Portál AbcLinuxu, 7. května 2024 04:25


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Diskuse byla administrátory uzamčena.

20.6.2012 10:01 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku

To je zase výplod. Vypadá to, jako když autor včera objevil, že existuje Inkscape a dnes už o tom píše články.

Například patle dohromady nastavení pozadí ve vlastnostech dokumentu a vložení obrázku „jako pozadí“. Pozadí ve vlastnostech dokumentu slouží jen pro zobrazení, např. když budete tisknout na žlutý papír, abyste viděli, jak to bude vypadat. Ale samo o sobě se netiskne. Maximálně jej lze použít při exportu.

Když vložím obrázek, který má sloužit jako pozadí, tak je vhodné ho dát do samostatné vrstvy a tu pak případně zamknout, jinak ten obrázek bude docela obtěžovat při práci s ostatními objekty. Například, když budu chtít víc objektů označit tažením myší, budu muset začít někde úplně mimo, jinak místo označování začnu hýbat tím obrázkem.

20.6.2012 11:55 Yenya
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Tak ja myslim ze furt lepsi nejaky clanek, ke kteremu pripadne nekdo znalejsi opravi v diskusi chyby, nez clanek napsany odbornikem ktery nevznikne, protoze odbornik nema cas.

Takze za me jako zacatecnika v inkscapu diky za clanek i za dalsi doporuceni v diskusi, ale ne-diky za preziravy ton komentare.

-Yenya, http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/
20.6.2012 12:37 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku

Přestože Inkscape znám celkem dobře, rozhodně se nepovažuji za odborníka a z tohoto důvodu, a ne z časového, se nepouštím do psaní takovýchto článků.

Příspěvek jsem nepsal, abych předvedl přezíravý pohled na autora, ale protože mi úroveň článku nepřišla adekvátní Abíčku. Ale dle, nejen tvého ohlasu, si cílovou skupinu našel.

20.6.2012 13:30 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
To je právě velká škoda. O Inkscape je toho v češtině strašně málo. On je to paradox, je-li člověk odborník, pak to, na co je odborník, většinou rovnou dělá, za což dostává adekvátně zaplaceno. Nedostatek času a finanční motivace způsobují, že o tom, co dělá a jak dělá, nikam nepíše.

Pak máme něco mezi odborníkem a amatérem, což jsi dejme tomu třeba také ty. Jenomže protože se za odborníka nepovažuješ, tak, ač bys psát mohl a o Inkscapu něco víš, tak raději nepíšeš.

Zbývají amatéři, kteří si samozřejmě nemyslí, že toho ví dost, aby o tom něco psali. Takže nepíšou. Nějaké výjimky se najdou, ale ty demotivuje reakce odborníků nebo meziodborníků, kteří sice kritizují, ale nepíší.

Komu ve výsledku prospěje naprostá absence jakýchkoliv materiálů o Inkscapu v češtině? Raději existující materiál od amatéra, který čtenářům alespoň něco málo ukáže, než to nic, co produkují odborníci a meziodborníci. Ono je dnes vůbec strašně málo lidí, kteří jsou schopni a ochotni psát kvalitní články za ty peníze, které jsou jim za články nabízeny.

Disclaimer: Autora článku nehodnotím a nepřiřazuji do žádné z výše uvedených skupin.
20.6.2012 14:18 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku

Dejme tomu, že bych se rozhodl o Inkscape něco napsat. Byl by o to na Abíčku mezi čtenáři zájem (nepatří to spíš na nějaký portál pro grafiky)? A o co konkrétně? O začátečnické věci nebo pokročilejší. Manuálově probrat vše nebo do hloubky jen některé konkrétní věci, a které?

20.6.2012 16:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Rozsáhlejší návod na Inkscape už na Abc vyšel v podobě seriálu. Odkazuji na to v boxíku na konci článku.
20.6.2012 22:47 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Rozsáhlejší návod na Inkscape už na Abc vyšel v podobě seriálu. Odkazuji na to v boxíku na konci článku.
Ano, ale obávám se, že Inskape probírá jen velmi letem-světem. když už tedy není k dispozici ochotný odborník, který by (měl dostatek času) a probral možnosti tohoto programu mnohem podrobněji a v co možná největší šířce, jsem vděčný alespoň za tyto návody. Možná to není úplně ten nejvíc "COOL" způsob, ale aspoň ukazuje jak se s tím dá pracovat. něco se z něj vždycky přiučím a na něco člověk - je-li ochoten trochu experimentovat - může dojít i sám...

Tedy jak říkává můj kamoš: "Pořád lepší tohle, než drátem do oka..."
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
21.6.2012 13:13 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Já budu vděčný za jakýkoliv článek. Ať už to bude demonstrace základních či pokročilejších vlastností Inkscapu, nebo postupy, jak realizovat to či ono (typu leták, logo, apod.). Člověk se přiučí v každém případě.
20.6.2012 13:29 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
SOuhlasím s vámi. Já například Inkscape mám nainstalovaný, ale ještě jsem se nestačil v něm zorientovat, takže tento článek mi je přínosem.
Gentoo je můj poslední velký linux test...
20.6.2012 13:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Tak ja myslim ze furt lepsi nejaky clanek, ke kteremu pripadne nekdo znalejsi opravi v diskusi chyby, nez clanek napsany odbornikem ktery nevznikne, protoze odbornik nema cas.
To je naprosto trefné. Velice rád bych vydával jeden odborný článek za druhým, ale to to pak z autora páčím rok a stejně je to marné :-(
24.6.2012 17:23 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Já jsem rád, že autor napsal článek o Inkscape. Mě osobně na nic není, protože v Inkscape se umím pohybovat na vyšší úrovni včetně vrstev.

Ale chtěl bych ocenit autora a poděkovat mu. Přesně toto je potřeba, aby se psaly návody, texty a manuály.

20.6.2012 10:28 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Dík za návod.
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
20.6.2012 11:07 phoose
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Kurník, četl jsem to jako "Tvorba toaleťáku", už bych se měl jít asi vyspat :-D
20.6.2012 13:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Kurník, četl jsem to jako "Tvorba toaleťáku", už bych se měl jít asi vysrat :-D
KERNEL ULTRAS video channel >>>
20.6.2012 11:22 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
a co CMYK? To je podle me dost dulezite, kdyz to clovek posila na tisk...
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
20.6.2012 11:25 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
To vychazi ze zkusenosti, nebo jen dalsi z hloupych pover?
20.6.2012 11:31 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
ze zkusenosti... vzdycky, kdyz jsem chtel neco vytisknout v profi studiu, tak po me chteli CMYK. Samozrejme, ze kdyz nevadi rozdily v odstinech, tak se da zkonvertovat i RGB...
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
20.6.2012 13:58 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Ako náhle sa tam použije nejaký obrázok, ktorý je pôvodne v RGB, tak nemá zmysel pracovať v CMYK (a naozaj profesionálne firmy nemajú s RGB žiadny problém). :)
20.6.2012 14:01 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Opravdu se jedna o profi studio, nebo jenom partu telat s drahym vybavenim? Z vlastni zkusenosti vim, ze v tech tiskarskych studiech pracuji lide, kteri se nezmuzou na vic, nez Ctrl+P.
20.6.2012 12:13 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku

S CMYK je to špatné, hlavně proto, že nativní formát aplikace Inkscape - SVG - neumí nic jiného než RGB (resp. sRGB). To je dáno tím, že byl vyvinut pro potřeby webu, ale i tak je to škoda. Na Internetu sice najdete různé obezličky v podobě použití profilů ICC, které SVG umí, ale na profi práci to v tomto směru bohužel není.

V téhle věci není nic ani v roadmapě, přestože po tom hodně uživatelů volá. Na druhou stranu, vývojové plány už byly několikrát překopány a ty dlouhodobé už ani nezveřejňují moc podrobně. Přijde mi ale, že vývojáři mají jiné priority (třeba tvorbu animací), než z toho udělat profi aplikaci pro DTP.

