Ahoj,
pokousim se vytvorit hru na molni telefon ale pouzil jsem cast jiz existujiciho projektu (na PC) uvolneneho pod GPL (ne LGPL).
Kod programu mam vlastni (puvodni jsem ani necetl, ten je C, ja mam Java),
grafiku mam vlastni (jine rozliseni a i jiny styl)
ale pouzil jsem puvodni mapy urovni.
Ted mne zajima, jestli je moji povinosti uvolnit cely muj projekt pod GPL, nebo staci jen konvertor map z puvodniho textoveho formatu do mojeho binarniho?
Studoval jsem cesky preklad GPL a nejsem si jisty (dle te sekce o samostane casti projektu). Rad bych si nechal aspon nejakou dobu zdrojaky soukrome.
Pripadne jak tedy splnit povinosti GPL v omezenem prostoru mobilu, staci jedna veta do "About" a zdrojaky dat verejne na web?
Diky
Dan
PS: A ciste hypoteticky, pochopil jsem to take takto:
Pokud napisu "knihovnu" ve ktere bude grafika a cela implementace hry. Tuto knihovnu pak pouziji v programu ktery jen nacte mapy a pusti hru. Tak staci zverejnit zrojaky od tohoto programu a od knihovny jen binarku?
pouzivas GPL mapy, tzn. musis program, ktery obsahuje takto licencovanou vec (mapy) uvolnit jako GPL. resp. nemusis to take uvolnit vubec a pak by to bylo v poradku. pokud se vsak rozhodnes to pustit ven, musi ta cast s mapami byt pod GPL.
tvuj program, ktery mapy konvertuje, naopak vubec pod GPL byt nemusi. nejde o prevod do jineho formatu, jde o ty mapy. dalo by se to prirovnat k prekladu do jineho jazyka. original v anglictine je pod GPL, nova verze, zalozena na te puvodni, je v cestine. nezalezi na tom, kdo/co ten preklad zaridil. dulezite je, ze je to stale tentyz text (v tvem pripade mapy).
neni treba zahrnout cely text licence. staci, kdyz uzivatele informujes o licenci a sdelis mu, kde si ji muze precist (URL, apod.)
ad P.S.: nelze to tak udelat ze zminenych duvodu. ta cast tve prace, ktera je zalozena na dile licencovanem pod GPL, jsou prave mapy. tzn. ta knihovna, ktera by obsahovala mapy, by musela byt vydana take pod GPL. samotny obsluzny program muze byt licencovan dle tveho uvazeni.
Zbytecne strasite: Zminovana situace se da resit mnohem mene bolestive. Podle GPL nesmi byt mapy nedilnou soucasti programu a nesmi byt jako nedilna soucast distribuovana. Podle me nejjednoduzsi reseni je vybavit hru jednou byť primitivní mapou, která bude nedílnou součástí programu (program musí fungovat a plnit svůj účel i bez té GPL komponenty-mapy). Tedy program + mapa můžou být closet source a musí existovat tento funkční set (konvertor na ty GPL mapy může být closed source a může být součástí tohoto balíčku). Teď můžu vytvořit rozšířený set, který bude obsahovat GPL mapy v původní podobě, nebo modifikované pod GPL (tedy i přeložené do bin podoby, ale pod GPL a v tom případě by konvertor musel být GPL nebo alespoň volně šířen! - ona klauzule, ze musí dát získat zdrojáky a vytvořit modifikované dílo - ty binární mapy, protože jsou pod GPL). Tím by byla splněna GPL licence. I když většina lidí si koupí/stáhne ten rozšířený set s GPL mapama, není GPL porušena, protože GPL věci nejsou nedílnou součástí produktu, protože produkt je funkční i bez této komponenty.
P.S.: Ale tady nejsme od toho, aby jsme se učili GPL využívat na hranici možností, ale aby jsme především tvořili pod GPL, ne? Když to neuděláte pod GPL, tak nebudete moct využívat výhod GPL. Doporučuji tedy se nad tím zkusit zamyslet, jestli vám to za to stojí.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.