Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 23:25

Jolla Tablet zpět na Indiegogo

Kampaň společnosti Jolla na Indiegogo na podporu Jolla Tabletu (zprávička) byla velice úspěšná. Vybráno bylo přes 1,8 milionu dolarů, tj. cílová částka 380 tisíc dolarů byla překonána téměř pětkrát. Pro velký zájem Jolla využila nedávno představenou službu Indiegogo InDemand a minimálně do konce února se s tabletem na Indiegogo vrátila. Navíc také s 64GB verzí. Aktuálně je vybráno přes 2 miliony dolarů.

2.2.2015 22:00 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

3.2.2015 09:00 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Až to bude opensource, ať dají vědět... ale podle vyjádření na fórech to asi nebude nikdy. Takže horší než Android.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Rezza avatar 3.2.2015 09:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Tak par lidi uz na open source UI pro Sailfish/Nemo dela.
3.2.2015 10:12 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
No viz můj komentář v jiné diskuzi.

Vzhledem k jejich původnímu proklamovanému heslu "Our goal with the Sailfish OS is to develop an open source operating system in co-operation with the community", na základě kterého jim dost lidí v kampani přispělo (protože doufali konečně v plnohodnotný FOSS systém a Jolla se tak prezentovala), to celé považuji tak trochu za podvod na zákazníky. To heslo pak ze stránek odstranili...

Jolla Sailfish OS se de fakto moc neliší od Apple Mac OS X - ten je taky založen na otevřeném systému (Darwin/FreeBSD), ale UI a aplikace jsou proprietární. Android je mnohem svobodnější systém.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
3.2.2015 10:17 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
(jinak uvědomuju si že Apple je mnohem uzavřenější než Jolla, ale přesto se ta situace srovnávat dá)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Rezza avatar 3.2.2015 10:42 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Toho problemu si komunita vsimla, dala jim to vedet a odstranili to - samozrejme to byl nepekny fail. Cekam, ze inzenyri vysvetlili marketingu, jak je open source super, ale nevysvetlili, jak to ve skutecnosti je :). Jinak celkem dost daji na feedback z komunity, rozhodne vic nez Google a Apple. Ale mrzi to, ze zatim neotevreli ani veci, ktere slibili, ze vcas otevrou (Silica). Duvod je zrejme ten, ze nestihaji. Ten hlavni problem je mozna v tom, na jake uzivatele miri a jaci uzivatele si je zatim kupuji :).
3.2.2015 13:11 ET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Duvod je zrejme ten, ze nestihaji.
Nestihaji zverejnovat zdrojaky?
kozzi avatar 3.2.2015 13:25 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo

Jo to je dost mozne

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
Rezza avatar 3.2.2015 13:52 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Tak na zverejneni je potreba ten zdrojak trosku ucesat, dodelat veci, ktere se pak budou hur menit atd. Proste prijit o veskere vyhody closed source vyvoje :).
3.2.2015 14:28 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Android je mnohem svobodnější systém.

Systém možná, ale jak pochodí ten, kdo si nechce zakládat účet u Google? Nesynchronizovat kontakty a kdovíco ještě do cloudu...?
Quando omni flunkus moritati
Josef Kufner avatar 3.2.2015 15:46 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Celkem v pohodě. Existují CalDAV a CardDAV synchronizační konektory, které ti mohou kontakty a kalendář zálohovat/synchronizovat na tvůj server. A nebo je můžeš nechat v telefonu bez synchronizace kamkoliv (což ale není příliš rozumné).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
saly avatar 3.2.2015 17:37 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Přesně tak. Nasadit F-Droid, v něm je DAVdroid a jede se jedna báseň.
kozzi avatar 3.2.2015 10:32 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo

Tak nastesti tu stale je nadeje ve forme tizenu, ten je otevrenejsi nez android

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
3.2.2015 11:07 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Za Tizenem stojí Samsung, takže to taky nebude žádná sláva. Viz Licensing model. Některé Samsungem napsané komponenty jsou pod Flora licencí, která nesplňuje definici ani Open Source, natož Feree Software (protože uděluje právo na patentované věci pouze pro "Tizen Certified Platform"). A SDK je zcela proprietární.

Ale ano, oproti Sailfish OS je to lepší ;-) Nicméně Android je na tom stále lépe.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
kozzi avatar 3.2.2015 11:39 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo

No ta uzavrenost se tykala zejmena verze 2. Od verze 3.0 ktera je momentalne ve vyvoji je tizen mnohem otevrenejsi. Bavim se zejmena o tizen common.

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
kozzi avatar 3.2.2015 11:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo

ohledne SDK, tak to je vystavene nad eclipse a je taky otevrene:

https://review.tizen.org/git/?a=project_list;pf=sdk

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
3.2.2015 11:48 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Podle Wikipedie ne:
Its SDK is built on top of open source components, but the entire SDK has been published under a non-open-source Samsung license.
A odkazují se na Tizen SDK License Agreement.

