Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2024 00:21


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
3.6.2010 00:11 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dik za fajn clanok. HP ako firmu vazne nemusim, ale pre frajerku to vidim zatial na HP MiniNote 5102 N450 - jediny netbook, ktory som v SR nasiel bez Windows (a ma navyse zhruba konfiguraciu, aku chcem). :D Aj ked Novell so svojou MS anabazou tiez nie je velka vyhra. :D
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 00:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Dell Latitude 2100 se dá přes web nakonfigurovat s Ubuntu; nějaké nové netbooky od MSI se mají prodávat s Moblinem.

Jelikož má tenhle netbook stejnou klávesnici jako probooky, tzn. skvělou, docela se mi zamlouvá (víc než ty ostatní, obyčejné).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 00:23 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
JJ, Dell som skusal vcera konfigurovat, zial cena je v SR nepeknym sposobom premrstena - za tu sumu mozem kupit slusny 12" tenky ntbook s ULV Core 2 (co je uz uplne ina kategoria ako 1 jadrovy netbook s Atomom :( ) a Win 7. :D

No uvidim, ma to este mesiac cas, zatial to vidim na ten HP - ta klavesnica su body navyse a vidim ze ju chvali viacero ludi. :)
Jendа avatar 3.6.2010 00:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
za tu sumu mozem kupit slusny 12" tenky ntbook s ULV Core 2 (co je uz uplne ina kategoria ako 1 jadrovy netbook s Atomom :( )
Ano, je. Dvanáctku už tak snadno nehodím do tašky a 12" displej a Core 2 asi budou žrát víc elektřiny.
brk avatar 3.6.2010 06:38 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Před cca 2 a čtvrt rokem jsem si koupil 12" Thinkpad X61s a nemyslím si, že by jeho 268 x 211 x 20 mm bylo nějak problematické ve srovnání se zde uváděnými 26×18×2,3 cm. Jako větší problém bych vidět cenu, která tenkrát překročila 40 kKč s DPH a větší spotřeba C2D L7500, tedy nižší výdrž na baterie. To už je ale o prioritách. V té době se netbooky začínaly rozjíždět a u nás šlo maximálně koupit neoficiálně dovezeného Asusa se 7" LCD, což jsem nechtěl.
USE="-qt -kde"
3.6.2010 21:41 phr
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Mám Dell 1012, váží 2kg (má DVD), je maloučko větší než A4, vydrží na baterii kolem 5 hodin a Mandriva na něm běhá jako z praku. Za ty peníze je to o třídu jinde než netbooky. Nemám pocit, že by se do tašky nevešel. Ale nepřemlouvám :-)
vain avatar 3.6.2010 07:07 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Jak radí David Kolibáč, zkus se porozhlédnout i po nějakém MSI. Před rokem a půl jsem od nich kupoval dva notebooky (pro otce a mě) jeden s Win XP a druhý byl bez OS, tam šla Fedora a vše krásně bez problémů. Oba 12", 2GiB paměti a Dual Core procesor (Fedora) respektive nějaké AMD (WinXP). Výdrž baterie i dnes stále kolem krásných 4-5 hodin (Linux - nevím jak na tom je dnes otec s těmi Windows). Ale opravdu si nemůžu vynachválit a MSI má celkově tendence nabízet notebooky bez OS, takže si možná vybereš i od nich.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
3.6.2010 18:31 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Uz zvladli vyrobit notebook, ktery se neprehriva?
Jendа avatar 3.6.2010 00:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, mám EEE 1005HA a nemůžu si ho vynachválit. Nějak jsem nepochopil na začátku článku
V posledních letech je trh zavalen téměř identickými netbooky – téměř všechny mají některý Intel Atom, gigabajt paměti, integrovaný grafický čip od Intelu, WiFi, klasický notebookový pevný disk (nebo pomalé SSD zoufale nízké kapacity), desítipalcový displej s rozlišením 1024×600, s každou generací zlepšující se výdrž na baterie (kolem pěti hodin), plastové šasi všelijaké kvality, ořezanou klávesnici, drobný touchpad… a předinstalované MS Windows. Výjimka se však tu a tam najde.
Řekl bych, že recenzovaný netbook až na ta Windows a možná šasi všechny podmínky splňuje… Výdrž má dokonce ještě o něco horší.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 09:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Jo, mám EEE 1005HA a nemůžu si ho vynachválit.

Taky (jako starší "íčka") se pomalu nabíjí?

Řekl bych, že recenzovaný netbook až na ta Windows a možná šasi všechny podmínky splňuje…

Však ano. Liší se právě OS, šasi (a klávesnicí). Když si projdeš novinky na Liliputing.com nebo Engadgetu, budeš i z tohoto unešený.

Výdrž má dokonce ještě o něco horší.

Čtyřčlánková baterie. Tříčlánková v mém bývalém netbooku (Acer Aspire One A110-Bw aka ZG5) dávala taky jednom asi dvě hodiny.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Jendа avatar 3.6.2010 14:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Taky (jako starší "íčka") se pomalu nabíjí?
Definuj pomalu… Do baterky teče při spuštěném počítači nabíjecí proud kolem 2,3 A, takže se na 90 % nabije za něco přes dvě hodiny. Pak už to jde pomaleji (nižším proudem), posledních 10 % trvá tak hodinu.
Čtyřčlánková baterie. Tříčlánková v mém bývalém netbooku (Acer Aspire One A110-Bw aka ZG5) dávala taky jednom asi dvě hodiny.
A jaký má ten netbook příkon? To EEE žere nějakých 7,5 W.
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 15:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Definuj pomalu…

Trvá to dlouho.

