Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Software LibrePods osvobozuje bezdrátová sluchátka AirPods z ekosystému Applu. Exkluzivní funkce AirPods umožňuje využívat na Androidu a Linuxu. Díky zdokumentování proprietárního protokolu AAP (Apple Accessory Protocol).
Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.
Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.
Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.
Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.
Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).
Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.
Pokud máte zájem o IPv6, ale nemůžete mít z nějakého důvodu nativní konektivitu, můžete si buďto vybrat z osvědčených tunnel brokerů a nebo zkusit něco jiného ..
Tenhle zapisek je trochu strucnejsi .. Chtel bych se zeptat, zda-li nekdo nema nevyuzity server s konektivitou na IPv4 a IPv6 internet ?
Po delší odmlce jsem se jal napsat nový zápisek, tento krát o novém projektu Tunnel6...
Již delší dobu jsem nenapsal zápisek týkající se mého operačního systému, respektive vývoje.
Proto jsem se odvážil zase shrnout, co nového přibylo, jak to vůbec funguje a co můžeme očekávat v budoucnu.
Poslední zápisek byl psán v souvislosti s vydáním verze 0.6.0. Na první pohled se zdá, že vývoj jde pomalejším tempem - ve skutečnosti tomu tak není, pouze se spomalilo číslování (s předchozí rychlostí bychom už byli možná u 1.0.0).
Tento operační systém je neustále ve vývoji, pracuje se na něm v podstatě každý den, pojďme se tedy podívat na věci, které přibyly a na ty, které přibudou ..
Už delší dobu používám IPv6 na svém desktopu, problém je v tom, že pouze tam ..
Jsem před koupí nového pc a vzhledem k tomu, že na svém desktopu používám pouze Linux bych chtěl vědět jak je to s podporou chipsetů a jejich vlastností ...
Ačkoliv se hra Racer v podstatě přestala vyvíjet, je jedna z mála automobilových simulátorů ve světě Linuxu, které za něco stojí.
Od poslední doby, kdy jsem psal zápisky Proč bych si měl napsat vlastní OS ? a Čarujeme aneb uplácej si svůj OS se v mém operačním systému změnilo už hodně. Shrnu tedy vetšinu hlavních změn od verze 0.5.4.
Tak a mame tady druhe pokracovani blogu, zabyvajici se tvorbou operacniho systemu ..
Je to uz priblizne pul roku, co jsem si zacal psat muj operacni system, jez dostal jmeno ZeX/OS a vyvoj jde stale kupredu. Prace je porad spousta, ale jsem presvedcen, ze to nejhorsi mam za sebou a ackoliv se to nemusi zdat, je to docela zabavne a hlavne zajimave a lecos uz jsem se noveho naucil, co by mne nikdy nic nenaucilo.
Za dob, co jsem psal prvni blog, venujici se teto problematice, byl vlastne jeste nic neumejici, ted uz by se dalo rici, ze za urcitych podminek je mozno ho nasadit na nejaky ten pc. Podminek ale takovych, ze by si dotycny uzivatel musel dopsat potrebnou aplikaci :-B Cela vec se ma tak, ze je system relativne pripraven ale nejsou programy, ktere by na nem bylo mozno provozovat.
Už od malička jsem neustále něco vymýšlel a konstruoval, bavilo mně vytvářet vlastní věci, postupem času se tato vlastnost přenesla do programování, dlouho jsem bádal, jak který program funguje, hrál si se zdrojovým kódem, kompiloval.
Nyní, když mám schopnosti v širším spektru, se snažím o něco více, tj. napsat si operační systém. Někteří říkají, že je to stráta času, já si to ale nemyslím a snažím se ze všech sil aby z toho něco bylo.
Tento blog se věnuje P2P sítím, konkrétněji jedné z nejrozšířenější větvi Direct Connect, tedy DC++. Určitě jste o tom někdy slyšeli, a hodně z Vás, včetně mne, by se bez této "pomůcky" asi neobešlo. Ale teď k věci ..
Kdysi dávno před par lety jsem se rozhodnul napsat vlastní server, využívající NMDC (NeoModus) protokol, dále jen HubSoft. Vedlo mně k tomu hlavně to, že jsem se chtěl naučit lépe programovat aplikace pro internet.