Portál AbcLinuxu, 13. května 2024 02:41
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.0 specifikace Vulkan (Wikipedie), nového standardu specifikujícího multiplatformní výpočetní a grafické API pro přístup k GPU. Jedná se o výsledek 18 měsíční intenzivní spolupráce výrobců grafických karet a vývojářů počítačových her a operačních systémů. Současně se specifikací byly vydány ovladače, SDK a různá dema. Představení vlastností Vulkanu například v pdf prezentaci.
Tiskni Sdílej:
Vykreslenie trojuholníka vyzerá elegantne.
int32_t
je implementacne nezavisly narozdil od size_t
. Spis nerozumim, proc to neni uint32_t
.
int i; if(i < i + 1) { //optimalizátor může smazat kontrolu, protože předpokládá, že přetečení nemůže nastat new X[i];//provede se vždy v optimalizovaném kódu }Takže to není nějaká akademická debata nebo fašismus, ale dost běžná chyba (podobné lze najít třeba i v kernelu). Samozřejmě je otázka jestli to má smysl řešit u demo kódu.
There is no global state in Vulkan and all per-application state is stored in a VkInstance object.by autoři měli dostat medaili. Pořád vidím zástupy takyprogramátorů kteří vesele dávají globální stav do všeho co napíšou jen aby si ušetřili trochu práce a nevidí na tom nic špatného.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.