A jaký má ten netbook příkon? To EEE žere nějakých 7,5 W.

Zkontroloval jsem kapacitu baterie. Ten acer měl 90 %, tohle jen 85 % (nechali si to dlouho na skladě, asi). Tím se částečně vysvětluje ta hrozná výdrž (přeci jen 25 Wh a 30 Wh je rozdíl). Spotřeba klasicky kolem 10 W (WiFi, nějaký ten jas, v tomhle je rychlý disk).

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
houska avatar 3.6.2010 15:46 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Definuj pomalu…

Trvá to dlouho.

to jsi tomu pomohl :oD
gtz avatar 3.6.2010 16:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
No díval jsem se na dceřin Acer Aspire ONE-D150 a je tam ta 6-ti článková baterka a standardně s tím dokáže pracovat někde kolem 6.5 hod, a to ještě baterka udává, že má energii na 2 hod. Tam je baterka 58 Wh, přemýšlel jsem, že až bude po ní, že tam dám 9-článkovou s 75 Wh.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 17:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
To je celkem fajn. Navíc Číňani k těm acerům a asusům dělají spousty levných baterií i s 12 články.

Když tu mám Ferdu (tak jsem pojmenoval to své hp) s 1900 mAh baterií, která má reálnou kapacitu už jenom 25 Wh a vydrží to na ni dvě a půl hodiny plus mínus autobus, slibuju si od 4400mAh baterie těch šest hodin určitě, protože tohle zní dost slibně:
ACPI and powertop predict between 7 and 14hours, depending on my workload and probably the phase of the moon.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 3.6.2010 18:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
To ano, ale Acer s tou malou baterkou jede cca 3 hod. a s tou druhou max. do 8 hod. - 14 hod. tak bez Wifi :)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 18:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
To jsem nějak nepochopil.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 3.6.2010 19:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Když jsem se rozhodoval jaký NTB vzít pro dceru, pak jsem se díval na výsledky a výkony tohoto Aceru s oběma bateriemi. Na tu standardní malou baterku - 3-článková 30 Wh baterka - NTB jede někde kolem 3 hod. No a tehdy jsem volil ten druhý model s 6-ti článkovou 58 Wh s tou NTB dokáže fungovat cca 6.5 - 8.5 hod. dle zátěže.

Omlouvám, se vypadl mi tam nějak řádek ... těch 14 hod. je na tu baterku jak je tam psané celkem hodně, myslím, tak max. s vypnutím WIFI a jas na minimum. Kdyby to byla 9-článková někde kolem 78 Wh pak možná jo.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 19:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Aha. Už to dává smysl. S těmi bateriemi je v podstatě všude stejné, ta výdrž... Bodejť taky.

14 hodin je fakt ujetost, ale když to tak vezmu... Mám čtyřčlánkovou baterii, její výrobní kapacita je dle ACPI 29 Wh, spotřebu mám s rychlým diskem a WiFi (ale jinak vším stáhnutým na minimum) kolem sedmi až osmi Wattů, takže výdrž by měla být ke čtyřem hodinám. S šestičlánkovou baterií (55 Wh) by to mělo být při obdobné spotřebě k osmi hodinám. Pokud ještě započítám (odpočítám) ten rychlý disk, věřím, že by se šlo dostat k reálným osmi hodinám při používání.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 3.6.2010 21:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
disk hraje roli myslím celkem málo, ta 7200 zase toho tolik nespolyká.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 22:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Ale jo. Teď ta čísla nemůžu najít, ale půl Wattu oproti pomalejšímu disku to klidně dá, oproti SSD i jeden Watt.

Jak si tak pročítám různé recenze, MS Windows jsou hnus sama o sobě. Spotřeba horší než v mém momentálním Ubuntu, 1 GB RAM permanentně zaplněný (já jsem (s Ubuntu) permanentně pod 400 MB. Atd.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
4.6.2010 22:19 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
MS Windows jsou hnus sama o sobě. Spotřeba horší než v mém momentálním Ubuntu
Mám právě opačnou zkušenost. Fedora má na mém notebooku (HP 4710s) o půlku menší výdrž na baterku než Windows 7, něco mezi 2-3 hodinami, zatímco ve Windows 7 výdrž přesahuje výrobcem udávané 4 hodiny. Zkoušel jsem i na Ubuntu založený Linux Mint (ještě verzi 7) a tam byla výdrž mezi 3 a 4 hodinami - takže lepší než Fedora, ale horší než Windows. Windows 7 se navíc dá přepnout do "úsporného režimu" a to spotřebu ještě o něco sníží (snížení výkonu při běžném používání ani nepoznám).
Fluttershy, yay! avatar 4.6.2010 22:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Ta výdrž je reálná, nebo odhad OS?

