Portál AbcLinuxu, 28. července 2025 14:30


Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz

22. 9. 2008 společnost CompuLab oznámila vydání Fit-PC Slim; tenkého, nehlučného a úsporného zařízení vhodného pro domácí server nebo desktop. Za účelem vytvoření komunity uživatelů nebo zájemců o toto zařízení byly založeny stránky www.fitpc.cz, kde naleznete články, návody, nastavení, fotografie a další.

V prodeji je v současné době v Americe na stránkách www.fit-pc.com. Dodání fit-PC Slim, které je ve 4 základních variantách, nabízí pro Evropu i Rakouská firma SIE, u které si můžete tento malý počítač objednat. Celková cena vychází v přepočtu do České měny přibližně na 6000,- Kč.

20.10.2008 10:04 | Michnzee | Zajímavý projekt


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (5) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

20.10.2008 10:50 Radek Podgorny | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Levnejsi s XP nez s linuxem? Coto?
http://podgorny.cz
Michal Fecko avatar 20.10.2008 11:04 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Je finančná kríza - to nevieš že vzrástla cena za licenciu Linuxu a naopak za licenciu Windows teraz platí Microsoft - len aby ju niekto zobral? XD
20.10.2008 11:06 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Mají tam chybu, na další stránce je to již dobře.

Nicméně mi přijde, že např. eeepc 4G je levnější než Fit-PC z Rakouska, obsahuje již LCD a klávesnici (stačí otevřít) a výkonově by to mohlo být podobné. Pravda, má malý ventilátor...
Michnzee avatar 20.10.2008 11:10 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Omlouvám se za chybu na úvodní stránce, už je to opravené :) Cena s OS Linux vychází na 295$ a verze s OS WinXP vychází na 335$.

20.10.2008 12:42 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
U nás se už i dá koupit Asus EEE Box, zatím jsem to neměl v ruce, ale brzo se na to chystám. I s těma Windows to vyjde přibližně stejně, parametry vypadají obdobně...
Michnzee avatar 20.10.2008 16:54 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Vypadá to na hezkou krabičku, poměrně i hodně výkonnou... nikde jsem ale neviděl spotřebu ;o/ Pokud jde jen o rozměry, asi nebude problém sehnat "malé písíčko", ale především aby bylo tohle "písíčko" co nejúspornější... Nejsem si jistý, zda-li Asus EEEBox bude mít se svým výkonem spotřebu pod 10W :) jako desktopový počítač malinkých rozměrů mi Asus příjde ideální, ale aby běžel 24 hodin denně, to se možná prodraží...
20.10.2008 19:39 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
tusim uvadzaju 20W v zatazi
20.10.2008 11:07 8an | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Kde to vidíš? Tady je verze s XP dražší o 20 liber, to je přes 600Kč.
If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
Michnzee avatar 20.10.2008 11:24 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
To byl důvod proč jsme objednávali tato pc z Rakouska, kde jedno zařízení vyšlo na 210€, + 15€ doprava a cca 43€ daň. A asi bude případně reklamace lepší (rychlejší) z Rakouska než z UK.
Salamek avatar 20.10.2008 15:43 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Naprosto nechápu proč prodávají verzi s XP, dyt s XP by se to naprosto minulo účinkem :-D to je jak prodávat sekačku s papírovými sekacími noži :-D jednou posekáte zahrádku a stejně tam budete muset dát ocelovy :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
Michnzee avatar 20.10.2008 15:47 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Tak Slim XP se dá využít třeba jako nenáročná pracovní stanice do malinké kaceláře :) (na brouzdání po internetu, práci s wordem či excelem to stačí :) )
20.10.2008 16:20 q pal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Bud tam antivirus date, nebo vam to deti zaviruji. Pokud tam chcete dat XP, musite doma mit FW a zablokovane porno weby :-) Jak tam jednou antivirak date, nebude to delat nic jineho nez skenovat se :-)
Salamek avatar 20.10.2008 18:58 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
No ale právě to je pak hloupost kupovat XP do kanclu na tohle , utratíte +600 kč musíte tam nainstalovat antivir a firewall což z toho udělá chodící mrtvolu ... To už radši s linuxem a i tomu největšímu patlalovi dát na plochu 4 ikony Firefox(přejmenovat na INternet) ,a open office(pojmenovat podle M$ office) levnější výkonější a stabilnější řešení :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
20.10.2008 12:47 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
přesto je dosti výkoné aby posloužilo jako domácí server, router

