Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 17:34
Pro Intel hovoří i to, že prostě v desktopu nebývá tak dobře zužitkováván vyšší počet jader, obvykle jsme rádi za optimalizace pro dvě jádra a chrochtáme blahem za optimalizace pro čtyři
Já bych si ani netroufl sázet na to, že se to v dohledné době (řekněme do pěti let) nějak výrazně změní. Přeci jen vývojářů a gentooistů není tak moc, takže tlak na vyšší výkon ve vícejádrovém provedení by mohl přijít jen kdyby začaly ve větší míře paralelně fungovat hry. A ty se zatím podle všeho zaměřují spíš na vytížení high-end grafických karet než vícejádrových procesorů.
tak je možné, že se vlastně jedná o náhradu řízení celého řetězce make, gcc, ld jen samotným ld.Tak daleko to jeste u techto komercnich embedded kompilatoru neni. U nas build system je napsan v cmake->make, kompilator a linker jsou stale nezavisle entity. Linker dela zakladni LTO - inlining, dead code elimination, reordering codu kvuli optimalizaci callu. Asi casove nejnarocnejsi je eliminace duplikovaneho templated kodu v C++, rozdil mezi linkovanim C a C++ projektu je obrovsky v radu stovek procent. Cast techto kroku podle me nabizi prostor k paralelizaci i ve vetsi mire, nez je to aplikovane dnes.
Trošku mě ten posun tradičního C programování, kdy má člověk po kontrole kódu v *.o jistotu, že i ve finální aplikaci bude v pořádku, děsí.Ano, mam z toho stejny pocit.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.