Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 16:36

Neionizující záření

26.11.2016 22:40 | Přečteno: 3171× | Expresivní zabručení | Výběrový blog | poslední úprava: 2.12.2016 09:20

Kdysi dávno pod jedním z mých příspěvků proběhla krátká diskuse týkající se účinků ionizujícího záření na živou hmotu. Dneska se na to pokusím navázat, ale popořadě. Prvně definice.

Ionizující záření

alias ionizující radiace a nebo také prostě a jednoduše lidově známo jako „radiace“ je záření, které má dostatečnou kinetickou energii k vyražení elektronů z atomů či molekul, tedy k jejich ionizaci. Takové záření má poměrně známé účinky v případě působení na živý materiál a má vyhrazeno i svůj mezinárodně uznávaný symbol:

Takové záření bývá nejčastěji emitováno při radioaktivním rozpadu/přeměně jádra některého radionuklidu, ovšem není to nutná podmínka. Mezi ionizující záření řadíme především:

Neionizují záření

Definováno jako jakýkoliv jiný druh elektromagnetického záření, který nenese dostatečné množství energie k přímé ionizaci atomů či molekul. Mezi takové záření se řadí vše od UVA (černé světlo) přes viditelné světlo, infračervené záření, mikrovlny, radiové vlny, dlouhé vlnové délky až po statická elektromagnetická pole. Neionizující záření není samo o sobě pro biologický materiál nijak nebezpečné, ovšem mezi nebezpečné známé účinky patří:

Výstražný symbol:

Rozdíly

Hranice mezi ionizujícím a neionizujícím zářením není pevně stanovena, protože ionizační potenciál různých prvků je taktéž různý. Ovšem jeden rozdíl i tak mezi nimi je. Ionizující záření se mnohem snáze díky svým účinkům měří.

Pro pořádek dodám že v současné době nejsou známy žádné mutagenní účinky v případě působení neionizujícího záření na živou tkáň ani fakt že by nějaké mutagenní účinky neionizující záření mělo způsobovat, ovšem jde o předmět probíhajícího vědeckého zkoumání.

RADIO VATICANA - Santa Maria di Galeria

Krátká verze

V roce 1957 nechal Svatý stolec na předměstí Říma poblíž italské vesnice Cesano vybudovat s velkou slávou radiovou stanici…radiovou stanici…ono je to spíš velice solidní pole vysílačů za které by se ani soudruzi z SSSR se svými radary nemuseli vůbec stydět. Viz StreetView z oblasti. Vysílače vysílají „Slovo Boží“ resp. slovo papežovo na krátkých a středních vlnách do celého světa. Vysílací výkon v součtu dost pravděpodobně přesahuje 1MW energie.

Problémy začaly když se v oblasti poblíž vysílačů začali usidlovat rezidenti z blízkého Říma. Vysílání je tak silné, že rádio svým vysíláním ruší špatně odstíněné elektrické spotřebiče a dokonce natolik silné, že se dle obyvatelů indukuje i na trubkách kovových dešťosvodů. Mnohem vážnější problém ovšem je, že dle výzkumu nařízeného krajem je v okruhu 6km od vysílače až 7× vyšší pravděpodobnost výskytu leukémie či jiných zhoubných onemocnění u dětí v kategorii 0-14let než je průměr v celé zemi![2] Dle jezuitského řádu provozujícího rádio je celá událost samozřejmě pouhou náhodou, která nemá s vysíláním rádia nic společného a dlouhé roky se vede spor o to aby rádio své vysílání přerušilo či alespoň omezilo vysílací výkon. Celá situace se značně komplikuje ještě tím, že pozemky na kterých jsou vysílače umístěny byly v roce 1952 prohlášeny Italskou Republikou za zahraniční území Vatikánského státu, takže vlastně jde o mezinárodní spor který se nedá vyřešit dle národního práva ale musí se řešit jako spor mezinárodní. Dodám, že nařízené měření zjistili překročení národních Italských limitů pro vysílání a to hned 3× a že samotný řád/stolec (či kdo o tom vlastně rozhoduje) spíš přizná, že země není placatá než že přestane vysílat do světa.

Podrobnosti viz v článku na Wikipedii.

Dlouhá verze


the Invisible Word


Můj názor

Osobně se považuju spíš více za skeptika, no na druhou stranu jsem radši o něco malinko stáhl výkon na všech vysílačích na kterých můžu, čistě pro jistotu samozřejmě :-) Není vůbec potřebné aby to pražilo do vzduchu víc než je potřeba, především když je všeobecně známo že frekvence 2,4Ghz v nelicencovaném pásmu je rezonanční frekvencí vody a když jedna anténa mi leží téměř u hlavy. Osobně by mě ani nenapadlo se tímto problémem zabývat, no bohužel se stalo. Napadá vůbec někoho jak změřit či vypočítat efektivní kumulativní dávku veškerého neviditelného neionizujícího záření za určitou dobu v místě expozice? Slyšel už někdo o podobném případě? Přecejen je pravdou že docela silných vysílačů je v okolí poměrně dost a v podstatě vysílají nepřetržitě od dob mého narození, den co den, 24/7. Když už jsem omezil spotřebu masa na minimum, zavrhl kapitalismus jako budoucnost rozvoje naší socialistické federace republik, mohl bych ještě v rámci osvětových opatření odfiltrovat nadbytečný elektrosmog ze svého pokoje pro pokoj v mé skromné buddhistické duši. Ostatně ne náhodou by se dalo motto kurie přepsat na „Absence of evidence isn't evidence of absence“[2]. Vaše ctěné názory a náměty na flejm prosím zanechávejte v sekci určené pro komentáře.


  1. Zná-li někdo jiné zdroje, sem s nimi.
  2. Za sledované období 1987-1998, 40 dospělých a 8 dětí zemřelo vlivem leukémie – za data díky Matlákovi
       