Router s jednym Ethernetovym konektorom, to je vyhra.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
20.10.2008 13:29 astray
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Zaleží. Domácí server se dnes často používá pro DVB + PVR a tam je potřeba výkon. Pro router naopak postačí nějaký Asus WL-500gP.
Michnzee avatar 20.10.2008 15:53 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Například, když jsme u toho srovnání a využití - vemte si kolik zaplatíte za NAS (pokud chcete mít u Vás doma v síti nějaký dataserver, kde budete mít svoje data, dokumenty, videa, fotky z dovolené...) - poměrně hezký NAS koupíte za 5000,- ale s rozdílem, že do něj nemůžete ani šáhnout a nic si tam pozměnit. Běží tam nějaká ořezaná minimální distribuce Linuxu, ale toť vše. Když si přihodíte 1000,- tak máte hezký domácí dataserver, s minimální (zanedbatelnou spotřebou - díval jsem se na spotřebu 19' LCD monitoru, spotřebuje v režimu snad-by také kolem 4-5W :) ), možností si tam nainstalovat služby (web server, databáze, ftp server, sambu, a tak dále) a kompletně je spravovat :)
20.10.2008 15:59 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Vtip je v tom, ze zrovna asus 500 ma USB, takze fileserver z nej udelas taky.
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Michnzee avatar 20.10.2008 16:10 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Koukam na to, mate pravdu... Asi bychom meli hledet na nejaky konkretni parametr srovnani, ruznych alternativ k fit-PC Slim se najdou urcite spousty :). Co si myslite ze je zakladnim hlediskem, kdyz se rozhodnete takovou vec poridit. Co by pro Vas bylo dulezite? ;o) - vykon? ci spotreba? ulozna kapacita?
20.10.2008 19:41 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
velmi pomaly fileserver...
20.10.2008 14:53 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to pekny, ale za 6000Kc imho docela drahy...

Vzdyt se to da slozit vyrazne levnejc:

deska - http://wifi.aspa.cz/alix-1c-lx800-256-mb-miniitx-z78686 - 2 356Kc

kryt - http://wifi.aspa.cz/kryt-k-alix-1c-z86885 - 317Kc

wifi - http://wifi.aspa.cz/cm9-minipci-bezdratova-karta-ar5213-5004x-z46249 - 544Kc

pigtail - http://wifi.aspa.cz/pigtail-u-fl-rev-sma-female-profi-pro-minipci-z64687 - 54Kc

zdroj - http://wifi.aspa.cz/zdroj-12v-1200ma-k-zarizeni-alix-nanostation-z79731 - 134Kc

Soucet je 3405Kc + 120Kc postovny - coz je oproti cca 6000Kc (za diskless verzi) docela brutalni rozdil.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Michnzee avatar 20.10.2008 16:06 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Je pravda, že je to asi nejpodobnější alternativní verze Slimu, ale nutno podotknout že 128/256 RAM je veliký rozdíl oproti 512 RAM (avšak záleží na využití konrétního počítače či na spuštěných službách). Další rozdíl bych viděl ještě ve spotřebě, kdybychom zašli až do detailů - 5W a 15W je též rozdíl :) Rozměrově je Vaše krabička oproti Slimu také větší. Nuže, každé má své pro a proti. Je to nejspíš věcí názoru a samozřejmě uplatnění v praxi. V neposlední řadě také finanční záležitosti...
Grunt avatar 20.10.2008 16:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
A co tak si ho teprve poskládat z tohoto? I ten router by šel.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Michnzee avatar 20.10.2008 17:01 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Tak to je pěkná "stavebnice" :) přemýšlím, na co by šla taková miniaturní zařízení v praxi použít ... :)
Grunt avatar 20.10.2008 17:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Mobile server/router/player/cokoliv…třeba. Já bych toho našel.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
20.10.2008 17:19 dan | skóre: 9 | blog: paranoia | JO60WA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
...v datasheetu pisou 0,4A pri 12V, tzn. 5W, ale bude asi zalezet i na vytizeni procesoru.
Víra se nikdy nezrodí jako výsledek racionální argumentace
20.10.2008 20:48 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Aha, 512Mb jsem si nevsiml, to muze byt vyhoda.

Spotreba je stejna, protoze je to stejny procesor. ALIX je delanej jako Wifi router, takze tam bude pocitana spotreba i s wifinkama. Jestli to ma malou nebo hodne malou spotrebu je stejne fuk.

A rozmery jsou taky putna. Maly (s pridelanim za monitor) vs. hodne maly co nepridelas nikam.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
20.10.2008 20:54 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Taky je nevyhoda toho fitpc ten brutalne prerostlej napajeci adapter. K Alixu mas malej 12V adapter do zasuvky.
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Michnzee avatar 21.10.2008 01:02 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Tak napájecí adaptér je asi to nejmenší. Uznávám, že má poněkud nestandardní rozměry (klasický napájecí kabel k PC) který zastrčíte do "pidi" měniče :) taká bych byl raději pro menší variantu - přímo adaptér do el. zásuvky, ale co se dá dělat. Výrobce holt zvolil tento druh...

Co se týče síťové karty, 1GBit LAN síť by nebyla k zahození, ale pochybuji že by se využila přenosová rychlost s běžným routerem/switchem (dnes mají převážně zařízení stále 10/100Mb/s, až na moderní vyjímky...). Ono taky na rychlosti moc nepřidá vnitřní IDE (PATA) disk. Na to, že výrobce uvedl na trh tuto "novinku", mohl použít SATA řadič pro pevný disk. Ovšem jako fileserver si myslím že je dostačující, 700 MB soubor byl po LAN přesunutý za 1 minutu a 30 sek (přen. rychlost okolo +/-8000kbps/s). Kopírování stejného souboru přes Wi-Fi zabralo zhruba 9 minut (při připojení WiFi b/g 54 Mb/s, okolo +/- 1500kbps/s). Snad jsou ty jednotky dobře :)

Já jsem s ním zatím velice spokojen, jede už pár dní bez problémů, šlape jako hodinky :)
21.10.2008 09:12 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Dovolim si nesouhlasit. Vem si treba kancelarsky stul se zasuvkama pod pracovni deskou (vcelku bezna kombinace). V ucebnach mame neco podobneho.

Bud mas ze zasuvky tlustej kabel, nekde k zemi ti visi tezky trafo ktery ti cely vypocetni stredisko (ktery nejspis lezi vedle monitoru pripadne taky visi nekde k zemi) stahuje k zemi. Takze to musis nejak vyvazat dratkama.

Mnou navrhovane reseni tyto problemy nema. Maly traficko ktery drzi v zasuvce a normalni slaba dvoulinka pocitacik nestahne, notabene pokud je pridelanej za monitorem.

Gbit sitovkou bych tady asi moc neresil, ten procesor na to IMHO nema a bylo by to zbytecne. Vzdyt je to nizkoprikonovy embedded x86 cpu. To ze to ma integrovany VGA a USB a celkove to dokaze spustit i windowsy je spis takovej bonus, nez ze by to bylo pro bezny desktopovy pouziti. Pokud to chcete srovnavat s Intel Atom, tak jste mimo, jak vykonem tak cilenym vyuzitim toho CPU. Geode je urcenej pro headless embedded aplikace, terminaly s malym displejem, UMPC tablety (prerostly PDA) nebo tenke klienty.

zde je /proc/cpuinfo:
processor       : 0
vendor_id       : AuthenticAMD
cpu family      : 5
model           : 10
model name      : Geode(TM) Integrated Processor by AMD PCS
stepping        : 2
cpu MHz         : 498.056
cache size      : 128 KB
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 1
wp              : yes
flags           : fpu de pse tsc msr cx8 sep pge cmov clflush mmx mmxext 3dnowext 3dnow up
bogomips        : 998.51
clflush size    : 32
power management:
Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Michnzee avatar 21.10.2008 11:15 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
Ja s Vami naprosto souhlasim, co se tyce napajece. Samozrejme ze vyrobce by udelal nejlepe, kdyby vyresil napajeni skrze male traficko, ktere by se zastrcilo do elektricke site a dale by byl uz jen dlouhy, tenky kablik vedouciho do pocitace. Tak jako to je u vetsiny zarizeni (modemy, routery, nabijecky...). Ja jsem to v predchozim prispevku take tak myslel, ale asi to tak nevyznelo. To s Vami naprosto souhlasim :) jen rikam, ze je skoda, ze vyrobce fit-PC to ma vyresene takto - pres ten tlusty kabel a menic.

Srovnavat AMD Geode s Intel Atom moc nejde, preci jen - AMD Geode je jiz trochu "starsi" typ (myslim ze je okolo 2-3 roku stary) oproti Atomu, ktery je dnesni "novinkou". Netvrdim, ze se Slim da vyuzivat jako plnohodnotny desktop, zvladne ho - ale dokazeme si predstavit jakym zpusobem (pri 500MHz s 512 RAM).
20.10.2008 19:44 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fit-PC Slim na trhu, vznik FitPC.cz
chcelo by to gbit sietovku :(

ale inac take nieco hladam... alebo starsi thinkpad, takze ak niekto predava taky do 7k skk :)
18.12.2008 09:31 Jezevec
Rozbalit Rozbalit vše Zapomeňte na Fit-PC (Zkušenosti s nákupem - neochota a drahota)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Zapomeňte na Fit-PC !!! (Zkušenosti s nákupem - neochota a drahota)

Tak se už skoro měsíc (mnoho mailů) snažím vydindat z rakouské firmy SIE proformfakturu za Fit-PC Diskless (bez HD). Marně.

Zkusil jsem projít i nákupem v Holandsku, ale při procházení nákupní procedurou na mě vykouklo následující:

Sub-Total: 245,00 EUR
Flat Rate (Best Way): 50,00 EUR
19% BTW: 56,05 EUR
Total: 351,05 EUR (tohle je i s daní)

Předpokládám, že rakušáci mi cenu uvedli (240 € + 30€ poštovné do ČR) asi taky bez daně, takže za krabičku s boardem bez disku a kšandy je to u Holaňďana za (kurs 26,59 za nákup 1 eura dnes 15.12.2008) neuvěřitelných 9.335 Kč (slovy devět tisíc třistatřicetpět korun).

V obou případech (Rakušáci za neochotu odpovědět a drazí Holaňďani za cenu) mi můžou všichni nekonečně ....

Sbohem Fit-PC!!!

Jistá alternativa jsou desky Alix, ale tam nevím spotřebu a nevím jak je to s konektorem 44 pin IDE pro HD. Někde ho uvádí, ale na obrázcích konektor chybí. Neví někdo?

 

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.