Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 16:43
Řešení dotazu:
You probably have experienced one kind of abuse or another of your e-mail address yourself in the past, e.g. when you received an error message saying that a message allegedly sent by you could not be delivered to the recipient, although you never sent a message to that address. Sender address forgery is a threat to users and companies alike, and it even undermines the e-mail medium as a whole because it erodes people's confidence in its reliability. That is why your bank never sends you information about your account by e-mail and keeps making a point of that fact. But it does not have to be this way! The Solution: SPF
X-něco
. Ovšem výchovnější by asi bylo dotyčný server, který rozesílá takovýhle spam, zařadit na nějaký veřejný blacklist. Pokud je to tedy skutečně tak, že jsou to odpovědi na spam. Pokud tyhle chybové hlášky rozesílá přímo spammer, bude těch odesílajících počítačů moc a ruční blacklistování bude málo účinné.
Paradoxní je, že chybové hlášení obálkovému odesílateli je zcela standardní chování.Bylo to zcela standardní chování v době, kdy se dalo na obálkového odesílatele spolehnout. V případě, že se na obálkového odesílatele spolehnout nemůžete (což je zpravidla případ veškeré pošty, která pochází mimo vaši síť, a dost často to nevíte ani u e-mailů z vlastní sítě), je lepší žádné chybové zprávy neposílat.
Jak si představujete, že by měl MTA reagovat?Pokud si MTA sám neověřil identitu odesílatele, je nejlepší nereagovat nijak. Protože pokud dnes 80 % posílaných zpráv tvoří spam, a mezi nedoručitelnými e-maily to procento bude ještě vyšší, pak máte více jak 80% pravděpodobnost, že odesláním chybové zprávy pošlete spam. Bavíme se samozřejmě o MTA někde před cílovým MTA. Cílový MTA by měl, pokud je to možné, odpovědět rovnou během session chybovým kódem.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.