Hodnocení: 91 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

26.11.2016 22:55 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je všeobecně známo že frekvence 2,4Ghz v nelicencovaném pásmu NENÍ rezonanční frekvencí vody!
Grunt avatar 26.11.2016 22:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Pletu si to s 5Ghz?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
26.11.2016 23:14 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Na 5GHz se používaj meteorologické radary, co měří obsah vody v lokální oblasti atmosféry.
Grunt avatar 26.11.2016 23:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Tak si to možná pletu, to nevylučuju.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.11.2016 01:13 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Rezonančná frekvencia molekúl vody je viac ako 1 THz. (a 2,45 Ghz sa používa viac menej len preto, lebo je to celosvetovo dostupné pásmo na volné použitie).
27.11.2016 04:53 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
2,45 GHz je celosvětově volné pásmo ISM, protože se používá v mikrovlnkách (tj. příčina a následek jsou opačně). Ty ho používají proto, že je nejefektivnější pro ohřev potravin; proniká dostatečně hluboko a zároveň je dobře pohlcované.
Grunt avatar 27.11.2016 11:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Mikrovlnka by měla být plně odstíněná, ne? Jinak by to bylo pěkně nebezpečné.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.11.2016 13:00 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Odstíněná je, ale to stínění není dokonalé a malé množství (<1 W/m² na povrchu) uniká do okolí. Je to o řád méně, než mobil či Wi-Fi, ale pořád dost na to, aby pro ně vzniklo vyhrazené pásmo.
Dalibor Smolík avatar 27.11.2016 22:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Ostatně v návodu u mikrovlnné trouby jsem viděl poznámku, že by s ní neměli manipulovat lidé s kardiostimulátorem nebo jinak s poškozeným srdcem ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Grunt avatar 27.11.2016 23:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Hlavně do ní prosím nestrkejte usušit vaší kočku…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Dalibor Smolík avatar 28.11.2016 08:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
:-)
Nemám kočku a pes se tam nevejde
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Fluttershy, yay! avatar 28.11.2016 09:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Po částech…
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Jendа avatar 29.11.2016 11:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
To bude kvůli padesátce z transformátoru, ne mikrovlnám.
vencour avatar 26.11.2016 23:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Píše to i Peterka, že se jedná o frekvenci "kolem" 2450 MHz ... ?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
26.11.2016 23:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Není to proto, že 2.4 GHz má konečně vlnovou délku okolo průměru talíře? Asi by bylo blbý ohřívat krátkými (třeba čtyřicetimetrovými) vlnami polívku v hrnečku :-D.
27.11.2016 00:59 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Voda nemá jen jednu rezonanční frekvenci, může rezonovat několika různými způsoby. Nicméně všechny jsou v řádu jednotek až stovek THz.

Hlavní důvod pro 2,45 GHz je, že menší frekvence se hůře absorbují a vyšší zase hůře pronikají. 2,45 GHz je takový průměr, který nejlépe ohřívá jídlo.
27.11.2016 01:12 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Taky nepravda. Nejnizsi je 22,235 GHz.
27.11.2016 05:34 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Vycházel jsem z tohoto. Pokud to dobře chápu, tak 22,235 GHz není rezonanční frekvence, ale absorpční frekvence používaná v maserech a meteoradarech.
PepaSFI avatar 27.11.2016 09:42 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
já se na věc dívám z pohledu techniky a myslím že půjde o řadu kompromisů. Jednak se na to ohřívání musí najít volné místo v poměrně dost obsazené části kmitočtového spektra. Samozřejmě to musí dostatečně efektivně ohřívat ty směsi vody, tuků, bílkovin a cukrů. A hlavně, musí ta frekvence jít snadno a efektivně vyrobit a rozumně s tím pracovat, což je u široce rozšířeného komerčního výrobku asi nejdůležitější. Třeba by líp ohřívala frekvence dejme tomu 10 THz nebo 27 MHz ale technicky to moc nepůjde. Prostě proto že ta anténa a vlnovod kterým se ty vlny pouští do trouby by buď byly moc technicky náročné nebo rozměrově nesmyslné.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 27.11.2016 10:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Nevím co je či není technicky více vhodné, nicméně 2.45Ghz (12cm) je frekvence která je vodou absorbovaná a způsobuje v ní dielektrický ohřev. Viz data. Nějak to souvisí s úhlem atomů v molekule vody jestli se dobře pamatuju. Optimální frekvence pro ohřev vody je tak na 10Ghz.

Jinak jde o tzv. ISM pásmo a ty frekvence v něm shodou náhod korespondují s frekvencemi vhodnými pro ohřev vody. Klidně si zkuste ve volném prostranství postavit před Bluetooth či nějaký malý WiFi vysílač třeba akvárko, jak to pojede. Ono bohatě stačí když trošku zaprší, navlhnou stromy a nebo je hustá mlha a pokud nejde o vysílače s nějakou speciální licencí, valná většina dálkových bezdrátových přenosů končí.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.11.2016 13:15 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Ty frekvence nekorespondují náhodou, 2,4 - 2,5 GHz pásmo bylo vyhrazeno právě pro mikrovlnný ohřev, viz usnesení ICU č. 28 z roku 1947:
This service involves the radio transmission of enery and therefore represents a potential source of harmful interference to radio communication services. The apparatus for which frequencies are proposed permits the achievement of many unique accompishments. The industrial apparatus is used, among other things, for the rapid drying of glued joints and plywood, controlled surface haldening of metals and curing of rubber, plastic and wood in important industries. A recent important development of industrial apparatus is an electrocooker which not only cooks foods evenly from the inside out, but completes the cooking process in a matter of seconds as compared to minutes with older methods.
[…]
The frequencies proposed are:
[…]
2450 Mc ± 50 Mc
30.11.2016 21:01 Petr Tomasek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření

Jinak jde o tzv. ISM pásmo a ty frekvence v něm shodou náhod korespondují s frekvencemi vhodnými pro ohřev vody.

Důvod je jednoduchý, ISM dostane ty podřadné frekvence, aby to moc nekonkurovalo telco operátorům...

PepaSFI avatar 1.12.2016 15:09 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
nejsou žádné podřadné frekvence. Takhle už se kdysi dávno zmýlili když byly zavrženy krátké vlny jako blbost dobrá tak na pokusy amatérů protože dálková spojení jdou dělat jen na velmi dlouhých vlnách. Stavěly se monstrózní telegrafní stanice co vypadaly jak elektrárna a amatéři najednou přišli na to že se dá přes oceán vysílat na krátkých, úplně směšným výkonem, aparátkem sdrátovaným ze dvou lamp na kousku prkýnka.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
1.12.2016 17:14 PikačuShy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Jenže s těmi krátkými je to podvod, švindl. Nešlo by to bez odrazů.
PepaSFI avatar 1.12.2016 19:31 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
to není podvod, to je prostě fakt, jejich vlastnost. Prostě to tak funguje. Samozřejmě že by to nešlo bez odrazů, stejně jako by to nešlo bez elektřiny, bez zpracování kovů, bez spousty dalších věcí. Krátké vlny se odrážejí, dlouhé se ohýbají. Jen těma odrazama to jde jaksi líp.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
pavlix avatar 2.12.2016 09:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
+1
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
2.12.2016 09:15 PikačuShy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Pak ovšem není podvod ani homeopatie nebo osteopatie.
pavlix avatar 2.12.2016 10:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Non sequitur.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
2.12.2016 12:14 PikačuShy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Ta funguje naprosto analogicky "odrazem". Ale když se odrazy odstraní, zjistí se, že je to jen placebo.
2.12.2016 13:14 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Krátkovlnné přenosy fungují za využití normálního fyzikálního jevu. Homeopatie nefunguje. Nějak tady tu analogii nevidím :)
2.12.2016 13:23 PikačuShy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
krátké vlny - odrazy = nefunguje

homeopatie - placebo = nefunguje

krátké vlny + odrazy = prakticky použitelné

homeopatie + placebo = prakticky použitelné

V čem je rozdíl? Obojí je podvod, ale obojí tak nějak v praxi funguje.
6.12.2016 09:18 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
krátké vlny + odrazy: Fungují krátké vlny za použití odrazu.

homeopatie + placebo: Funguje placebo, nefunguje homeopatie. Ta homeopatie zde není funkční složkou, protože by to placebo fungovalo i kdyby byl pacient přesvědčen že to bere a nebral vůbec nic.
6.12.2016 15:24 PikačuShy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Pacientovi lze těžko prodat nic a přesvědčit ho, že bere něco. Stejně tak lze těžko nic odrazit. Placebuje tam ta homeopatie v naprosto stejném smyslu jako se odráží ty vlny. Je to prostě naprosto to samé. Homeopatie sama o sobě nefunguje (pokud pacient neuvěří, že dostává funkční lék), stejně tak jsou zcela nefunkční ty krátké vlny, pokud nedojde k odrazu. I ta pravděpodobnost je v praxi zhruba stejná.
pavlix avatar 6.12.2016 15:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Až na to, že placebo funguje stejně dobře i bez homeopatie a tudíž zde ze sebe děláš jenom pitomce a je dobře, že to alespoň děláš anonymně. :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
6.12.2016 15:51 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Pacientovi stačí říct že dostal placebo, nemusí dostat nic. Nebo ho píchat párátkem a říct že dostal akupunkturu. Navíc placebo ani tak nefunguje tak jak slibuje. Může svým psychickým účinkém pomoct k léčbě, urychlit ji, ale ne ji nahradit. A to jen v případě, že je člověk blázen a nevěří normální léčbě.

A nebo jinak, funguje zrcadlový teleskop na stejné bázi jako homeopatika? Protože bez těch odrazů by to nefungovalo. Jen s čočkami pěkně za sebou v delším tubusu. Stejně jako krátké vlny by fungovaly jen na přímo. A vlastně, bez odrazů bychom nic neviděli. Taky stejný případ?
PepaSFI avatar 6.12.2016 16:45 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
homeopatické zrcadlo! Famózní myšlenka! Vezmu kousek stříbra, namočím do destilované vody, tu vodu pak zředím 1:1000000 a pak tím jen zlehka natřu dveře od skříně. Akorát že tomu můžu věřit jak chci, zrcadlit to nebude. To je totiž ten rozdíl. Homeopatie a placebo, což je totéž, jen s tím rozdílem že placebo je milosrdný podvod a homeopatie je kšeft, funguje prostřednictvím psychiky, působením informace na vědomí a podvědomí a tím snad může ovlivnit uzdravovací schopnost organismu. Zatímco odraz něčeho od něčeho je fyzikální jev, jeden ze základních principů který určuje fungování světa kolem nás. jev známý, snadno zdokumentovatelný, použitelný a plánovatelný. Potřebuju něco poslat někam kam to normálně nejde? Odrazím to. Odrazím světlo zrcadlem. Odrazím míč. Odrazím rádiové vlny reflektorem antény, odrazím je od mraku, od letadla, od hory, od Měsíce nebo třeba od té ionosféry. A ony letí tam kam si přeju. A na druhé straně světa se z nich stane v přijímači informace.

A aby to byla ještě větší sranda, ony ty krátké vlny fungují i bez odrazů. Jednak samozřejmě napřímo a taky se trošku ohýbají a rozptylují. Ono to nejde jednoznačně určit, pojem "krátké vlny" je velice široký, jen v radioamatérství to obnáší vlny od 10 do 160 metrů takže i ty vlastnosti šíření jsou velice různé.

Ale myslím že to můžem shrnout do konstatování že nazvat fyzikální princip podvodem vyžaduje zřejmě hodně zvláštní stav mysli.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
6.12.2016 17:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Funguje homeopatické zrcadlo na upíry? :-D
6.12.2016 22:56 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Na ty nefunguje ani normální, jen se v něm trapně nevidí. Ale možná si začnu míchat do makeupu česnek v poměru 1:1 000 000, třeba případný upír shoří hned jak mě ucítí :)
pavlix avatar 6.12.2016 23:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
To není homeopatické ředění. Tam se používají úplně jiné řády a ještě je potřeba ředit postupně.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
7.12.2016 07:20 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Pravda, ono bude mít možná vyšší homeopatický účinek když vedle toho ten česnek postavím přes noc :)
Dalibor Smolík avatar 12.12.2016 11:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Aha, já, když se ráno probudím, tak se v zrcadle vůbec nevidím. Až když se pořádně proberu a umeju. Asi jsem ráno upír, ale přes den se měním v běžného člověka.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
pavlix avatar 6.12.2016 17:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Homeopatie a placebo, což je totéž
Tak to aní náhodou. Placebo je úplně normální psychosomatický jev, který může člověk při troše autosugesce zvládnout aplikovat i sám. Homeopatie je byznys založený na více či méně organizovaném podvádění a okrádání lidí a placebo efekt používá jenom jako součást podvodné mašinerie.
Ale myslím že to můžem shrnout do konstatování že nazvat fyzikální princip podvodem vyžaduje zřejmě hodně zvláštní stav mysli.
Takřka homeopatický. ;)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
PepaSFI avatar 6.12.2016 18:07 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
a co jsem asi napsal? Placebo jsem nazval milosrdným podvodem a homeopatii kšeftem. Jo, vím, placebo je obecné označení toho jevu ale já to použil ve smyslu obvykle chápaném. Tedy "placebo" je podání neúčinné látky za účelem léčby nebo přinejmenším vylepšení psychiky v situaci kdy účinný lék není k dispozici nebo nemůže být použit. Homeopatie je kšeft, podání neúčinné látky nebo látky s nejistým, sporným účinkem za účelem zisku, náležitě obalené do pseudovědeckých propagand. Bohužel mám pocit že ty kecy kolem a finanční stránka věci můžou u spousty lidí zvýšit sílu placebo efektu a tím být paradoxně k prospěchu.

Ten homeopatický stav mysli, jo to bude ono. Ikdyž tam je možná víra a iluze velemyšlenky, ve skutečnosti samá voda.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
6.12.2016 22:58 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Jen je problém v tom, že homeopatie je placebo pouze v případě že „funguje“. Takže to není totéž. Stačí aby člověk o úspěchu homeopatik pochyboval a může to klidně jíst po hrstech, placebo z toho nikdy nebude :)
Bedňa avatar 10.12.2016 01:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Po týždni víde slnko a ty sa zrazu cítiš úplne inak, plný energie hoci to slnko svieti ešte len jednu minútu. Máš chuť niekomu zavolať, neskočíme dnes na pivo, dnes je krásne. Myslíš si, že to chvíľkové ožiarenie gama ktoré si práve schital ťa nejak vyliečilo?

Alebo stretneš krásnu ženskú a zabudneš na deti aj manželku :) Prídu ti prachy zrovna keď by sa ti hodili.

Si dosť starý na to aby si takéto skvelé pocity mal za sebou aj bez vedecky podložených argumentov.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
2.12.2016 13:24 PikačuShy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
a ještě bych dodal - ani na jedno není spolehnutí
PepaSFI avatar 4.12.2016 13:14 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
teda takhle blbý srovnání, to je teda výkon. Jestli funguje homeopatie vážně nevím. Spíš bych řek že homeopatie=placebo, tedy to že tělu řekneme že to je lék a tělo na to do jisté míry zareaguje ikdyž tam lék není. Ovšem krátkovlnný přenos můžeš přesvědčovat jak chceš, nebude ti to nic platný. To spojení není o víře nebo přesvědčení, ty použitelné frekvence tam jsou, jen se musí vědět jakou použít, kdy a jak. Že na to není spolehnutí? No samozřejmě že není. Ale ono je na něco spolehnutí? Asi to nebude tak špatný když se krátké vlny docela hojně používají, jak pro zábavu amatérů, tak i ryze profesionálně ve veřejném vysílání i ve vojenství, na moři a na mnoha dalších místech.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
⧠ A = 0 avatar 27.11.2016 18:17 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Taky by „optimální“ frekvence pro ohřev mohla snadno způsobit to, že by se věc ohřívala dost nerovnoměrně (záření by se pohltilo hned na povrchu). Takové flambování zářením by to bylo.
Nevolte zmrdy.
PepaSFI avatar 27.11.2016 20:03 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
ono se to ohřívá nerovnoměrně. Vlny se odráží, vznikají tak kmitny, stojaté vlnění a kdovíco ještě. Proto tam je ta točna. Někde bylo video nebo možná fotky kde odstranili otočný talíř a dali tam tuším plátek chleba. Vznikly na něm takové pruhy, obrazce podle těch interferencí vln. Kdysi jsme měli mikrovlnku ETA, kromě točny měla pro lepší rovoměrnost ohřevu dva vlnovody. Ve srovnání s tou současnou značky Huňády opravdu ohřívala líp. Ani hustou omáčku nebylo potřeba skoro vůbec míchat, v té nové musím i blbej párek obrátit aby nebyl napůl studený.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
27.11.2016 20:25 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
⧠ A = 0 avatar 27.11.2016 22:32 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
To vím. Ale pokud by se pokrm ohříval jen na povrchu, ani točna by nepomohla.
Nevolte zmrdy.
Grunt avatar 27.11.2016 22:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
No ono to zas není taková sláva ani s tou točnou. Pokud teda člověk záměrně nechce separovat vodu z guláše, dělit ho do vrstev či vytvářet jiné chuťovky.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 28.11.2016 17:34 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
zas by se to možná víc podobalo běžnému grilování sálavým teplem. Tam se taky nejdřív zahřeje povrch a postupně teplo prostoupí dovnitř. Ale na to nemusíme složitě vyrábět mikrovlny, na to stačí žhavit drát. Taky málokdy ohříváme čistou vodu, obvykle je jídlo směsí spousty dalších věcí, tuků cukrů, minerálů a ty budou mít jiný ideální kmitočet. No, jak už jsem napsal, já bych v tom nehledal žádné veletoče. Je to prostě jedna z mnoha frekvencí vyhrazených na všeliké různé prasárny, dost vysoká a současně nízká na to aby to šlo lacino vyrobit a mělo to přijatelné rozměry. V dobách kdy mikrovlnky byly novinkou nebylo úplně běžné pracovat v takových frekvencích, natož s takovým výkonem, takže by asi bylo prd platný kdyby ideální frekvence byla třeba těch 10 GHz protože by to zařízení nikdo nevyrobil. Nejspíš by to fungovalo prakticky stejně na spoustě jiných frekvencí, tecnicky se to hodí v těch gigahetzech a tam máme pro takové věci vyhrazené 2,45.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
26.11.2016 23:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ta wifi má malou vlnovou délku, takže budou všude maxima a minima, což se bude blbě počítat. Leda to nějak zprůměrovat.

Je riziko leukémie lineárně závislé na intenzitě záření, nebo to do určitý úrovně imunitní systém udrží a pak to najednou pustí?
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
Grunt avatar 26.11.2016 23:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Ta wifi má malou vlnovou délku, takže budou všude maxima a minima, což se bude blbě počítat.
Ještě než se tady všichni pustí do WiFin, BT a jiného spotřebního šmejdu v nelicencovaném pásmu dodám, že podle ČTU by měly mít tyhle potvory vysílací výkony v řádu mW což je o několik řádů míň než nejbližší AM/FM/DVB-cokoliv vysílač na který třeba já čumím z okna.
Je riziko leukémie lineárně závislé na intenzitě záření, nebo to do určitý úrovně imunitní systém udrží a pak to najednou pustí?
Netiším. Mrkni na odkazovaný dokument pro podrobnosti. Prostě děcka v okolí vysílače mají dle nějaké statistického průzkumu větší výskyt ALL než je zdrávo. Toť celé. Může to být vlivem chemických ploutantů, kouření, bůhvíčeho ale taky nemusí. Toť celé.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 26.11.2016 23:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Řekl bych že jestli neobýváš první stupeň na základní škole, si celkem v cajku a můžeš být v klidu…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
26.11.2016 23:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
No já jsem na posteli provozoval teslák (fůra ozónu), takže v pohodě :-D.
Grunt avatar 26.11.2016 23:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
takže v pohodě
Si si jistý?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
26.11.2016 23:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
modprobe irony
Ale zase toho ozónu tolik nebylo, ten teslák dával jen asi 3cm rychlý výboje a na 5cm jen občas práskl sem tam blesk.
Grunt avatar 26.11.2016 23:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Teda já provozoval na posteli ledacos ale teslák ještě ne, proto otázka.

Mimochodem před UV zářením ze slunce chrání vrstva ozónu, kyslíku a jiných plynů, ale co tě chrání před UV zářením emitovaným z otevřeného elektrického oblouku? Určitě provozuješ teslák v posteli bezpečně se svářečskou kuklou na hlavě, že?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.11.2016 01:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Tak silnej výkon to fakt nemělo :-D. Už ho ale neprovozuju, protože mám mnohem víc elektrických drahých zařízení než tehdy.

