abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.7. 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    17.7. 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (30%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 2168 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    IPv6 pro všechny

    16.7.2008 17:55 | Přečteno: 2050× | IPv6 | poslední úprava: 16.7.2008 19:54

    Už delší dobu používám IPv6 na svém desktopu, problém je v tom, že pouze tam ..

    Jak již titulek napovídá, chtěl bych aby v naší síti bylo IPv6 dostupné všem. Jenže tady nastává otázka, jak toho docílit ? Můj domácí router je postaven na wrt54gs, na kterém běží distribuce dd-wrt, který mimochodem IPv6 podporuje. Kámen úrazu je v tom, že IPv6 konektivitu nemám nativní, takže jedu přez tunel, který mi poskytuje tunnelbroker.net. Jsem s ním spokojen, protože jsou odezvy velmi slušné a narozdíl od sixxs.net je registrace rychlá a nenáročná.

    Na wiki výše zmíněné distribuce je dokonce návod, jak tyhle dvě věci spojit dohromady, fakt je ten, že jejich návod je poněkud zastaralý, to až takový problém není, protože stačí změnit masky, jenže ono to nefunguje .. :(

    Zkoušel jsem i přímo sled příkazů, který nabízí tunnelbroker a který funguje na každé jiné distribuci. Bohužel na dd-wrt se jaksi nechce vytvořit rozhrání sit1, přičemž sit0 funguje.

    Je tedy někdo schopný poradit, jak tento problém vyřešit nebo má s tím nějaké zkušenosti ?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.7.2008 18:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    Je ten tunel nutný? Mám 6to4 a jede to pěkně.
    16.7.2008 18:04 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    A funguje to i bez veřejné IPv4 s tím, že vaše IPv6 bude viditelná z internetu ?
    ZeX/OS - http://zexos.org
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.7.2008 18:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    Ne, ale předpokládal jsem, že ten router má veřejnou IP.
    16.7.2008 18:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    No já to na svém openWRT "routeru" rozjel během několika minut. Takže IPv6 konektivita mi jde přes urberi.m4r3k.org (dokonce tam mám 2 tunely SixXS (6in4) a 6to4) a nativní IPv4ková konektivita mi teče normálně přes ISP (ip-82-209-54-73.customer.poda.cz).
    16.7.2008 18:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    Vidím, že je na tom normální linux.. takže...

    Předpokládám, že máš nějaká 2 rozhraní z nichž jedno je ta LAN na které chceš mít tu IPv6 konektivitu... předpokládejme, že se jmenuje třeba br-lan. V jádře povol forwarding echo 1 > /proc/sys/net/ipv6/conf/all/forwarding na br-lan nastav nějakou IP z toho subnetu, který chceš používat (u mě je to AAAA urberi.m4r3k.org [třeba 2001:15c0:668e::1/48]) a pak na těch klientech normálně nastav IP z toho subnetu (u mě {mantisha,regnis}.m4r3k.org [2001:15c0:668e::{2,3}/48]). A přidej default routu pro IPv6 k tomu stroji.. u mě se o to postará tenhle init skript, vycucni si z toho pro tebe relevantní příkazy:
    #!/bin/bash
    
    ### BEGIN INIT INFO
    # Provides:       ipv6
    # Required-Start: $local_fs network
    # Should-Start:
    # Required-Stop:
    # Should-Stop:
    # Default-Start:  2 3 5
    # Default-Stop:
    # Short-Description: Configure the IPv6 network
    # Description:    Configure the IPv6 network interfaces and set up routing
    ### END INIT INFO
    