Jinak je to od modelu k modelu, třeba thinkpad R61 snad s Linuxem pod 16 Wattů ani dostat nejde. Nebo u nějakého "íčka" mají Wokna přístup k podtaktovávání snad pamětí, nebo čeho -- čímž se výrazně šetří a Linux se k tomu nedostane. Na druhé straně AOA110 mi s Ubuntu fungoval navzdory SSD svižně a vydržel srovnatelně s WinXP, která ale nešla používat kvůli tomu SSD (musel by se tam dát nějaký urychlující bloatware). Na některých mašinách jsou i speciálně opatchovaná jádra, díky nimž je spotřeba unikátní.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
4.6.2010 22:45 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Reálná i odhad. Nevšiml jsem si, že by byl některý z odhadů zvlášť nepřesný. Prostě Windows vydrží podstatně dýl, o tom není pochyb.
Fluttershy, yay! avatar 5.6.2010 13:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Přinejmenším WinXP věští výdrž z křišťálové koule a berou ten nejlepší odhad.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
5.6.2010 01:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Že se s R61 nelze dostat pod 16 W nevěřím, a to ani s grafikou Nvidia. Nejenom že nevěřím, ale z vlastní zkušenosti to musím odmítnout. Trochu jsem ladil kámošův stroj a ten žere o dost míň. Moje R400, což je něco podobného, žere v klidu pod 8 W a teď momentálně 10.4.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Fluttershy, yay! avatar 5.6.2010 13:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Možná ta chyba u některých řad není, ale R61, kterou máme doma, a několik [RTX]61, s nimiž jsem přišel do styku, touhle vadou trpělo. Ubuntu po naběhnutí z flešky, případně po instalaci -- spotřeba přes 20 W, výjimečně 16 W -- aby se to dostalo normálně na těch lehce přes 16 W, muselo se fest ladit.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
5.6.2010 20:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Něco je dost v nepořádku. Tu energii musí něco žrát. Není možné, aby se jen tak ztrácela. Vytěžuje některý proces neuměrně procák? Není spuštěno něco nežádoucího (např. tracker)? Neběží pořád zbytečně větrák? Není to s nějakou jinou distribucí (nebo verzí distribuce v pořádku)? Nedávno se mi stalo, že se mi zbláznil proces /usr/bin/X a pak to žřalo cca 20 W. Nebo je možné, že jde o vadný kus. Žere to ve Windows míň?
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Fluttershy, yay! avatar 5.6.2010 20:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Ve WinXP to žere normálně, tzn. při vytížení 12 až 15 W, mimo zátěž (výrazně) míň. Tracker vypnutý, jinak je řeč o výchozím stavu systému. Někde vyzkoušeno i více distribucí, marně. GPU vesměs od Intelu, u těch s ATi za to mohly ovladače právě GPU, nVidii jsem snad ani nepotkal.

No nic, na té R61 si s tím snad ještě pohraju, ve WinXP je tam nefunkční WiFi (z nepochopitelných důvodů) a tak je šance, že tam protlačím něco rozumnějšího.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 00:57 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dve a pul hodiny? Ani zadarmo.
Petr Maleček avatar 3.6.2010 01:49 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
+1 ... ta výdrž je běs, to vydržel i můj původní notebook s klasckým dvoujádrovým turionem déle (kolem tří hodin). Teď mám Acer Aspire One D150 se shodnou konfigurací jako tento netbook od HP (až na 250GB disk, a WIFI abgn od Intelu kterou jsem si dokoupil) a výdrž lehce přes 6 hodin se 6ti článkovou baterií. Ubuntu.
LinMuck, WinFuck :-P
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 09:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Se čtyřčlánkovou baterií. S šestičlánkovou (podle recenzí) spolehlivě pět až šest hodin, dá se vyšplhat i výš (podle nějakého howto na instalaci nevímkteré distribuce).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 15:50 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Jenze ta sesticlankova ma vetsi rozmer a cumi ven z tela. http://www.geek.com/articles/chips/review-hp-mini-5101-netbook-2009094/hp_5101_06/
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 15:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Trošku vyčuhuje, to je pravda. Ale jenom trošku a tím, jak to nadzvedává, zlepšuje chlazení spodku.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 17:16 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Pod slovem "trosku" si asi kazdy predstavujeme neco jineho.
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 17:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Příloha:
Ale to máš lepší list papíru než netbook!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 17:51 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Cekal bych zkratka trochu vic. Mam tri roky stary 13'' FS s Core Duo procesorem a 2GB RAM, ktery vydrzel 4-5 hodin. O tri roky pozdeji bych u zarizeni s mensim displejem a o dost mene zravym procesorem ocekaval alespon 6 hodin.
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 18:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Což tohle s šestičlánkovou baterií vydrží.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 18:28 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Vzhledem k tomu, ze to ma nizsi vykon a je to o par let novejsi, tak by to melo vydrzet i na ctyrclankovou.
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 18:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Vzhledem k tomu, že ta má baterka je zjevně zkriplená, normálně by to mělo dávat přes tři hodiny. Je v tom disk s 7200 rpm -- s pomalejším diskem nebo rovnou SSD by to bylo zase někde jinde.

Teď jsem zkoušel vypnutý zvuk, stažený jas, vypnuté BT, jen minimálně aktivní disk, zapnuté WiFi, momentálně podtaktovaný procesor -- v pohodě kolem 7 W, tzn. přes tři hodiny i tak.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Petr Maleček avatar 4.6.2010 02:56 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Já tam mám právě 7200rpm 250GB disk a rozdíl oproti původní 160GB 5400rpm jsem zatím krom rychlosti systému na spotřebě nepoznal. Už to mám upgradnuté cca 4 měsíce.
LinMuck, WinFuck :-P
3.6.2010 02:04 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Manželce jsem koupil 5102, což je jen novější verze. Rozlišení má 1280x800 a graf kartu v čipu. Celková výdrž je přes šest hodin na Ubuntnu, v sled 11 se mi nepovedlo rozchodit kodeky. Pak chodí vše hned po instalaci včetně kamery.
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 10:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Rozlišení má 1280x800 a graf kartu v čipu.

