Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 05:44
Od posledního článku o vývoji Skeldalu uběhl nějaký ten čas a pár commitů. Zvlášť ten poslední nepotěší lidi s rozehranými hrami, takže je na čase zase napsat něco málo o novinkách.
Napřed ta špatná zpráva: Od revize 147 nefungují hry uložené ve starších SVN revizích. Hry uložené v původní DOS verzi ale dál fungují bez problémů. Důvodem je oprava ukládání a načítání herních skriptů, které jsem v začátku vývoje omylem rozbil. Že jste si nahráli rozbitou uloženou hru v nové verzi poznáte tak, že na mapě nebudou fungovat skripty. To mimo jiné znamená, že ani nemůžete přecházet mezi mapami. Pokud máte rozehranou hru, budete muset začít znovu od začátku.
A teď pro změnu dobrá zpráva: Systém herních skriptů byl (doufejme) poslední kus kódu, který načítal herní data nepřenositelným způsobem. Teď se konečně dočkal přepsání a od revize 145 by měl Skeldal bez problémů fungovat jak na big endian platformách (PowerPC), tak i na platformách vyžadujících striktní zarovnání paměti (SPARC). Pokud máte takové železo, můžete začít testovat i na něm.
Pokud hrajete dobrodružství Tarnwor a dostali jste se až do Arataru, nejspíš jste narazili na problém při vstupu do arény. Tentokrát není chyba ve Skeldalu, ale v Tarnworu. Balík s opravou si můžete stáhnout zde.
Teď ještě vyřešit problém s flétnou a už bude pomalu na čase vydat první oficiální release...
Tiskni
Sdílej:
big endian platformách (PowerPC)Včetně 603e a 604e?
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.