Jsou tam tedy zastaralé informace nebo ne? Pokud ano, tak to kdyžtak na Wikipedii oprav :-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
kozzi avatar 3.2.2015 11:56 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo

Tak ja to myslel tak ze v podstate cele IDE je pod otevrenou licenci, to vlastne pisou i v tom Tizen SDK License Agreement, problem je jen s par komponentama, popravde ani nevim ktere to jsou a zda tam jeste nejake jsou. Takze co se me tyce nevidim v tom velky problem, jakoukoliv cast co pouzivam mohu upravit a opravit, to je pro me to hlavni.

Ale kazdopadne souhlasim ze by bylo fajn kdyby to prekopali tak aby se dalo nahrat obycejne eclipse a tizen sdk by bylo jen sada pluginu kompletne pod OSS licenci.

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
Bedňa avatar 3.2.2015 14:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
A jak to vidíš s funkčnosťou, používaš ho?

Ja mám teraz Ubuntu touch na Nexus4, to až sa nemýlim je otvorené komplet. No ovládače to je obohratá pesníčka a hajzlíci výrobcovia s tým moc nikto nenarobí. Včera som tom práve hodil stable verziu a už vyzerá stable :-) Čo sa mi na tom páči že nijak sa nebránia rootovi, ten je tam by default (ak si ho zapneš).

Systém sa dá pripojiť ako RW a vystrájať tam môžeš čo len chceš ako v Debiane, alebo Ubuntu. Zatiaľ najslobodnejšie čo som videl.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
kozzi avatar 3.2.2015 14:34 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo

Tak pokud myslis tizen common tak jo ten pouzivam, v podstate je to neco jako linuxova distribuce, je tam normalne zypper na spravu balicku, takze se da rict ze to je zcela v pohode. Ale co se tyce mobil OS tak zatim existuje oficialne jen Samsung Z1 a ten zatim nemam a nevim zda poridim cekam na neco trochu vykonejsiho. A jelikoz tam bude tizen 2.3 coz byl system primarne spatlan samsungem tak to stejne bude na prd. Doufam ze vyjde nejake solidni zarizeni s tizen 3.

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
Bedňa avatar 3.2.2015 19:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Myslíš Tizen3 spatlané Samsungem :-) Pokiaľ viem tak minimálne časť z vývoja financujú.

Jako spomenieš Ubuntu, všetci sa obracajú chrbtom, pritom všetky ich sračky odinštaluješ bez veľkých závislostí a spravíš si svoje distro, keby sa to dalo ešte niekedy povedať o Fedore a politike RedHat. Čím ďalej padajú do žumpy a všetci sa tvária, ľudia to chcú, ale je zaujímavé že ja takých nepoznám.

Ubuntu nieje Linux, zrovna som pozeral Markov blog a povedal tam Linux asi šesť krát po sebe ale to nejak nieje počuť cez manažérske kecy čo vedú smerovanie firmy, ale to je zas iná. Tak keď si to zoberieš, toto je komunitný portál a o chybách systemd je zakázané hovoriť. Jasne nikde to nieje oficiálne, ale dajú ti to pocítiť.

Chcel som tým povedať že to Titszen (Pavlixov návrh :) sa bude približovať OSX.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 4.2.2015 09:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Chcel som tým povedať že to Titszen (Pavlixov návrh :) sa bude približovať OSX.
Tu úpravu jména jsem slyšel na konferenci od jiných, autorství mi nepřísluší :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 4.2.2015 12:56 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Len či :) ale dobré to je.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
kozzi avatar 4.2.2015 13:35 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo

Titszen se mi paci, asi jim navrhnu jestli to jeste nechteji prejmenovat, treba by to pak melo vetsi sanci uspet ;-). No a titszenem 3 stoji vice firem nez jen samsung (nastesti) napriklad z toho co vidim na mailing listech tak velkou roli tu ma zejmena intel a ten se stara o to aby to nebylo spatlane samsungem. Dokonce jde videt ze lide od intelu davaji lidem ze samsungu dosti najevo ze jim nedovoli nic spatlat.

Napriklad samsung pro verzi 2.3 spatlal svoje nativni api, ktere se rozhodl protlacit do titszen 3 (myslel si ze ho tam proste nacpou a hotovo). Ale to se prepocitali.

jedno z vlaken z mailing listu titszenu

https://lists.tizen.org/pipermail/dev/2015-January/005780.html

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
5.2.2015 18:05 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
nativní API tizenu 2.3 je EFL. Starší API (OSP) z Bady se naopak odstraňuje a pokud vím, tak v 2.3 není už přístupné vůbec.
kozzi avatar 5.2.2015 18:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo

EFL je jen jedna cast toho API, JJ OSP se odstranuje ackoliv aplikace v nem napsane stale jeste pobezi.

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
Bedňa avatar 5.2.2015 21:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Ooo celé WFL platí Samsung vrátanr Quakera, až vieš o kom sa bavíme.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bedňa avatar 6.2.2015 12:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Kurwa ja som tu včera bol? :-D
KERNEL ULTRAS video channel >>>
saly avatar 3.2.2015 11:31 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Na budoucnost Tizenu jsem zvědav, ale AOSP / CyanogenMod a FirefoxOS mi připadají hodně otevřené :-)
3.2.2015 11:51 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Tak Android/CanogenMod je naprosto otevřený a svobodný (pokud člověk nepočítá uzavřené firmwarové bloby/ovladače, ale to je bohužel závislé na HW a nezávislé na OS).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
4.2.2015 11:05 figura
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Otázkou je, jak ten Cyan bude otevřený dlouho, když: http://www.techtimes.com/articles/30110/20150201/microsoft-invest-cyanogenmod-what-mean-google.htm
Rezza avatar 4.2.2015 13:09 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
A uz se taky perou o znamku - viz Indie a zakaz prodavat cokoliv s cyanogenmodem krom exkluzivniho partnera.
Petr Tomášek avatar 5.2.2015 14:12 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
A to je takový problém to forknout?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
3.2.2015 15:05 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
no o firefoxOS si iluze nedelej, vetsina "komercnich" zarizeni je bez zdrojaku, uzamknuta(bez roota) atd...
Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
3.2.2015 13:31 elenril
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
S tím "horší než Android" bych to tak úplně neviděl. Android je taky plný proprietárních blobů, a je jich čím dál tím víc -- co slyším tak nové gůglí apps jsou povětšinou uzavřené.

Souhlasím že uzavřenost některých částí Sailfish OS je otravná, ale celkově ten systém má mnohem blíž k normální linuxové distribuci a dá se mnohem jednodušji hackovat než Android.
3.2.2015 13:34 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Google Apps nejsou součást Androidu. Android (AOSP a jeho klony jako CyanogenMod) je zcela otevřený a bez Google Apps se dá používat (viz F-Droid).

Se Sailfish OS naprosto nesrovnatelná situace, ti mají blíž k Mac OS X.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Rezza avatar 3.2.2015 13:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Tak oboje se deje za uzavrenyma dverima - je sice krasne, ze AOSP muze clovek pouzit, ale jakykoliv development = fork. V Jolle aspon v ramci moznosti poslouchaji napadum zvenci.
3.2.2015 15:47 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
He? Vývoj CynogenModu probíhá zcela otevřeně. Ano, stojí na AOSP, ale to nijak omezující není.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Rezza avatar 3.2.2015 16:04 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Tak zalezi na jake urovni - ale rozhodne nejde ovlivnovat vyvoj toho, co je v AOSP, kde to proste Google kuchti za zavrenyma dverma a jednou za cas neco pohodi komunite. Nebo aspon tak si pamatuji, ze to Google delal.
kozzi avatar 3.2.2015 16:15 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo

JJ tak nejak to je(bylo), stejne problem mel i tizen cokoliv pred verzi 3. Nastesti od verze 3 je vyvoj zcela otevreny.

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
3.2.2015 14:12 elenril
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
"dá se používat" se dá interpretovat všelijak. Například na Jolle mi (mimo jiné) běží sbírka Qualcommích démonů kteří mluví s různým HW. Na Adroidu to bude stejně. A co jsem slyšel o CyanogenModu, tak tam tyhle binárky jsou všechny taky.

Jestli považuje člověk za morálně závadnější binární low-level démony nebo binární GUI knihovny už je celkem diskutabilní.
3.2.2015 15:42 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Je tu ještě Replicant, což je zcela svobodná distribuce Androida bez žádného binárního firmware/blobů.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
3.2.2015 17:16 elenril
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Ten ale běží jen na velmi omezeném počtu zařízení a i na těch některé věci nefungují. Wi-fi, co koukám, nejde nikde. A ještě mi moc není jasné, jak to bude s modemem -- ten nakolik vím bývá implementován jako samostatná jednotka (navíc nadřazená CPU, takže může koukat do paměti jak chce), na které běží bůhvíco.
Josef Kufner avatar 3.2.2015 15:48 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Svinstvo to je obojí. Ale proč mít obojí, když aspoň něčeho se lze zbavit? Ty low-level věci mohou jít v dalším kole.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
3.2.2015 17:19 elenril
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jolla Tablet zpět na Indiegogo
Já to vidím tak, že Sailfish OS je mnohem blíž normálnímu Linuxovému systému, takže by mělo být mnohem jednodušší se těch binárek postupně zbavovat. U Androidu gůgl vymyslel skoro všechno vlastní, takže se s tím hůř pracuje.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.