Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 15:08

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Marián Kyral avatar 14.11.2012 09:11 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co takhle na úvod přidat odstaveček, který hru představí? Něco jako: je to RPG s prvky xxx a multiplayerem? Projekt vyvíjí aaa a je dostupný volně (placeně). Takhle to je jen změť screenshotů a nesouvislého textu.
Peťoš avatar 14.11.2012 10:42 Peťoš | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
tomuto podobnych clanku je na ABC vice a vice. Hlavne obrazky, celkem tvorba tohoto "clanku" zabrala autorovi tak 30 minut. Maximalne.
14.11.2012 14:18 kapo | skóre: 16 | blog: runtime
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Přesně! Jsem četl od začátku a hledal tyto informace. A když jsem je nenašel, tak jsem jen prolítl zbytek stránky s obrázky a skončil na komentářích. Jediné plus je informace, že něco jako FPG (FPS s RPG) se jmenuje Savage XR. Na zbytek informací použít google.
Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
Fluttershy, yay! avatar 14.11.2012 15:10 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Pánové, to byste ten článek nesměli jen proletět, nýbrž přečíst. Na obranu autora musím konstatovat, že tam _je_ napsáno, že jde o multiplayerovou ~FPS s RPG a strategickými prvky. O hře tam toho je relativně hodně.

Na druhou stranu mě ten článek nebavil. Z toho, co by se mi líbilo, byste se ale nedozvěděli vůbec nic. S láskou totiž vzpomínám na články Mamouliana a ICE z poloviny 90. let.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Marián Kyral avatar 14.11.2012 16:59 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
No a o tom to je. Tyhle podstatné informace by měly být hned na začátku. Momentálně to je jen neutříděná snůška postřehů ze kterých si musím vyzobávat podstatné informace. To že si to budu muset stáhnout, rozbalit nebo jinak nainstalovat je snad samozřejmé. Je tam nějaký tutoriál - fajn. Zcela nezáživné podání zcela samozřejmých věcí.

Tyhle screenshotové články většinou zcela přeskakuji, ale tenhle vypadal slibně. Bohužel zklamal.
Luboš Doležel (Doli) avatar 14.11.2012 17:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Je to recenze, ne položka v utříděné herní databázi. Jinak typ hry je vcelku poznat z prvních screenshotů, aniž byste byl obtěžován čtením textu.
Peťoš avatar 14.11.2012 18:05 Peťoš | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!

Promin, ale recenzi si ocividne predstavujeme jinak... Recenze hry by -dle meho- mela vypadat takto:

http://www.mandrivalinux.cz/vendetta-online-vy-a-vasi-nepratele-v-hlubokem-vesmiru/
http://www.mandrivalinux.cz/smokin-guns-counter-strike-na-divokem-zapade/
http://www.mandrivalinux.cz/freedroidrpg-megasys-ms-musi-byt-porazen/

(tyto jsou primo moje, nezminuji jine autory, na jinych, zivych serverech).

A nejde o to, ze by nas obtezovalo cteni textu. Prave naopak. Neni toho mnoho ke cteni, obrazky jsou hezke ale ty si prohlednu i na strankach se stazenim hry... uz nepisu. Neni na to cas a ani prostor. Ale napsal jsem pomerne dost na to, abych vedel, kolik casu stoji podobny clanek...

Marián Kyral avatar 14.11.2012 18:13 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Recenze? Možná se mýlím, ale dobrá recenze by na konci měla mít shrnutí, vypsány klady a zápory plus nějaké celkové hodnocení.
rADOn avatar 14.11.2012 19:29 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Sreenshoty do toho prosím netahej. Ne že bysme nevěřili že umíte zastřelit pěkné obrazovky, ale v branži existuje takové pravidlo že téma článku má být poznat už z perexu. V případě her je vždy aspoň naznačen žánr. Pokud kouknu treba na bonusweb:
Ani slušný scénář nezachránil béčkovou adventuru
Série Forza patří k nejoblíbenějším závodním projektům vůbec. Zaslouženě. Těžko hledat závodní simulátor
Problémy technického rázu a místy patetické dialogy, to jsou v podstatě jediné nedostatky třetího dílu akční historické exkurze
Nejpopulárnější placená západní fantasy on-line hra
Rád bych konstruktivně navrhnul něco pro tenhle článek, ale opravdu jsem z textu moc nechopil o co jde a obrazovky si na telefonu moc neprohlédnu.

