Portál AbcLinuxu, 27. července 2025 09:17


OpenOffice.org 2.2

Svetlo sveta uzrela verzia 2.2 populárneho kancelárskeho balíka OpenOffice.org. Ak je pre Vás dôležité to, čo je nové, tak sťahujte.

29.3.2007 15:11 | rastos | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

29.3.2007 17:21 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a co rychlost? je to lepsi?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
David Watzke avatar 29.3.2007 19:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
Viz http://development.openoffice.org/releases/2.2.0.html:
2) Starting soffice, loading the spreadsheet "numbers_large.ods"
(which is kinda pathologic in its loading behavior), closing
the office. Times are in seconds user time.

Platform: Processor: hr39: m182:
Linux x86 1.8 Ghz Pentium IV 29.643 31.097
 29.903 31.641
 29.125 31.090
 29.759 31.769
 29.722 31.521
 ---------------
 mean 29.603 31.424
 std. dev. 0.266 0.280

 Improvement: 5.8% !

Linux x86 2x3.06 Ghz Xeon 19.410 19.250
 19.340 19.130
 19.400 19.600
 19.550 19.380
 19.470 19.500
 ---------------
 mean 19.434 19.372
 std. dev. 0.071 0.168

 Degration : 0.3%
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
29.3.2007 20:09 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
Co furt maj lidi s tím spouštěním a zavíráním? Já myslel, že Ooo je kancelářský balík, se kterým se pracuje... A ono to vypadá, že spousta lidí ho jen spouští a zase ukončuje, spouští a ukončuje... zvláštní druh zábavy.

Asi jsem nějaký netypický uživatel, protože doba spouštění Ooo je minizlomkem doby, který strávím prací v tomto programu (nehledě na to, že pokud tuším, že budu otvírat ještě více dokumentů, Ooo neukončuji, asi zcela "netypicky" jsem se naučil zavírat pouze aktuální dokument).

Rád bych věděl, kolik sekund, minut, hodin a dnů profláká a pročučí i tak doblba typický stěžovatel na rychlost otvírání aplikace anebo bootování systému. Mělo by se to v zájmu objektivity taky měřit a přidávat k tak oblíbeným měřením toho, kolik života člověk "ztratí" čekáním na otevření dokumentu :-D
29.3.2007 21:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
Na starším počítači se mi OOo spouštěly 40 s - to je prostě moc dlouho za jakýchkoliv okolností. Teď na "novém" vezme start okolo 7 s a nemám si nač stěžovat...
29.3.2007 21:22 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
Co furt maj lidi s tím spouštěním a zavíráním? Já myslel, že Ooo je kancelářský balík, se kterým se pracuje... A ono to vypadá, že spousta lidí ho jen spouští a zase ukončuje, spouští a ukončuje... zvláštní druh zábavy.
Nesouhlas. Ve firemním nasazení vypadá hrozně blbě, když klikneš na dokument a ono se půl minuty nic neděje a pak teprve vyskočí nějaká obrazovka. Obzvlášť, když někoho chceš přesvědčit, že OOo je rovnocenná náhrada jeho zkopírovaných Office 97. Už tenhle první dojem vyvolá v člověku pocit, že mu chceš vnutit něco hrozně pomalého.
29.3.2007 21:52 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
Ve firemním nasazení vypadá hrozně blbě, když klikneš na dokument a ono se půl minuty nic neděje a pak teprve vyskočí nějaká obrazovka. Obzvlášť, když někoho chceš přesvědčit, že OOo je rovnocenná náhrada jeho zkopírovaných Office 97. Už tenhle první dojem vyvolá v člověku pocit, že mu chceš vnutit něco hrozně pomalého.
Vždyť říkám, lidi reagují, jako by jejich hlavní náplní práce s kancelářským balíkem bylo jeho spouštění a zavírání. Což asi ve většině případů je - takže těm bych OOo jako "rovnocennou náhradu" necpal - beztak na to, co tihle frikulíni dělají, se lépe hodí notepad.exe ;-)

Jo a k tomu přesvědčování: každý váš dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Myslete na to, až to bude tak daleko. Výměnu software někomu bych osobně pořádal pouze na požádání dotyčného anebo na příkaz z vyšších míst. Když má někdo zkopírovaný Office 97 a vyhovuje mu to, tak je to přece jeho věc (práskněte ho BSA :-D), proč byste ho měl přesvědčovat?

To říkám také kvůli tomu, že bych jako uživatel uvítal spíše kvalitnější vlastní funkce textového procesoru než jakékoliv zrychlení startu - přesto lidi tohle jakoby zajímá nejvíc a vypadá to, že když bude nějaká sračka startovat okamžitě, bude to rázem super věc - bez ohledu na to, co se s tím dá dělat. Hehe, to jako když se hodnotí kvalita či obchodní úspěch nějaké distribuce podle žebříčků přístupů na distrowatch: vypadá to efektně, ale je to naprosto nahouby.

