrejme vykladas jako pravdu a neco realneho co vidis, ovci nebo krávu. Dokud nedokázes prohlédnou svoje vlastni limity ve vnímání reality, svoji vlastní bublinu, svoji vlastní subjektivitu vnínámí, tak se nepohnes dal.
Myslím, že by ses měl jít léčit.
3.11.2020 15:04 Alex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Jj, ramena dělat umíš, ale na můj příspěvek jsi neodepsal.
3.11.2020 15:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Tam byla někde otázka?

Pokud se týče slovenského přístupu, tak oceňuji, že když už se pro to rozhodli, tak to vzali z gruntu. Koukal jsem na ta videa, odkazovaná dole. Ten člověk mluví docela rozumně, ale přiznám se, že dost dobře nechápu jak může pitomý test někdo vnímat jako ponížení. Snad kdyby mu dělali výtěr z řitního otvoru. Ale i tak. Spíše by měli být rádi že alespoň vědí na čem jsou. Rozhodně mi to teda přijde míň ponižující, než zákaz vycházení, co zavedli u nás.
4.11.2020 19:54 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Poníženie z testovania ako takého je ťažko pochopiteľné, ale z tých okolností okolo toho všetkého...

Voľakedy koncom zimy, resp začiatkom jari boli voľby a všetci mali veľké očakávania. Hovno však z toho, táto vláda ojebáva kde sa dá, ústavou si niekoľkokrát vytrela riť, na ľudí kašle a demokraciu to tu pripomína ešte menej ako za vlaňajšieho režimu.

Zákaz vychádzania je tu tiež. Teda neviem presne (nejak to nesledujem), ale minimálne pre občanov druhej kategórie (rozumej neotestovaných) asi hej. Ked to preženiem, príde mi každé rozhodnutie vlády ponižujúce, lebo mám pri ňom pocit, že si so mnou vytreli riť - ale z diaľky nezainteresovanému to môže pripadať v poho...
4.11.2020 21:50 GeorgeWH | skóre: 42
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Nechapem tieto nazory. Predstav si, ze sa mas prevtelit do cloveka, ktory ma horucky, triasky, obmedzeny prijem kvoli dlhodobej PN a rovnako by na tom boli aj pribuzni, ktori s nim byvaju aj vsetci znami atd. Ake by boli tvoje moznosti? Co by si robil ako prve? A teraz to aplikuj na novu vladu.
5.11.2020 17:44 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Asi nechápem, čo chceš týmto povedať.

Mám si predstaviť, že ja a všetci moji známy sú vážne chorí? Alebo že sú všetci občania republiky chorí (naraz)? To sú predstavy značne vzdialené realite a nechápem, ako to súvisí. V oboch prípadoch ale vláda nemá veľmi čo robiť.

Čo si vlastne chcel povedať? Že sa mám vcítiť do vlády a zamyslieť sa nad tým, že na ich mieste by som robil to isté? Myslím, že je z môjho postoja zrejmé, že by som nerobil. Neviem, kde si posledné dva týždne bol, ale naozaj sa bavíme o celoplošnom testovaní na Slovensku? Tak si to zhrňme - minimálne pre Čechov, nech to majú z prvej ruky. Od marca tu zomrelo na čovid (či s čovidom? kto to vie?) pár stoviek ľudí. Všetky opatenia by mala vyhlasovať vláda po diskusii s odborníkmi zo všetkých dotknutých oblastí a po hlasovaní v parlamente, ale skutočnosť je taká, že opatrenia určuje jediný zvrchovaný vládca-poloblázon, ktorý sa považuje za niečo ako pozemské prevtelenie boha.

