V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Ačkoliv se hra Racer v podstatě přestala vyvíjet, je jedna z mála automobilových simulátorů ve světě Linuxu, které za něco stojí.
Hra je zdarma dostupná ke stažení pro operační systémy Windows, Mac OS X a Linux. Špatná zpráva ale je, že na linuxovou a mac verzi se poslední dobou nějak začalo zapomínat. To je způsobeno hlavně tím, že jediný aktivní vývojář ignoruje tyto systémy. Dobrá zpráva ale je, že se dá z webu stáhnout i zdrojový kód poslední stabilní verze 0.50. Jediné co už stojí v cestě je fakt, že zdrojové kódy jsou "rozbité", troufl bych si i říct že úmyslně.
Nedalo mi to spát, takže jsem se pustil do opravy .. Hlavní chyby byly především ve všech Makefile souborech a v knihovnách, které tato hra používá. Většina jich byla způsobena špatnou syntaxí programu ar a v chybějících argumentech pro g++. Tyto knihovny v té době byly psány pouze pro 32bit, takže je není možné pod 64bit skompilovat. Přepsal jsem ale Makefile soubory tak, aby se na 64bitovém pc skompilovaly jako 32bit. Až budu mít více času, přepíšu hru pro nativní podporu 64bitů. Pro úspěšnou kompilaci je také nutné mít opengl knihovny s 1.3 podporou funkcí, což je ale v dnešní době samozřejmostí.
Nyní musím kontaktovat autora a vysvětlit mu můj počin a zeptat se, co všechno si můžu dovolit .. Chtěl bych hru trochu dodělat, především multiplayer, který by měl být srovnatelný s hrou Live For Speed. Aut a tratí je už pro tuto hru spousta, bohužel né všechny fungují korektně.
Funkční zdrojový kód vám zatím ale uvolnit nemůžu, to udělám až poté co s tím bude autor souhlasit, na závěr vám ale poskytnu alespoň pár screenshotů ze hry. Zde si je můžete prohlédnout
Ještě bych se chtěl zeptat, co by jste v této hře uvítali, co se vám nelíbí, co by bylo dobré vylepšit ?
Tiskni
Sdílej: