Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 18:02

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Sešívaný avatar 22.9.2008 00:47 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je fakt, že obviňovat Canonical, že nepřispívá do kernelu a přitom opomenout komponenty pro desktopový Linux není moc fér. Ubuntu je primárně desktopové distro a na rozdíl od Red Hatu a Novellu neprohlásili, že je pro ně Linux na desktopu ještě na několik let vedlejší cíl. Canonical teď prohlásil, že najímá grafiky, designéry a odborníky na uživatelské prostředí, aby posunul linuxový desktop dál. Pokud nezůstane jen u slov a bude se mu to dařit, tak ani nevadí, že nepřispívá do kernelu. Jeho vývoj pokračuje rychle a přispívá do něj celá řada velkých IT firem, drtivá většina z nich ale hází bobek na jakýkoliv software pro desktop.
Jardík avatar 22.9.2008 02:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Místo grafiků by mohli najmout "zrychlovače GTK" - např. by rozhodně pomohlo změnit "property" indentifikátory ze stringu na třeba int. Sice se tam i pracuje s hashem, ale práce s číslem je rychlejší než zahashovat string a porovnat to. A když se pak při změně velikosti nastavuje 100 properties, tak je to pak na výkonu znát.
Věřím v jednoho Boha.
alblaho avatar 22.9.2008 12:36 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Myslíš, že zrovna tohle je bottleneck? To musí být tedy hooodně pomalé když sto provedení trvá tak dlouho, že by si toho mohl všimnout uživatel.

Lidi často nadávají na pomalost GTK (já jsem subjektivně spokojen), tohle je ale poprvé, co slyším nějakou konkrétní věc. Ale moc se mi to nezná, spočítat hash kraťoučkého stringu nemůže být brzda.
22.9.2008 09:45 Kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Tok softwaru z RH nebo Novellu do Canonicalu je silnější než tok opačným směrem. Canonical si hraje na vlastním písečku. Jedinou věc bych vyzdvihl u Canonicalu a to marketing, ten mají sakramentsky dobrý. Při zběžném procházení OpenSUSE jsem nenarazil na trademark Canonical nebo něco obdobného, zato jsem narazil na RH. Že najmou lidi pro zlepšení a kdesi cosi, to jsou jenom marketingové silácké řeči. Důležitější je realita.
belisarivs avatar 22.9.2008 11:58 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Marketing asi tak dobry nebude, kdyz je pro ne Linux ztratovy.

RH a Novell na Linuxu vydelavaji vic a tak mohou zaplatit vice vyvojaru a ti vyprodukuji vice.

Jednoducha logika.

Jdi vsem ukazat jak se to ma delat a silacke reci si nech od cesty. Ty taky od komunity vic dostavas nez vracis a nikdo te nebuzeruje.

Situace kolem Ubuntu neni idealni, ale zas takova katastrofa to neni.
IRC is just multiplayer notepad.
22.9.2008 12:15 Kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Novell zatím dotuje svou linuxovou divizi z jiných aktivit.
alblaho avatar 22.9.2008 12:38 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Jo a RH byl v červených číslech dlouhatánské roky. Nicméně Shuttleworth někde řekl, že ztrátu kterou mají může ze svých peněz lepit dost dlouho.
Sešívaný avatar 22.9.2008 14:10 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Tak třeba taková Mandriva má roční náklady ve výši cca 5 milionů euro, vzhledem k tomu, že Shuttleworth dostal za Thawte 575 milionů dolarů, tak může lepit ztráty za Canonical opravdu hooodně dlouho.
22.9.2008 21:03 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Ehm... jiných aktivit..., myslíte služby postavené kolem Linuxu? (kouknu do menu novell.com a vidím tohle: # Virtualization, # Identity & Security, # Systems Management, # Collaboration)

Něco jsem přehlédl?

Není to dost efektivní spravovat vlastní distribuci a prodávat služby okolo? Není to vlastně modelový byznys kolem opensource - vydělávat na přidané hodnotě?
Sešívaný avatar 22.9.2008 22:42 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Kvartální tržby Novellu jsou kolem 250 milionů dolarů a divize Open Platform Solutions vykazuje tržby necelých 40 milionů, takže asi tak. Celý OSS se na tržbách Novellu podílí stále malou měrou, ač dynamika růstu je slušná, přesto investice do této divize stále hradí tradiční produkty.
22.9.2008 14:14 Ondar
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No prave -z toho ma strach, aby OGL nezaspalo za Direct3D - pak by nam zbyly jen oci pro plac....
22.9.2008 15:21 Kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
Zda OGL zaspalo nebo né, o tom rozhodne úplně něco jiného (někdo jiný). A to Intel. Intel se snaží protlačit do vykreslování ray tracing. Pokud se mu to podaří, tak dnešní podoba Direct3D se může jít klouzat. Pokud je mi známo, tak dosud ray tracing byl demonstrován právě s OGL.
22.9.2008 22:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
hm, budoucnost raytracingu je nejistá ... Nvidia, ač dřív tuto technologii kritizovala, vypadá, že se k tomu vrací a mění názor, a intel to protlačuje, ale to ještě neznamená, že z toho bude úspěch. Třeba to nebude dost efektivní nebo něco...
Anebo zůstane jen u profesionálních aplikací...
Pro budoucnost OGL je ale žádoucí, aby se v něm masivně psaly hry.
Kromě toho, malý & měkký může rychle odpovědět a přijít s vlastní technologií raytracingu v dx, kdoví... =/
22.9.2008 22:59 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
Kromě toho, malý & měkký může rychle odpovědět a přijít s vlastní technologií raytracingu v dx, kdoví...
Otázka je, jak to bude fungovat. Prvních několik verzí DX taky stálo za nic moc a s OpenGL se těžko mohlo měřit.
Quando omni flunkus moritati
22.9.2008 22:22 Kuk!
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
Podle tady toho clanku to s OGL vypada dost blede.
23.9.2008 09:44 Kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
Já bych to viděl takto, tam kde neběží Widle tam lze implementovat jenom OGL. A to je dnes většina zařízení!
23.9.2008 12:16 Ondar
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
To je sice pravda, ale pokud si bude Microsoft dost jistej v kramflecích (a to už je), tak donutí výrobce grafáren aby design dělali primárně pro D3D. To sice neznamená, že to nepoběží s OGL, ale bude to pod OGL pomalejší. A protože to bude pomalejší, tak si každej pařan tu hru raději zahraje na Woknech -> víc woken a míň Linuxu na desktopech.
Zas na druhou stranu chápu snahy Khronosu hájit zájmy velkých CAD providerů o stabilní vývojové prostředí. Určitě nechceme měnit API každý rok, to by pro enterprise market nebylo přijatelné.
Takže možná že ten koncept označení části API za "obsoleted" s tím, že nové aplikace by to neměly používat má něco do sebe....
23.9.2008 16:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
No von si MS taky nemůže vymejšlet. Výrobce grafik ovlivňovat imho nebude, na to nemá. To spíš ovlivní výrobce her.

SGI by se teda měli rozhodnout, jestli vyvíjí API pro profesionály/CAD nebo pro hry.
Kromě toho, zlepšení 3d enginu ještě nemusí znamenat změnu API. Když je tvůrce co k čemu, je každé nové API zpětně kompatibilní.
22.9.2008 18:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nokia Maemo? spíš jsem zvědav, co vzejde z Nvidia Tegra. Vyzerá totiž vééélmi zaujímavě...
SPD vůbec není proruská
22.9.2008 22:50 nt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Maemo je softwarova platforma, Tegra hardwarova.
22.9.2008 22:51 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 38/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Diky za to upozorneni na flickrfs to je pekna hracka. A funguje moc pekne.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.