Takže vládca vyhlásil neodôvodnený núdzový stav - čiže je to v podstate nelegitímne zneužitie právomoci (v demokracii určite, v totalite nie). Značne zasiahol do slobôd občanov obmedzením vychádzania oznámeným na poslednú chvíľu. Opäť na poslednú chvíľu oznámil plošné testovanie, ktoré bolo dovtedy tajné. Neudal dôvod, čo vlastne týmto testovaním získame (povedal iba, že to bude liek), dôvod na utajenie tiež veľmi nemal (vraj by nám iné krajiny vykúpili všetky testy), verejné obstarávanie na testy netreba robiť (vraj Bill Gates nakupuje drahšie, čiže je to v cajku) a mobilizovať armádu môže vládca aj bez toho, že by o tom vedela vrchná veliteľka ozbrojených síl. Víkendové testovanie našťastie má byť dobrovoľné (ako hlása ministerský leták v schránke), čiže sa tešíš, že sa toho blázinca nemusíš zúčastniť. Deň pred začiatkom cirkusu sa dozvedáš, že vládca nemá dostatok zdravotníkov a zvládne sa otestovať tak asi polovica ľudí, ale to mu neprekáža pritvrdiť a vysrať sa na avizovanú dobrovoľnosť. Až v pondelok v práci sa dozvieš, že ak nemáš certifikát o občianstve prvej kategórie, nemôžeš ísť do práce (bez komentára). A prečo vlastne sa to všetko robí tak na poslednú chvíľu? Odpoveď je prostá - vládca je (podľa jeho slov) osoba spontánna, ktorá veľmi neplánuje (opäť bez komentára).

A toto je len špička ľadovca - všetko, čo doteraz vládca (nemal by to byť skôr Vládca?) urobil malo podobnú príchuť moču - on nám skrátka ští na hlavu a (ako sa hovorí) ani sa nesnaží nás presvedčiť o tom, že je to dážď. A preto mám z toho všetkého pocit, ako by si so mnou vytreli riť - lebo to aj naozaj robia. Už chápeš?
6.11.2020 01:31 GeorgeWH | skóre: 42
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Asi nechápem, čo chceš týmto povedať.

Bola to analogia k tomu, v akom stave sa nachadzal stat (a hlavne do akeho stavu do doslo), ked nova vlada preberala moc. Ked ti hori pizzeria, tak asi nebudes riesit to, ako uspokojit/prilakat zakaznikov a ako zvysit zisk, ale budes ratovat, co sa da.

Zvysok su len take uplakane blaboly, ale nic konstruktivne.
4.11.2020 19:45 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Toto je inak skvelá myšlienka. Ale málokto to chápe. A ešte menej ľudí to dokáže prijať a jednať na základe toho.
2.11.2020 17:08 Alex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Jak si vysvětlit, že petice homeopatů dostala řádově větší prostor než protipetice děkanů lékařských fakult?
Jak si vysvětlit, že v okamžiku, kdy je zdravotní péče na hranici kolapsu a odříkají se tisíce zákroků (kde jinde taky vzít tisíce lůžek na JIPkách), je nemocných 3000 doktorů a 6000 sester, se na ČT mluví o tom, kdy už se ty opatření konečně začnou rozvolňovat?
Co byly všechny záběry na ty jásající lidi v hospodách, kteří se teda jako omezili, a přišli tam jako jenom v šesti?
Moderátoři jsou hezky kousaví, ale naprosto netuší. Dostávají se do vleku jenom toho, co z té které strany slyší od politiků, místo aby si oni sami udělali i jen tupé, optimistické predikce.
A doufám, že někdo podle podobných pravidel uspořádá debatu o placatosti Země, stejně jako doufám, že se od teď bude mluvit o zemřelých s HIV.
Jendа avatar 2.11.2020 20:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Jak si vysvětlit, že v okamžiku, kdy je zdravotní péče na hranici kolapsu
Blbost, zrovna jde na Primě Sestřičky a žádný kolaps tam není. Odpoledne byla na Nově Ordinace v růžové zahradě 2 a taky tam žádný kolaps z čovidu nebyl. Takže minimálně konkurenční televize mají zdravotnictví zcela volné.
3.11.2020 11:03 -..
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Pochybuji, že jde o přímé přenosy.
Max avatar 3.11.2020 15:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Vzhledem k tomu, že ti tam chybí smajlík, jsi to asi silně nepochopil :D
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Gréta avatar 3.11.2020 14:57 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell

taky se mi nějak nezdá proč stavěj nějaký ty polní nemocnice když tady maj místa ještě hodně :O :O kdyby to jako bylo vážný tak tak to tam bude plný pšikalů :O :O a ještě vobnověj modrej kód a doktory z počátků by měli věčí kapacitu lůžek :D :D :D ;D

2.11.2020 16:57 Alex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Tak se zkus podívat, jak vypadaly hlavní zprávy před měsícem, před dvěma, a jak se v podobné situaci chovaly jiné země než ČR.
2.11.2020 17:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Já jsem se díval. Panika a hysterie jako všude jinde. Tys viděl něco jiného?
2.11.2020 17:38 Alex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Pokud se na smrt 80letého člověka díváš stylem "co v tom věku chce, stejně to bylo jenom otázkou času", tak chápu, proč se na covid díváš tak jak se na něj díváš, nicméně mi ten postoj fakt moc normální nepřijde. Nehledě na obrovskou spoustu mladších lidí, kterým jsou rušeny operace, protože není kapacita, nebo protože se čeká, až covid mít nebudou.
2.11.2020 17:53 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
A jak bych se na to podle tebe měl dívat?
3.11.2020 08:09 Alex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Že ten člověk měl dost možná ještě několik let života před sebou a takhle o ně přišel?
3.11.2020 08:53 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
A tak si mám lhát do kapsy a zavírat oči před realitou?

Nevím kolik máš příbuzných v tomhle věku, ani v jakém jsou stavu, ale opravdu nechápu tvou naivní představu že si člověk v takovém stavu svoji existenci užívá. Kolik hovorů jsi s takovými lidmi měl? A s kolika z nich jsi trávil jejich poslední roky? Víš vůbec jak uvažují a co chtějí? Nebo si snad myslíš, že když už to má někdo tzv. za pár tak očekává že se kolem něj bude chodit po špičkách a lhát o tom jak je na tom skvěle?! Já takovou situaci zažil. Bylo mi pouhých 21 a věř mi, že není nic horšího než ten falešný optimismus.
3.11.2020 10:56 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
No tak treba muj deda, kteremu v prosinci bude 79 cestuje, foti, chodi na prochazky, ktere by vetsina mych spoluzaku neusla, je proste aktivni a konecne si uziva volneho casu (pracoval jeste pred par lety). Nemyslim, ze by chtel podle jeho vlastnich slov "v nejlepsim" umrit. Asi pred peti lety se naucil programovat a dnes mi bere Lego Mindstorms a vytvari silene roboty, ktere programuje v Pythonu :)
3.11.2020 12:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Mí rodiče jsou ještě starší. A co? Mají se kvůli tomu přestat smát a pokrytecky tvářit že se takhle mluvit nehodí?

