Portál AbcLinuxu, 16. července 2025 04:18


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
22.6.2024 16:16 podlesh
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pozemní vysílání ještě existuje? TIL
22.6.2024 17:38 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Njn, v tom komixu vlastne chybi jeste analog a satelit…
23.6.2024 06:08 Nekompromisný
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Čo si zaspal?

DVB-T,DVB-H,DAB a iné sa šíria terestriálne a tiež analogový rozhlas.Ak vznikne náhrada za digitálný terestriál tak možno až vtedy zanikne terestriál.
23.6.2024 06:57 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jednou před lety jsem naladil stejnou stanici v autě i na rádiu v dílně, obě analogové pozemní vysílání, žádný digitál, a ty vysílače byly proti sobě posunuté o půl písničky.
vlk avatar 23.6.2024 10:14 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
prave nad tym rozmyslam, pretoze ked som kupil pred 5 rokmi auto s DAB radiom tak pocuvat DAB a kombinovat to jazdou cez tunely ked prepinalo na analog, bolo strasne - ten isty komentar som pocul znova po tom co som vysiel z tunelu a preplo z analogu na DAB. ale o nejaky rok neskor to prestalo robit - teda len obcas som nieco take postrehol, tak ma napadlo, ci zamerne neoneskorili analog v niektorych vysielacoch na uroven dab aby sa to nestavalo. hovorim o prahe. hm?
You don't exist, Go away !
23.6.2024 11:39 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Daleko o Prahy. Skoro pohraničí.

Dnes spíš i ten analog přenášejí k vysílači digitálně, takže je to o těch pár minut opožděné všechno.
xkucf03 avatar 23.6.2024 18:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Rádio a přesný čas
Podle Českého rozhlasu se daly řídit hodinky. Nečekal bych, že u DAB+ to bude fungovat (tam do toho zanese zpoždění i přijímač), ale u normálního analogového vysílání už to je taky nepoužitelné?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
23.6.2024 21:41 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Bývávávávávalo. Už někde kolem roku 2000 říkali něco o tom, že ten signál může mít při přenosech zpoždění, takže hodinky se podle něj na sekundy řídit nedají. A od té doby to je pořád horší. Většina kanálů už žádné časové znamení ani nevysílá, jenom řeknou kolik je hodin.

Ale za vyzkoušení to stojí, jestli máš něco na čem chytíš ČRo můžeš to porovnat s presnycas.cz. Já už ne, mám tu jenom staré DV/SV rádio a tam to povypínali. A fakt nemám důvod pořizovat si něco aktuálnějšího.
xkucf03 avatar 23.6.2024 23:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
On už to bude nějaký ten pátek :-) NTP v počítači slouží dobře a kvalitní hodinky taky udrží čas celkem slušně.

Zkusil jsem teď 94,6 MHz (Radiožurnál) a odpovídalo to času v počítači. Takže aspoň FM rádio ještě použitelné je.

Ale jestli se to bude dále zhoršovat, tak nezbude než naladit Moskvu nebo Peking na krátkých vlnách. Nějaké náhodné Číňany jsem naladil, ale čas zrovna nehlásili, hráli jen nějakou jejich kung pao hudbu.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
24.6.2024 07:31 Olda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Do skrytých řádků analogové televize(černý pruh co byl vidět při rozsynchronizování) se vkládaly údaje o čase a používaly se k mezinárodnímu porovnávání časových normálů pro UTC.
24.6.2024 14:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Zkusil jsem teď 94,6 MHz (Radiožurnál) a odpovídalo to času v počítači.
No jasně, že jo. To prostě jenom zas jednou Radovan píše komentáře...

Kromě zmíněných možností stojí ještě za zmínku čas z GPS, což bude nejspíš zdaleka nejlepší možnost co do kombinace pasivity, redundance, přesnosti a automatizovatelnosti.
24.6.2024 16:56 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Když už teda provokuješ, co říkáš na včerejší Fialův oběd?
24.6.2024 20:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Víš co Sašo? Strč si tu otázku tam, co si strkáš ty, co jsou položeny v diskusích tobě :)
Glee avatar 24.6.2024 21:50 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
co říkáš na včerejší Fialův oběd?

Nevim co se stalo tam, ale divim se, ze te nechava Foltyn celkem v klidu. Ten totiz presel z "jsme Cesi, tak nam prece musite verit" na dnesni "ja zavadet cenzuru nebudu, a kdo rika ze jo, tak je prokremelskej kolaborant".

Fakt pochybuju o tom, jestli se ten pan vubec posloucha kdyz mluvi.
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
24.6.2024 22:07 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
No to víš, když podle policie je výrok že "ruská filcka Fico měl chcípnout" svoboda projevu, ale říct že "českou vládu bysme měli chytnout za rypák a naházet do řeky" je nenávistný výrok za pět a půl roku natvrdo...
Glee avatar 24.6.2024 22:36 Glee | blog: Gleekoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
ale říct že "českou vládu bysme měli chytnout za rypák a naházet do řeky" je nenávistný výrok za pět a půl roku natvrdo...

Predpokladam, ze jde o nekoho, kdo toho napachal o dost vic a tohle mohla byt ona povestna kapka. Na druhou stranu pokud je "ruská filcka Fico měl chcípnout" svoboda projevu, tak by se asi nemelo prihlizet ani k tomu druhemu.

Njn, to jsou ty metry vs. yardy. :-D
You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
xkucf03 avatar 24.6.2024 22:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Svoboda slova
Predpokladam, ze jde o nekoho, kdo toho napachal o dost vic a tohle mohla byt ona povestna kapka.
Na Fica byl spáchán atentát. Zatímco české vládě se nic nestalo. Tzn. provedený útok s vážnými následky vs. jen hospodské řeči.
Na druhou stranu pokud je "ruská filcka Fico měl chcípnout" svoboda projevu, tak by se asi nemelo prihlizet ani k tomu druhemu.
Pro mne je svoboda slova oboje.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
25.6.2024 07:00 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda slova
25.6.2024 07:49 Handlova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svoboda slova
vyzera to, ze cely atentat bol nahrane divadlo, utocnika zavru do blazinca tym padom ziaden sud a ziadne dokazy a narodny hrdina Robko moze dalej sirit hate
27.6.2024 16:47 Šťur
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Doufám, že jste chytil čínské vysílání v češtině, to je teprve solidní bizár. :)
xkucf03 avatar 27.6.2024 21:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Tohle bylo čínsky. Kde se dá naladit to české?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
28.6.2024 07:23 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Existuje China Radio International, které provozuje webovou stránku v češtině. Pochybuji ale, že bychom byli natolik důležití, aby čeština dostala prostor i v rádiové propagandě.
30.6.2024 16:33 embargo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Ahoj, dle short-wave.info skutečně pár hodin vysílají v českém jazyce.
xkucf03 avatar 30.6.2024 21:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Čínský rozhlas
Na 7415 kHz jsem chytil zatím jen šum (zkoušel jsem teď jen se základní anténou v rádiu). Ale na 9515 kHz skutečně mluvil nějaký Číňan česky, kvalita příjmu celkem dobrá.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
24.6.2024 09:12 podlesh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Na řízení hodin jsou speciální vysílače https://en.wikipedia.org/wiki/Radio_clock Akorát že v ČSSR se nakonec žádný nepostavil.
26.6.2024 13:48 Olda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Postavil, OMA 50kHz v Liblicích. Už ale neexistuje. Neměl ho kdo platit.
vlk avatar 24.6.2024 12:14 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Tak som porovnal casove znamenie zo Slovenskeho rozhlasu podla GPS z vysielaca Dubnik na vychode Slovenska FM aj DAB, tak na FM bolo oneskorene cca o 3s a DAB o 5s. Popravde, cakal som to horsie.
You don't exist, Go away !
24.6.2024 14:19 PG
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádio a přesný čas
Pred GSM erou bolo telefonne cislo 112 s presnym casom, potom to cislo uvolnili ako mediznarodne tiesnove. Gong oznami 11 hodin, 25 minut 10 sekund - gong!
23.6.2024 12:55 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
České radiokomunikace používali jako záložní trasu mezi vysílači satelit. Tedy alespoň pro televizní signál v době analogové.
Gréta avatar 23.6.2024 17:04 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

neže bych jim to jakože ňák nepřala nebo co, asi to je pro lidi nějak hodnotný ale když bylo tamto hokejový vítězství tak lidi halekali až někde do čtyr dorána zatimco teďko když ty fotbalisti furt jenom prohrávaj tak je už někde po destátý večer pěkně klid :D

Zelená energetická soustava založená na obnovitelnejch zdrojích energie versus realnej svět 🤡🇪🇸
23.6.2024 21:17 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když začalo DVB-T zjišťoval jsem časový rozdíl mezi digitálním a analogovým FM vysíláním, ale už si přesně nepamatuji, kolik to bylo. Nicméně pak mě napadlo otestovat rozdíl mezi vysíláním na dlouhých vlnách, které tehdy ještě fungovalo, a FM. Počkal jsem si na časové znamení na Radiožurnálu. Na dlouhých vlnách bylo o 3 sekundy dřív.

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
Petr Tomášek avatar 24.6.2024 10:01 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
DVB-T2 by tady mohlo být lepší protože větší bitrate znamená menší lag...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
24.6.2024 11:27 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Vice dat znamena rychlejsi prenos?
24.6.2024 14:09 Edmund
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Ano. Nevim, jak u fotbalu, ale pri vysilani hokejovych zapasu komentatori casto zminuji, ze borcum "nejdou nohy" nebo "pomalu pristupuji k souperi". To je prave zpusobeno nizkym bitrate. Zvysi-li se bitrate, borci budou bruslit rychleji a budou drive u puku.
24.6.2024 14:15 ~
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Ja pamatuji jak sme nahackovali TV kartu na Hercules monitor. Takovy tenis byl pozehnanim pro trenery protoze jsme videli misto mice trajektorii mice jako caru :-D
24.6.2024 14:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Ano. Nevim, jak u fotbalu, ale pri vysilani hokejovych zapasu komentatori casto zminuji, ze borcum "nejdou nohy" nebo "pomalu pristupuji k souperi". To je prave zpusobeno nizkym bitrate. Zvysi-li se bitrate, borci budou bruslit rychleji a budou drive u puku.
Aha, já se ve sportovních přenosech nevyznám, takže ono to opravdu funguje jako v Shaunovi? Zajímavé.
24.6.2024 14:13 Fysicus
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Nikdo se o rychlosti prenosu nezminuje. Ta je stejne limitne omezena na rychlost svetla a zvysit ji mozno pouze paralelizaci.
24.6.2024 16:08 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Opoždění fotbalisté
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To ma byt ten hodnotny obsah, kvuli kteremu se bude nove platit televizni a rozhlasova dan ze smartphonu? :-D At si to stat strci do prdele i s moravcem a zeleznym :-D
xkucf03 avatar 24.6.2024 19:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Já jen nechápu, proč jedna parta, která se kdysi usídlila na Kavčích horách, má mít zaručený penězovod a stát jí nahání platící zákazníky, zatímco jiná parta, třeba tady Hovorka a zbytek osazenstva AbcLinuxu, nemá nic.

Možná někdo namítne, že AbcLinuxu/Nitemedia je příliš úzce zaměřené, ale např. takové Internet Info se věnuje mnoha různým oblastem a často dělá osvětu a dá se to považovat za službu veřejnosti (např. informace o zdraví nebo nových zákonech pro podnikatele nebo i to IT). O kvalitě nebo objektivitě lze diskutovat – ale to i v případě těch tzv. veřejnoprávních médií.

Pro pořádek: nevolám po tom, aby Ábíčko nebo Root dostávaly nějaké dotace, ale naopak se snažím poukázat na absurditu toho, že některým privilegovaným stát ty penězovody zajišťuje a ještě při tom neváhá terorizovat občany a omezovat jejich svobodu a soukromí, aby šlo výpalné efektivněji vybírat.

Novináři resp. jednotlivé redakce jsou prostě jen zájmové skupiny. Někdo si chce spíš jen vydělat, někdo chce spíš přesvědčit veřejnost o své „pravdě“, někdo to dělá z vlastního přesvědčení, někdo spíš pro svého chlebodárce… Nicméně vždy je to skupina lidí, která má nějaký zájem a snaží si ho prosadit.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
24.6.2024 19:55 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Takže navrhuješ po příštích parlamentních volbách nechat nějakého proukrajinského liberasta odstřelit nově zvoleného premiéra a potom zrušit veřejnoprávní televizi a rozhlas?

Mimochodem, pobavilo mě že jeden z těch teroristů v Dagestánu měl stejnou pušku jako David Kozák :-D
24.6.2024 20:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
ale naopak se snažím poukázat na absurditu toho, že některým privilegovaným stát ty penězovody zajišťuje a ještě při tom neváhá terorizovat občany a omezovat jejich svobodu a soukromí, aby šlo výpalné efektivněji vybírat.
Což o to, s tím celkem souhlasim, a upřímně řečeno moc nevidim důvod, proč by nadále měla existovat televize a rozhlas obecně (narozdíl třeba od tisku - ten stále ještě žádná nová technologie nenahradila).

Kupodivu ale většina lidí by ČT zachovala [1] a zřejmě na telku čumí i mladá generace [zdroj už jsem zavřel, sry]. Obojí mě celkem překvapilo.
xkucf03 avatar 24.6.2024 21:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Ty „veřejnoprávní“ ať klidně existují, ale ať na to přispívá dobrovolně jen ten, kdo v tom vidí smysl a tyto služby používá. Neměla by to být obecná povinnost.

Nebo se ptáš na smysl televizního a rádiového vysílání obecně? Sice jsem nikdy neholdoval takovému tomu „nudím se, tak zapnu televizi a uvidím, co dávají“ a když už, tak jsem měl vytipované konkrétní pořady filmy, které chci vidět… a později jsem zpohodlněl – na počítači se podívám na pořad/film/seriál, kdy mně se to hodí a ne kdy ho zrovna dávají… a přesto ve vysílání vzduchem stále nějaký smysl vidím. Jednak je to efektivní způsob jak distribuovat obsah (protože se všem posílá to samé) a jednak si myslím, že je dobré mít další nezávislý komunikační kanál, byť jednosměrný. Navíc v případě analogového rádia jde o celkem primitivní technologii a vybavení si člověk může vyrobit ze základních součástek, kdyby bylo nejhůř.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
25.6.2024 15:11 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
At si to zachovaji, ale za sve. Ja se na tom reliktu ze socialismu podilet nechci. At si hlasnou troubu statu plati etatiste a jim podobni.
25.6.2024 01:15 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
hele, to mas stejny s cznicem, OSA, a dalsich 10000 organizaci ktere legalne tuneluji stat... ze to nekdy davno prihral nejaky kamarad jinemu kamaradovi je uplne fuk, cesi tohle neresi, cesi radsi resi zdrazovani 5% salamu o 5Kc nebo kdo s kym soulozil...
25.6.2024 15:10 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Proto je potreba cznic nahradit blockchain-base dns a vykaslat se na cely cznic. At si stat drzkuje.
25.6.2024 19:11 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
a kdo by to mel nahrazovat? A ktery prohlizec/OS to podporuje? Musis myslet na vsechny ty blbce kteri neumi pouzivat linux...
26.6.2024 10:09 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Nahrada samozrejme probehne na urovni resolveru, kteri budou resolvovat proti blockchainu.
26.6.2024 12:24 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Ok, existuje resolver co tohle jiz ma? Je dostupny pro jine nez linux os systemy? Jde integrovat s necim, treba s AD? Rozhodne zajimavy topic…
28.6.2024 09:01 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Zajimave je treba toto : https://github.com/okTurtles/dnschain

O moznostech integrace s AD pochybuji. Windows by vsak pres toto resolvovat mohl.