Snad 1366*768, ne? Pinetrail by bral... (*závist* ~o^)

...v sled 11 se mi nepovedlo rozchodit kodeky.

Taky? Repozitáře pro openSuSE tam cpát nechci a jinak by se asi musela stahovat RPM odkudsi... No, nic půjde tam dočasně Ubuntu, pak už Debian nebo Arch.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 11:24 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Je to možné, netbook je teď se ženou v Bulharsku. Rozlišení je dost jemné ale není to upravit.

Jinak cesta k ubuntu byla pro ženu nutnost, ne že bych SLED nechtěl, ale uživatelská přítulnost oproti Ubuntu je mizivá.

Ještě poznámka -> nevím jak při této konfiguraci ale bylo potřeba v biosu vypnout wifi, nechtělo se to jinak instalovat. Potom již fungovala.
gtz avatar 3.6.2010 11:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
a co packman ? dát nascanovat komunitní repositáře a je to. Popřípadě použít kodeky z 11.2, kde toto funguje. SLED je prostě náhrada windows.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 11:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Psal jsem (kdesi), že nechci míchat repozitáře pro openSuSE a pro SLE. To pak nemá smysl mít tam SLED.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 3.6.2010 11:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
SLED vychází z OpenSuse, každopádně SLED se prodává a je stabilnější než OSS, ale vydávání updatů pro něj nějakou dobu trvá, také kdysi jsem toto řešil, no nakonec jsem použil vlc a bylo po problémech.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 12:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Takže použitím repozitářů pro openSuSE se člověk ořízne od podpory. Pak ale ten SLED opravdu nemá smysl!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 3.6.2010 12:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
A to je psané někde v podmínkách podpory? že se nesmí instalovat ostatní SW apod.?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 12:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Logicky -- jak můžou dělat podporu k softwaru, který si tam naflákáš zkovíkud?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 3.6.2010 12:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
nevím přesně, ale myslím, ty jejich podmínky jsou stejné jak pro SLES i pro SLED. SLES bere podporu jen na svůj SW a ne na SW druhých stran. Ano Novell může říct, je to Vaše chyba, že jste si tam nasračkoval cokoliv co jste našel. Ale obyčejně se support snaží nějak v rámci možností pomoci.

Nechme podporu podporou .. zeptám se jinak ... co takto MeeGo? pro tento HP? nezkoušel jste ten poslední build co byl uvolněn?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 13:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
nevím přesně, ale myslím, ty jejich podmínky jsou stejné jak pro SLES i pro SLED. SLES bere podporu jen na svůj SW a ne na SW druhých stran. Ano Novell může říct, je to Vaše chyba, že jste si tam nasračkoval cokoliv co jste našel. Ale obyčejně se support snaží nějak v rámci možností pomoci.

Však to jsem myslel -- že podporují ten svůj software a pokud si tam člověk nafláká balíčky odjinud a rozbije si tím závislosti, těžko můžou pro tohle poskytovat podporu.

Nechme podporu podporou .. zeptám se jinak ... co takto MeeGo? pro tento HP? nezkoušel jste ten poslední build co byl uvolněn?

Už ho mám stažené, mj. i proto jsem si netbook pořizoval. Podle wiki by tohle HP mělo být podporováno (akorát to chce zvláštní postup pro WiFi). Ale bližší zkušenosti budou později.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 07:17 juvi
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Máme tady Probook 4710, který má docela problém zřejmě s BIOSem a wifinou. Takže SLED 11 jede, OpenSUSE 11.1 jakžtakž, ale 11.2 ani náhodou. Nezkoušel jste někdo spustit instalační DVD OpenSUSE 11.2?
3.6.2010 09:22 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zrovna jsem kamarádovi jedno HP Mini přeinstalovával, mám za to že toto nebo o číslo novější, (výměna pomalého smradlavého [kopnutí si neodpustím, odpusťte mi to] SUSE za Ubuntu). Asi má nějakou silnější baterku, protože powertop hlásil výdrž přes osm hodin. Na tom HP mi vadila wifina od Broadcomu, ale jinak je to docela prima stroj, z venku výrazně kvalitněji zpracován než moje EEE 1005HA, na které už jsem po půl roce spotřeboval půl tuby vteřinového lepidla (praskliny okolo tlačítka ON/OFF a na pár dalších místech) a mám druhou klávesnici, přičemž bych neřekl, že se k němu chovám nějak nehezky.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
3.6.2010 10:28 Kaacz
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
jen si klidně kopej .. ve svém okolí mám těch výměn chaotického nesmysleného *buntu za oSuSE 11.2 k plné spokojenosti uživatelů už k druhé desítce, takže musíš trochu přidat. :-P
gtz avatar 3.6.2010 11:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Suse na tom jede, Blbubtu s KDE je totálně mimo hrnec.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
3.6.2010 14:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
V KDE se nevyznám a recentně jsem ho nezkoušel a blbuntu nevím co je.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
gtz avatar 3.6.2010 16:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
no já jsem více známým přeinstalovával Ubuntu co bylo někde na Acer/Asus na OpenSUSE 11.2 kombinace GNOME-LXDE. Suse na těch NTB jel znatelně rychleji.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
3.6.2010 16:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Podivné. Mám problém uvěřit.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
gtz avatar 3.6.2010 16:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Většinou to byly Acer-Asus někde z Německa-Holandska , kde byla předinstalována nějaká distribuce Ubuntu. Párkrát jsem to zkoušel a po pár minutách to šlo celé pryč. Dával jsem tam Suse 11.1 a 11.2 s LXDE + část věcí pro Gnome a ten NTB byl svižnější. Tehdy to Ubuntu- to byl nějaký systém od výrobce, nevím již jaký, dělal jsem to tak před rokem.