Tuhle jsme kecali s tetou (79), a říkala že jí začíná dělat starosti strejda (85), protože začíná mít vidiny. Onehda ho prý rozčiloval nějaký chlap s děckem na klíně, kterého viděl jak mu sedí na křesle. Tak jsem jí řekl, že až s ním ta zjevení začnou i mluvit, ať se jich neopomene zeptat co jsou zač. Děsně jí to pobavilo. Podotýkám, že ani jeden z nich není rozumu mdlého. Teta o níž jsem psal v blogpostu byla spíš výjimkou než pravidlem. Ostatně, dnes jsem natrefil na zajímavý článek že v USA zjistili, že prevencí před demencí je socializace starých lidí. Což mohu jen potvrdit. Znám spoustu lidí, co své rodiče neviděli i několik let. Já se snažím bychom se viděli alespoň co dva měsíce. Což mi bohužel koronaviroví buzeranti a jejich "opatření" bohužel dost nabourávají.
3.11.2020 12:42 Rádhotam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
To je výhra mít syna, který chudáky staré rodiče ani nedokáže povzbudit, aby se těšili ze života. Lituju babku s dědkem, snad si během koronáče oddychnou od posla smrti.
3.11.2020 13:38 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Každý si pod povzbuzením představuje holt něco jiného. U nás doma jsme si na sentiment nikdy nepotrpěli.
Max avatar 2.11.2020 15:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud Covid nepošel během léta, tak nepojde ani do konce roku. Vidím to tedy tak, že v březnu stále bude a možná v následujícím létě bude minimalizován do téměř nicotného počtu. Lidí, co ho měli, je stále relativně málo, takže na nějaké promoření a jeho umoření se nelze spoléhat.
Prostě zábava bude trvat minimálně ještě necelý rok.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Max avatar 2.11.2020 15:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Jinak dozvědět se, že mám němce, tak to po první eskapádě zabalím. Ten němec a jemu podobný jsou jedny z nejméně důstojných smrtí.
Třeba ten pád nebyl náhoda, ale chvilkové procitnutí a zabalení to.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
2.11.2020 16:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Háček je v tom, že přichází zvolna jak podzim do Krušnohoří a okamžik kdy zjistí že už ho máš, je ti už většinou fuk. Pokud jde o tetino úmrtí, raději bych nespekuloval. Bylo jí 81, takže to byla tak jako tak jen otázka času. Stovky se u nás v rodině nikdo nedožil. Už tak máti a její sestry přežily své rodiče. Teta se strýcem byli poslední roky dost pasivní a večery trávili u flašky. Bratranec se nepomnožil, takže nebylo omladiny co by je udržovala v psychické kondici.
2.11.2020 16:30 Azor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na zástavu srdce se neumírá, umíra se na nedostatek okysličení mozku.
2.11.2020 17:10 Alex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
+1
2.11.2020 23:17 darebak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
https://www.youtube.com/watch?v=LCM62dxE5sY
https://www.youtube.com/watch?v=XhbXG82_Jxo
JiK avatar 3.11.2020 17:49 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pisete o, cituji "molekule olova", a mohla bych ji videt?
Jirka Cech
3.11.2020 19:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Co takhle se zeptat rovnou Anity?
4.11.2020 13:32 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
To záleží na tom, co chcete. Pokud porozumět textu, tak můžete spekulovat, že "molekula olova" je novinářská zkratka pro "molekula obsahující atom olova". Pokud chcete rejpat, tak samozřejmě "olovo je atom, všichni jsou blbci, jen vy jste Dr. Letadlo."
Quando omni flunkus moritati
JiK avatar 4.11.2020 14:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
molekula olova je stejna blbost jako atom sadla. Ukazuje to, ze autor nema znalosti prvouky na urovni konce zakladni skoly. Proc ne, drive by mohl delat neco rukama, nebo treba nekde hlidat vratnici. Presto se autor citi kvalifikovan/a psat clanky o vedeckych objevech. Proc ne, mame 2020.
4.11.2020 15:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Autor citoval odkazovaný web. Stačí kliknout a přesvědčit se.
4.11.2020 18:18 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Autor odkazoval na web tv.nova.cz, už chápu kde se berou jeho světonázory.
4.11.2020 18:25 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
A komentátor nepozná vtip.
4.11.2020 16:14 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Není to stejná blbost.

Atom sádla je naprostá hovadina a svědčí o naprostém nepochopení věci.

Molekula olova je formálně špatný název a odborník by to nepoužil, ale z úst laika to není nic hrozného, buď je to zjednodušení konceptu "atom nebo molekula" ve smyslu obecné entity, nebo ještě neobratněji "molekula obsahující olovo". Pokud na mě někdo vytasí atom sádla, je to buď debil nebo troll a další diskuse je marná, zatímco molekulu olova může použít laik, se kterým se dá dále bavit a pojmy mu upřesnit.
4.11.2020 17:18 X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
V prvouce se chemie nebere. Do šesté třídy včetně (kam chodí dcera) se žádné učivo, ze kterého by se žák mohl dozvědět o neexistenci molekul olova, nebere. Chemie je tuším až v osmiččce, ale jestli se tam bere struktura kovů, netuším.
JiK avatar 4.11.2020 17:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
to, ze prvky maji atomy, a slouceniny maji molekuly se myslim bere.
4.11.2020 18:05 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Nikoliv. Už jen proto, že by to byl asi ještě větší nesmysl, než mluvit o molekule olova. Mnoho prvků má samozřejmě molekuly, například kyslík a další reaktivní plyny, ale i některé další nekovy.
4.11.2020 18:31 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
molekula olova je stejna blbost jako atom sadla
Technically correct, the best kind of correct, že?

Máte k věci něco zajímavého, nebo jste si chtěl jenom povzbudit ego tím, že se vyšvihnete nad novinový článek určený pro obecnou populaci? (Což, upřímně řečeno, není tak těžké a moc se tím nevyšvihnete.)
Quando omni flunkus moritati
4.11.2020 20:18 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Ukazuje to, ze autor nema znalosti prvouky na urovni konce zakladni skoly
A ukazuje se, ze komentator nema predstavu o tom, co je to prvouka. FYI, je to predmet, ktery se uci prvni tri nebo ctyri roky na prvnim stupni ZS a resi se tam problematika, jestli je jabko malvice nebo peckovice. Rozdil mezi atomem a molekulou jde znacne nad rozsah tohoto predemtu.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
4.11.2020 20:46 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Tak malvice a peckovice se řeší spíš v přírodopise na druhém stupni. V prvouce se řeši, zda je to ovoce nebo zelenina.
4.11.2020 21:44 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Podtrzitko, ty jsi tak chytre. Nemuzu sem nakopirovat ucebnici, ale podivej se treba sem (slide 4) nebo sem (strana 7) a tady si k tomu napis pisemku a pak mudruj.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
xxxs avatar 4.11.2020 22:41 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
vo vyhodnoteni pisomky test A otazka 2 maju chybu. trochu smutne.
4.11.2020 23:01 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
:D
4.11.2020 23:04 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Mají chybu i u druhé otázky v tom testu B. Rajče je technicky vzato ovoce, ne?
4.11.2020 23:06 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
A okurka vlastně taky.
4.11.2020 23:10 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
nesmysl, ze je neco plod neznamena, ze je to ovoce
4.11.2020 23:51 m.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
V tech slajdech k prvnouce pro druhy rocnik mas definici.
5.11.2020 00:12 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Jo definice z prvouky, ta je směroplatná.

Definic je několik, protože si může vymyslet svou každý, kdo má do prdele díru, ale smysl dávají jen dvě - ta zemědělská, podle pěstování (jednoletky vs trvalky), ta má smysl, pokud se bavíš o pěstování. A pak ta potravinářská/kuchařská/a vlastně i lékařská, která to rozděluje primárně podle chuti (obsahu cukru). A ta je užitečná pro všechny. Asi by ses divil, kdybys našel v ovocném salátu lilek, papriku nebo cuketu. A pokud ti doktor poradí, že s cukrovkou máš jíst víc zeleniny a s ovocem opatrně, nepřečůráš ho tím, že začneš jíst melouny.
Fluttershy, yay! avatar 4.11.2020 23:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Záleží na definici, zda je botanická (bobule-plod-ovoce, fructus), nebo založená na užití v kuchyni (zelenina).