"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
Marián Kyral avatar 14.11.2012 22:35 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
No ony to jsou takové "screenshotové recenze". Nahňápe se co nejvíce obrazovek a k tomu se přihodí pár vět, Nemá to ani hlavu, ani patu :-( Pokud to byly nové verze distribucí, tak mě to nechávalo klidným. Tohle se však nepovedlo. Dokonce jsem si pustil video a nebyl jsem z toho moc moudrý. Mám za to, že hlavní smysl článku je upozornit na danou hru. A to nejlépe tak, že hru představí, shrne o čem je a na co se můžeme těšit.

Doli, neměj mi to za zlé, ale lepší nebo horší recenze jsou všude kolem nás, takže o tom jak má vypadat recenze má každý alespoň nějakou představu. Navíc, tohle jsem za recenzi nepovažoval až do doby, kdy jsi to takto pojmenoval ty. Recenze by měla hodnotit, tohle je spíše takový "návod". Tady si to stáhněte, rozbalte spusťte, vyskočí okýnko, tam se přihlásíte a začnete tutoriálem. A pokud neumíte anglicky, máte trochu problém.

Článek jsem si pročetl několikrát, ale stále třeba netuším o co přesně v této hře jde. Nenašel jsem tam jasnou odpověď, jestli se dá hrát offline, nebo pouze na serveru. Tuším, že b) je správně. Abych to zjistil musím pátrat jinde.

Z mého pohledu: raději méně obrázků a pokud jich je moc, stačilo by do článku vybrat jen pár a na konec pak vložit galerii, kde by měl každý obrázek v případě potřeby krátký popis (Jednu nebo dvě věty). Přečtu si článek a pokud mě to zaujalo, kouknu do galerie.

Současná situace, kdy se mi každý obrázek otevře zvlášť mi moc nevyhovuje. Tak nějak jsem si zvykl na ty ajax galerie, kdy otevřu jeden obrázek a pak už jen listuji kliknutím na "next".
Fluttershy, yay! avatar 14.11.2012 22:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Recenze by měla hodnotit, tohle je spíše takový "návod".

S tím se dá bohužel souhlasit.

Nenašel jsem tam jasnou odpověď, jestli se dá hrát offline, nebo pouze na serveru. Tuším, že b) je správně. Abych to zjistil musím pátrat jinde.

Obávám se, že zde bude chyba na přijímači:

Své první válečné dobrodružství začnete kliknutím na tlačítko „Play“ v hlavním menu. Před vámi se objeví seznam herních serverů s obvyklými hodnotami, z nichž nejzajímavější jsou verze hry (existují totiž i modifikace, o kterých bude řeč později), ping a množství hráčů. Těch se v herním světě pohybuje většinou dostatečně na to, abyste našli protivníky sobě rovné. Na druhou stranu, nečekejte servery přetížené náporem desítek tisíc hráčů, budete-li dělat jejich součet, skončíte pravděpodobně u trojmístných čísel. Vyberte svému srdci nejbližší, připojte se a vyberte si stranu za kterou chcete získat nehynoucí čest a slávu.
Z mého pohledu: raději méně obrázků a pokud jich je moc, stačilo by do článku vybrat jen pár a na konec pak vložit galerii, kde by měl každý obrázek v případě potřeby krátký popis (Jednu nebo dvě věty). Přečtu si článek a pokud mě to zaujalo, kouknu do galerie.

S tím nesouhlasím, protože při zdejším rozložení stránky by to byl prostě blok textu, což se mi blbě čte.

Současná situace, kdy se mi každý obrázek otevře zvlášť mi moc nevyhovuje. Tak nějak jsem si zvykl na ty ajax galerie, kdy otevřu jeden obrázek a pak už jen listuji kliknutím na "next".

Jo, to by nebylo špatné, kdyby ten skript, který zobrazí obrázek na popředí, uměl i přejít na další obrázek.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Marián Kyral avatar 15.11.2012 07:27 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Nenašel jsem tam jasnou odpověď, jestli se dá hrát offline, nebo pouze na serveru. Tuším, že b) je správně. Abych to zjistil musím pátrat jinde.

Obávám se, že zde bude chyba na přijímači:

Své první válečné dobrodružství začnete kliknutím na tlačítko „Play“ v hlavním menu. Před vámi se objeví seznam herních serverů s obvyklými hodnotami, z nichž nejzajímavější jsou verze hry (existují totiž i modifikace, o kterých bude řeč později), ping a množství hráčů. Těch se v herním světě pohybuje většinou dostatečně na to, abyste našli protivníky sobě rovné. Na druhou stranu, nečekejte servery přetížené náporem desítek tisíc hráčů, budete-li dělat jejich součet, skončíte pravděpodobně u trojmístných čísel. Vyberte svému srdci nejbližší, připojte se a vyberte si stranu za kterou chcete získat nehynoucí čest a slávu.
Ok, dá se to z toho odhadnout. Ale někde by tam mohlo být zmíněno, že se jedná pouze o online multiplayer a hra jednoho hráče není možná.
Z mého pohledu: raději méně obrázků a pokud jich je moc, stačilo by do článku vybrat jen pár a na konec pak vložit galerii, kde by měl každý obrázek v případě potřeby krátký popis (Jednu nebo dvě věty). Přečtu si článek a pokud mě to zaujalo, kouknu do galerie.

S tím nesouhlasím, protože při zdejším rozložení stránky by to byl prostě blok textu, což se mi blbě čte.

No to asi souvisí s mým rozlišením. Já vidím tři obrázky, tři řádky textu, tři obrázky, další tři řádky textu... Ony ty obrázky nejsou nutné. I bez nich lze udělat souvislejší text přehledný a snadno čitelný. Stačí použít vymoženost jménem odstavec ;-) Třeba v jaderných novinách bývá těch obrázků minimálně a čte se to jedna báseň.
Současná situace, kdy se mi každý obrázek otevře zvlášť mi moc nevyhovuje. Tak nějak jsem si zvykl na ty ajax galerie, kdy otevřu jeden obrázek a pak už jen listuji kliknutím na "next".

Jo, to by nebylo špatné, kdyby ten skript, který zobrazí obrázek na popředí, uměl i přejít na další obrázek.

Možná by to nebylo až tak těžké to tam dodělat. Šikovných programátorů tu je jistě více než šikovných autorů textů.
Fluttershy, yay! avatar 15.11.2012 08:43 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
  • Kvůli právě tomuto webu se mi často nechce měnit velikost okna prohlížeče.
  • V JN jsou často citace a jiná zvýraznění textu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Marián Kyral avatar 15.11.2012 11:00 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
S tím rozlišením to nebylo na tebe. To bylo spíše na mně, že jej mám moc velké a tyhle články pak nevypadají moc dobře ;-)
JN byl jen příklad. Další příklady jsou třeba knihy a povídky.
Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2012 00:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
OK, tak začněte někdo psát něco lepšího. Teď obecně (není to případ tohoto autora). Já z autorů mámím články horem dolem a jsem rád, když to má po roce úspěch.

A když tohle někomu řeknu, tak se typicky dočkám odpovědi "že na to nemám" nebo "že na to nemám čas". Mě nikdo psaní článků taky neučil a čas nemám posledních několik let, přesto musím zvládat obojí. A když se najdou lidi, kteří jsou ochotní to dělat pro peníze, tak se to ostatním typicky nelíbí. A ti, co to pro peníze dělat nechtějí, zase nehnou brvou.

Bohužel je to přesný odraz komunity - stejně jako ve vývoji open source dělá skutečnou práci jen velice úzká skupina lidí a zbytek mrmlá.
Marián Kyral avatar 15.11.2012 07:16 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Já to bohužel nebudu. Už několik let mám rozepsán blog o Race for the Galaxy UI a dle všeho jej asi ani nikdy nedokončím.

Jinak koukal jsem na ostatní články autora a tomu předchozímu se nedá nic vytknout. Je tam úvod, je tam závěrečné hodnocení. Rozumně strukturováno. Pěkně jsem si početl.

Oproti tomu, současná "recenze" působí jako úlet, experiment případně totální zatmění mysli autora :-( Možná že za těch pár měsíců zapoměl, jak to psal posledně.
rADOn avatar 15.11.2012 15:49 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
… a zbytek mrmlá.
Tak to neber jako mrmlání ale jako bugreport. "Chceme stostránkové elaboráty s grafy a poznámkovým aparátem"? WONTFIX, chápu. Ale doplnit pár slov do perexu snad není tak moc. A že si o to lidi celkem slušně napíšou místo aby někde bokem trousili pomluvy, to je přece taky obraz komunity. Tak si to neber osobně.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
Marián Kyral avatar 15.11.2012 17:24 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Tohle nedělám často, ale: +1
Luboš Doležel (Doli) avatar 14.11.2012 17:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Newerth – Savage XR: seber kladivo, vylešti zbroj a vyraž!
Jestli je to tak snadné, tak velice rád články přivítám.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.