Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Ačkoliv se hra Racer v podstatě přestala vyvíjet, je jedna z mála automobilových simulátorů ve světě Linuxu, které za něco stojí.
Hra je zdarma dostupná ke stažení pro operační systémy Windows, Mac OS X a Linux. Špatná zpráva ale je, že na linuxovou a mac verzi se poslední dobou nějak začalo zapomínat. To je způsobeno hlavně tím, že jediný aktivní vývojář ignoruje tyto systémy. Dobrá zpráva ale je, že se dá z webu stáhnout i zdrojový kód poslední stabilní verze 0.50. Jediné co už stojí v cestě je fakt, že zdrojové kódy jsou "rozbité", troufl bych si i říct že úmyslně.
Nedalo mi to spát, takže jsem se pustil do opravy .. Hlavní chyby byly především ve všech Makefile souborech a v knihovnách, které tato hra používá. Většina jich byla způsobena špatnou syntaxí programu ar a v chybějících argumentech pro g++. Tyto knihovny v té době byly psány pouze pro 32bit, takže je není možné pod 64bit skompilovat. Přepsal jsem ale Makefile soubory tak, aby se na 64bitovém pc skompilovaly jako 32bit. Až budu mít více času, přepíšu hru pro nativní podporu 64bitů. Pro úspěšnou kompilaci je také nutné mít opengl knihovny s 1.3 podporou funkcí, což je ale v dnešní době samozřejmostí.
Nyní musím kontaktovat autora a vysvětlit mu můj počin a zeptat se, co všechno si můžu dovolit .. Chtěl bych hru trochu dodělat, především multiplayer, který by měl být srovnatelný s hrou Live For Speed. Aut a tratí je už pro tuto hru spousta, bohužel né všechny fungují korektně.
Funkční zdrojový kód vám zatím ale uvolnit nemůžu, to udělám až poté co s tím bude autor souhlasit, na závěr vám ale poskytnu alespoň pár screenshotů ze hry. Zde si je můžete prohlédnout
Ještě bych se chtěl zeptat, co by jste v této hře uvítali, co se vám nelíbí, co by bylo dobré vylepšit ?
Tiskni
Sdílej: