Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 11:49
Tento měsíc byla uvolněna nová, již osmá verze (0.8.0) frameworku LÖVE, s názvem Rubber Piggy. Jedná se o multiplatformní engine (Linux, Windows, MacOS, Android a Web) založený na SDL, OpenGL, Box2D, OpenAl a dalších knihovnách, používané pro tvorbu 2D her pomocí skriptovacího jazyka LUA.
Mezi zajímavé novinky patří například podpora shaderů využívajících GLSL, které můžete použít např. pro tvorbu různých pixelových efektů. Dále podpora textového kódování UTF-8, zdokonalený systém pixelových bufferů (objekt Canvas), loader pro binární moduly, a další - plus spoustu oprav chyb z minulých verzí. Nepříjemné je, že se mírně změnilo skriptovací rozhraní, takže některé hry vytvořené pod tímto systémem bez úpravy nemusejí fungovat. Týká se to hlavně subsystému love.physics, který se přizpůsobil novému rozhraní knihovny Box2D. Více informací v oficiálním oznámení a na wiki stránkách projektu LÖVE
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.