Portál AbcLinuxu, 20. července 2025 22:16


OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu

OSS Allianci se podařilo díky Nadaci ČEZ získat téměř půl milionu korun na vybudování linuxové učebny pro základní školu. Více informací naleznete na oss.cz.

7.3.2007 07:21 | fipa | Zajímavý projekt


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

emorjino avatar 7.3.2007 08:10 emorjino | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hustěji a větší kapky.
Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
7.3.2007 09:30 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak jsem již uvedl na stránkách OSS aliance. Nejedná se o 'unikátní' projekt (jak je zmíněno na webu OSSA), minimálně ne ve smyslu první linuxová učebna u nás. Tímhle bobmastismem se mohou cítit ukřivděni pedagogové, kteří již linuxovou učebnu provozují i bez půlmilionové dotace, navíc to vytváří dojem, že bez velkých peněz takovou učebnu nevybudujete (opak je jak víme pravdou). Bylo by zajímavé, kdyby nám provozovatelé takových učeben zde na ABC zprostředkovali své zkušenosti.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
StefanV avatar 7.3.2007 09:56 StefanV | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Nevím přesně jaké info by se mělo ještě podávat. Sice jsem nenakupoval celou učebnu, ale náklady za stanice, ktere pořizuji teď, nepřesáhnou 15k a dávám na ně s velkým úspěchem SUSE (kvůli velké rozmanitosti programů již v základu). Konečný výčet je 2x učebna s WinXP a 1x se SUSE. Teď se plánuji další dvě. Největší problém vidím v učebních servrových aplikací pro školy, jako je Angličtina, Čeština...adt. Bohužel se mi je nedokázalo na 100% rozchodit pod jakým koliv emulátorem.
Viva el presidente...
7.3.2007 11:21 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Pod VMWare (player je free) je určitě rozchodíte. Běžně tak VMWare používám, totiž pokud je nějaká aplikace jen pro Windows a na Linuxu neexistuje ekvivalent, prostě spustím VMWare, do 5-10s vše běží a do 5-10s je to zase uspané.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
7.3.2007 11:25 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
A ještě dodávám, že VMWare Workstation/Player/Console bez problémů běží i na grafických terminálech, tedy lze jej provozovat v LTSP scénáři. Pro jednotlivé uživatele vytvoříte virtuální Windows instalace v jejich home, ideálně ze starých Win98 licencí. Takové virtuální mašině přidělíte 96-128MB a jede se.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
StefanV avatar 7.3.2007 11:26 StefanV | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
VMWare jsem po pravdě nezkoušel, jelikož jsem se obával přílišných paměťových nároků.Na stanicích o kterých jsem mluvil je 512 a někde i jen 256M
Viva el presidente...
7.3.2007 11:38 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Ja provozuju tlusty klienty (Archlinux) na PC s povetsinou celeronem 650 a 192MB ramky. Opravdu lahudka, ale pouzivat se to da. A je tam KDE, s twm to je samozrejme lepsi, ale s tim bych asi u zaku neuspel :-) Ale dkyz to pustim na celeru 2.66 s 512 ramkou, skoro neni poznat ze to jede ze site.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
7.3.2007 13:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
VMWare Player sice zdarma je, ale náplň (Windows) už zdarma nejsou. A pokud něco ve škole přebývá z dřívějška, budou to nepoužitelné OEM verze :-(
7.3.2007 14:50 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
IMO nemáte pravdu. OEM verzi lze použít, pokud je OS provozován na stanici se kterou byl zakoupen. Je jedno, že je to ve virtuálním prostředí. Je na PC hologram? Je. Je ke koupi OS účet? Je. Win98 nejsou Vista.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
7.3.2007 15:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
To ano. Nepředpokládal jsem, že máte koupenou licenci na Windows k počítači a máte na něm Linux. Těžko si představuju vedení školy, kde by tohle prošlo :-( Gratuluju, máte štěstí na vedení.
7.3.2007 16:49 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Trochu popoženu Vaši fantazii :-) Ve škole jsou staré počítače, na kterých je Windows 98, Windows XP. Učitel se rozhodne vybudovat učebnu na linuxu kvůli úspoře prostředků, které by vázal nákup nových strojů s Windows Vista. Nainstaluje tedy na tyto počítače Linux a pro 1-2 aplikace, které nelze pod linuxem zprovoznit použije původní licenci OS a nainstaluje systém do VMWare Player. Otázka. Ušetří touto operací oproti upgrade na Windows Vista?

