Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 22:11
Rozhodl jsem se využít ve svém obchůdku platební systém mpeníze, dle inormací provozovatele k tomu stačí zaregistrovat mbussiness konto a pak už se vše vklidu nakliká, bez nutnosti někam jezdit podepisovat smlouvy apod.
Registrace bussines účtu proběhla poměrně hladce (nepočítám-li skutečnost, že formulář po prvním odeslání vypadnul a já jsem jej musel celý vyplnit znovu). Na druhý den mi přišel z mbank mail, že jsem zadal nesprávné údaje a tudiž se má žádost zamítá.
Nu což. Zavolal jsem na jejich infolinku. První paní mi řekla, že mě přepojí na obchodní centrum. Pán mi řekl, že mám zkusit zavolat znovu, ale přihlásit se v mlince pod svými hesly a kódy. Po chvíli brouzdání v internetovém bankovnictví jsem našel zmiňované kódy pro mlinku a pustil se do třetího telefonátu.
Paní na druhém konci drátu mi zvesela zdělila, že jsem asi něco zadal špatně. No fajn. Po chvíli přemlouvání mi vysvětlila, že všechny zadané údaje musí být totožné s těmi, které jsem před časem zadal u svého osobního konta. Proboha, proč? Každý normální podnikatel má přeci firemní telefon, email a nezřídka i kontaktní adresu. Prý z důvodu bezpečnosti... Takže prý si mám otevřít svůj účet a odtamtuď opsat všechny údaje do nové žádosti, ale musí to být úplně nachlup stejné.
Kocourkov hadra. Tedy zbohem Mpeníze...
Tiskni
Sdílej:
No nevim, ale jejich jednani mi prijde spravne. Preci jen pokud si udal nejake udaje, tak by ses mel snad vzdy prokazovat stejnymi.Jenže je dost rozdíl mezi údaji, které slouží k identifikaci (např. rodné číslo, číslo OP, jméno a příjmení atd.) nebo autorizaci, a údaji ke kontaktním účelům. Například KB rozlišuje subjekt a uživatele internetového bankovnictví - jsou to nezávislé entity, jeden uživatel může obsluhovat libovolný počet účtů libovolného počtu subjektů (pokud má člověk současně osobní a podnikatelský účet, jsou navázány na dva různé subjekty s vlastní sadou údajů; společný je jen uživatelský účet, tedy přihlašovací jméno, heslo a certifikát s klíčem). Kontaktní i identifikační údaje má každý subjekt a každý uživatel svoje, nezávisle na sobě. Nevím, jak to má mBanka, ale popsané schéma mi přijde zcela logické.
totožné s těmi, které jsem před časem zadal u svého osobního konta. Proboha, proč? Každý normální podnikatel má přeci firemní telefon, email a nezřídka i kontaktní adresu
A taky firemní účet! Netušíš co a jak, ale důležitě křičíš
A taky firemní účet! Netušíš co a jak, ale důležitě křičíšMyslel jsem, že mBusiness je právě firemní účet od mBank. Nebo je to nějak jinak?
Samozřejmě že mám firemní účet. Ale Mpeníze vyžadují nový účet mbusiness u mbank... proto jsem se jej snažil založit...
Zdravím, co se týká online žádostí, systém se vždy na záčátku zeptá, zda jste nebo nejste klientem mBank a po zalogování máme veškeré vaše evidované údaje k nové žádosti k dispozici - vaše osobní a kontaktní údaje jsou předvyplněné. Osoba a firma jsou samozřejmě odlišné entity, takže zadat další informace pro nový podnikatelský účet mBUSINESS KONTO je nutné.
