Portál AbcLinuxu, 16. července 2025 05:56


Dotaz: Programování her, v čem?

6.3.2006 09:02 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
Programování her, v čem?
Přečteno: 6491×
Odpovědět | Admin
Hoj,

uvažuji zkusit naprgramit nějakou (jednoduší) hru a chci vás požádat o případné vaše zkušenosti. Nejprve hledám nějakou knihovnu (framework, či tak, to je fuk), která by vyhověla následujícím požadavkům: Klasické SDL není objektové, dále existuje jakési Objective SDL, k čemuž však nemůžu najít mnoho informací. Dále pak jsem našel projekt YAKE, jež se tváří nadějně, ale co mě trochu děsí, že je postaven na OGRE, jež snad nepodporuje skoro žádný HW.

Díky za rady, zkušenosti, nápady a tak ;-)
Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

Jiří P. avatar 6.3.2006 10:02 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pokud netrvas na C++ tak urcite stoji za to vyzkouset pygame. Ja osobne jej doporucuji, obzvlast pokud nemas moc zkusenosti. Krome C++ splni vsechny tve pozadavky.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
6.3.2006 11:43 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Ne že bych na C(++) vyloženě trval, ale v Pythonu neumím ani čárku :-(
6.3.2006 13:02 spookyLN
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
ja se primlouvam take za pygame, ze je to pomale neni pravda a kdyby staci pouzit psyco nebo kriticke casti napsat v c/c++ a pomoci swigu vytvorit modul pro python. spojis programovani v c/c++ a naucis se python :) *jokingly* btw: je take plno enginu ktere podporuji skriptovani z pythonu, namatkou treba OGRE,CrystalEngine,Panda3D a v pythonu/pyrexu napsana Soya3D. vyber je opravdu veliky.
20.4.2006 16:27 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Pokud už máš s programováním nějaké zkušenosti, je pro tebe naučení Pythonu záležitostí maximálně několika dní. Ja se ho takhle rychle taky naučil a to díky tomu, jak je skvělej ( ;o) ), díky jeho interaktivnímu interpretu, kterej učení šileně urychluje a zjednodušuje a taky díky bezvadnejm učebnicím:

Doporučuju ti třeba Byte Of Python (hlavně z té jsem se učil já a její způsob výuky mi hodně vyhovoval). Později jsem narazil taky na Dive Into Python, která je podle mě taky moc dobrá.

Tak přeju hodně štěstí, pokud se pro Pythona rozhodneš. Je to fakt skvělej jazyk a všechny důvody, proč ho lidi chválej jsou pravdivý ;o)
6.3.2006 10:41 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
allegro? Jinak bych se přimlouval za to pygame.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
6.3.2006 12:07 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
O Allegru mi už někdo psal, ale napsal to blbě a já to nemohl najít. Každopádně díky, jukám na to.
6.3.2006 10:43 barney
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mozno tomu nerozumiem, ale aky je dovod mat herny framework ako triedu? preto, aby sa dalo napisat Framework::staticka_metoda () ?

6.3.2006 11:39 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Spíš mi nějak nesedí hromada ukazatelů tam, kde by kolikrát ani být nemuseli a dále pak např. psát smyčky pro zachytávání vstupu z klávesnice se mi taky nezdá jako úplně to pravý.

Každopádně píšu výhodou, nikoliv podmínkou.
6.3.2006 10:43 billgates | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Kniznica je len kniznica. Vas by vlastne ani nemalo zaujimat, ci je objektova alebo nie je, kedze z nej volate len funkcie. Je to rovnake ako s OpenGL. Nic Vam nebrani programovat objektovo alebo programovat normalne. To je len Vasa vec, ako ten nastroj pouzijete.

Inak, ja osobne odporucam Allegro. Mam s nim dlhorocne skusenosti a zatial splna vsetky moje poziadavky na "Game programming library". Ak si chcete pozriet nejake vytvory v allegre a najst rozsirujuce kniznice, tak odporucam stranku http://www.allegro.cc/.

6.3.2006 12:23 mirekh2o | skóre: 13 | blog: MyBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doporučuju OpenGL se zvukovým OpenAl.