Mam plan, ze bych se sam nekdy pustil do implementace. Jako takove mozkove cviceni. Verejny blockchain, resolve proti blockchainu, stavajici PC resolvuji pres resolver podporujici blockchain. Registrace domeny - kdo driv prijde, ten driv mele. Registrace domeny domeny existujici v cznicu - neco jako dns challenge, dokazes, ze mas DNS, muzes jit do blockchainu. Neco v tomto duchu.

Takovy projekt se jiste neuzivi a neverim, ze by se stal vseobecne pouzivanym, ale byl by to hezky vztyceny prostrednicek na cznic a statni zasahy.
30.6.2024 18:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Takovy projekt se jiste neuzivi a neverim, ze by se stal vseobecne pouzivanym
IMO: Kdyby to nějak začínalo nabírat na větší popularitě, nejspíš by pár lidí ve správný čas na správném místě (a se správným kapitálem) natěžilo / skoupilo většinu použitelných .bit domén, a ty by následně pronajímali stejným způosbem jako registrátoři klasických domén.
xkucf03 avatar 30.6.2024 21:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše DNS a TLD nad blockchainem
Cílem přece není, aby to bylo levné. Kryptoměnové transakce taky zpravidla nekonkurují bankovním převodům cenou. Cílem je, aby to nebylo závislé na centrálních autoritách a nepodléhalo to cenzuře. Pokud by to jen pronajímali (a nechali si klíče/vlastnictví dané domény), tak by to pro ně asi bylo ztrátové, protože za stejnou/nižší cenu bych si mohl pořídit klasickou doménu. Pokud by spekulovali na tom, že na začátku levně vytěží a později prodají se ziskem, tak to není až tak špatné – pomohou rozjet ten systém, něco si vydělají a další vlastník má doménu nezávislou na centrální autoritě. Vždy tomu budou konkurovat klasické centralizované TLD i nové blockchainové, takže těžko v té konkurenci uspějí s horší službou za vyšší cenu.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
1.7.2024 16:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: DNS a TLD nad blockchainem
Hm, teď koukám na FAQ a předtím jsem si špatně přečetl tu část o obnovení. "Semi-expired names that are not renewed or updated for an additional 4,032 blocks (approximately 28 days) will expire. Expired names can be re-registered by anyone." → to je podstatně lepší. Ale stejně, tx fee nejspíš nebude dramaticky vysoká a předpokládám, že jde obnovit více domén v jedné transakci, IMO by to fee za registraci/obnovení chtělo (což je ale problém, protože cena toho coinu může silně fluktuovat).

Oni zřejmě tyhle otázky považujou za otevřený (fees, squatting), takže za mě hodnocení toho systému záleží na tom, jak by se tyhle věci pak reálně řešily.

Tohle je z mého pohledu leitmotiv víceméně všech anarcho iniciativ obojí laterality: ďábel je v detailech a ty detaily rozhodují, jestli to opravdu bude fungovat tak, jak bylo zamýšleno, nebo to zkolabuje do nějakého zdegenerovaného stavu (zejména v matematickém smyslu, ale případně i morálním). Škoda, že nemam někde zbytečnejch milion dolarů, bylo by super udělat něco jako Randy challenge, ale pro alternativní ekonomicko-politické systémy...
1.7.2024 16:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: DNS a TLD nad blockchainem
Btw. tohle není hejt, třeba pro ty moje nápady s "unpenězi"/komoditami se zápornou cenou co jsem tu psal tyhle 'ďábelské detaily' platí úplně stejně, ne-li víc...
xkucf03 avatar 2.7.2024 22:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: DNS a TLD nad blockchainem
jestli to opravdu bude fungovat tak, jak bylo zamýšleno, nebo to zkolabuje do nějakého zdegenerovaného stavu
On je často problém se zaváděním těchto systémů. Než to získá kritickou masu uživatelů, tak bohužel dost hrozí, že bude víc případů nějakého pochybného požívání než toho legitimního nebo že tomu státní či korporátní propaganda udělá špatné jméno (protože to ohrožuje jejich byznys a postavení).