Asi napíšu do bugzilly, ať se při startu OOo načte rychle screenshot jakoby otevřeného programu (pokud možno ještě s animovanou sponkou s proslovem "Vítáme vás ve vašem oblíbeném textovém procesoru, který nebudete chtít už nikdy opustit!"). Než se 99% lidí odhodlá k nějaké práci či akci, bude zbytek dávno načten. O to totiž jde, aby měli lidi iluzi, že už něco běží, i když to reálně nepotřebují.
30.3.2007 13:38 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
Vždyť říkám, lidi reagují, jako by jejich hlavní náplní práce s kancelářským balíkem bylo jeho spouštění a zavírání. Což asi ve většině případů je - takže těm bych OOo jako "rovnocennou náhradu" necpal - beztak na to, co tihle frikulíni dělají, se lépe hodí notepad.exe ;-)
Když bude notepad umět pracovat se soubory z wordu, excelu a powerpointu alespoň na té úrovni co OOo, tak jim ho tam rád dám.
Jo a k tomu přesvědčování: každý váš dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Myslete na to, až to bude tak daleko.
Na dobré skutky kašlu, já jsem za to placený. Úplně nejradši jsem, když tam mají legálně koupená XP a MS office, pak je to snadný. Bohužel často přijdu do firmy, kde mají nějaké rozjebané w98, v lepším případě XP, s office 97, které jsou zralé na přeinstalaci, instalačky jsou kdoví kde a warez jim tam dávat nebudu. 10-20 tisíc za windows a office samozřejmě dát nechtějí, tudíž nezbývá než improvizovat.
Výměnu software někomu bych osobně pořádal pouze na požádání dotyčného anebo na příkaz z vyšších míst. Když má někdo zkopírovaný Office 97 a vyhovuje mu to, tak je to přece jeho věc (práskněte ho BSA :-D), proč byste ho měl přesvědčovat?
Protože jako správce jsem zodpovědný já a v případě průseru budou popotahovat mě a ne toho vola, který tam v minulosti ten warez nainstaloval.

Rozhodně nebudu k přechodu na OOo přesvědčovat někoho, kdo má poctivě koupené MS office, to bych musel být blázen. Ne proto, že bych podceňoval OOo, ale proto, že když bude mít uživatel jakýkoliv problém s MS Office, tak bude akorát standardně nadávat na MS, kdežto když bude mít obdobné problémy s OOo, tak bude všechno svádět na ten novej divnej program a potažmo na mě.
Asi napíšu do bugzilly, ať se při startu OOo načte rychle screenshot jakoby otevřeného programu (pokud možno ještě s animovanou sponkou s proslovem "Vítáme vás ve vašem oblíbeném textovém procesoru, který nebudete chtít už nikdy opustit!"). Než se 99% lidí odhodlá k nějaké práci či akci, bude zbytek dávno načten. O to totiž jde, aby měli lidi iluzi, že už něco běží, i když to reálně nepotřebují.
Ty si děláš srandu, ale ono by asi fakt něco takovýho pomohlo. Ten psychgologickej efekt tam je. Já jsem si to uvědomil zrovna včera, když jsem spouštěl u zákazníka Spybot S&D a ten taky nabíhá dost dlouho, ale vykresluje nějakej splash a teploměr, takže to člověku ani nepřijde. A to nemluvím o tom, že mnoho lidí má tendenci na dokument klikat ještě několikrát, když se po prvním kliknutí zdánlivě nic neděje a pak se nestačí divit.
30.3.2007 07:19 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
> Co furt maj lidi s tím spouštěním a zavíráním?

To čo vidím ja vo svojom okolí, je to, že užívateľ má niečo pozrieť v nejakom dokumente, ale nevie presne v ktorom. Otvorí adresár, kde ich má 5. Doubleclick-ne prvý, 20s sa naťahuje OOo. Užívateľ prebehne prvé tri strany a zistí, že to nie je ten správny dokument. Zavrie OOo. A ide pozrieť ďalší súbor v poradí.

Ak tie dokumenty píšeš, tak máš pravdu a doba nabiehania nie je taká podstatná. Ale sú scenáre, kde podstatná je. Alternatívne musí užívateľ rozumieť tomu, že má len zavrieť otvorený dokument (a nie OOo) a otvoriť druhý. Naučiť užívateľa takému chovaniu je rovnako pravdepodobnéako to, že dokument bude písať s použitím štýlov, odsadzovať nebude tabulátorom a medzeru medzi odstavcami či prechod na novú stranu nebude robiť od-entrovaním.
30.3.2007 11:01 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
Naučiť užívateľa takému chovaniu je rovnako pravdepodobnéako to, že dokument bude písať s použitím štýlov, odsadzovať nebude tabulátorom a medzeru medzi odstavcami či prechod na novú stranu nebude robiť od-entrovaním.
Ano, proto píšu, že by obvykle stačil funkcemi notepad.exe s několika ikonkami a mluvící sponkou na ozdobu, aby to vypadlo free-cool-in. Textový procesor je pro běžné kancelářské pracovníky zpravidla těžký overkill ;-)
30.3.2007 13:08 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
Protože tu mrchu třeba používám jenom k tomu, abych ten dokument otevřel, zjistil, že mi zase nějaký blbec poslal úplně obyčejný text, poznamenal si (jinde), že ho mám seřvat a zkopíruju si to do vimu. Alles.
30.3.2007 08:55 Kozuch | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Upgrade z 2.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
neni vyresenej zrovna moc dobre - 2.2 nabizi instalaci do jineho adresare...
Bitweaver
30.3.2007 09:14 Marv-CZ | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade z 2.1
Tak se chovaly už starší verze, což mě taky točí. Při instalaci už to číslo verze z názvu složky odmazávám.
30.3.2007 09:24 Christof | skóre: 22 | Havířov
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
česká verze je ke stažení na ftp.openoffice.cz/2.2

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.