Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 07:17

Kurz assembleru od vývojářů FFmpeg

Vývojáři FFmpeg vytváří kurz assembleru (𝕏). Na Dokumenty Google jsou k dispozici první 3 lekce: One, Two a Three. Komunikace s vývojáři probíhá na Discordu.

6.1. 18:00 | Ladislav Hagara | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

6.1. 19:05 ~
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurz assembleru od vývojářů FFmpeg
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ted? Kdyz uz i Ales ma ARM? :-D
6.1. 20:27 X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurz assembleru od vývojářů FFmpeg
Co tim chces rict? Jenom Dav1d na ARM ma 140000 radku asm kodu..
vlk avatar 6.1. 22:49 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurz assembleru od vývojářů FFmpeg
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
som si isty, ze v dnesnej dobe nikto nedokaze pisat zlozitejsi kod v asm tak aby bol optimalnejsi nez kod prelozeny z c/c++ (so zapnutymi roznymi optimalizaciami).

ak by predsa len niekto dokazal napisat nieco rychlejsie/mensie tak ten zdrojovy kod nikdy nebude citatelny no aj tak si myslim ze sa mu to nepodari.

kto sa pokusal disassemblovat -O2 -O3 -Os -Ofast ci dalsie vyssie optimalizacie tak mi da zapravdu

asm v dnesnej dobe mozno ma zmysel len na pisanie tych drobnych elementov ktore sklada programovaci jazyk, ale inde urcite nie
You don't exist, Go away !
7.1. 00:15 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurz assembleru od vývojářů FFmpeg
To rozhodne neni pravda, muzete si to i sam vyzkouset treba na openssl, kde je casto k dispozici stejny algoritmus implementovany v C i v ASM.
7.1. 03:25 kvr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurz assembleru od vývojářů FFmpeg
Tohle platí jenom pro standardní "linární" kód, i když taky s rezervou.

Tady jde ale typicky o vektorové operace se speciálními prvky jako saturace apod, navíc se specifickým vlastnostmi, které kompilátor nemusí znát, zatímco člověk ano. Tam kompilátory stále zaostávají (i když samotnou vektorizaci už často slušně zvládají) a nemá ani příliš smysl, aby se takovou implementací někdo zabýval, bo takové optimalizace mají smysl pouze v některých případech.

7.1. 13:39 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurz assembleru od vývojářů FFmpeg
Píšete nikdo, ale patrně myslíte málokdo. To přeci může být dostatečný počet, příležitostí kde se z toho významně profituje bude také omezeně. Rozšíření povědomí mezi programátory umožní, aby se z toho profitovalo na více projektech. Od doby kdy se programovalo pouze v assembleru(strojovém kódu) jsme se posouvali do doby kdy prakticky "nikdo" neprogramuje v asm. Optimum bude někde mezi.
vlk avatar 7.1. 23:22 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurz assembleru od vývojářů FFmpeg
mam na mysli zlozitejsi kod, alebo cele aplikacie... mozno autor kodu bude tvrdit ze "je to v asm, je to optimalne a rychle", ale nema pravdu, pretoze aby bol kod citatelny a dokazal s nim pracovat tak musi kod pisat nejak rozumne, vytvarat funkcie, bloky, objekty.... potom vysledny kod bude presne taky ako ho napise.

v pripade ze napisem podobny kod v C - sebelepsie citatelny - tak necham na kompilatore aby to zoptimalizoval, ten zlucuje funckie do linearneho kodu, rozbija cykly, riesi predikcie podmienok, ... to co vznikne po optimalizacii by ziadny programator nenapisal - teda nenaprasil.

suhlasim, stale sa rucne optimalizuju klucove funkcie algoritmov ale najma casti kodov ktore generuju prekladace kde zalezi na rychlosti - tam to niekto musi napisat a to pre kazdu instrukcnu sadu zvlast.

spominam ked som skusal programovat win32 aplikacie v masm32 tak na webe kde som cerpal info bol pekny slogan: "Danger! high speed software" - no dnes uz s tym az tak nesuhlasim. ale vtedy bola frajerina v tom programovat.
You don't exist, Go away !
8.1. 09:59 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurz assembleru od vývojářů FFmpeg
Přece ffmpeg používá assembler jen pro kratší ručně optimalizované sekce, kde je nutný maximální výkon pro zpracování video formátů.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.