Ostatně internet vznikal ve vojensko-akademickém prostředí a široká veřejnost do něj nastoupila až o dost později, když už ty základy byly hotové. Mezi tím k tomu ještě přišli počítačoví nadšenci a hackeři (v pravém slova smyslu), kteří byli inteligentní a přistupovali k tomu převážně konstruktivně. Bůhví, jak by to dopadlo, kdyby mezi prvními uživateli byl průměrný Joe Sixpack a Pepík Lahváč a jim podobní.

Podobný problém máš i u takových banalit jako třeba rozjezd diskusního fóra. Na jednu stranu potřebuješ dost uživatelů, aby tam bylo živo, na druhou stranu to nemůžou být náhodní idioti, protože pak ten obsah nebude stát za nic a postupně to přestane všechny bavit.

On i takový Facebook začínal jako poměrně výběrový klub pro studenty amerických univerzit a k nám to přinesli studenti, kteří se vraceli ze zahraničních pobytů, kteří si chtěli udržet kontakt se svými spolužáky, takže to byla celkem prestižní záležitost. Ta žumpa se z toho stala až později. Podobným vývojem si prošel Twitter.

Rád bych napsal nějaký optimističtější závěr, ale přijde mi, že aspoň ze začátku ten systém musí být uzavřený a musí si dobře vybírat svoje členy. Když ne striktně a formálně, tak aspoň přirozenou cestou – téma neatraktivní pro širokou veřejnost, prostředí vyžadující nějakou odbornost a intelekt, nedostatek příležitostí pro různé šmejdy a parazity (kde není co ukrást, tam nebudou zloději)… což ale znamená, že tam dost možná budeš bojovat s nedostatkem uživatelů a zájmu. Ustát potom růst a rozšiřování počtu členů či uživatelů je další výzva.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
25.6.2024 15:09 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Presne tak. At si plati kazdy, kdo to chce sledovat. Ja nesleduji ctsport, ani 24, ani ct[1-9]. Jak k tomu prijdou, jak spravne pises, ostatni media? A jak k tomu prijdou lide jako ja, kteri jejich obsah nezajima a nekonzumuji jej?

Btw nejvtipnejsi je, ze po novu maji poplatek platit i firmy a to dle poctu zamestnancu. Jako kdyby stat rikal, ze lide v praci cumi na televizi?

Nevycitam jim nizkou kvalitu, moravce, zelezneho, nebo to, ze si hraji na neutralitu, i kdyz neutralni nejsou. Za mne je to statni televize, jelikoz stat dela zakon o tv, jmenuje tu jejich radu, atd. Nevim, proc by mel stat toto provozovat a dotovat. At si kazdy plati, co chce, ale mne nikdo nenuti platit moravce a spol.
25.6.2024 19:26 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
hele, statni/verejnopravni znamena ze na tu politickou agitaci budes koukat at se ti to libi nebo ne... na rozdil od socialismu si v EUrodemokracii za to jeste zaplatis... to by toho bylo aby CR/CT nekdo rozvracel...
26.6.2024 12:19 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Nebudu, pac televizi vubec nemam.
26.6.2024 12:26 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. veřejnoprávzní média, penězovody a zájmové skupiny
Tak predpokladam, ze jako alkoholik budes na tv povinne koukat v hospode… a pokud by jsi byl bezdak tak te nejaka neziskovka dostane k tv…

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.