Rozhodoval o tom také soud.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
4.11.2020 23:34 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Já vím. Mně by to nevadilo, kdyby o té ambiguitě učitelka věděla a v případě potřeby ten kontext dodala a jinou odpověď „netrestala“, ale nějak nemám v naše školství tuhle úroveň důvěry.
xxxs avatar 4.11.2020 23:37 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
prave preto som bol zvedavy na vyhodnotenie. ale zmrsit klasiku chce talent.
5.11.2020 00:15 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Botanici, pokud tedy zároveň nejsou zemědělci/zahrádkáři/kuchaři a pod. pojem zelenina a ovoce vůbec nepoužívají.
5.11.2020 02:13 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Njn, příchod sekvenování klasifikaci zdokonalil, ale učinil ji irelevantní pro běžného smrtelníka.
5.11.2020 09:32 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Jak to proboha souvisi se sekvenovanim? Zadna klasifikace ovoce/zelenina v botanice nikdy neexistovala, a to ani v dobach, kdy netopyri byli ptaci a delfini ryby.
5.11.2020 02:17 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Nejspíš se rajčata tenkrát ve Státech nijak zvlášť nepěstovala, protože jinak by ho klasifikovali jako zeleninu.
5.11.2020 09:36 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
ne, to je jen jazykovy problem, ktery v cestine neexistuje

anglicke slovo fruit ma proste dva vyznamy, ovoce a plod

jako u vsech homonym zavisi na kontextu
5.11.2020 09:37 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
jinak predstava, ze by se v zemi, kde vynalezli kecup,nepestovala rajcata, je docela vtipna :)
5.11.2020 10:37 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Zajímavé je odkud se vůbec název "rajče" vzal. Aztékové co to pěstovali jim říkali "tomatl". Od nich to převzal prakticky celý západní svět. Ovšem jak napovídá název náš, polský, slovenský, chorvatský, italský i maďarský do zemí Rakousko-Uherského soustátí se tyhle plody pronikaly až zprostředkovaně. Pod bombastickým názvem "pomme d'ore" – zlaté jablko, což byl pravděpodobně eufemistický francouzský výraz pro ono pověstné "rajské jablko", které podal Eva Adamovi v ráji. Či anglickým "paradise apple". Ponechme nyní stranou, že ani toto "rajské jablko" ve skutečnosti nebylo plodem jabloně, ale s největší pravděpodobnotí plodem marhaníku.

Někteří se chytli francouzského názvu, jako např. Poláci (pomidory) či Italové (pomodori). Jiní zas pro změnu jeho anglické verze takže maďaři požívají "paradicsom", slováci "paradajky", slovinci "paradižnik", srbové "paradajz". Ale třeba v chorvatsku ("rajčica") nebo u nás ("rajčata") se používá novotvar. Je na tom pěkně vidět, kdo v tom R-U s kým kamarádil.
6.11.2020 11:51 podlesh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Mají chybu i u druhé otázky v tom testu B. Rajče je technicky vzato ovoce, ne?
Pálí se rajčatovice? Pokud vím tak ne --> zelenina.
Fluttershy, yay! avatar 6.11.2020 12:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Co není, může být. Přinejmenším víno se z rajčat zřejmě dělá.

Principiálně v tom nevidím problém. Spíš si matně vybavuji, že lidé měli velmi negativní poznámky k pálence z melounů (ačkoliv tu dělat určitě lze, na druhou stranu označení melounu jako ovoce, nebo zeleniny je také trochu kontroverzní) a tuším banánů.

BTW z ještě zelených rajčat jsme onehdá dělali kompot.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
6.11.2020 14:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
BTW z ještě zelených rajčat jsme onehdá dělali kompot.
No jestli zavařovaným okurkám říkáš taky kompot, tak potěš koště.

Pálit lze vše co se dá kvasit, tedy vše co obsahuje buďto cukry, nebo škroby a bílkoviny, které lze na cukry rozštěpit. Rajče má však obsah cukru velmi nízký (2,6g/100g), takže by se to nevyplatilo. A pak je taky samozřejmě otázka, výsledného produktu. Kamarád kdysi pracoval v zelinářství a jen tak na zkoušku překvasil cca popelnici kiwi (9g/100g) a nechal vypálit. Nic extra to prý chuťově nebylo. A jen pro info i jablka (10g/100g) mají víc cukru než kiwi. A brambory ho mají jen o chlup míň (8g/100g), ovšem ty zas mají vysoký obsah škrobů. Hroznové víno má cukru cca dvojnásobek.

Fluttershy, yay! avatar 6.11.2020 14:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
BTW z ještě zelených rajčat jsme onehdá dělali kompot.
No jestli zavařovaným okurkám říkáš taky kompot, tak potěš koště.
STFW „kompot ze zelených rajčat“

Zjevně do toho dávají extra cukr, hřebíček a skořici. Tohle není náš případ, preferuji neutrálnější výsledek, ale kompot to je.
Rajče má však obsah cukru velmi nízký (2,6g/100g), takže by se to nevyplatilo.
Není rajče jako rajče.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Gréta avatar 7.11.2020 14:02 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell

BTW z ještě zelených rajčat jsme onehdá dělali kompot.

pozor na předávkování solaninem hele :O :O

se nedoporučuje jíst více než 100 gramů zelených rajčat v jakékoliv úpravě a je samozřejmé, že pro děti je jejich konzumace zcela nevhodná

hele

Fluttershy, yay! avatar 7.11.2020 15:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Harold McGee: The Tomato, Accused but Probably O.K.
And it’s a chemical gaffe to attribute tomato toxicity to solanine. Dr. Mendel Friedman of the federal Department of Agriculture, who has studied potato and tomato alkaloids for two decades, wrote in an e-mail message that commercial tomatoes contain tomatine. Solanine, he added, is a potato alkaloid.

There are significant quantities of tomatine in green tomato fruits, which people have long eaten fried and pickled. And tomatine appears to be a relatively benign alkaloid.
Wikipedia: Tomatine
The human consumption of moderate amounts of tomatine seems to occur without notable toxic effects. This is reinforced by the widespread consumption of “pickled green” and “fried green tomatoes” and the consumption of high-tomatine tomatoes (a variant of L. esculentum var. cerasiforme, better known as the "cherry tomato", indigenous to Peru) with very high tomatine content (in the range of 500–5000 mg/kg of dry weight).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Jendа avatar 6.11.2020 12:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Jendа avatar 5.11.2020 05:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Flégr zase nevyšel, klasika. Na 1.11. sliboval 250 mrkvých za den a furt nic.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
5.11.2020 06:52 sociálně distancován celý život
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Neztrácej naději, počty úmrtí se doplňují i po více než 14 dnech. Např pro 20. říjen změnili v pondělí z 98 na 100 a včera připsali ještě jednoho mrtvého. Celkem za dva týdny přibylo pro tento den cca 15 až 20 mrtvých. Do pondělka to byl poslední den pod 100 úmrtí s/na čovid. Sleduji denně statistiky https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19 pro představu, jak se situace vyvíjí bez předžvýkání bulvárními pisálky, proto jsem si tohoto detailu všiml.
Jendа avatar 9.11.2020 20:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Příloha:
Agent avatar 6.11.2020 19:03 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pell-mell
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
http://dfens-cz.com/kde-jsou-ty-mrazaky/?fbclid=IwAR0-5m9GC5uwPpSHdVUgVai31Zdwc8P8WufCW9eIw5YCstR8KfRZ7OOT5oI

...

https://www.echo24.cz/a/S4XDZ/trh-prace-je-postaven-na-hlavu-neodrazi-realitu?fbclid=IwAR3hDO65MBaNfhN_kOR7CpiVO0c3ty_v0CF1D9TDO-bWs9QnuIV1L3sDOjo
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.