Portál AbcLinuxu, 16. července 2025 07:55
void CDECL ShowInfoF(const char *str, ...);Nejsou mi jasné dvě věci: 1) Co znamená CDECL mezi typem a jménem funkce? Připadá mi to jako syntaktická chyba (asi není, když to šlo zkompilovat
int APIENTRY WinMain()
. Nebo také v JNI - JNIEXPORT void JNICALL Java_MyCanvas_paint
(JNIEnv* env, jobject canvas, jobject graphics)
. Tady je ještě navíc nějaké JNIEXPORT před návratovým typem.
2) Tři tečky místo parametru - to je nepovinný počet parametrů? Jak se pak k těmto parametrům ve funkci přistupuje, když nejsou pojmenované? (možná to je něco úplně jiného, já s C začínám).
Předem díky za odpověď,
Martin
_cdecl
. Na co jinde, nevím. Ale chce to projít zdrojáky a použít preprocesor. Informace jsou na stránkách microsoftu.
Použití proměnného počtu argumentů je například zde. Ale proč se tedy nepodíváš na tělo samotné funkce, abys věděl, jak se s tím pracuje? void _cdecl ShowInfoF(const char *str, ...);Co se stane s funkcí, když je před jejím názvem _cdecl, je už starostí překladače? ad 2: Já jsem se podíval, ale vůbec nic jsem z toho nepochopil
void CDECL ShowInfoF(const char *str, ...) { va_list va; char buf[1024]; va_start(va, str); vsprintf(buf, str, va); va_end(va); ShowInfo(buf); }
CDECL
tak definován, tak ano. Jinde může být CDECL
zanedbáno. Význam _cdecl
a spol je záležitostí konkrétního překladače protože ANSI C nic takového nemá.
ad 2: to je zrovna blbý příklad, protože ukazuje jak pracovat se seznamem parametrů (předaných přes výpustku) jako celek (tj. "převedení seznamu volitelných parametrů na jediný parametr"). Lepší příklad je v stdarg(3).
#define CDECL int CDECL main(void) { return(0); }
CDECL
, který preprocessor MSVC nahradí _cdecl
(a kterému on rozumí), ale preprocessor gcc jej zase zlikviduje.
CDECL je modifikátor fce, pro kompilátor. Podobně jako __stdcall, __fastcall atd. Určují, jak se mají předávat argumenty volané funkce (přes stack, registry, haldu).
Více zde. Doufám že mě neukamenujete za MS .
void funkce(register int parametr);
. Nevím však, zda to funguje a pokud ano, jestli i na Windows.
-E
zariadi, že kompilátor miesto zvyčajného vytvorenia .o vypíše výsledok pre-processingu. To znamená, že ak príkaz na kompilovanie
gcc -DMOJEMAKRO -I/usr/X11/include -c subor.c -o subor.o
prepíšem napr. na
gcc -DMOJEMAKRO -I/usr/X11/include -E subor.c
dostanem výstup, v ktorom sa dozviem, ako sa tie makrá rozvinuli. V našom prípade nám to pomôže k tomu, že sa dozviem, ako v skutočnosti bude vyzerať deklarácia tej mojej funkcie.
// typ myShort bude mít všude 2 bajty #ifdef sizeof(short) == 2 typedef short myShort; #elif sizeof(int) == 2 typedef int myShort; #endifBohužel, nefunguje to. Takže to asi nebude ten správný způsob. Ale přece nějaká možnost existovat musí. Všiml jsem si, že třeba OpenGL nebo SDL používají typy, které jsou všude stejné. Jak na to tedy?
Prenositelne integer datove typy by mali na vacsine systemov byt pristupne cez
#include <inttypes.h>Tieto typy su potom napr.
int8_t pre 8 bitovy int znamienkovy typ, int16_t 2B znamienkovy typ atd...
int8_t
apod., ale tyto typy nejsou povinné. Povinné jsou pouze int_least8_t
, int_least16_t
, int_least32_t
a int_least64_t
. Tedy samozřejmě i některé další, např. intptr_t
, ale zrovna ty, které jste jmenoval, to nejsou. Důvod je jednoduchý: platforma totiž vůbec nemusí nabízet něco jako 16-bitové číslo.
<inttypes.h>
. Navíc znovu upozorňuji, že technicky vzato typy jako "16-bitové číslo bez znaménka" nebo "32-bitové číslo se znaménkem" vůbec nemusejí být k dispozici.
snprintf(buffer, delka_buffer, "%s%d", retezec, cislo);
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.