KDE4 jsem tam také zkoušel , Kubuntu neskutečně zdechlé, KDE4 na Suse o něco rychlejší, ale na tyto malé stroje KDE4 je moc velký kalibr.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
3.6.2010 17:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Tak to je dost možné, že je LXDE rychlejší než GNOME. To Ubuntu taky mohlo být nějaké starší a, konečně, bych čekal, že KDE je v SUSE pravděpodobně odladěnější než v Ubuntu. Moje srovnání bylo GNOME s GNOME (zdánlivý rozdíl rychlosti mohl být různými verzemi). Větší rozdíl byl v rychlosti bootu, suspendu, probuzení, vypnutí, přihlášení do GNOME. Čert ví čím vším to bylo, ale SUSE mi prostě nevoní a kamarádovi evidentně taky nezavoňelo.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 17:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Teď jsem vyhodil SLED a dal tam Ubuntu. Boot se zrychlil z 45 sekund (z GRUBu do GNOME) na 31 sekund (od zmizení BIOSu do GNOME), vypínání se zrychlilo na poloviční čas. Plus lepší podpora hardware, viz článek. Ale taky to může být (nebo spíš bude) výrazně novějším jádrem a vůbec (třeba absencí nějakých testů a bezpečnostních služeb, SLED je přeci jen SLED).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 3.6.2010 18:19 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
SLED se zaměřuje na náhradu Vist, prostě Desktop a novou verzí kernelu moc nehýří. No spíše by mne zajímalo jak rychle na tom bude jezdit 11.2/11.3 :)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
4.6.2010 01:07 Kaacz
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Mam v praci na stole mini PC Prestigio s iAtom N270 a ION grafarnou. Na tom openSuSE 11.2 s dvema usery.

Jednomu nabehne pracovni desktop KDE4. Vykreslovani desktopu je normalni. KDE4 byly navrzeny pro vyuzivani 3D funkci grafaren. Takze je samozrejme protichudne dat je na nejakou grafickou sunku. Samozrejme aplikace, ktere potrebuji CPU, maji s Atomem problem.

Druhemu nabehne rovnou XBMC jako domaci kino. Bezproblemove prehravani FullHD videa pomoci VDPAU.

Neco podobneho mam doma v obyvaku, ale tam je dual Atom 330.
3.6.2010 18:29 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
V HP mini 5102 som SLED nahradil za Ubuntu Netbook Remix 10.04 a subjektívne sa zrýchlil jednak boot, tak aj samotná práca s netbookom.
gtz avatar 3.6.2010 18:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Však je to možné, srovnáváte nesrovnatelné - netvrdím, že to není pravda, SLED je prostě o něčem jiném.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
3.6.2010 18:34 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
ake je to s tym Ubuntu na take bezne BFU pouzitie rychle? Aky webprehliadac? Flash/youtube v pohode? :)
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 18:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Firefox je, pravda, moloch, ale kdo říká, že nemáme Operu, Chromium nebo tak něco.

Flash není v pohodě nikde. Tím bych se být tebou neoháněl, nechceš-li být nařčen z demagogie.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 19:09 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
No myslene v ramci moznosti. :D Kebyze to dam frajerke, ktora len lozi po nete, ci sa to da pouzivat. :)
3.6.2010 20:54 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Myslím, že bez problémov - preklikal som si teraz Amanita Design - plynule, bez thania, teda na také bežné použitie veľmi vhodné.
4.6.2010 01:09 Kaacz
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Ano, Ubuntu Netbook Remix je sestaveno a doladeno pro netbooky, takze ocekavam, ze se to zlepsi.

U ostatnich desktopovych dister je to o vhodnem vyberu WM a doladeni systemu.
4.6.2010 00:59 Kaacz
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
SLED je defakto openSuSE 11.0 .. pres rok a pul stare .. ktere sice bylo mnohem lepsi nez oSuSE 10.x, ale 11.2 je zase uplne o necem jinem.

Mimochodem, pokud stroj s cpu Atom ma ION grafarnu, tak behaji KDE4 svizne i s efekty .. a vlastne svizneji nez KDE3 a Gnome.
4.6.2010 13:52 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Rok a půl staré jo, ale OpenSUSE 11.1. Mimochodem, SLED 11 SP1 udělá skok a bude mít software spíše podobný OpenSUSE 11.2.
tsLnox avatar 3.6.2010 09:32 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevzhledný? Podle mě stokrát hezčí než ostatní :)
Amest I bovvered, forsooth?
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 10:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Já ten perex nepsal! (Ale lesklý plast kolem displeje, na touchpadu a mezi klávesami je přinejmenším odporný. Když si představím, že ten acer aspire one byl celý takový... BRRR!)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 09:34 mm
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neni displej a potazmo jeho rozliseni moc male? Zvazuji mezi timto netbookem a Asus Eee 1201NL, ktery ma 12" display s 1366 x 768. V uvahu jeste pripada 10" verze s rozlisenim 1366 x 768, ale to jsi nejsem jist, zda takove rozliseni neni na 10" monitor moc velke? Muzete to nekdo porovnat, prosim?
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 10:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
10" displej je akorát, spíš bych z praktických důvodů ještě palec ubral. Přeci jen to není úplně k tomu, aby se nad tím skláněl člověk u stolu, ale aby to měl na klíně ve vlaku, v křesle nebo tak někde.

1366*768 je dost jemné na už 12" -- na 10" by to určitě chtělo nastavit alespoň větší DPI. 1024*600 je na 10" akorát, jenom se občas něco nevleze na dislej (*sigh*).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 14:45 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Na 1024x600 displeji jsem měl příležitost pracovat asi týden a myslel jsem, že vyskočím z kůže. Téměř nic se na ten displej nevejde, je to tragédie. Pod 768 řádků bych nešel ani kdyby mi ten netbook někdo daroval. Ale možná jsem jen rozmazlený :-)

Jinak leží mi tu vedle na stole HP Mini 2133 s devítipalcovým 1366x768 displejem a domnívám se, že je to bez problémů použitelné. Na dvanácti palcích to bude úplně v pohodě. Když nic, tak narozdíl od všech ostatních systémů, není v Linuxu problém s nastavením DPI tak, aby nebyla písma příliš drobná.
Jendа avatar 3.6.2010 15:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Na 1024x600 displeji jsem měl příležitost pracovat asi týden a myslel jsem, že vyskočím z kůže.
Netbook není od toho, abys na něm týden pracoval bez připojení pořádné klávesnice a monitoru…
3.6.2010 18:35 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Nemyslím týden v kuse :-) Ale každý den asi dvě hodiny. Ani na to prohlížení webu bych to nedodporučoval, leda by uživatele extrémně bavilo skrolovat na zkripleném touchpadu :-)
3.6.2010 09:56 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vzhledem k tomu, ze HP 5101 a HP 5102 se lisi jen velikosti RAM, disku, rozlisenim displeje a kapacitou baterie, dovolim si pridat par postrehu z toho novejsiho typu, a srovnani s HP 2140.

Nastavit funkcni klavesy na obvykle chovani (tedy bez potreby mackat Fn pro pouziti klaves F1-F12) lze v BIOSu, alespon u HP 5102 to tak je. Souhlasim s tim, ze kdo to nastavil defaultne jinak, by potreboval studenou sprchu. Nechtejte vedet, kolikrat jsem vynalezce tohoto "vylepseni" proklel, kdyz jsem si pocitac nechtene uspal, nez jsem nase kde toto debilni nastaveni zmenit.

Matny displej je to, co me u HP 2140 chybelo. Bohuzel tento klad zabili celkovou povrchovou upravou. Udelat leskly touchpad, ze je na nem videt soustavne tahy prstu, mohl jen magor. Totez plati o dalsich lesklych plochach, predevsim o tech nezvykle velkych mezi klavesami - nechci videt jak budou vypadat za par mesicu. Leskla plocha okolo dipleje taktez neni dobry napad a nehodi se k matnemu dipleji. Sice se da aspon snadno cistit, ale pusobi rusive. I kdyz je povrch na omak prijemny, za lepsi povazuji stribrity, jednotny povrch HP 2140, kde ani po nekolika mesicich nebyly vyrazne videt otisky rukou. HP 2140 mel i lepsi klavesnici a vubec byl prijemne zaobleny.

SUSE Linux na 5102 fungoval svizne a bez problemu. Ovsem jen do te doby, nez jsem zacal postradat sve oblibene aplikace, ktere ovsem v SUSE chybely. Po pridani dalsich repozitaru a pokusu o instalaci se zacaly rozbijet zavislosti. Po trech dnech slo SUSE do zalohy a pryc z notebooku, ale lepsi, nez muset kupovat notebook s MS Windows.
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 10:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Nastavit funkcni klavesy na obvykle chovani (tedy bez potreby mackat Fn pro pouziti klaves F1-F12) lze v BIOSu, alespon u HP 5102 to tak je.

U 5101 taky, v článku to je. Volba se jmenuje "Change Fn cosi" nebo tak nějak.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 10:39 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
nejak jsem to v clanku prehlednul ;-)
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 12:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
System Configuration → Device Configurations → Fn Key switch
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 10:34 Robertek | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Máte nějaké zkušenosti s displejem a použitím venku?? Můj asus eee 901 není vidět pokud není zrovna noc nebo uplně zataženo. A také by mě zajímala výdrž baterie u té 5102, to je pro mě dost podstatné (také proto mám stále eee 901, s větší baterií dá 8h i po dvou letech)
3.6.2010 10:43 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
je to jako s ostatnimi displeji - dokud je pod mrakem, da se to. jakmile vyleze slunicko zpoza mraku, je lepsi zalezt do poradneho stinu nebo do domu a netrapit si oci.

Zatim jsem na tu baterii dal neco pres 6 hodin. Uvazuji o vymene disku za pomalejsi. Vibrace rychleho disku jsou ponekud neprijemne, a myslim ze by se pomalejsi disk mohl pozitivne projevit i na vydrzi baterie.
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 10:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Uvazuji o vymene disku za pomalejsi. Vibrace rychleho disku jsou ponekud neprijemne, a myslim ze by se pomalejsi disk mohl pozitivne projevit i na vydrzi baterie.

Není nad SSD.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 11:39 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
urcite, bohuzel ceny SSD zatim vyrazne prevysuji hranici, kterou bych za jejich kapacitu byl ochoten zaplatit.
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 11:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Pravda. O kapacitu (mi) ani tak nejde, data (která mají v netbooku smysl) se mi vejdou do 15 GB určitě. Ceny 32GB SSD už nejsou zcela nesnesitelné (ticho a rychlost se počítají). Pak jde taky použít redukci a CF kartu, akorát to nebude tak rychle.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
4.6.2010 11:16 Robertek | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Jo souhlasím. V 901 mám 32GB ssd a v pohodě si vystačím jak pro os tak pro data. A to mi ted asi polovinu zabírají virtuální disky. Vůbec nechápu že tam takovou krávu cpou, ještě 7200rpm, to bych si přendal do externího boxu. Také dost často lítám se zapnutým eee po baráku a to by se disku asi moc nelíbilo.

Jinak co se týče toho podsvícení tak moje 901 není vidět ani když zalezu do stínu (když je teda slunečný den). O přímém světle bych vůbec neuvažoval. Zatím jsem nikdy neměl v ruce notebook s led podsvícením.

6h no to není zas tak slavné, je fakt teda že tam je 2s3p baterie a v mém eee je 2s4p.
Fluttershy, yay! avatar 4.6.2010 11:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Hej! Neuvěřitelné. Dneska je u nás (konečně) slunečný den, vylezl jsem tedy ven, maximalizoval jas... a ono to jde používat!!!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Petr Maleček avatar 4.6.2010 16:38 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Používat to jde, ale můj osobní názor je takový - že je to stejně použitelné jen krádkodobě ... všechno to světlo kolem a soustředění se na malá písmenka je pro oči nepříjemné (alespoň pro mě). Tady už nic nespraví ani matný displej, chce to zalézt do stíhnu alespoň s notebookem.
LinMuck, WinFuck :-P
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 10:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Teď je u nás venku pod mrakem, ale světla docela dost (takové ty bíle jakoby svítící mraky všude). Vylezl jsem ven a s podsvícením na maximum je to v pohodě. Na přímém světle by to ale bylo samozřejmě špatné.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 11:02 martin knocik | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Na domáce používanie a bežné veci je ppodla mna lepiš OpenSUSE + KDE. SLED mi pripada tak do firmy.
3.6.2010 11:27 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
To jo, do firmy by byl asi super.
4.6.2010 01:37 Kaacz
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Nebyl, verte mi. Zabil bych je za nej. SLED11. Nevim ktery kreten vymyslel, ze tam nedaji stare dobre stabilni KDE3 !!

Nasazoval jsem to do jedne firmy na specielni pracovni stanice, kde byly na KDE zvykli (da se lehce doladit, ze se chova stejne jako XP a lidi nejsou zmateni pri zmene pracovni stanice).

Ti kreteni v Novellu tam ale KDE3 nedali, pouze KDE4.1, coz stale byla uroven alpha. Do enterprise prostredi! Kde je dulezita stabilita. Kreteni je v tomto pripade velmi slusne slovo.

Takze si museli zvyknout na Gnome a tak nejak se jede dal. No hlavne jim na tom jedou ty specielni aplikace a o to jim slo. A kvuli tomu potrebuji SLED, s oSuSE by je support aplikaci poslal nekam.

Pokud se tyka podpory HW .. SAS radic to sice uz znalo, ale napriklad apcupsd v repos nemeli.. grrr.
4.6.2010 06:35 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Len tak pre zaujímavosť, prečo si nepoužil RHEL 5 Desktop, ak boli so SLED také problémy ?
4.6.2010 01:16 Kaacz
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Proboha co jste dam pridaval za repos, ze nastaly problemy zavislosti ?

Vsak na 99% staci Packman.

Navic oSuSE 11.2 ma krasne reseno urceni odkud se co bere, takze pridanim aplikace z jineho repos to vubec neznamena, ze by to sebou automaticky vzalo v nem umistenou knihovnu s vyssi verzi. Jen v pripade tvrde vynucene zavislosti od aplikace a o to vas yast pozada.

PS: pokud teda neni rec o SLED11. Ten jsem bohuzel mel v rukach taky a autory bych nechal behat 2 mesice v desti po poli. A to jsem spokojeny uzivatel (a propagator) osuse11!
Aas avatar 25.6.2010 09:04 Aas | Kremnica
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Lisi sa aj pouzitym CPU a GPU. Ale rozdiel vo vykone (CPU i GPU) je nepostrehnutelny. Hoci N450 v HP5102 je 64 bitovy narozdiel od N280.

Ja som stastny majitel 5101-ky a az na maly vyklopny uhol k nemu nemam vyhrady. Jasne ze leskly povrch sa upatla, ale koho to zaujima? Na funkcii a pouzitelnosti to absolutne nic nemeni, takze to vobec neriesim.

"Schovanie" funkcnych klavesov pod Fn sa mne osobne zda genialny napad a velmi som ho privital. Casto si upravujem jas podla svetla v miestnosti a takisto hlasitost. Na "monitorik" pod F2 som si nabindoval vypnutie LCD a casto ho pouzivam namiesto screensaveru. Niekomu to mozno vyhovovat nemusi, ale ako ste povedali, v BIOSe na to vyrobca myslel.

