Portál AbcLinuxu, 9. června 2025 17:27


Freeciv 2.2.3 - nová verze open-source Civilizace

Vyšla nová verze Freeciv, open-source klonu Civilizace, s číslem 2.2.3. Přináší lepší multiplayer, chytřejší AI, opravy v UI, podporu pro malé displeje a hromadu bugfixů. Více v changelogu.

24.9.2010 09:32 | rm -rf * | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

24.9.2010 12:17 skudlik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freeciv 2.2.3 - nová verze open-source Civilizace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"chytřejší AI" = "Fixed server crash in AI code. GNA#16100 GNA#16418" ... to AIcku prida opravdu hodne inteligence :)

Bohuzel chytrejsi AI (ve smyslu interakce a diplomacie s nimi) jsou dost velkou slabinou tehle jinak super hry.. a co jsem nedavno koukal na forum, tak nejsou moc lidske zdroje s tim neco udelat...
25.9.2010 15:25 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freeciv 2.2.3 - nová verze open-source Civilizace
mě by zajímalo, chvíli bych chtěl mít mozek člověka, kterej píše, že by ve FreeCiv potřeboval lepší AI - jaký to asi je, bejt schopen takhle uvažovat ... originální Civilizaci jsem byl schopen vyhrát celkem bez problémů, FreeCiv jsem zkusil párkrát a vždycky jsem byl v háji, ani jsem nevěděl jak :-/
25.9.2010 23:12 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freeciv 2.2.3 - nová verze open-source Civilizace
Ona AI ve FreeCiv není ani tak lehká, jako nudná - všichni počítačoví hráči zasírají každý kousek pevniny městy, která mohou vyrůst maximálně do velikosti 2-3. Jakmile se ti povede si vybudovat nějaký tvrdý jádro, tak je pak šílená nuda dobývat tisích takových lontů po jednom.
27.9.2010 08:58 skudlik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freeciv 2.2.3 - nová verze open-source Civilizace
Tak tak.. jak pise kolega. Samotne AI neni hloupe co se tyce budovani - pouziva velice efektivni metodu - co nejrychleji zabrat malejma mesteckama co nejvetsi plochu. S trochou cviku ale neni zas takovej problem s nima drzet krok, zabrat si svuj ostrov/kontinent a pak uz je to vicemene v pohode. Poklidnej rozvoj a obcasne odrazeni pokusu pocitace a bud v klidu doletet na Alfu kolem roku 1800 (a driv :o) ), nebo je na zaver vydrtit (pomale a nudne, do vynalezeni stealth bomberu temer nemozne). Tohle je taky dost opruz - vojenske milniky typu tactics (kavalerie), mobile werfare (tanky) nebo i obyceny iron working ze zacatku (legie) jsou v origo civce dobra cesta jak rychle rozlousknout nepritele. Ve freecivu tohle moc nepomaha - dobyt 1 mesto i s technologickou prevahou znemama velke mnozstvi jednotek, a pustit se do jejich vyroby je vetsinou cesta ke zpomaleni rozvoje...

Ja mel ale co se tyce "chytrosti" AI na mysli spis interakci s nima. Ve freecivu kdyz narazim na jiny narod, tak je to ciste o tom, jaky maji vuci me pocatecni vztah. Kdyz dobry, tak se s nima necha chvili byt klidu, kdyz o chlup horsi (tak 80% pripadu), tak to nikdy nezkonci jinak nez valkou a do konce hry nemoznosti se s nima jakkoli dohodnout (oznaceni vztahu jako "genocidal" mluvi za vse). V porovnani s origo civilizaci (hral jsem 1-4), tak diplomacie tady moc nefunguje. Jedinym smyslem AI je tu vyhladit vse ostatni bez vyjimek. V tomhle maji originalni civilizace hodne navrch. Nerikam, ze je to tam dokonale, ale pacifisticky hrajici clovek (ja :) tam obcas dokaze vyhrat bez vytvoreni vicemene jedine bojove jednotky..
27.9.2010 19:59 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freeciv 2.2.3 - nová verze open-source Civilizace
Samotne AI neni hloupe co se tyce budovani - pouziva velice efektivni metodu - co nejrychleji zabrat malejma mesteckama co nejvetsi plochu. S trochou cviku ale neni zas takovej problem s nima drzet krok, zabrat si svuj ostrov/kontinent a pak uz je to vicemene v pohode.
jenže tohle já právě nedokážu - jak roste počet měst, jsem ztracenej ...
29.9.2010 09:35 skudlik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freeciv 2.2.3 - nová verze open-source Civilizace
Osvedcena strategie je postupovat podobne jako komp - z kraje co nejrychleji expandovat (jakmile to je mozne tak v mestech stavet setlery a zabirat uzemi). Druha vec po setlerovi je okamzite worker a zacit budovat infrastrukturu (hlavne silnice pro trade) - v tomhle ma AI rezervy, tady clovek vetsinou vitezi :) Ve meste vesmes zacinam stavet jine veci nez setlery az v okamkziku, kdy je obklopeno jinymy mesty a ty prevezmou ulohu expanze. No a pak klasicky - vyzkum smerovat budto na monarchii nebo rovnou na demokracii. S valcenim se moc z kraje nezabyvat - jedina vyjimka je pritomnost slabeho protivnika hodne blizko, toho zklikvidovat a pokracovat v rozvoji. Na tohle casto staci jednotky ziskane pruzkumem uzemi - pruzkum a veci ziskane z "vesnicek" hodne ze zacatku pomahaji. Kdyz se tomu pomuze sejvem/loadem udela to taky hodne :)
Marcho avatar 24.9.2010 14:36 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freeciv 2.2.3 - nová verze open-source Civilizace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
freeciv.net (webový klon freeciv) není tak docela relevantní link ke zprávičce o původní verzi freecivu...
No Linux, Just GNU!
menphis avatar 25.9.2010 14:35 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Freeciv 2.2.3 - nová verze open-source Civilizace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jinak vcera vysla i Civilization V :)

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.