Portál AbcLinuxu, 4. května 2024 17:11


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
15.6.2007 00:27 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja bych spis rekl ze se torvalds tesi na vykradani jadra opensolaris :))))))))
15.6.2007 07:20 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
no, ono to muze byt i naopak. osobne bych nejakou rozsirenou distribuci s kernelem openSolarisu uvital...
jalinh avatar 15.6.2007 07:59 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Něco jako Nexenta?
Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
15.6.2007 08:54 kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Když se dva perou, tak třetí (MS) se směje. Co zabrání, aby MS nevykrádal OSS. Kde není žalobce, není ani soudce. Chá chá.
15.6.2007 09:54 Tomas Vesely
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
A co mu v tom brani ted?

Nicmene si nemzslim, ze by MS ve velke mire porusoval open source licence, i kdyz neni k dispozici zdrojovz kod jeho programu, lecos by napovedel i binarni kod.

A zalovat muze prakticky kdokoli, vcetne Novellu a RedHatu ci SUNu - smlouva nesmlouva, kdyz by slo o velke prachy, tak by prilis nevahali(samozrejme by nejspis doslo k mimosoudnimu vyrovneni).
15.6.2007 09:55 koudy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Kdyz krici microsoft, ze oss krade jemu dusevni vlastnictvi tak se muzete po***. Predpokladam, ze po vypusteni FUP (nevidel jsem zadny dukaz) o vykradani windows jste byl velice rozhorcen.... Kdyz ale pouziva windows linuxove veci tak se jeste smejete. Vas moralni pohled na svet bych chtel mit - byl bych bohatej a pravdepodobne nekde na Seichelach.. Zas na druhou stranu takhle mam klidne svedomi i spanek, spoustu pratel a jsem spokojenej se svym zivotem. Sice to neni to ceho si tato spolecnost vazi, ale pro me je to dulezitejsi nez penize nebo moc (coz je vlastne to same)
pavlix avatar 17.6.2007 22:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Co to je za výkřiky, tady?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
15.6.2007 00:32 AltOS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Heh, husty... Hned dalsi dve na bazi PCLOS...
15.6.2007 01:40 anonymous
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tiez si myslim. Torvalds je taka pekna figurka vo svete linuxu. Na jednej strane opora pre vsetkych ludi, na druhej strane posobi dost nerozvazne. Odmieta BSD licenciu (uznava on vobec open source? :)), o GPLv3 najskor vravi, ze _nikdy_ pod nou nevyda jadro, zrazu je to inak, kazdy druhy nazor v lkml.org je o nicom a nedava zmysel, proste ludia, spamatajte sa uz konecne, Linux mozno bol pri vzniku linuxu, mozno je na cele linuxu, ale urcite nie je ten najdolezitejsi. A nech sa do mna Linusovci kludne zacnu navazat, respektive cela GPLv2 komunita, lebo Sun sa naozaj chova ferovo. A pokial vyda OpenSolaris pod GPLv3, takisto bude pod GPLv# aj ZFS a na co im budu patenty? Niektori ludia sa nevedia zmierit s tym, ze Sun je velka spolocnost, urcite treba respektovat aj jej OS a takisto treba brat do uvahy, ze to nie je komunita, ale velka spolocnost.
jalinh avatar 15.6.2007 08:03 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
GPLv3 najskor vravi, ze _nikdy_ pod nou nevyda jadro, zrazu je to inak,...
já to ale pochopil tak, že změnil názor na základě změn v GPLv3. V takovém případě mu nemůžeš vytýkat že si nestojí za svým.
Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
15.6.2007 08:07 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
ja myslim ze je to z nej trosku citit... zalekl se opensolarisu.. :-D
15.6.2007 08:19 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
myslím, že SUN ma vlastné problémy a aj preto otvoril solaris... nemyslím, si, že solaris je nejaký vážny konkurent linuxu (teda minimálne v oblasti desktopov), ale konkurencia je rozhodne dobrá vec, takže veci to len prospeje....
15.6.2007 09:25 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
na desktope se business nestavi :) takze to ze je beryl a dalsi uchylarny penize do kasicky Sunu neprida :))))))))
15.6.2007 09:19 anonymous