Co sa tyka SUSE, na to nemam dobre slovo. Pokusal som sa s nim par dni "zzit" ale mne vobec "user-frendly" nepripada. System-update na nom trval viac ako 12 hodin! (po 15Mbit linke) To mi pride ako uplne scestne. To som od cias pouzivania Gentoo nezazil!

Netbook sa naozaj neprijemne prehrieva a aj v idle stave ma teplotu cez 50°C. Vtedy vetrak sice nejde naplno, ale pocut je ho dost. To som scasti vyriesil podlozkou Porte cRadia Minifit, ktoru vrele odporucam. Samozrejme, nie vsade chcete so sebou vlacit takmer polkilovu podlozku, ale doma sa hodi.

K postrehom vyssie chcem dodat, ze moj model ma 2GiB RAM a 250GB HDD 7200ot. s 1366x768 LCD co je na netbook svojej doby nevidane. Perfektne pevnu konstrukciu s skutocne obrovsku, kvalitnu klavesnicu. To ziadny iny vyrobca neposkytuje. A navyse s Linuxom? Tu nie je co vahat. Je jedinecny!
gtz avatar 3.6.2010 11:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
HP mohu jen doporučit, já jsem nedávno pro jednoho známého kupoval HP-210 a rozhodoval jsem se zda Intel Atom N450 1.66 GHz nebo Intel Atom N270 1.6 GHz s Nvidia ION, no nakonec díky ceně známý šel do N450. Cenově jsem se vlezl někde kolem 7000.- (250 GB disk apod.)

Klávesnice je celkem nejlepší, drivery od HP fungují, jen ta výdrž... já jsem před nějakou dobou kupoval Acer Aspire ONE s 6-ti článkovou baterkou pro dceru a výdrž je někde kolem 7hod.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 11:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
...rozhodoval jsem se zda Intel Atom N450 1.66 GHz nebo Intel Atom N270 1.6 GHz s Nvidia ION, no nakonec díky ceně známý šel do N450.

N450 je hlavně konečně 64-bitový.

...jen ta výdrž...

Na kterou baterii?

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 3.6.2010 12:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
myslím, že tam byla ta větší 6-ti článková. NTB byl kupován v Německu. A výdrž byla na ni cca kolem 4.5 hod.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Petr Maleček avatar 3.6.2010 18:37 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Což je u tohoto procesoru stejně zcela Irelevantní.
LinMuck, WinFuck :-P
Petr Maleček avatar 3.6.2010 18:37 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
To patřilo k těm 64bit instrukcím u Atomu.
LinMuck, WinFuck :-P
Fluttershy, yay! avatar 3.6.2010 18:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Proč? Přes 2 GB paměti tam sice nepůjde, ale optimalizace se tu a tam hodí.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
4.6.2010 01:23 Kaacz
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
No pokud je volba cpu64bit+intelGMA nebo cpu32bit+ION .. je volba jasna. Samozrejme to s IONem. :-D Prinese to rozhodne vic vykonu.. neztracenem na cpu grafikou. A jedou na tom i lepsi videa.

Zkouseli jsme na nejakem takovem Atomu (single 64bit) par dister (debian, buntu, osuse) 32/64 bit .. subjektivne zadny rozdil pro beznou praci ..

Jedine co bylo poznat, byl Atom 330 coz je dual core v kombinaci s IONem. A taky bylo skoro fuk, co za tom bylo za druh distra 32/64 bit ..
Petr Maleček avatar 4.6.2010 02:59 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Já to právě také zkoušel na svém serveru s Atomem 330 (domácí server), Debian v 32 a 64bit verzi. Rozdíl nula. A víte proč ? Atom totiž používá ještě staré EM64T a pro vykonání jedné 64bit instrukce potřebuje 2 cykly. Výsledek je takový, že pokud není vyloženě využit "potenciál" 64bitu, tak je výkon naopak ještě horší.
LinMuck, WinFuck :-P
Fluttershy, yay! avatar 4.6.2010 10:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
ION víc žere (v netbooku).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.6.2010 23:37 jirikon | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:

Pravý Fn je nutností a bez něho bych si žádný [SN]*book nepořídil.

Na starém VIAO PCG-Z600LEK ja klávesnice super pro prohlížení webu, nebo ji taky oceníte při psaní zdrojáků v nějakém IDE (levou rukou se můžete krmit, pít kafe, nebo se poškrábat na ... když čtete). Ted se objevila i u ASUS EEE Tablet PC T101MT (viz příloha).

4.6.2010 17:01 forces
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Otázka: Když na tom v základní konfiguraci není nainstalovaný Windows, proč to má windows (super) button?
Fluttershy, yay! avatar 4.6.2010 17:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Protože to prodávají i s MS Windows a protože je ta klávesnice stejná jako u probooků?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
18.1.2012 05:10 jozef
Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Mini 5101 – linuxový univerzál
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Mě tedy jako linuxový univerzál nepříjde, v ubuntu a jeho odnožích (xubuntu, mint)  se neuspí při zaklapnutí víka. Jediné distro kde jsem vše rozchodil je openSUSE. Pro amatéry jako jsem já si dovolím zveřejnit tento návod na instalaci openSUSE a rozchození wifiny.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.