20.6.2012 13:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
RGB je dostatočná paleta na to aby bežný človek nerozpoznal chyby a dvojnásobne to platí u letáku, no na vypracovanie profilu fotografa to asi nebude.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
20.6.2012 13:18 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku

Tady nejde jen od to, co normální člověk vidí. Např. loga mívají přesně specifikované barvy v Pantone a tahle informace jde v Inkscape (reps. v SVG) do kytek, což je problém.

Jinak jsem pouze odpovídal na dotaz o stavu podpory CMYK v Inkscape.

20.6.2012 14:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Konverzia RGB -> CMYK urobí určite menšiu odchýľku od Pantone ako druh papiera na ktorý sa tlačí, teda moja vlastná skúsenosť, ale robil som len menšie projekty, takže za profíka sa nepovažujem.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
20.6.2012 15:21 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku

Ta konverze bude Pantone (jiná aplikace) -> RGB (Inkscape) -> CMYK (jiná aplikace). Přímo v Inkscape Pantone barvy nezadáš. Není to proto, že by to bylo složité technicky, ale protože licence. Asi by nevadila velikost té odchylky, ale třeba v případě použití plné barvy, že ty Pantone mají přesně namíchané a takhle to bude atyp. V tomto taky nejsem žádný profík, ale můžu o tom někdy podiskutovat s kolegy grafiky.

20.6.2012 16:26 FAWN
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Ono je to spíše praktické jinak: Inkscape (práce je vlastně RGB) --> import do Scribusu a tam převod na CMYK a úprava barev. Scribus umí CMYK a dají se do něj i importovat barvy z vzorníku Pantone stáhnutelného z webu Pantone. Na to je šikovná aplikace Swatchbooker, která je stáhne i převede na paletu do Scribusu nebo do Gimpu apod..

Problém Inkscape je, že sice umí do SVG uložit i pojmenované barvy, ale stejně je člověk na monitoru neuvidí správně, protože je Inkscape postavené na Cairu.
20.6.2012 14:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
S CMYK je to špatné, hlavně proto, že nativní formát aplikace Inkscape - SVG - neumí nic jiného než RGB (resp. sRGB).
To by snad neměl být takovej problém, Inkscape umí, pokud vím, exportovat do PostScript a to už by snad nějak mělo jít převíst do CMYK, ne? Anebo nějak přes PDF?
22.6.2012 11:35 mpscz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Z RGB do CMYK to jde přeseparovat postprocesem přes odpovídající icc profil vždy. Problém jsou hlavně ty přímé barvy, které postproces (pokud není hoodně chytrý/drahý a i ten se občas 100% netrefí) v těch číslech nenajde; je ta RGB 4:5:6 určitě Pantone 123 nebo už Pantone 124? (a o jedno číslo to je v přímé barvě už sakra rozdíl).
24.6.2012 01:41 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Pozor, Inkscape není vektorový editor, je to SVG editor. Je to editor zaměřený na editaci SVG – a vše okolo pro něho není důležité.

Takže chcete-li skutečný vektorový editor, nepoužívejte Inkscape.

Inkscape si klade za cíl být co nejlepším editorem SVG obrázků ve smyslu, že bude schopen všech featur SVG, ne být báječným vektorovým editorem.

Nečekejte od Inkscape vlastnosti, které čekáte od vektorových editorů. Název vektorový editor je u Inkscape matoucí – je to SVG editor a vektory umí potud, pokud je to nutné k SVG editaci.

Cílem SVG je editovat všechny featury SVG. Ne být dobrým vektorovým editorem, i když je v řadě případů k tomu velmi dobře použitelný a schopný.

Je dobré si to uvědomit, aby se předešlo protaženým obličejům. A záčatečníkům by měl někdo hned ze začátku napsat: Chcete začátečnicky kreslit jednoduché vektorové věci? Nebo editovat SVG? Ok, Inscakpe. Chcete dělat pokročileji vešktory? Chcete dobrý vektorový editor? Chcete dobrý tisk? Vykašlete se na Inkscape.

Inskcape má jednu dobrou vlastnost: Je stabilní a odladěný. A jednu špatnou vlastnost: Má nejdebilnější a nejméně intuitivní ovládání ze všech programů, které jsem kdy potkal.