    . /etc/rc.status
    rc_reset
    
    if [ "`scpm active`" == "home-ethernet" ]; then
            case "$1" in
                    start)
                            echo -n "Starting IPv6 for network home-ethernet"
                            ip a a 2001:15c0:668e::2/48 dev eth0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            ip a a 2002:52d1:364a::2/64 dev eth0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            ip -6 r a default via 2001:15c0:668e::1 dev eth0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            rc_status -v
                    ;;
                    stop)
                            echo -n "Stoping IPv6 for network home-ethernet"
                            ip a d 2001:15c0:668e::2/48 dev eth0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            ip a d 2002:52d1:364a::2/64 dev eth0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            ip -6 r d default via 2001:15c0:668e::1 dev eth0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            rc_status -v
                    ;;
                    restart)
                            $0 stop "$@"
                            $0 start "$@"
                    ;;
            esac
    elif [ "`scpm active`" == "home-wifi" ]; then
      case "$1" in
        start)
                            echo -n "Starting IPv6 for network home-wifi"
                            ip a a 2001:15c0:668e::2/48 dev ath0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            ip a a 2002:52d1:364a::2/64 dev ath0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            ip -6 r a default via 2001:15c0:668e::1 dev ath0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            rc_status -v
        ;;
        stop)
                            echo -n "Stoping IPv6 for network home-wifi"
                            ip a d 2001:15c0:668e::2/48 dev ath0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            ip a d 2002:52d1:364a::2/64 dev ath0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            ip -6 r d default via 2001:15c0:668e::1 dev ath0 2> /dev/null || rc_failed 1
                            rc_status -v
        ;;
        restart)
          $0 stop "$@"
          $0 start "$@"
        ;;
      esac
    else
    rc_status -v
    fi
    
    rc_exit
    
    
    xxx avatar 16.7.2008 18:39 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny

    Ja se u SixXS regisrtroval asi pred dvoma mesicema a bylo to docela rychle. Sice na webu vsude tvrdi, ze jednotlive ukony mohou trvat az nekolik dni, ale me vse zaridili do 30 minut.

    Je pravda, ze cely ten proces je zdlouhavy v tom, ze clovek se nejdrive musi naklikat do RIPE, pak zazadat o clenstvi v SixXS, pak o tunel a pak teprve zazadat o subnet. A ze uvseho je treba strucne popsat nejake duvody. Ja napsal vzdycky tak dve, tri vety a vzdycky to stacilo. Takze predpokladam, ze je to spis takovy bot filter.

    Please rise for the Futurama theme song.
    16.7.2008 18:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    tunnelbroker.net
    Jéééj diky neco takovyho jsem potreboval, registracni procedura na Sixxs je skutecne hrozna...
    btw. ten odkaz ti ne uplne funguje...
    16.7.2008 19:55 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    funguje, jen jste ho opsal spatne :) tj. s htpp misto http
    ZeX/OS - http://zexos.org
    Michal Fecko avatar 16.7.2008 21:51 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    htpp = HyperText Per Protocol :-D
    17.7.2008 17:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    htpp = Hail This Perfect Protocol ;-)
    18.7.2008 01:38 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny

    Já jsem si jednou chtěl zřídit přístup u SixXS. Kladli ale tak nesmyslné podmínky, že jsem se na to vybodl. Kdyby řekli tak jo, můžeš mít svůj E-mailový server, ale bude to stát sto dolarů ročně, souhlasil bych. Ale oni ne. Napřed měli desítky námitek kolem RIP handle, když jsem to dal do pořádku, zase začali žvanit něco o tom, že musím mít pro svou doménu buď aspoň dva E-mailové servery, nebo relay. S chutí jsem je poslal někam.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.7.2008 01:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    6to4. I ten tunel je bez veřejné IP problémový, mapování portů se na routerech uzavírá typicky po řádově 30 sekundách bez aktivity, takže by se na tunelované stroje pak nikdo nedostal.
    18.7.2008 10:22 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    I ten tunel je bez veřejné IP problémový, mapování portů se na routerech uzavírá typicky po řádově 30 sekundách bez aktivity, takže by se na tunelované stroje pak nikdo nedostal.
    Nikoliv. Od toho je tu protokol AYIYA, s ním je IPv6 tunel naprosto bezproblémový prakticky za libovolným NAT či firewallem.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.7.2008 10:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    A to i presto, ze k onomu firewall/NAT zarizeni nemam pristup ani fyzicky ani elektronicky a tudiz ho nemuzu vubec nastavit?
    Sorry pokud je to blba otazka...
    18.7.2008 10:58 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    Ano. Jedná se o tunelování IPv6 přes klasické UDP.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.7.2008 11:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    Takže každých několik sekund posílá nějaký paket, aby udržel mapování?
    18.7.2008 12:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    Je to možné, nějaké keep-alive packety asi posílat bude. Nikdy jsem se nezabýval více do hloubi tím jak to funguje, stačí mi že to funguje (a to spolehlivě) :-) Nějaká režije navíc tam logicky je (také na to upozorňují), ale to je z mého pohledu celkem zanedbatelné.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.7.2008 12:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    No pokud to funguje na UDP hole punchingu, coz nevim (ale mohlo by ne?), tak by to mohlo s tou reziji bejt celkem bezbolestny, az na naky ty keep-alive pakety, pokud jsou vubec potreba, ale to nebude velka darda pro provoz...
    18.7.2008 14:54 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    UDP hole punching to IMHO nevyužívá, protože ho to nepotřebuje. Prostě se ten klient (aiccu) spojí přes UDP se serverem SixXS tunnelbrokera a to spojení pak už jen udržuje. Dalo by se říct, že to je tedy vlastně taková VPN (podobná třeba OpenVPN).

    Režije tam je už jen proto, že ty IPv6 packety musí být zabaleny do klasického UDP packetu. Ale ta režije je malá a za tu funčknost prakticky kdekoliv to rozhodně stojí ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.7.2008 15:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    Okej to zni fajn... zkusim hned co budu doma (za 4 tydny :-D)
    19.7.2008 22:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    režie...
    18.7.2008 18:28 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny

    Já veřejnou IP mám. Klidně bych si i zaplatil nějaký rozumný poplatek za to, abych měl funkční přístup k IPv6 a aby mi nikdo nevnucoval nějaké nesmysly ohledně dvou mailserverů. Ale zatím takovou službu nide nevidím.

    18.7.2008 18:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    6to4?
    xxx avatar 19.7.2008 22:36 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny
    Kdy jsi to registroval, tohle po me nechteli. Jsem jim jen v zadosti napsal, ze chci sledovat ct24 pres ipv6 a to stacilo.
    Please rise for the Futurama theme song.
    29.7.2008 17:12 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 pro všechny

    Už mám 6to4. Přemigroval jsem celou domácí LAN na IPv6. Jen kvůli IP telefonu a jednomu počítači s nějakým divným OS od Microsoftu tam musí být ještě i IPv4. V prvním případě prostě musí, ve druhém případě jen kvůli DNS...

    SixXS jsem se pokoušel registrovat začátkem ledna 2008. Možná už od té doby svou politiku změnili. Ale tenkrát to byl těžký opruz. Dvakrát měli námitky ohledně nastavení mého mail serveru. Dal jsem to do pořádku. Pak se jim nelíbily české znaky v nějakém registračním formuláři. Kdyby byl rok 1990, nic bych nenamítal. Ale jestli má někdo v roce 2008 problém s českou diakritikou, nechť jde do prdele. Dobře, i tohle jsem ještě překousl. Nahradil jsem českou diakritiku nejbližšími latinskými symboly, jako se to dělalo v dobách IBM PC-XT...

    Když jsem tohle všechno podstoupil, registrace pořád neproběhla. Uplynul týden, dva... Zase nic. Tak jsem jim napsal, že jsem dal všechno do pořádku a ať mi sdělí nějaké jasné stanovisko. Odpověděli, že pořád ještě nemám v pořádku E-mail. (!!!) Někde v těch jejich ustanoveních jsem se pak dočetl, že musí být buď dva servery nebo relay. Doporučili mi, abych místo svého vlastního mail serveru uvedl E-mailový účet, který mi dává zadarmo můj ISP. Jistě, takový účet existuje, ale nikdy jsem ho nepoužil a nikdy ho používat nebudu. Tak proč mě k tomu hernajs někdo nutí???

    Sečteno a podtrženo, po třech týdnech čekání a dohadování jsem to vzdal. Minulý týden jsem uvedl do provozu 6to4. Napřed jsem ještě navíc musel mít ve své LAN ISATAP, kvůli IPv4 routeru. Pak jsem ale sehnal WiFi kartu s chipsetem Atheros, starý router jsem odpojil a ISATAP už nepotřebuju. Můj server je připojený k 6to4 a slouží jako router pro celou síť. A nikdo mi neříká, kde mám mít jaký E-mail. Ještě jsem doplnil i DNS záznamy tak, aby se do mojí sítě dalo zvenku dostat přes IPv6. Tím pádem mi SixXS může políbit...

    Kdy jsi to registroval, tohle po me nechteli. Jsem jim jen v zadosti napsal, ze chci sledovat ct24 pres ipv6 a to stacilo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.