Portál AbcLinuxu, 21. července 2025 11:52


EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání

Evropská unie varovala Google, že možná porušuje evropská pravidla pro ochranu soukromí tím, že po dlouhou dobu uchovává informace o provedených vyhledáváních. Google nedávno oznámil, že svá pravidla změní a po 18 až 24 měsících budou logy anonymizovány. Čtěte tech.blorge.com.

29.5.2007 17:48 | Luboš Doležel (Doli) | IT novinky


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

freshmouse avatar 29.5.2007 18:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co vás v návaznosti na toto napadne? a) Označení EU výrazem pro pohlavní úd na 6 písmen (v množném čísle).; b) Koupit si střelnou zbraň a zapletené osoby odstřelit.; c) Jít se sám (sama) oběsit.
29.5.2007 18:13 Field
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Nejak me nenapada, proc bych mel jit strilet nekoho za to, ze nechce, aby se dohledatelne logy skladovaly tak dlouho. To je ulitba US zakonum a Patriot Actu, ja o to v Evrope zajem nemam.
freshmouse avatar 29.5.2007 18:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
A co takhle omezit ještě dobu, po kterou mohu mít data z WWW prohlížeče uložena v cache? Anebo stanovit, kolik minut denně mohu být připojen k internetu? Anebo mohou třeba zakázat vyhledávání! (Vyhledávání je totiž nebezpečné. Například by se spodina obývající EU dověděla, že EU dokáže možná tak přejmenovat pomazánkové máslo a stěhovat úřady z prdele do prdele.)
29.5.2007 19:07 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Predpokladam, ze nechapes vyznam te zpravy, proto tu ses za magora.

EU namita, ze uchovavat dlouho logy o tom, ktery uzivatel co hledal, je neprijatelne smirovani. S tim souhlasim, vubec se mi nelibi, ze si kdekdo od Google muze precist seznam vyrazu mnou hledanych za posledni dva roky. Zadnou sluzbu tim EU neomezuje.
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
freshmouse avatar 29.5.2007 19:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Význam té zprávy chápu a chápu dobře. Bohužel.

Ještě mi tu ale nikdo nevysvětlil (a obávám se, že ani nevysvětlí), jaký je rozdíl mezi el. poštou a uloženým hledáním (z tohoto hlediska). Nehledě na to, nelíbí-li se někomu podmínky Google, nemusí jej využívat.

A jinak, jestli si myslíte, že pokud na vás bude velký bratr (EU, Google, býv. SSSR) bude něco chtít najít, tak bude mít smůlu, protože mu to zákony zakážou, tak jste na velkém omylu. Je sice super, že se EU zaobírá "bezpečností", ale bere to ze špatného konce.
Marek Bernát avatar 29.5.2007 19:19 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Rozdiel je tam taký, že ku svojej pošte máš prístup len ty (vyjma google), ale k tým logom každý a každý si môže pozrieť všetko, čo si hľadal, ak to správne chápem. V tom prípade by to malo zmysel.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 29.5.2007 19:20 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Ostatne, prečo by to EÚ vyťahovala a prečo by s tým google súhlasil, ak by to bola úplna hlúposť, ako sa tu snažíš proklamovať?
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.5.2007 20:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Myslím, že to chápete zle, k těm logům nemá rozhodně přístup každý, ale nejspíš pouze omezená skupina zaměstnanců Googlu. Navíc e-mail se dá docela snadno spojit s nějakou konkrétní identitou, ty logy Googlu budou identifikovatelné dle IP adresy, možná dle nějaké cookie. Mohou taky být identifikovatelné uživatelským jménem, pokud Google používám jako přihlášený uživatel – pak jsem ale souhlasil s nějakými podmínkami, a jako přihlášený uživatel vyhledávám vědomě. A to, na čem jsem se já s Googlem ohledně používání této služby dohodl, může být EU úplně jedno. No a nakonec – k tomu, aby vaše aktivita byla v logách Googlu zaznamenána vás nikdo nenutí, můžete svobodně Google nepoužívat. Můžete klidně používat jiný vyhledávač, který ty logy ukládá také, ale nikde se o tom nešíří, takže má od EU pokoj.
freshmouse avatar 29.5.2007 20:06 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Tak tohle jsem se tu posledních 15 minut snažil sepsat. Jsem rád, že nejsem sám, kdo si to myslí.
Marek Bernát avatar 29.5.2007 22:12 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Nie je to náhodou tak, že podobne ako je dostupná cache, sú dostupné ak tie logy? Mne proste nie je jasné, prečo okolo toho robí EÚ taký bordel a prečo sa google podriaďuje, keď o nič nejde. Kvôli tomu som náchylný veriť, že to nie je celkom tak ako tvrdíte. Ničmenej, tá správička je chudobná na informácie, takže ťažko povedať, o čo naozaj ide.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
30.5.2007 08:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Nie je to náhodou tak, že podobne ako je dostupná cache, sú dostupné ak tie logy?
Cache je dostupná na vašem počítači (pokud si jí nemažete), logy jsou "dostupné" na serverech Googlu a pochybuji o tom, že Google volně rozdává FTP přístup ke svým logům (které jsou mimochodem velmi cenné pro další rozvoj vyhledávacích služeb, takže je Google bude tajit i z čistě obchodních důvodů).
Mne proste nie je jasné, prečo okolo toho robí EÚ taký bordel a prečo sa google podriaďuje, keď o nič nejde.
Z toho bych ještě neusuzoval, že jde o něco vážného. Prostě nějaký (počítačově) pologramotný úředník v Bruselu si někde něco přečetl, ne moc dobře to pochopil a začal kolem toho dělat dusno. Pak se toho chopili (počítačově) pologramotní novináři, pro které to bylo něco, co dokážou (dle nich) z IT pochopit, a nafoukli z toho mediální bublinu. A na té se zase rádi přiživí politici. Co s tím má chudák Google dělat? Nezbývá mu, než říci, že bude vyjednávat, a snažit se vysvětlit to.

S EU to víceméně nesouvisí, kdyby ten úředník seděl někde jinde, bude to řešit nějaký národní stát, nějaká instituce, které se to nějak vzdáleně týká, nebo třeba nějaká nevládní organizace. Skutečný problém je, že se ten nesmysl nezarazí hned na počátku, tedy to, že to média začnou nafukovat, aniž by zjišťovala, o co jde. Pravda je, že pak by to měl zarazit nějaký vyšší úředník nebo politik, jenže to si v dnešní mediální době jen tak někdo neriskne, protože má pocit, že by to bylo to poslední, co by jako veřejně činná osoba udělal, pak by jej média ukřižovala. Což sice taky není pravda, protože se asi dá dopředu jen těžko odhadnout, zda to v médiích zapadne jako drtivá většina jiných věcí, nebo zda se zrovna tohoto "selhání" politika chytnou, ale kdo by to riskoval, že…
Marek Bernát avatar 30.5.2007 13:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Mal som samozrejme na mysli google cache, teda archívy stránok, nie svoju cashe ^^. Tie logy beriem, len som sa pýtal.

Zahovárať každú vec tým, že ju vytiahol pologramotný úradník sa mi nezdá úplne košér. Radšej by sme sa mohli zhodnúť na tom, že nemáme dosť údajov, aby sme mohli robiť akékoľvek závery.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
30.5.2007 13:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Zahovárať každú vec tým, že ju vytiahol pologramotný úradník sa mi nezdá úplne košér. Radšej by sme sa mohli zhodnúť na tom, že nemáme dosť údajov, aby sme mohli robiť akékoľvek závery.
Nechtěl jsem všechno svádět na úředníky; s tím, že budou mít nejrůznější nápady, se musí počítat. Daleko víc mi vadí právě to mediální mlžení kolem – přitom média by měla být právě tím, kdo bude ty informace uspořádávat, ne ten, kdo v tom dělá ještě větší zmatek.
Marek Bernát avatar 30.5.2007 14:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
To je pravda.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
29.5.2007 19:23 Field
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Ne, nechapes. Kdyz uz hodlas michat hrusky s jablky, tak vez, ze email je cosi, co si u Google skladuji dobrovolne a taktez predpokladam, ze az ho smazu, tak bude smazan. Logy ale vznikaji bez meho pricineni a nikdo krome Google nevi, jak dlouho se skladuji, kdo k nim vsechno ma pristup a k cemu vsemu je mozno je pouzit. V tomhle ohledu se me obavy netykaji EU, protoze smiractvim na vrcholove urovni se dlouhodobe zabyvaji zejmena USA, do jejichz pravomoci Google spada. Toz tak.
freshmouse avatar 29.5.2007 19:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
To, že po tom, co smažu svůj účet, se veškerá moje data nevratně odstraní, dokonale ilustruje tvůj idealistický pohled na svět a opravňuje mě to k tomu, abych ti už dále na podobné nesmysly neodpovídal (bez výčitek). (Stejně jako to, že "šmírují" jen zlé a ošklivé Spojené státy, kdežto hodná a mírumilovná EU ne.)
29.5.2007 19:42 Field
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Nepripadam si jako idealista, nedelej ramena. Mluvil jsem o predpokladu, ne o vire. A taktez nezapominej, ze v tomto threadu debatujeme o tvych vykricich o EU, c***acich a strileni za to, ze pro jednou chteji vcelku to same, co ja. Ale zda se, ze pro tebe je snadnejsi vyhnout se diskusi s odkazem na mou naivitu a idealismus :-)
freshmouse avatar 29.5.2007 20:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
a) V čem se liší předpoklad a víra?

b) Moje výkřiky o EU se plně týkaly zprávičky. Mimochodem, jsem rád, že jsi odhalil tajenku bodu a) v prvním příspěvku diskuze. ;-) A jinak by mě zajímalo, jak jsem se vyhnul diskuzi...
30.5.2007 14:40 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Vemme to z druhého konce. Lidé mají určitá garantovaná práva a to i když o tom nevědí. Mezi takové patří právo na soukromí. Je chráněno na více místech, třeba v zákoně na ochranu osobních údajů. Ten vám snad nevadí.

Pak tu máme poštu - třeba tu elektronickou. Ochrana listovního tajemství je už zaběhnutá a tak se rozšířila i na elektronickou komunikaci. Něco jako logy tu ale donedávna nebylo. Pokud máte log na své stránce, tak pro obecný veřejný zájem, která státní správa zastupuje, nejste příliš nebezpečný.

Pro milióny obyvatel EU je google primární vyhledávač a to mu dává do ruky neuvěřitelné množství osobních informací. EU proto ve veřejném zájmu reguluje dobu, po kterou může google taková data držet.

Nic vám samozřejmě nebrání si dohodnout, že tvoje výsledky si google může skladovat nebo klidně zveřejňovat. Taky můžeme operovat s nějakými všeobecnými podmínkami a podobně. Na stránce vyhledávání nic takového ale nevidím a to ani jako link (zřetelně označený). Takže i kdyby někde google něco takového měl, dovolil bych si oprávněně pochybovat, že by s nimi bylo možné pouhým použitím vyhledávání souhlasit.

Na základě výše uvedeného se domnívám, že regulace google je oprávněná. Nenamítáním ze strany google se dá dovozovat, že i tzen si toto uvědomuje.
Only Sith deals in absolutes.
2.6.2007 14:13 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
+1, konečně někdo normální, díky.
29.5.2007 22:54 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Na světě existuje spousta lidí, kteří se nechají vykořisťovat, pracují za mizerný plat v mizerných podmínkách a nechají si srát na hlavu. Lidi jako ty si nejspíš řeknou, že je to jejich chyba - nemaj bejt tak blbý, viď. Ale já si zase myslím, že i přesto, že nedostali do vínku tolik moudrosti jako freshmouse a nenarodili se v takových podmínkách jako freshmouse, mají právo na slušný a důstojný život. A i k tomu mají být zákony. K ochraně slabých a k vynucení slušného zacházení s lidmi, kteří si ho nedovedou vynutit sami.
freshmouse avatar 29.5.2007 23:21 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Mno, hezky jsi mi nacpal do pusy, co jsem nikdy neřekl, ale dobře, vyprávěj si, když ti to dělá dobře...

Jen nevím, co sem taháš vykořisťované, hladové a bůhví ještě koho. A zákony mají být především spravedlivé, nic jiného.
freshmouse avatar 29.5.2007 18:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Ještě mě napadá, že by se elektronická pošta na GMail měla každý týden automaticky celá smazat. No co koukáte, bezpečnost je bezpečnost!
atan avatar 29.5.2007 18:29 atan | skóre: 21 | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Ze ty jeste nemas obcanku? Takovy nesmysly dospely a clovek psat nemuze.
freshmouse avatar 29.5.2007 18:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Nemůže? A kdo mi to zakáže? EU? :-D

Tak mi tedy řekni, v čem se liší uchovávání elektronické pošty a vyhledávání?
29.5.2007 19:00 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
na cem jedes, asi to chci taky;)
freshmouse avatar 29.5.2007 19:07 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Marek Bernát avatar 29.5.2007 19:10 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Nezaslúžiš si ich. Týmto ti ich okamžite konfiškujem právom staršieho. Pošli ich na vlastné náklady na kolej 17. listopadu, ja si ich tam už nájdem :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
freshmouse avatar 29.5.2007 19:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Kolektivizace lasagní. :-D
29.5.2007 20:02 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Lame... :(

Čekal jsem, že budeš také připravovat a válet vlastní těsto. :p
29.5.2007 20:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
E-maily se lisí značně, ale jak se, liší log mého blogu a googlu? Nebo tady ábíčka? Nijak, jen ve velikosti. Všechny obsahují IP přistupujícího uživatele a úplnou adresu kterou prohlížeč poslal serveru.
freshmouse avatar 29.5.2007 20:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Jasně, to zmínil i Filip Jirsák. To všechno potvrzuje moje výtky.
freshmouse avatar 29.5.2007 18:35 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Ta vyhledávání každého jenom otravují. Já bych ty internety zakázala.
Marek Bernát avatar 29.5.2007 18:45 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Nemá. Má len 8 rokov. Ale niekedy pochybujem, že má vôbec toľko.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Jiří Hubka avatar 29.5.2007 19:21 Jiří Hubka | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: EU varuje Google kvůli ukládání dat z vyhledávání
Hmm, žádný důvod k optimismu.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.