Na ovládání Inkscape nepřijdete jinak, než že se ho poctivě podle manuálu naučíte. I proto se o Inkscape málo píše. K řadě jiných vektorových editorů jsem schopen sednout a hodně věcí udělat intuitivně, u Inkscape to rozhodně nehrozí. Tam jsem rezignoval a opravdu prošel manuál.

Ale znovu upozorňuji, Inskcape není primárně vektorový editor. Hledáte-li skutečný vektorový editor, Inkscape vás zklame jakmile překročíte určitou úroveň a budete klást na něj větší požadavky. Je to ale vaše vina, protože Inscape je SVG editor, nikoli vektorový editor. Ten jemný rozdíl je ve featurách, které Inkscape bude mít. To co hledáte u vektorového editoru může scházet a jiné tam být.
20.6.2012 13:15 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Jó letáky ... těším se na příští článek, alegorický vůz stavím a chystám trička.
Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní, a zatímco se z ní bude sbírat, nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček: „Mutanti ven!“, „Vesmírní chameleoni? Ne, děkuji!“ ... a pokud je tohle nevyžene, pak už nevím co…
20.6.2012 14:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
směju se až se za K.L.I.T.O.R.I.S. popadám :-D.
21.6.2012 13:02 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
nevi nekdo, jestli je u toho nejaky interpreter, pomoci ktereho je mozno vyrabet takove prospekty (pdf-soubory) na pozadi, aniz by musel byt ten program interaktivne nastartovan?
21.6.2012 15:00 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Ano, třeba Inkscape ... viz manuál.
pavel@pca5 ~/grafika/ikony $ inkscape ./kos.svg -A kos.pdf

pavel@pca5 ~/grafika/ikony $ inkscape ./kos.svg -e kos.png
Background RRGGBBAA: ffffff00
Area 0:0:744,094:1052,36 exported to 744 x 1052 pixels (90 dpi)
Bitmap saved as: kos.png
Jiná otázka je, jestli to funguje správně, export dopadl s chybami, část grafiky chyběla (problém mé verze Inkscape?). Do bitmapy bez problémů.

O jiné možnosti (zdroj SVG) zatím nevím, nepotřeboval jsem to řešit. Naopak vím, že solidních úspěchů lze dosáhnout s TeXem, různými PDF knihovnami atd...
24.6.2012 01:49 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Tisknout na ps/pdf tiskárnu.

Použít libovolný asi z 45456465456456465465 existujích command line programů co dokáží vyrábět PDF.
22.6.2012 14:00 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Postery
Zdrojů o Inkscape v češtině opravdu moc není, tak i když tenhle článek není nijak extra dlouhý a není toho v něm tolik, některým lidem určitě pomůže.

Ale když vidím, že tu jsou v diskusi lidé, co mají zkušenosti s Inkscape, LO/OO Draw a Scribusem, napadlo mě, že se zeptám na jednu věc:

Jaký je v Linuxu vhodný nástroj na vytváření posterů?

Posterem teď nemyslím letáček podobný tomu, jako je v tomto článku. Ale nějaký tzv. "vědecký" poster. Tzn. dokument, který se pak bude tisknout třeba v rozměrech 90x150 cm a bude vyset někde na nějaké konferenci. Do takového dokumentu je pak třeba obvykle vkládat spoustu textu, je třeba ten text různě formátovat (což v Inkscapu není zrovna pohodlné). Dále třeba různé obrázky - ať už bitmapové, nebo někdy i vektorové. Někdy také grafy (takže v podstatě vektorové obrázky). Skoro vždy také tabulky - se kterými je také třeba ještě v samotném posteru nějak pracovat.

Spousta lidí kolem mě na toto používá kupodivu Powerpoint. Není to ideální, ale z časových důvodů už jsem pár posterů v Powerpointu také spáchal. Zkoušel jsem třeba OO Draw a Impress. Teď už nevím přesně, co z toho. V Draw se možná hůř pracovalo s textem, tak jestli jsem neskončil u toho Impressu. V některých ohledech byl sice lepší (líbila se mi třeba možnost ovlivnit poloměr zakřivení u zakulacených rohů - to v Powerpointu nešlo - tam je ten poloměr vždy podle velikosti objektu - takže dva obdelníky se zakulacenými rohy vedle sebe, které jsou různě veliké, mají různý poloměr zakřivení - a vypadá to blbě). Nebylo tam omezení velikosti dokumentu na max. 142 cm (ne že by nešlo dokument dělat "menší" a pak to prostě vytisknout na větší papír - ale třeba kvůli počítání velikostí je lepší, když program ví, jaké budou "finální" rozměry). I to vkládání různých objektů, jako třeba tabulek nebo grafů z jiných Office programů, se celkem dalo. Jenže problém byl, jakmile na stránce bylo objektů trochu víc, bylo to celé strašně pomalé - a byl jsem nakonec nucen se vrácet k Powerpointu.

Scribus jsem kdysi na nějaké letáky také používal, přímo poster jsem v něm dělat nezkoušel. Z dob, kdy jsem ho používal, si vzpomínám, že z možnostmi úprav textu to také nebylo úplně ideální...

Co byste tedy kdo ještě doporučil na postery? Mám se konečně začít učit LaTeX? Má to vůbec na něco takového cenu? Mám opět po čase zkusit Scribus? Nebo si koupit Corel Draw nebo Adobe InDesign a snažit se to rozjet pod Wine, nebo přinejhorším ve VirtualBoxu?
Open source software for open minded people. :-)
24.6.2012 01:53 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Postery
Pozor u TeXu, tam je také omezení velikosti.

On když Knuth páchal svojí opakovatelnou a superpřesnou aritmetiku na fixed point číslech, tak si prostě řekl, že nad určitou velikost mu můžou dokumenty políbit šos.

Limit je někde kolem 5 metrů, jestli si to dobře pamatuji, ale také si to možná pamatuji blbě.

24.6.2012 15:19 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Postery
Jo, je tam nějaký takový limit (možná 4m?), ale: do tohoto limitu se dá sázet s přesností vlnové délky světla! Pro větší věci se dá jednoduše nastavit nějaký zoom-faktor - a věř mi, že nad 4m opravdu tisknout v rozlišení odpovídající vlnové délce světla nebudeš potřebovat...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
24.6.2012 15:43 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Postery
Odtajníme to: TeX počítá délky jako 30 bitový beznaménkový integer. Tedy prachsprostý princip počítání s reálnými čísly s pevnou řádovou čárkou.

---

Rozlišení v TeXu = 1 sp = 1/2^16 pt; 1 pt = 1/72.27"; 1" = 25.4 mm

Rozlišení v TeXu = 5,362851 × 10^-9 metrů.

Rozlišení v TeXu je tedy zhruba 5 nm, vlnová délka světla je 300–800 nm.

---

Maximální hodnota, se kterou TeX umí počítat je 2^30.

Maximální velikost v TeXu = 2^30 × 5,362851 × 10^-9 metrů.

Maximální velikost v TeXu = 5,7583 metrů.

----

Co mě opravdu, ale opravdu sýří na open source jsou ty rady, udělejte všechno přes ruku. Nechci používat násobitele, chci počítat ve správných jednotkách.

To je důvod, proč většina grafiků i designérů se vykvajzne na open source věci. Protože matematika, nebo programátora donutíte dělat 99 % věcí přes ruku. Matematik i programátor je vcelku zvyklý. Ale designéra a grafika to mate a odvádí od práce.

Já sám nemám ani s vysokou matematikou problémy, ale začínám razit cestu, jako vektorový editor a jako sazečský nástroj nepoužívat open source, ale koupit si profi program. Protože těch věcí, co se v open source nástrojích typu Inkscape, TeX, a další řeší přes ruku a je nutné to nějak ochcat, je tolik, že to klidně sekne efektivitu a rychlost práce i na setinu.