BTW elektrické zapalovače maj taky "oblouk".
26.11.2016 23:38 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Velmi dobry clanek, kdyz prehlednu nektere narazky z posledniho odstavce. Diky.
Grunt avatar 27.11.2016 00:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Neber to prosím špatně. Rozhodně nebylo cílem opřít se do některého z posluchačů rádia Vatikán (ostatně je to jedina z mála stanic která chrčela neustále v některé své jazykové mutaci z chrláku u mé nebohé babky pokud se ten chrchlák zapul a utahovat si z jakéhokoliv věřícího posluchače by bylo jako utahovat si z mé babky samotné kvůli jejímu přesvědčení – prostě věc naprosto nemyslitelná a haňba by mě musela fackovat), nadruhou stranu tahle instituce se sídlem v Římě má doktrýnu a svůj modus operandi poměrně známou, proto ta trocha skepticismu. S oddaným posluchačem to nemá nic společného.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.11.2016 00:47 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
WTF. Ja referoval na tohle:
[...], zavrhl kapitalismus jako budoucnost rozvoje naší socialistické federace republik, [...]
O tom, co pises, v poslednim odstavci ani zadnou zminku nevidim.
Grunt avatar 27.11.2016 13:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
OK, takže pokud rýpu do Vatikánu či soudruhů z SSSR, tak je vše v naprostém pořádku, protože jde o překonané a zastaralé doktríny, ale jakmile si rýpnu do moderního náboženství, tak bych s to mohl odpustit? A to konkrétně proč? Někdo holt věří že na zem sestoupí z nebes Ježíš Kristus a všechno to tu spasí, někdo zas věří že z nebes sestoupí Donald Trump s Andrejem Babišem v závěsu, svobodný trh a demokracii v podpaží a bude se konat naprosto stejná spása. Já v tom nevidím rozdíl. Ti první aspoň hlásají krom lásky k Bohu taky lásku k bližnímu ;-)

Nejvíc žeru jak se i 25 let po revoluci někteří jedinci stále považují za osvícence, když dodržují první přikázání a přitom jsou maximálně osvícení tak vysokými koncentracemi Radonu doma ve sklepě a radiovým vysíláním. :-) Komentář je přesně tam kde má být, nikde jinde.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
⧠ A = 0 avatar 27.11.2016 18:19 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
+1
Nevolte zmrdy.
27.11.2016 21:51 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Se z toho neposer. Slohove to vypada spis jako popularne naucny clanek, kam takova narazka nepatri. Ta patri spis do blogu. Kdybych ti to proste jen pochvalil, tak si to nekdo muze vylozit zaroven jako neomezeny souhlas a budu se tady zase muset prodirat dlouhymi nesmyslnymi subthready, jako treba ted. Jednoduse jsem to obesel tak, ze jsem ze sveho hodnoceni posledni odstavec vyjmul. Suit me.
Grunt avatar 27.11.2016 21:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Se z toho neposer.
V pohodě. :-) Já se z neposeru, ale rozhodně si to taky neodpustím. Píšu blogy, ne články.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.11.2016 09:48 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
„Suit me“

Má ti koupit oblek? :)
28.11.2016 10:05 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
s/suit/sue. Mea culpa.
Bedňa avatar 27.11.2016 03:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Počul si o ionizovanej vode? Na internete nájdeš veľa marketingových kecov "za", ale aj reči kvázi odborníkov "proti" a proste dnes užitočnú informáciu nedostaneš. K serióznej informácií sa dnes dostaneš len cez svojich priateľov a ich skúsenosti.

Tak napríklad u nás v rodine je to odskúšané až s neskutočnými účinkami. Zhoda okolnosti, nejaká iná náhoda, všetko je možné. Proste keď bolo zle pomohla.

Čo sa týka žiarenia a mať Wifi pri hlave by som nechcel, rovnako ako som som vo firme poslal ITečkára s Wifinou do prdele, či mu nehrabe, keď ju chcel umiestniť vedľa mňa. Zrovna keby tá frekvencia liečila, tak stále vystevenia teľa tej intezite by určite niečo zas posrala, asi tak ako keď máš brať jednu tabletku denne a ty ich zješ sedem aby si mal na týždeň vystarané.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Grunt avatar 27.11.2016 11:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Počul si o ionizovanej vode?
Ne piju vodu z kohoutku či minerální vody a pokud ta voda není plně rekombinovaná a je opravdu ionizovaná, tak ti pití ionizované vody těžce nedoporučuju nestojíš-li o nějaký nádor v dutině ustní či krku.
Čo sa týka žiarenia a mať Wifi pri hlave by som nechcel, rovnako ako som som vo firme poslal ITečkára s Wifinou do prdele, či mu nehrabe, keď ju chcel umiestniť vedľa mňa. Zrovna keby tá frekvencia liečila, tak stále vystevenia teľa tej intezite by určite niečo zas posrala, asi tak ako keď máš brať jednu tabletku denne a ty ich zješ sedem aby si mal na týždeň vystarané.
Znova opakuju, že pokud to není nějak těžce přepálené, mělo by jít o řád mW vysílacího výkonu. Např. od takového starého CRT či banánu dostaneš mnohem větší dávku v mnohem lepším podání.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bedňa avatar 27.11.2016 21:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Tú vodu si samozrejme dáš, len keď máš nejaký problém, inak pivo :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Grunt avatar 27.11.2016 21:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Já měl za to že u vás se lečí tzv. živou vodou – Borovičkou. Nebo to platí až víc na severu?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bedňa avatar 27.11.2016 23:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Borovičkou sa samozrejme lieči celoplošne.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
27.11.2016 20:09 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem se díval, na kolika jede onen vatikánský vysílač, a je to 1530 kHz. Osobně si myslím, že v tomto případě jde hlavně o kombinaci velmi vysokého výkonu a frekvence, která je ještě dost nízká na to, aby pronikala skrz většinu materiálu bez zeslabení. Vlastně je to podobné, jako kdyby ti, co jsou v blízkosti vysílače, byli vystaveni vysokofrekvenčnímu elektrickému proudu, sice slabému, ale trvale.

PS: Ve výčtu ionizuícího záření chybí neutrony - sice je spontálně vyzařuje jen velmi málo radioaktivních prvků (všechny jsou to transurany), ale jsou hojně vyzařovány při jaderných reakcích, hlavně těch štěpných. Jsou velmi pronikavé, musí se stínit materiály s nízkym protovnovým číslem (voda, plasty, případně berylium) a navíc způsobují sekundární radiaci.

