abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.1. 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (11%)
     (41%)
    Celkem 481 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník

    Podpora chipsetu

    3.7.2008 17:15 | Přečteno: 1217× | PC

    Jsem před koupí nového pc a vzhledem k tomu, že na svém desktopu používám pouze Linux bych chtěl vědět jak je to s podporou chipsetů a jejich vlastností ...

    Budu kupovat určitě procesor AMD Phenom X4 a grafiku od nVidie, chtěl bych ale vědět jednu věc, jaká je podpora chipsetů AMD 790, případně 780 a nebo nForce 750 či 720 a kolik Wattů si můžou sebrat a který z nich podává nejlepší výpočetní výkon ve spojení s výše uvedem cpu ?

    Také bych rád věděl, jak jedou phenomy na Linuxu a se kterou verzí jádra se s nima už počítá, i když si myslím, že by to mohlo jet i s 2.4 řadou .. ?

    Btw provozuji Gentoo

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.7.2008 19:54 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Phenom, jestli má TDP 125W, nedoporučuju strkat do desky s 780G, protože výrobci tam dali slabší napájení a těch 125W je už na hraně, nebo za. Zničení desky možné. Problémy mají prý i podobné desky s nvidií (integrovaná grafika). Výrobci to zkrátka staví na levné cpu. Blbé je, že na to ve specifikacích neupozorní, napíší podprouje Phenom, ale už né, že jen nižší modely, blbé.

    Jinak ale doporučuju kupovat spíš obyčejnější desky než takový ten high-end, protože ten víc žere. Ale jak jsem říkal, 780G radši ne... 790 něco. Nvidie má myslím taky čipsady s rozumnou spotřebou, ale nesmíte kupovat takové ty co mají jako být high-end. Kupte něco obyčejného, co podporuje Phenomy (tedy těch 125W odběru, ověřte si to).
    3.7.2008 19:59 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Děkuji za informace .. Jinak máte tedy ty chipsety otestované, že pod Linuxem fungují a pokud možno bezproblémově ?
    ZeX/OS - http://zexos.org
    3.7.2008 20:46 V3lbl^^d | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    780G pekne, s 790 bude imho podobne.
    4.7.2008 02:52 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    nemám :(
    extender avatar 4.7.2008 09:28 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Mám zkušenosti s nForce - běhají, ale problém se síťovkama, s AMD - běhají dobře, ale chudé desky a s Intelem, což je IHMO nejlepší volba co se týče chipsetů.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    3.7.2008 20:07 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    MYslim, ze jestli se pocita s 125W Phenomem je nejakych par W navic u high-end chipsetu zanedbatelne :-)
    4.7.2008 02:56 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    U některých desek to není pár W ale pár desítek. Některé drahé fošny pro Intel (ale asi i levné, bylo to chipsetem - x38, x48?, P35? Splývá mi to.) mohou být hezkým příkladem, a některé high-endy pro AMD asi taky. Osobně bych se zkoušenostmi, které mám dnes už vždycky šel po měření spotřeby konkrétní desky, aby nenásledovalo nemilé překvapení. Něco napoví už chlazení na fošně, ale je to tak +-20W :(
    4.7.2008 14:46 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Něco napoví už chlazení na fošně, ale je to tak +-20W :(
    Ano, kdysi se stacilo kounout na chladice, ale to bohuzel uz u dnesnich desek neplati. Zatimco ty levne maji bud pasiv (=malo hrejici chipset) nebo vetracek (=hodne hrejici chipset), ty lepsi desky modely tam maji vselijake medene trubkoidni zebrovane obludnosti, slozene z tepelnych trubic a velkych pasivu, ktere chladi mimo chipsetu casto i MOSFETy spinaneho zdroje desky. U tech je tezke odhadnout, jestli je ten chladic opravdu treba nebo jestli je spis pro ozdobu.
    extender avatar 4.7.2008 09:26 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    No nemůžu si odpustit připomínku, že kupovat Phenom je čiré šílenství :-D

    Ale, pokud je to tvé přání, tak pro AM2+ byl rozhodně volil chipset AMD. S nForce jsou odjakživa problémy, zejména se síťovkami. Pro takového nenažrance jako je Phenom můžeš vyloučit desky s AMD780G a 740G, stejně jako cokoli staršího. Volbu máš velmi omezenou na 790X a 790FX, přičemž ani 790X i nezaručuje kompatibilitu s Phenomem, protože taková MSI K9A2-CF zhoří jako papír.

    Dnes je výhodnější koupit Intel. Má lepší poměr cena/výkon a mnohem lepší výběr desek.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    4.7.2008 09:41 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Jak to myslíte - zhoří, to zapnete pc a s chipsetu se začne kouřit ? Podle mě by to mělo utáhnout i black edici Phenomu 9850 bez problému. Navíc někteří známí mají chipset 780G a jede jim na tom taky bezproblémově. Kdyby dělali výrobci opravdu takové papírové zboží, tak by to přeci nemohli ustát s reklamacemi.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    extender avatar 4.7.2008 10:17 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Ano. Skutečně zhoří MOSFETy na desce. Par kousků jsem viděl. Není to sice chipestem, ale ty desky jsou tak blbe navrhnute co do napajeni.

    "MSI cannot guarantee the long-term durability of using a 125W part in the two year warranty". We were also told that "The original power design on K9A2 CF is limited to AM2's 89W and AM2+'s 95W specification"

    U mnoha desek s 790X byla podpora Phenomu X4 dodatečně stažena. Jestli totiž AMD vypustilo specifikace do 95W, vyrobci udělali desky, a pak AMD dělá 125W CPU, ta kse není čemu divit.

    Jinak si všimni, že high-endové desky pro AMD mají 5 fazove napajeni. I blby low-end pro Intel má 6-fázové ;-), o high nedu raději ani nemluvím.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    4.7.2008 10:36 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    No něco na tom bude pravda, ale jak jsem si teď pročítal fóra, tak tam konkrétně o výše zmíněné desce psali, že jim 125W Phenom X4 9850 BE jede docela dobře a navíc to mají přetaktovano na 3Ghz s tím, že dali na ty mosfety pasivní chladiče.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    4.7.2008 10:44 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    imho lol, v dnešni době je nerozum kupovat phenoma. Intel fošnu+ intel procák = za srovnatelnou cenu vyšši výkon a nižší spotřeba. A dávat pasivy na mosfety? Jen z nouze cnost. Nebo workaround , ale ne systémové řešení. Holt když chce někdo za každou cenu nejlevnější fošnu. A kdo chce kam, pomozme mu tam.
    4.7.2008 12:14 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    No ja mám spíše opačné zkušenosti - AMD vyrábí hw o cca 30% levněji se srovnatelným výkonem. Třeba Q6600 od intelu je o víc jak tisíc drahší než slabší model Phenom X4 9550 a přitom je na tom výkonnostně hůř ;) Jinak ty pasivy tam dával zřejmě kvůli tomu, aby mohl ten cpu pořádně nataktovat ...
    ZeX/OS - http://zexos.org
    extender avatar 4.7.2008 13:21 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Nespletl sis tu MSI s modelem K9A2 Platinum. To je něco jiného, 790FX.
    Třeba Q6600 od intelu je o víc jak tisíc drahší než slabší model Phenom X4 9550 a přitom je na tom výkonnostně hůř ;)
    Promin. Ale na tohle jsi přišel kde? Ja to naprostý nesmysl nejtěžšího kalibru. Intel je levnější, výkonější a úspornější. Bohužel, alternativa dnes není.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    4.7.2008 14:06 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Z prstu jsem si to určitě nevycucal .. jinak co to jsou za testy, ten procesor budu provozovat na Linuxu, kde je SMP implementace mnohem lepší než na windows .. XP jsou rády, že se vůbec zapnou s dvoujádrovym cpu a vistam by nestačilo ani 8 jádro .. Vždyt ty programy, které testují navíc nepodporují multithreading a pokud ano, tak jsou optimalizované na dva jádra .. Já chci vidět testy v rychlosti kompilace a na Linuxu. Výše uvedené testy mají pro mne nulovou hodnotu
    ZeX/OS - http://zexos.org
    4.7.2008 14:48 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    A navic, temer vsechny ty testy jsou jen v 32bitech ...
    extender avatar 4.7.2008 15:20 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Jo. Tenhle argument se vytahuje často. Teď si ještě přiznejte, že jste fanoušek AMD a já vám přestanu radit. koukněte se na Phoronix, a zjistíte, že v Linuxu je poměr sil totožný. Chytat se stébla, že tohle je přece blbý windows a ten svělý Linux to má naopak je směšné. Každopádně je to vaše investice, přesvědčovat vás nemíním :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    4.7.2008 16:26 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Ano a stejně zbytečné by bylo přesvědčovat vás o lepších technologiích AMD. Mimochodem faunoušek nejsem, jen se mi za měsíc pod rukama vystřídá několik pc, které v takovýchto věcech vždy rád otestuji .. Nataktovat staré cpu to umí v Intelu každý. A jak už jsem psal, programy ktere testovali nejsou absolutně stavěny pro quad core cpu, natož aby využívaly plného potenciálu všech vlastností a instrukcí. A je přeci jasné, že když program používá pouze jedno jádro, ty ostatní jsou zbytečné. Když srovnáme jednotlivá jádra např. od C2D E8400 (dual core) a Phenomu X4 9550 (quad core) tak je hned logicky jasné, že při použití single-thread aplikace musí být lepší E8400 o nějakých cca 25%, když spustíme totožnou aplikaci s tím, že bude používat 4 vlákna, tak je C2D skoro 2x horší -- přičemž E8400 je oproti výše uvedenému modelu podstatně drahší. Mimochodem psal jste někdy do vlastního jádra OS podporu SMP ?
    ZeX/OS - http://zexos.org
    4.7.2008 17:23 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Mimochodem co ma spolecneho implementace SMP s vykonem CPU? To jako, ze Intel ma SMP blbe? Nebo jadro je pro Intel spatne napsane?
    4.7.2008 17:42 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Na mysli jsem měl skutečnost, jestli víte jak to vůbec funguje ...
    ZeX/OS - http://zexos.org
    4.7.2008 09:59 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Zdař, potvrzuju plnou funkčnost čipsetu 790X, mám Gigabyte GA-MA790X-DS4 + Sempron 3000+ a všechno funguje. (teda zvuk jsem nezkoušel, mám SBLive). Měl bych jeden nápad: Co takhle se vykašlat na Phenom X4 a vzít Phenom X3 "Kriplkchór"? Spotřeba je určitě menší a použitelnost témeř stejná jako čtyřjádro, tzn. na běžném desktopu zatím skoro k ničemu...
    http://bandzone.cz/_90972
    4.7.2008 10:10 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Děkuji za informaci .. Phenom X4 na tom se spotřebou není zas tak strašně, když si C2D Extreme nebo novší verze C2D Quad vemou o par desítek Wattů na víc. Pokud nevyužiju 4 jádra teď, využiju je třeba za rok. Každopádně 4 kompilace mi to využití vždycky zaručí :-)
    ZeX/OS - http://zexos.org
    extender avatar 4.7.2008 10:17 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    A co Q9300 :-)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    4.7.2008 14:18 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Ehm a s cim ze to C2D Extreme porovnavate?
    4.7.2008 14:30 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Ale to je v jiné cenové kategorii a na to, že jsou phenomy 2x levnější a přitom ho dohánějí by se měl intel stydět
    ZeX/OS - http://zexos.org
    4.7.2008 17:20 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    To je jako rikat, ze Skodovka dohani Audi :-)
    4.7.2008 17:28 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Taky se mi libi jak se ohanite, ze Intel stoji vic, ale ze ten Phenom zere o 25% vic a po nataktovani to bude jeste horsi :-) Btw. od ledna ze zvysi cena elektricke energie o 15% ;-) A kupovat si dnes neco co pouzijete az za rok? Pff, za rok si za tu samou cenu koupite CPU s mnohem lepsim pomerem cena/vykon/spotreba.
    Bluebear avatar 4.7.2008 14:49 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    Můj domácí workstation:
    • CPU: AMD Phenom X4 9750 (2400 MHz)
    • MB: Gigabyte MA-790FX-DS5
    Prozatím jede velmi dobře.

    Obecně je velmi záhodno mít dobře chlazenou skříň - ale podle mé zkušenosti víc topí některé další čipy na desce než samotný procesor (DDR2 na 1066 MHz jsou taky slušné topné těleso).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    4.7.2008 17:19 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    To topeni ostatnich veci asi bude tim, ze na procesoru mate solidni kus hliniku nebo medi a jeste k tomu s vrtuli a to teplo se velmi rychle odvadi, za to na tech pametech mate v horsim pripade jen tenky plisek.
    Bluebear avatar 4.7.2008 18:45 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora chipsetu
    za to na tech pametech mate v horsim pripade jen tenky plisek

    Jojo :-) Proto jsem ty nejžhavější čipy polepil hliníkovými chladiči - myslím, že to trochu pomohlo.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.