Navíc se nemůžete soustředit na to co děláte, namísto toho zaměstnáváte mozek ochcáváním od rána do večera a na práci toho už mozku moc nezbývá. Ale uznávám, že je možné učit se ochcávat třeba 20 let a po 20 letech práce už to máte tak zažité, že konečně můžete začít volně tvořit.
27.6.2012 15:03 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Postery
Kdo umí, umí. Kdo neumí, kupuje. To je zažitý princip :)
24.6.2012 03:07 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Postery
Já bych na Vašem místě koupil profesionální komerční nástroj.

Inkscape není primárně vektorový editor jak píšu výše.

Scribus a tabulky jsou nepřátelé.

TeX je zase omezený už svým stářím. Uděláte v něm skoro všechno, ale přes ruku a zdlouhavě.

---

Já osobně jsem na open source vektorový editor po mnohých pokusech rezignoval a koupil si profesionální editor.

V sazbě textu se ještě držím u toho, že se naučím TeX, ale už mě to taky opouští. Jednak Unicode a TeX jsou velcí nepřátelé, takže používám xetex. LaTeX je zase těžko ovladatelný, prostě si řadu věcí dělá sám a pokud chci řídit všechny detaily, dost se brání.

Předtím jsem zkoušel leccos z open source. Scribus je pěkný, ale je to o trikování. Umí to hodně málo. Uděláte v tom 20 stránek a Scribus má sekundové reakce na klik myší. Uděláte o 10 stránek víc, a odezvy jsou klidně několikasekundové. Navíc u Scribusu je bordel ve verzích. Roky lidé používali devel verzi na běžnou práci.

---

Na druhou stranu, pokud něco děláte v PowerPointu, proč u toho nezůstat?
25.6.2012 13:34 Anino
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Pred časom som spáchal skriptá pre ôsmakov na tému Inkscape a Gimp. Na prvé zorientovanie by to mohlo byť celkom použiteľné. http://www.smnd.sk/anino/moje/GrafikaSoft.pdf
26.6.2012 02:20 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Moc hezký manuál. Lidský a dobrý.

Škoda, že nebyl dřív, když jsem se to učil.

Ale vynikající práce. A zdravím alchymistu. :-)
2.7.2012 10:15 linux_enthusiast
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Inkscape je skvelý program, ale mal by som naň jednu, jedinú, ale dosť zásadnú výtku. Na linuxových systémoch stále padá, ale aspoň je to ošetrené tak, že pri párde sa rozrobená práca uloží na HDD a pri opätovnom spustení sa načíta stav práce taký, aký bol pri páde programu, len nefunguje "krok späť" na úkony, ktoré boli vykonané pred pádom programu. Ja konkrétne mám Ubuntu 12.04 a Inkscape som inštlaoval cez predvolené repozítáre. Presne tú istú chybu mi Inkscape robil aj na Ubuntu 10.04.
2.7.2012 10:20 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Inkscape používám na Debianu a nemám pocit, že by "stále padal". Takže než "na linuxových systémech" napište raději že konkrétně u Vás na Ubuntu. :-)

Samozřejmě s pády jsem se také setkal - ale to třeba při pokusu importovat některé formáty, nebo některé konkrétní obrázky. U některých takových souborů proste Inkscape spadne při každém pokusu ho otevřít. Ale při běžné práci se mi to nestává...
Open source software for open minded people. :-)
2.7.2012 10:53 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Bohužel skutečně padá a to při editaci uzlů na křivkách, když se povede cuknout uzlem tak šikovně, že "uteče daleko" a zřejmě dojde k přetečení rozsahu/dělení nulou, nebo něčemu takovému.

Není snadné ten pád vyvolat cíleně, ale když editujete desítky uzlů, tak se to tu a tam stane.

(zkušenost s různými verzemi posledních Inkscape na různých instalacích Gentoo)
4.7.2012 09:58 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku

Já tedy edituji uzly velmi často a nepamatuji, že by mi při tom Inkscape spadl. Jiná věc je import různých formátů, jak zmiňujte MaT, tam se mi to už stalo.

Asi s uzly tolik necukám, co zkusit omezit alkohol :-)

4.7.2012 10:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape: Tvorba letáku
Asi s uzly tolik necukám, co zkusit omezit alkohol :-)
Toto by som chcel vidieť v bugzille :-D
KERNEL ULTRAS video channel >>>

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.