Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 17:38
Prozkoumam, dík
Mista, kde reaguji ovladaci prvky se daji zviditelnit, vetsinou Ctrl+c, ale to nemuzete vedet, protoze jste manual necetl.Ten člověk chce tu hru hrát normálním způsobem. Proč by proboha měl číst manuál? Prosím už sem nepište.
Mista, kde reaguji ovladaci prvky se daji zviditelnit, vetsinou Ctrl+c, ale to nemuzete vedet, protoze jste manual necetl.Ten člověk chce tu hru hrát normálním způsobem. Proč by proboha měl číst manuál?
Protože to není hra. Bez návodu se ani nerozjedete, protože nebude vědět, jakou klávesou se odbržďuje, nebo když byste si to chtěj vyklikat, jak se přepínají režimy ukazatele a na co se vůbec má kliknout.
Ta potřeba manuálu je snad chyba, ne? Je čtení manuálu zábavné (pokud je to hra)?
Polemizujete s vlastní představou – není to hra.
Bavíme se o tom, že třeba u výchozí Cesny potřebujete před startem seřídit „budíky“, nastavit sytič, nastartovat motor, odbrzdit, při rozjedu řídit přední kolo (nebo přibržďovat jedním kolem), aby vás boční vítr nesfoukl z dráhy, nahoře s výškou měnit sytič a při přistání stánout výkon motoru (ani málo ani hodně), stočit klapky a co nejdřív klesnout na dráhu, abyste to stihl ubrzdit do konce dráhy a při tom opět řešit boční vítr. A to je jenom řízení letadla. Kde máte přepínání pohledů, otáčení hlavou, detail palubní desky, režimy průhledového displeje, naváděcí zvukové signály, komunikaci s řízením letového provozu simulované technické a atmosférické poruchy a tak dále. Už jenom výpis parametrů programu napoví, že se nejedná o hru, kde stačí držet šipku nahoru. Jinak manuál je samozřejmě maximalistický, protože kromě strohého seznamu klávesových zkratek vysvětluje jednotlivé úkony, jejich smysl, jejich provedení a upozorňuje na případná nebezpečí či obvyklé chyby.
... třeba u výchozí Cesny potřebujete před startem seřídit „budíky“, nastavit sytič, nastartovat motor...Na to nepotřebuje manuál, na to stačí umět ovládat Cesnu nebo podobné letadlo. To může znát z jiných knih a manuálů, z reality (je to drahé ale jde to) nebo z jiných simulátorů. Pan "j" se nezasekl kvůli bočního větru nebo že by něvěděl, co který budík ukazuje. Asi to ví a z manuálu se možná už víc naučit nemůže, leda nabiflovat klávesové zkratky, či syntax joystikového XML. Pokud ovládání letadla už člověk umí, proč má číst manuál? Pokud by se z "Ucebnice pilota" něco dočetl, budou to budíky, řízení letového provozu, předpisy, aerodynamika, navigace. Ale ne jak nastavit FGFS aby fungoval - to by nebylo učení, ale biflování arbitrárníh písmenek pro GUI/commandlajnu nesouvisejících s letectvím. (Nevím co chtěl alkoholik říct.) Nevadilo by mi, kdyby ho někdo napomenul, že si má nejprve naučit jak ovládat letadlo. Napomenuli ho, že si má přečíst, jak nastavit FGFS, aby fungoval jak má.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.