K rozlousknutí vašeho problému ale určitě potřebuji více informací, například zda jste se chybně neidentifikoval jako nový klient nebo se nesnažil založit další mBUSINESS KONTO, což není možné. Zkuste napsat na mpenize@cz.mbank.eu, snad najdeme nějaké řešení .o)
Podrobné informace o mPenězích naleznete zde: www.mbank.cz/firemni/mpenize/
Argument, že platba proběhne okamžitě, je u eBanky i mBank mimo, jelikož realizují okamžitě všechny "vnitrobankovní" převody.Navíc je to lež. Když jsem před nějakým časem systémem ePlatba (v té době již patřícím Rajfajzen, ať už se to píše jakkoliv) platil, dorazila platba obchodníkovi zhruba po šesti hodinách. Jako na potvoru jsem na danou věc docela spěchal. Na infolince mi řekli, že jediné, co pro mě můžou udělat, je za 100 Kč(!) poslat obchodníkovi faxem potvrzení, že jsem zaplatil. Po mém rozčilování z nich nakonec vypadlo, že tu stovku můžu reklamovat. Krátce na to, před Vánoci, pak Rajfajzen spustil mohutnou reklamu na ePlatbu. Samozřejmě s tvrzením, jak platba proběhne do tří minut (nebo podobně malého čísla). Napsal jsem jim tedy e-mail s dotazem, jakou na to dávají záruku, vzhledem k mým předchozím zkušenostem. Odpověď mě opravdu dostala: dle zákona musí provést platbu do tří dnů, takže to, že zaplatili až za šest hodin, je v pořádku a mám si jít stěžovat na lampárnu. Reklama prý klamavá není, protože zákazník je povinen si přečíst smluvní podmínky, kde je napsané (bla bla bla). Aha. Koketoval jsem s myšlenkou podat podnět na Radu pro reklamu, ale po přečtení jejich stránek (nemůžou nic nařídit - pokud se usnesou, že reklama není v pořádku, zadavatel ji může dle svého uvážení stáhnout) jsem na to již jaksi nenašel sílu... Už jen třešničkou pak bylo, že i po měsíci a půl po podání reklamace na onu stokorunu (a jejím strhnutím z účtu, pochopitelně) dělala Rajfajzen mrtvého brouka. Když jsem je jemně vybídl, že reklamace dle stejných podmínek, kterými mi mávali před nosem, už dávno měla být vyřízená, uráčili se po pár dnech odpovědět. Prý na reklamaci nemám nárok, ale protože jsou strašně hodní, tak mi tedy tentokrát tu stokorunu milostivě vrátí... Odpočívej v pokoji, eBanko, byla jsi docela dobrá, než tě prodali.
Odpočívej v pokoji, eBanko, byla jsi docela dobrá, než tě prodali.Tak tak. Ono už i před tím prodejem to pokulhávalo - nějak mě třeba nenapadá jediná věc, která by se v internetovém bankovnictví eBanky změnila za posledních dobrých 5 let (a je tam hodně moc co vylepšovat), s RB ale přišel hnusný a arogantní přístup banky ke klientům. Beru to tak, že eBanka přinesla něco nového, posunula tím trh o pořádný kus dopředu a smysl její existence došel naplnění. Zanechala tu po sobě šedivé zkostnatělé torzo splývající s ostatními bankami, ale připomínající, že to jde i jinak. mBank podle mě čeká totéž. Vcelku se mi zdá, že už jsou za vrcholem - spouštění nových služeb se táhne a tlačí se hlavně na marketing (myslím, že to pěkně demonstruje fakt, že někdo z banky se objevil v diskusi na tomhle serveru, nebo emailové oznámení o zpoplatnění spořících účtů, které bylo tak úžasně napsané, že člověk měl až pocit, jak je to pro něj vlastně dobré). Snad nám mBank ze svého potenciálu ještě něco přinese, než skončí jako nepružný moloch.
Já na žádný marketing netlačím Bo) jen se v mezičase své obvyklé práce v mBank snažím řešit problém, který náš potenciální klient zveřejnil na internetu a myslete si o tom každý co chcete. Btw, ještě se nikdo neozval.
RB má dobré služby, ale taky drahé...
Přešel jsem na mBank, a protože u přihlášení nevyžaduje potvrzení mobilem, tak se mi podařilo vytvořit...
PHP HTTP Parser pro mBank, který vrací seznamy transakcí a zůstatky na účtě.
Ke stažení zde: http://www.teplaky.net/mbank-http-api/
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.