Portál AbcLinuxu, 9. srpna 2025 10:52


Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux

Se zpožděním oproti verzi pro Windows vyšel prototyp Mozilla Labs Prism pro Linux. Prism je technologie, která má přiblížit propast mezi místními a webovými aplikacemi. Mozilla na rozdíl od Adobe a Microsoftu věří, že web je sám o sobě dostatečně schopný a že není třeba vytvářet technologie, které jej mají nějakým způsobem nahrazovat.

6.11.2007 16:14 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

6.11.2007 16:37 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prism is an application that lets users split web applications out of their browser and run them directly on their desktop.
Stále mlhavé ale lepší než "přibližování propasti*". V podstatě jde vo to, že pro GMail/.. bude vlastní položka v menu/na ploše/.., ta bude spouštět samostatný okno (bez dalších ovládacích prvků) a v paměti budou dva Firefoxy :-)

*To je co? Propast se taky může přibližovat tak, že se bude zvětšovat :-)
6.11.2007 17:26 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Ne, propast se se vzdalenosti nemeni, ale zvysuje jeji nebezpecnost vyssi sanci do ni spadnout. :-)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
6.11.2007 16:38 petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já osobně si myslím, že web je krajně nevhodný pro libovolnou aplikaci. HTML a CSS není určené pro kreslení GUI, protokol HTTP je nestavový, tlačítko Zpět je peklo, nekompatibilita prohlížečů, a tak dále, a tak dále... V tomto ohledu absolutně nesouhlasím s Mozillou a doufám, že Adobe s Microsoftem udělají aspoň o trošku lepší prostředí pro vývoj on-line aplikací.
Prcek avatar 6.11.2007 17:16 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
HTML a CSS ze jsou krajne nevhodne pro kresleni GUI? A proc myslite ze web stranky a GUI aplikaci maji uplne stejne ovladaci prvky? Protoze je to to same, akorat web stranka se musi spustit v prohlizeci, kdezto aplikace si kresli GUI sama.

Mozilla uz ma podobnou technologii - XUL. Pokud to tedy neni primo vystavene na XULu.
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
6.11.2007 18:43 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Ano, je to nevhodne. Je to pomale, nekonzistentne a nachylne na chyby. A XUL? Nestaci browser v JavaScripte, ale budeme v nom mat vsetko? Nestaci nam "rychlost" Javy a OOo? Alebo prebieha nejaka celosvetova sutaz o najpomalsiu aplikaciu s co najvacsou spotrebou pamate?
6.11.2007 20:18 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Fakt je pravda, ze je to desne pomale. Myslim ze poradny GUI toolkit by udelal v tomto smeru mnohem vic, na specialni veci muze byt webkit.
freshmouse avatar 6.11.2007 23:33 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Nestaci nam "rychlost" Javy a OOo?
OO.o je z větší části napsáno v C (mimo Base, to je jen Java -- myslím). Java dokonce nemusí být ani instalována (pak ale přestanou fungovat určité funkcionality). Zkus to vypnout -- myslíš, že to pak bude rychlejší?

Mimochodem, osobně chci na webu jen statické (z pohledu uživatele) stránky, pokud možno s co nejméně JavaScripty, flashovými animacemi, animacemi vůbec atd.
7.11.2007 01:39 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Ja nevim jestli je to hlavne C, mam gentoo a prubeh prekladani myslim pouziva hlavne gcj, takze tezko rict kde je pravda.

Kdyby bylo cokoliv pouzitelne misto openoffice tak to hned beru, hodne doufam v KOffice, ale jeste to neni vyzrale.
7.11.2007 07:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Příště zkus USE=-java emerge openoffice. OpenOffice je napsané v C++ a Java se (zatím*) ouožívá pouze na exporty, propojení s databází a podobně.

* Tlak Sunu je pochopitelně na to, aby byla větší závislost OO.org na Javě.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
7.11.2007 18:02 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Potom je otázka, proč je to tam pomalé:-D
6.11.2007 17:25 Blue Beret
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Souhlasím. Osobně mi připadá ten dnešní trend vytváření spousty nových webových aplikací a masivní nasazování AJAXu poněkud přehnané. Někde to sice přináší zrychlení, ale často je zapomínáno na poskytování náhradního postupu a stránky bez JavaScriptu prostě nefungují. Jenže proč složitě vymýšlet a krkolomně prosazovat něco nového, když existující technologie lze (nevhodně) použít s daleko menším úsilím? Prozatím jsme tady.
6.11.2007 17:41 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Já osobně si myslím, že web je krajně nevhodný pro libovolnou aplikaci.

Šedivá teorie, zelený strom života :-)
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
7.11.2007 07:44 camlost | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
:-) ona zejmena nepanuje vseobecna shoda na tom, ze tenky klient je lepsi / horsi nez tlusty. panove o par prispevku vyse maji radsi tluste klienty (s vysokymi naklady na distribuci a spravu sw), mozilla zrejme veri v tenke. o nic vic nejde :-).
A slow biker.
6.11.2007 19:48 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ten "web", to je nejaka technologie? Nebo co to vlastne je?

Hlouposti ohledne web2.0, a nejaky priblizovani webopvych aplikaci tem lokalnim. Zmet naprosto neexistujicich technologii. Samy kecy!

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
7.11.2007 00:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Gmail, aplikace Googlu a spousta dalších jsou "samé kecy"? Definici webu si najít neumíte?
13.11.2007 10:40 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
A která z těch stovek jakštakš relevantních definicí je ta pravá (tm)?
„O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
7.11.2007 16:43 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
Web je prece zavodni draha pro pavoucka.
7.11.2007 18:52 error414 | skóre: 12 | blog: error414
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Labs Prism prototyp pro Linux
ja si web2 predstavuju jako metabalicek pravych webovych technologii jako je ajax, css, php atd.. (snad se to menuje metabalicek, proste nainstalujete KDE a mate vsechno z kde).

ve webove terminologii mam a verim ze i vetsina lidi peknej hokej.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.