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Presne tak, on sa boji, len a len sa boji, sun je konkurent, pretoze ma zazemie, ma dobry HW aj SW. A ked povie niekto, ze _nikdy_ nevyda nieco pod niecim, tak aj ked sa to zmeni, klame. Pochopis to ty linusova ovecka? Keby povedal nieco ako, ze asi pravdepodobne nevyda linux pod gplv3, tak nic nenamietam, ale on povedal, ze _nikdy_ linuxove jadro pod gplv3 nevyda, co je zasadny rozdiel. Vidiet, co to s nim robi, ta administrativna praca.
15.6.2007 09:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
A ked povie niekto, ze _nikdy_ nevyda nieco pod niecim, tak aj ked sa to zmeni, klame.
To je ale blbost :-). Když se něco změní, tak už to není to samé co dřív.
15.6.2007 14:04 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Vy jste rodičům jako malý kluk nesliboval že nikdy nebudete pít pivo? Já jo. Ale stejně ho piju. :-) Takže tohle Linusovy můžu těžko vytknout. Spíše lidi, co rezolutně říkají *nikdy* jsou zvláštní.
pavlix avatar 17.6.2007 22:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
ROFL
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 17.6.2007 22:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
ja myslim ze je to z nej trosku citit... zalekl se opensolarisu.
Myslím si, že nezalekl :). Spíš asi objevil prostor pro spolupráci, který by si bez gpl3 zavřel.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
15.6.2007 08:14 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
"najskor vravi, ze _nikdy_ pod nou nevyda jadro, zrazu je to inak" - o GPLv3 sa diskutuje už pár pekných mesiacov (možno aj rok?) a ešte sa nejaký čas bude, takže je logické že sa jeho postoj vyvíja.
Taktiež samotná licencia sa zmenila
15.6.2007 07:20 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo jo. Linusovi tece do bot. Nejdirive teatralne odmita GPL3, jenze kdyz SUN vyda openSolaris pod GPL3 muze se stat, ze nektere distribuce zacnou misto Linuxu pouzivat Solaris.... :-D
15.6.2007 08:52 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
muze se stat, ze nektere distribuce zacnou misto Linuxu pouzivat Solaris.... :-D
To těžko - leda až po té, co by si Solaris vzal z Linuxu ovladače, bez kterých je distribucím na houby.
15.6.2007 09:03 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Takto by som to nevidel. Ked vyjde GPL3 zacnu na nu prechadzat viacere projekty. Takze skor ci neskor na nu prejdu vsetci, pretoze GPL2 nemoze vyuzivat kod GPL3, ale naopak je to mozne (ak je tam "or later"). Zaujimalo by ma, ci je v jadre to "or later" zahrnute. Lebo ak nie je, moze mat linux s tym este znacne problemy. Projekt nemoze zmenit licenciu, bez suhlasu vsetkych co prispeli. No a co sa tyka jadra, tak ich bude docela dost.
15.6.2007 09:23 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Nemuze menit licenci na nekompatibilni. Muze ale zacit prijimat jen kod pod licenci GPL2+ a tak postupne vsechny GPL2only nahradit. A pak ze dne na den prejmenovat na GPL3.

I kdyz zadna sranda b to asi nebyla a Solaris by po celou tu dobu vyzobaval tresnicky.

Kdyby Sun nechtel delat problemy, dal by to pod GPL2+ a jen tam, kde se obava problemu, zvolil GPL3.
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
15.6.2007 13:01 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Vsak to by asi slo priohnout tim ze budou souhlasit autori 90% kodu (ti se snad dokazi ozvat). A zbytku se verejne oznami ze budeme pausalne souhlasit. Kdo se ozve ze nesouhlasi, tak jeho kod bude vyhozen a prepsan.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
15.6.2007 13:14 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
ne. to by muselo byt spis tak, ze kdo se neozve ze souhlasi bude vyhozen a prepsan....
15.6.2007 19:27 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Tyhlety aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty souhlasící/nesouhlasící přepsané/nepřepsané zakázala! :-D
23.6.2007 07:18 Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
LoL
pavlix avatar 17.6.2007 22:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Proč by Sun měl dělat problémy?

Proč by zveřejnění jádra od Sunu pod GPL libovolné verze mělo dělat problémy?

Lidi, nebuďte fanatici!
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
24.6.2007 08:36 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Nepodsouvej mi fanatismus. Mě osobně je téměř jedno, jestli za pár let budu pracovat na GPL Linuxu nebo GPL Solarisu.

Mám jen svůj názor na to, že SUN bude již podruhé vybírat licenci pro OpenSolaris a opět zvolí tak, aby přebírání kódu do Linuxu nebylo možné. A tentokrát tak, aby mohl z Linuxu přebírat on. To IMHO není náhoda.
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
pavlix avatar 17.6.2007 22:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Jasně, a Torvalds se z toho pos***, že nějaké distro bude používat jiné jádro, že?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
15.6.2007 12:08 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše setterm -powerdown
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A teď se přiznejte, komu funguje vypínání monitoru na virtualní konzoli na současných jádrech.
19.6.2007 15:21 marallo | skóre: 4 | blog: marallo | Dubnica nad Vahom
Rozbalit Rozbalit vše Re: setterm -powerdown
mne bez problemov...
diakritiku neuznavam, a na chyby kaslem...
19.6.2007 21:05 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: setterm -powerdown
Mohl bych poprosit o verzi jádra a util-linux? Mně vypínání přes DPMS nefuguje už hodně dlouho (někdy od 2.6.11). Jediný efekt je blank, ale off ne a ne.
15.6.2007 16:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
to jak microsoft uzavira pakty a vytvari si laborator na "interoperabilitu s linuxem"
se mi moc nelibi. Sou to takove tiche krucky ... lidi nad tim mavaj rukou,
ale von pak vytahne eso z rukavu a ... no proste mam z toho strach.
nelibi se mi jak infiltruje linuxove spolecnosti.
What Big Oil knew about climate change
pavlix avatar 17.6.2007 22:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Máš z toho strach? Takže u tebe je Microsoft úspěšný.

Se mnou to kromě fascinace nic nedělá :), takže jsem za vodou.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
freshmouse avatar 16.6.2007 00:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Musím se přiznat, že mě už ty DN moc nebaví. Vždycky vyjde pár alfa verzí, pak dvě stě distribucí založených na Ubuntu s tím zaručeně nejjednodušším ovládáním (= jsou tam kodeky MP3 a hezká výchozí tapeta), pak nějaká firma uzavře spolupráci s MS... Skoro by se na to vyplatilo udělat šablonu.

(Tedy, dneska je to zrovna docala odlišené, ale tak nějak obecně to platí.)

Možná by bylo lepší psát je po 14 dnech...
freshmouse avatar 16.6.2007 00:59 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Ale neberte to jako negativní reakci, nechci si stěžovat, že tu máme články.
Luboš Doležel (Doli) avatar 16.6.2007 11:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Ono je to zrovna docela odlišné vždy - v každých DN se ještě píše o dalších věcech (tentokrát Linus a GPLv3, Mandriva eTraining; minule Tux500; atd.)

Otázka je, kdo by to četl, kdyby zde byly 14 dnů staré novinky.
freshmouse avatar 16.6.2007 11:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Nechci být nelogický, ale 14 dní není o tolik víc, než 7. :-D
freshmouse avatar 16.6.2007 11:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Ale, jak už jsem řekl, DN mají vynikající hodnocení, takže evidentně nemám většinový názor.
16.6.2007 16:52 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Vždycky vyjde pár alfa verzí, pak dvě stě distribucí...
A proto se to jmenuje Distribuční novinky :-)

Obecně však myslím, že Luboš píše o nových distribucích i linuxových událostech velmi dobře. Jsem moc rád, že tu seriál podobného formátu máme.
freshmouse avatar 16.6.2007 22:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 24/2007
Ani já v žádném případě nechci popírat, že Luboš tuhle práci dělá dobře.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.