Výhody:
+ C++ a OpenGL => jde to přenést i do Widlí
+ podpora OpenGl
+ Žádné omezování novými verzemi OpenGL
+ Jednoduchost

Nevýhody:
- Zvukový systém není integrovaný v OpenGL ale musíjí se stáhnout knihovny OpenAL

Stránky o OpenGL:
nehe.ceskehry.cz
nehe.gamedev.net
opengl.com
opengl.cz

Snad sem ti ňák pomohl =D ,H2o
ICQ: 240-460-464; Jabber: mirekh2o@jabber.cz
6.3.2006 12:44 billgates | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?

Hmm, cisty OpenGL moze byt trochu vopruz, hlavne, ak treba nacitat nejaku grafiku, pustat videa a pracovat s multimediami a pripadne s datafilami a podobnymi vecami, ktore su v hrach casto zakladom :) Samozrejme, aj tak kazdy nakoniec skonci pri OpenGL, ale aj tak na jednoduchsie projekty odporucam radsej Allegro, ktore splna vsetky z vlastnosti:

- C++ a Allegro sa kamaratia, dokonca uz existuje aj rozsirenie pre .NET jazyky
- Prenositelnost medzi platformami na urovni zdrojaku: Unix (Linux, FreeBSD, Irix, Solaris, Darwin), Windows (MSVC, MinGW, Cygwin, Borland), BeOS, QNX, MacOS X, Dos (DJGPP, Watcom).
- Jednoduchost a pritom hromada funkcii, vlastne vsetko, co pri hre budete potrebovat.
- Obrovska zakladna koderov a dostupnych zdrojakov

Naco sa tu vlastne budem rozpisovat, odporucam stranku http://www.talula.demon.co.uk/allegro/readme.html, tam najdete vsetko podstatne. Vazne odporucam. Zacal som s allegrom este niekedy v prvom rocniku na strednej skole a odvtedy ma to nepustilo :)

20.4.2006 15:20 ujuh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
A zo kdyz je hra jen 2D? V opengl napriklad nejde udelat klasicky putpixel, nebo nakreslit obrazek tak, abysme meli jistotu, ze se skutecne nakresli presne tak jak jsme ho definovali. Souradnicovy system 0-1 double se taky nemusi hodit zrovna na vsechno a pri programovani 2D hry muze byt vylozene na obtiz. Ja bych se zastaval SDL. A kdyz chci C++, neni problem si funkce zaobalit do trid - coz obvykle delam.
20.4.2006 16:05 Kero | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Klasicky putpixel... ne ze by to neslo(glDrawPixels), ale je to nechutne pomale, rychlejsi je tohle:
void glOrtho(0, 1024, 768, 0, 0, 1)
void glPointSize(GLfloat size);
glBegin(GL_POINTS);
glVertex2f(x,y);
glEnd();

Výhodou je nezavislost na rozliseni. OpenGl muze byt v klidu pouzito na 2D hru, obcas to neni vhodne, ale to zalezi na projektu. Osobne se mi libi predstava nezavislosti na rozliseni, vyuziti HW na vlozeni sprajtu na obrazovku a vsechny ty ostatni veci okolo.
Jsem odpůrcem GPL, ale ne odpůrce svobodného softwaru. Jen software pod MIT licencí je opravdu svobodný.
20.4.2006 16:07 Kero | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Za SDL bych se ale take primluvil, protoze OpenGl da jen grafiku.
Jsem odpůrcem GPL, ale ne odpůrce svobodného softwaru. Jen software pod MIT licencí je opravdu svobodný.
20.4.2006 12:24 Mirek H2o
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Doporučuju použít:
2D a 3D Rendering: Irrlicht http://irrlicht.sourceforge.net/
Zvuk: OpenAl
Fyzika: Newton Linux Engine
atd ...
20.4.2006 19:32 spookyln
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování her, v čem?
anebo si zkus BlitzMAX :) kdysi jsem v nem delal jeste na amize :P ,ale to byl jeste v plenkach. bohuzel ale neni free. cca 80$

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.