Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 04:19

Dotaz: pomalé překreslování - jak zrychlit ?

4.6.2006 13:25 Honza
pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Přečteno: 222×
Odpovědět | Admin
Ahoj, mám takový problém. Nevím proč, ale docela mi vadí pomalé překreslování například při přetahování oken, nebo když jsem v konsoli (v xkách) a otevřu si v ní třeba mc a klávesnicí jedu po položkách rychle a když pustím kurzorovou klávesu k posunu tak se na obrazovce ještě pořád jede a jede a zastaví se to až po chvilce. Zdá se to jako prkotina ale docela mi to vadí. V konzoli jako tatoké (bez xek) mi překreslování funguje nádherně.

Akceleraci mám zaplou, glxinfo hlásí direct rendering enable a glxgears běží - mám graf. kartu Nvidia GeForce4 (64MB).

Nevíte prosím, čím by to mohlo být a jak to zlepšit? Začíná mě to pomalu dráždit i když vím, že bude chyba pravděpodobně někde mezi klávesnicí a židlí :)

Díky, Honza. (Debian 3.1 Etch, KDE 3.5)
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

David Watzke avatar 4.6.2006 13:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V jádře si najdi Processor type and features a tam nastav Timer frequency na 1000 Hz a Preemption Model na Preemptible Kernel (Low-Latency Desktop)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
4.6.2006 13:38 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Aha, jenomžě já mám předkompilované jádro z balíčku ... To si kvůli tomu musím udělat celé vlastní jádro?
David Watzke avatar 4.6.2006 13:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Je možný, že to tam je takhle nastavený... zkus omrknout /proc/config.gz (hledej CONFIG_HZ).
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
4.6.2006 13:48 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Hmm ... takový soubor tam nemám - ani nic co by se mu podobalo ...
David Watzke avatar 4.6.2006 13:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Hmm, tak je to v jádře vypnutý (ten config.gz)... no tak už nevím jak zjistit aktuální nastavení... ale tohle asi bude těmi ovladači, jak říká Doli. Já jen hádal.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 13:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Jak tohle souvisí s odezvou jádra? Tohle se zdá být ukázka problému v nvidia ovladačích, kdy RenderAccel neakceleruje antialiasované fonty. Řešení: počkat, až si to v nVidii opraví.
David Watzke avatar 4.6.2006 13:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
To nevím, každopádně mně se tím zrychlilo všechno (v X).
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
4.6.2006 13:51 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli Vám to pomůže k nějaké dedukci, tak takhle vypadá moje glxinfo:

name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: No
server glx vendor string: NVIDIA Corporation
server glx version string: 1.4
server glx extensions:
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
    GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group
GLX version: 1.4
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info,
    GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL renderer string: GeForce4 MX 440/AGP/SSE2
OpenGL version string: 1.4 (1.5.6 NVIDIA 87.62)
OpenGL extensions:
    GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
    GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
    GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
    GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_program,
    GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
    GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
    GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_point_parameters,
    GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shared_texture_palette,
    GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture_compression_s3tc,
    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod,
    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
    GL_EXT_vertex_array, GL_IBM_rasterpos_clip,
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_NV_blend_square, GL_NV_fog_distance,
    GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texgen_reflection,
    GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle,
    GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod,
    GL_SUN_multi_draw_arrays, GL_SUN_slice_accum
glu version: 1.3
glu extensions:
    GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess

   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x25 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x26 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x29 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2a 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2b 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2c 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2d 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2e 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2f 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x30 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x31 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x32 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x33 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x34 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x35 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x36 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x37 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x38 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x39 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x3a 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x3b 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x3c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x3d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x3e 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x3f 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x40 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None

4.6.2006 18:35 Pavel1 | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Jestli Vám to pomůže k nějaké dedukci, tak takhle vypadá moje glxinfo:
direct rendering: No
Nějak Ti nerozumím, v dotazu píšeš :

Akceleraci mám zaplou, glxinfo hlásí direct rendering enable a glxgears běží

Takže bych řekl, že si odporuješ.
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 13:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podívejte se, jakou přitom máte zátěž CPU. Pokud je vysoká, tak máte pravděpodobně zapnutý subpixel hinting. Zkuste prostě omezit tyhle fičurky s písmy.
4.6.2006 14:02 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
No ten mám zapnutý naplno, ale když ho vypnu tak nebudu mít vyhlazená písma ne ? A to by přece měla grafická karta s 64MB pamětí zvládat ne ?
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.6.2006 14:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
No, to nebudete. Zkuste to nastavit tak, aby to bylo přijatelné. Já když si spustím Konsoli a mám ji plnou textu (např. od kompilace), tak trvá snad sekundu, než se celý ten text vykreslí.

Problém není v grafické kartě, ale v ovladačích. Už se to diskutovalo s vývojáři s nVidia např. tady a tady.

Sám vkládám naděje do řady ovladačů 1.0-9xxx, kde už bude i jedno rozšíření, co je potřeba pro XGL (a nebude se muset řešit softwarově).
4.6.2006 14:23 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Aha ... a s tím spojená další otázka - mohl bych se zeptat jak to je s vyhlazenými fonty? Mám s tím v Debianu trochu problém, protože mám některé fonty vyhlazené a některé ne. Třeba Arial je vyhlazený, ale Helvetica bohužel ne.

Mám problém s tím to všechno vyrovnat protože třeba ve Firefoxu bylo vše kostrbaté a nepěkné i když jsem měl zaplé vyhlazování - vyřešilo se to až když jsem v nastavení písma dal Arial místo Helvetici a Courier New místo Courieru ... ale teď je to zas až moc vyhlazené a na některých stránkách nečitelné.

Chtěl bych najít kompromis a hlavně porozumět tomu proč jsou některá písma vyhlazená a jiná nikoliv - asi dělám chybu někde já nebo nevím ...
Josef Kufner avatar 4.6.2006 18:40 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: pomalé překreslování - jak zrychlit ?
Helvetica a některé další fonty jsou bitmapové. Prostě úplně jiný (a starší) typ fontů.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.