PPS: Mimo toho jsou ještě další, exotičtější druhy ionizujícího záření, ale pokud neopustíte zemskou atmosféru nebo nevlezete do zapnutého urychlovače, je velmi nepravděpodbné, že se s nimi setkáte.
Grunt avatar 27.11.2016 20:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Osobně si myslím, že v tomto případě jde hlavně o kombinaci velmi vysokého výkonu a frekvence, která je ještě dost nízká na to, aby pronikala skrz většinu materiálu bez zeslabení.
Doporučuju projít si vysílání různých radarů (nejznámější byl asi Ruský datel, ale nějaký over-the-horizon systém provozují veškeré mocnosti. Ostatně není to tak dávno co jeden měl stát i na našem území, že?), ty mají ještě větší řády vysílacích výkonu a ještě nižší frekvence. Akorát je soudruzi nemají tendenci stavět v hustě obydleném území, ovšem z jiných důvodů :-)

BTW: Existuje nějaká hraniční frekvence pro průnik skrze běžné materiály bez zeslabení? Tipuju že to bude někde v mikrovlnném pásmu.

Vlastně je to podobné, jako kdyby ti, co jsou v blízkosti vysílače, byli vystaveni vysokofrekvenčnímu elektrickému proudu, sice slabému, ale trvale.
Můžu poprosit o mechanismus interakce? Trvale žijme vystaveni sice slabému ale zato trvalému vysokofrekvenčnímu vysílání všichni ;-)
Ve výčtu ionizuícího záření chybí neutrony
Nejde o výčet, ale pouze o příklady. Nechtěl jsem pouze nalinkovat video a udělat z toho zápisek, takže jsem něco musel napsat, ale budiž – na žádost přidáno do výčtu.
Mimo toho jsou ještě další, exotičtější druhy ionizujícího záření, ale pokud neopustíte zemskou atmosféru nebo nevlezete do zapnutého urychlovače, je velmi nepravděpodbné, že se s nimi setkáte.
Původně jsem měl v plánu to nějak zakomponovat, ale nakonec jsem to vypustil (souvisí to pouze okrajově). Ono není potřeba ani opouštět atmosféru, ale stačí vzlétnou některou běžnou dopravní linkou a člověk dostává z kosmického záření takové dávky, které dost pravděpodobně za svůj život na zemi ani nenakumuluje. Je např. známo že piloti dopravních linek dostávají větší dávky záření než pracovníci jaderných elektráren.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.11.2016 22:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Můžu poprosit o mechanismus interakce? Trvale žijme vystaveni sice slabému ale zato trvalému vysokofrekvenčnímu vysílání všichni
Možná indukční ohřev ne?

Jestli myslíš světelné spektrum, tak některé jeho části dost dobře zachytí kůže.
Grunt avatar 27.11.2016 23:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Možná indukční ohřev ne?
To jo, ale jaké může být souvislost mezi mutagenními účinky a indukčním ohřevem? Či vystavení slabému vysokofrekvenčnímu proudu? V životě by mě nenapadlo tyto věci dávat do souvislosti. Schválně jsem se na akutní lymfoblastickou leukémii zaměřil (shodou okolností o tom byla reportáž dneska večer v novinách) a zjistil že jde o nejčastější druh dětské rakoviny, příčiny neznámé. Přičítá se to genetice a prosté náhodě. Zjištění že by spouštěč nemusela nemusela být až taková náhoda, nýbrž vystavení některému druhu běžné neoinizující radiaci kolem nás je poměrně šokující.
Jestli myslíš světelné spektrum, tak některé jeho části dost dobře zachytí kůže.
Tak krom toho že účinky IR pásma na první pocit detekuješ by bylo také ještě dobré zmínit že za ta léta evoluce si tělo většiny z nás vytvořilo proti nadměrným dávkám obranný mechanismus. A ten zas na první pohled vidíš (prostě se usmažíš a dobře ti tak).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 27.11.2016 23:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Ale když si to teda nakousnul, možná by bylo dobré zmínit že porce ultrafialového záření zodpovědné za melanomy také nejsou přímou cestou ionizující.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
27.11.2016 22:56 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Vlastně je to podobné, jako kdyby ti, co jsou v blízkosti vysílače, byli vystaveni vysokofrekvenčnímu elektrickému proudu, sice slabému, ale trvale.
Můžu poprosit o mechanismus interakce? Trvale žijme vystaveni sice slabému ale zato trvalému vysokofrekvenčnímu vysílání všichni ;-)
To ano, jenže zatímco z běžných zdrojů jsou u antény o velikosti lidského těla pikowatty až mikrowatty, tak v tomto případě to mohou být klidně miliwatty až watty (např. v blízkosti takto silných vysílačů svítí volně položené zářivky). A narozdíl od gigahertzových frekvenci je hloubka skin efektu desítky centimetrů (lidské tělo není moc dobrý vodič), takže indukovaný proud lidským tělem prochází. Nicméně jaké jsou následky je otázka, protože měřitelné účinky se začínají objevovat až u vysokých intenzit.
Grunt avatar 27.11.2016 23:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Na čem se to v lidském těle může proboha vůbec indukovat?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.11.2016 00:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Krev plná iontů? Nepotřebuješ kov pro indukovaný proud. Stejně jako v kuřeti v mikrovlnce. A i destilka je mírně vodivá.
Grunt avatar 28.11.2016 12:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Ok, i když nechápu jak, řekněme že se indukuje: Frekvence by měly být tak malé že maximálně vybudí atomy do excitovaného stavu a ty se při přechodu zpět ohřejí, ne? Si vem co se musí indukovat pod takovýma drátama vysokého napětí. No shodou okolností jsem narazil na starší Maxův zápisek a viz odkazy: Wikipedie tomu moc nepřidává:
Non-ionizing radio frequency radiation from mobile phones, electric power transmission, and other similar sources have been described as a possible carcinogen by the World Health Organization's International Agency for Research on Cancer, but the link remains unproven.
O tento mechanismus jsem měl konkrétně zájem.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.11.2016 18:18 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Můžu poprosit o mechanismus interakce?

Jen volně spekuluju, ale zdá se mi že tady v ukradeném linku z příspěvku od Stena je to napsané celkem pěkně. Prostě molekuly rezonují, je pravděpodobné že i konformace některých specifických proteinů se bude měnit, pokud se do jejich rozměrů některá harmonická frekvence vysílače "trefí". Od toho je jen krůček k vazbě normálně nekompatibilních ligandů a třeba i k chybnému přenosu dat do cytoplazmy (ať už se to týká exprese genů, transkripce, translace či různých posttranslačních úprav) nebo dokonce k chybě při replikaci dat při dělení... a možná jsou kmenové buňky na takový typ mutací náchylné, na rozdíl od diferencovaných buňek.

Je pravděpodobné, že i když k "ozařování" a rezonancím molekul v našich tělech dochází stále a pořád (taky koukám na vysílač za oknem), pořád to není dost systematický tlak. K zastavení krvetvorby nebo něčemu podobně rozsáhlému bude potřeba něco pořádného - nějaká náchylná forma transkripčního faktoru nebo nějaká podobná šílenost. Asi by pomohly zaslepené testy - dvě skupiny zvířat na stejné dietě se stejným vzduchem a jednomu pražit do výběhu vysílačem... podle toho videa tam umírala na leukemii i zvířata...
28.11.2016 19:22 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Přiznejte se, kdo nosíte mobil v kapse od kalhot ? Mrkněte na tenhle článek, časopis sice nevypadá příliš renomovaně, ale na Beallově seznamu jsem ho nenašel.
Grunt avatar 1.12.2016 17:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Nerozumím ani slovu ale zní to strašně. Nedá se to nějak měřit, resp. na čem může být závislé? Podobně jako u ionizující radiace na dávce? To asi ne.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
1.12.2016 20:08 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Jde o opravdu volnou spekulaci. Měřit to určitě jde, tuším že tam naměřili snad až 25V/m. Pokud elektromagnetické záření alias radiové vlny opravdu dokáží změnit chování kmenových buňek kostní dřeně, půjde to předpokládám zreprodukovat in vitro, nebo nějakým testem. Ale velmi pravděpodobně tam budou další faktory.

Případů bylo 40 dospělých mrtvých na leukemii a 8 dětí v období 1987-98, jak píší tady tak šlo o oblast s populací přes 60k lidí. SIR jim ovšem vyšlo 217...
Grunt avatar 2.12.2016 09:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Jde o opravdu volnou spekulaci.
Jasně. Sám to píšu v zápisku. Zkoumání probíhá.
Pokud elektromagnetické záření alias radiové vlny opravdu dokáží změnit chování kmenových buňek kostní dřeně, půjde to předpokládám zreprodukovat in vitro, nebo nějakým testem. Ale velmi pravděpodobně tam budou další faktory.
Důležitá otázka je, jestli nejde o kombinaci faktorů, tedy má-li někdo sklony k leukemii (třeba geneticky podmíněné) a vysoké dávky elektromagnetického záření nejsou spouštěčem. Bylo by to docela šokující.
Měřit to určitě jde, tuším že tam naměřili snad až 25V/m
Předpokládám že se asi nemá čeho obávat. Akorát vyhodím mobil z náprsní kapsy (je hned vedle srdce) do kapsy u kalhot. :-) Jistota je kulomet.
Případů bylo 40 dospělých mrtvých na leukemii a 8 dětí v období 1987-98, jak píší tady tak šlo o oblast s populací přes 60k lidí. SIR jim ovšem vyšlo 217...
Kurňa, kde na ty data chodíte? Doplněno do zápisku. Díky.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.12.2016 18:57 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
No, ve zkratce, na myši "svítili" 900 MHz "telefonní" frekvencí a měly míň spermií než kontrolní skupina. O důvodech se dá spekulovat. Jinak jak dole píšeš s tím srdcem, tam můžeš být v klidu, srdeční buňky už se moc nedělí a srdeční nádory jsou fakt hooodně vzácný.
Bedňa avatar 29.11.2016 00:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Ono v skutočnosti nebiť tých zlých skleníkových plynov, tak tu už dávno žiadny život neexistuje, pretože práve Slnko je najväčším zdrojom gama žiarenia. To že zrovna nebol žiadny väčší výbuch na Slnku počas pristáni na Mesiaci, je tiež len otázka šťastia, pretože sa to asi nedá predpovedať kedy bude nejaká ta väčšia rana ktorá by ich ožiarila natoľko, že by to nerozchodili.

Ono je to všetko relatívne, že? Hlavne keď tu už za miliardu rokov skoro s istotou žiadny život existovať nebude.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
28.11.2016 13:40 Nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Konečné řešení.

Místo sleep, jde dát work, eat, fuck, ... Dle libosti každého soudruha.
28.11.2016 14:48 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
28.11.2016 14:45 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Problémy začaly když se v oblasti poblíž vysílačů začali usidlovat rezidenti z blízkého Říma.
Klasika. V neobydlené oblasti se postaví něco, co by v obydlené oblasti lidem mohlo vadit. Pak se tam nastěhují lidi. Ti si začnou stěžovat, že je tam něco, co jim vadí, a mělo by se to odstranit.
Quando omni flunkus moritati
Grunt avatar 28.11.2016 17:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Ono to není až tak úplně jednoduché. Úplně první vysílač pro rádio postavil Marconi a předpokládám, že je to ten co byl ve městě. Pak rádio expandovalo a našlo si prostor za městem, který byl využit veskrze pro agrikulturní účely. Jenže je to veskrze předměstí Říma, takže jde asi o celkem lukrativní prostranství a někam se město prostě rozrůstat musí. Dodám že pontifikát o tom věděl a neobnovil farmářům smlouvu v prostoru vysílačů jednoduše protože je to kvůli výkonu nebezpečné tam pěstovat plodiny a pást zvěř. Výstavba tam probíhá dodnes.

Vysílače se měly už tak před deseti lety zavřít (můj názor) a rádio by mělo držet krok s dobou a už dávno mělo přejít na něco digitálního (DAB). V první řadě by to bylo efektivnější. Problém je že už z jednání zástupců je patrné, že jde o jednu z nejkonzervativnějších společností na světě. Místo bylo prohlášeno za výsostné území Vatikánského státu a jede se dál.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 28.11.2016 19:31 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
jsi mírně pomýlen, rádio jako je Vatikán nemůže přejít na moderní technologie. Dnešní generace to obtížně chápe, žije ve "svobodě" internetu ale je potřeba si uvědomit že internet a digitální technologie se nedá použít všude. jak daleko dosáhne DAB vysílač? Stačí se podívat na mapu pokrytí ČR. Stručně, je to bída. A teď si představ že chceš šířit své informace do oblastí které jsou daleko, lidi tam nemají přijímače v ceně jejich obživy na několik měsíců a ještě k tomu vládnoucí režim s tím nesouhlasí. Právě tohle je příležitost pro primitivní a neefektivní historické technologie. Já kdysi poslouchal Hlas Ameriky na středních vlnách vysílaný odkudsi ze západního Německa na ruském rádiu Maksimka. To byla stavebnice asi za 140 kčs. Radiožurnál je na dlouhých vlnách slyšet na půlce Evropy ikdyž už vysílají omezeným výkonem. Na krátkých vlnách je to ještě markantnější, ten vatikán nejspíš poslouchají lidi kolem celé zeměkoule na rádiích starých desítky let.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 28.11.2016 22:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
S tím souhlas, no na druhou stranu se říká že pokrýt větší území několika hlavicemi je účinnější strategie než posílat jedno velké dělo. U rádia to platí obdobně. Vysílače v Evropě by šlo kompletně nahradit menšíma retranslačkama (i analogovýma na územích kde ještě nedosáhlo DAB, ostatně rádio Vatikán vysílá na různých územích v různých jazykových mutacích právě přes různé retranslačky) a je-li na některý kontinent potřeba vyloženě pražit (Afrika, Jižní Amerika), tak bych tak činil buď přímo na tom kontinentě a nebo aspoň z nějakého neobydleného místa směrovými anténami. Nemyslím si že rádio vysílá něco tak důležitého aby muselo pražit výkonem téměř radiolokačních stanic do celého světa.
jak daleko dosáhne DAB vysílač?
Teoreticky stejně daleko jako obdobné analogové vysílání.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 29.11.2016 18:10 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
ono to právě u rádia funguje trošku jinak. Na pokrytí obrovského území, vpodstatě celé zeměkoule je potřeba na těchhle archaických zařízeních vpodstatě směšný výkon. Jo, blbý je že v blízkém okolí vysílače je to trochu přesvícený, což v hustě obydlené Evropě jde jen těžko řešit. A teď si představ že bys chtěl třeba jen Evropu pokrýt DAB nebo běžným FM signálem. Potřeboval bys vysílač každých pár desítek kilometrů s výkonem řádově ve stovkách wattů až jednotek kilowattů. Musel bysis pronajmout vysílače, jejich kanály, linky a kdovíco ještě. Konkrétně ten Vatikán to zčásti řeší přes spřátelená rádia. Tady vysílá pořady vatikánu rádio Proglas, u nás lidově zvané Kudlanka. Jenže zkus najít vysílač na území ideologicky nepřátelském. Jak by to asi dopadlo kdyby dejme tomu v roce 1950 přišla stanice Svobodná Evropa s tím že by tady chtěla zřídit pár vysílačů? A jestli vysílají něco tak důležitého? No to je věc názoru. Zkus si projet FM pásmo, zjistíš že je zamořené soukromýma stanicema které fungujou asi tak stejně. Hrajou stejnou muziku která ani nestojí za pozornost, pořád dokola a půlku času zaberou reklamy a debilní plácání hovadin.

Ty směrové antény se samozřejmě používají.nevím co teď aktuálně používají ale právě Vatikán se kdysi proslavil tím že měli otočnou směrovou anténu, obrovskou soustavu na podvozcích pojíždějících na kruhové kolejové dráze.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Jendа avatar 29.11.2016 18:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
A teď si představ že bys chtěl třeba jen Evropu pokrýt DAB nebo běžným FM signálem.
To nesouvisí s tím, jestli je to analog nebo digitál, ale s tím, že si Grunt vybral DAB na VKV, ne DRM (R jako rádio, ne Restrictions) na KV. Naopak digitál by měl mít díky kompresi + brutální error correction o trochu lepší pokrytí. Chtěl jsem na to napsat simulátor (modulátor + přidání šumu a úniků + demodulátor a přehrání výstupu), ale nějak jsem se k tomu nedostal.

S DRM mi přijde problém, že přijímač je choulostivý digitální obvod. Nestačí dvě triody nebo gigantické bipolární tranzistory jako u analogu.
30.11.2016 01:35 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Naopak digitál by měl mít díky kompresi + brutální error correction o trochu lepší pokrytí.
Akorát si tu stanici pak nepustíš na kdejaké staré šunce...
Quando omni flunkus moritati
Grunt avatar 1.12.2016 17:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
ne DRM (R jako rádio, ne Restrictions) na KV
Tož DAB má pokryté celou republiku a přijmače jsou vcelku dostupné (je zabudovaný v každém DVB-T set-top-boxu). Co bych potřeboval na DRM krom počítače? Dá se to tady vůbec chytnout?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 1.12.2016 18:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Tož DAB má pokryté celou republiku
A to je právě dost málo. Srovnej velikost ČR a třeba Sibiř nebo Afriku.
Co bych potřeboval na DRM krom počítače?
Počítač nepotřebuješ, to, že je SDR implementece je jen takový bonus. Jsou na to normálně vypadající přijímače s embedded DSP.
Dá se to tady vůbec chytnout?
Jsou to krátké vlny, což znamená, že se to dá chytit podle stavu ionosféry většinou na celém světě.
Grunt avatar 1.12.2016 17:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
A dodám že rádia jsou dostupná i přes satelit (odpočítám-li fakt že zrovna křesťané a muslimové tam mají svých kanálů i s obrazem jak…požehnaně).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 28.11.2016 22:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Jinak jsem se schválně podíval a na seznamu mi něco chybí.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
29.11.2016 00:17 sigma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
PepaSFI avatar 29.11.2016 17:38 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
pořád platí že pro příjem potřebuješ nedostupnou technologii. Analog na krátkých vlnách můžeš přijímat na rádiu na kterém praděda za války poslouchal BBC.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 1.12.2016 17:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Já mám pocit že autoradio které dovede DAB rozkódovat se dá sehnat i u šikmookých přátel tady na rožku a ještě jako bonus dostaneš tepláky se čtyřma pruhama a znakem spící zmije.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 1.12.2016 19:48 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
furt se na to díváš špatně. Možná se dá takové rádio sehnat v bambusovém krámku na rohu, mají je za rozumnou cenu tady nedaleko v obchoďáku ale dalo se tam sehnat loni? Před deseti lety? A dá se sehnat třeba v severní Africe? A je tam DAB vysílač? Najdi si mapu pokrytí DAB signálem. Já si to fakt nekoupím protože to pokrytí je těžká bída. Odhaduju to že celá republika bude pokrytá tak za 10 let No a teď si zkus představit jak by se křesťani žijící napůl v ilegalitě někde na Blízkém východě dostali k DAB vysílání Vatikánu.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 1.12.2016 19:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Ok. K tomu nic neříkám, ale třeba vysílač pro Evropu se dá kompletně vypnout. Dodám že i lidi v Africe taky nežijou v jeskini a mají tam běžně dostupné smartfóny. Třeba. FM a AM až na nějaké výjimky prostě patří na smetiště dějin. Další věc je na co bude lidem na Blízkém východě vysílání z Vatikánu když to je italsky?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 1.12.2016 17:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Yup. Vypadá dobře. Klidně bych vyzkoušel ale co budu potřebovat?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.11.2016 17:39 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je správná odpověď spektrální analyzátor a integrace podle času / AUC ? ;-).
Grunt avatar 28.11.2016 17:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
A celé to nosit kolem krku na opasku.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.11.2016 18:04 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
tak jako alobalovou čepici by to vhodně doplňovalo ... Oh, wait ...
Grunt avatar 28.11.2016 22:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
Normální pokrývka hlavy…asi je to žid.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.11.2016 23:05 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neionizující záření
nekaž mi konspirační flejm ! Pastafariáni to už vědí dávno a teď se ukazuje proč nosí ty cedníky ... Takže žido-pastafariánské spiknutí říkáš ? NWO ?

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.