Pro pořádek. Nedělám ve škole a s linuxovými učebnami mám minimální zkušenosti.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
7.3.2007 17:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Pokud to berete takhle, pak ano. Ale nějak mi uniká smysl toho mít Windows Vista jen proto, abych je měl, a pořizovat kvůli tomu nový hardware. A situace, kdy už mám počítače s Windows a rozhodnu se místo nich nainstalovat Linux je pro mne ve škole nepředstavitelná. Mluvím z vlastní zkušenosti výběru pouhého MS Office vs. 602Office (OOo tenkrát ještě neexistoval). 602Office by byl pro školu výrazně levnější, na výuku byl vhodnější – ale "MS Office je standard, přece tady nebudeme mít nějakou šestsetdvojku". A to jinak ředitelka na počítače docela peníze dávala, při průzkumu kvůli Indoši jsme byli snad nejvybavenější v okrese. V tomhle byla paradoxně sláva T602 spíše ku škodě, protože ono 602 zřejmě evokovalo cosi zastaralého. (Onen "standard" pak znamenal že v učebně byl Office XP a na dvou PC Office'97, které se ovládáním dost lišily – ale na nějakém Celeronu s 64 MB RAM fakt nic novějšího provozovat nešlo.)

Ale tenkrát byl Linux alespoň na serverech. Přišlo nové vedení, všechno bylo špatně, všechno bylo nutno předělat, nastoupili odborníci (kterým se např. podařilo přijít o data ze serveru, která byla zálohována na druhém disku a ještě vypálena na DVD; nebo tvrdili, že databázové soubory souborové databáze Paradox byly zavirovány – program, který nad databází pracoval, však fungoval pořád dál) – a na servery musely přijít Windows. Od té doby, co jsem se doslechl, byla už síť zavirována, uživatelské účty z velké části zrušeny – ale používá se profesionální operační systém a spravují to odborníci. Ještě že mi měsíc před nástupem nové ředitelky skončila smlouva a výsledek konkurzu již byl znám, takže nebylo nic jednoduššího než smlouvu neprodloužit…
7.3.2007 18:18 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Nepřipadá Vám, že např. Windows 98 už jsou trochu z módy a některé aplikace se již pro tuto verzi OS vůbec nevyrábějí, případě se na ně nedělají záplaty. Že ten systém už nesplňuje moderní požadavky na bezpečnost, stabilitu a co já vím ještě? Jak byste tedy řešil takový problém u např. 6 let staré učebny? Pořídil byste na ty počítače novou verzi Windows (XP/Vista, což by bylo obtížné už jen protože tyto OS mají jiné HW nároky) nebo byste se pokusil o v zásadě bezplatnou reinkarnaci učebny s pomocí Linuxu? V tom je ten smysl. A protože linuxové učebny existují, Vaši zkušenost, kterou popisujete nelze zobecňovat.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
7.3.2007 21:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
…Windows 98… Že ten systém nesplňuje moderní požadavky na bezpečnost, stabilitu a co já vím ještě?

??? :-)

freshmouse avatar 7.3.2007 21:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Už zase. ;-)
8.3.2007 07:58 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Cože? Nerozumím.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
8.3.2007 08:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Se slovem "" mi ta věta vyznívá, jako kdyby snad Windows 98 dříve ty požadavky splňovaly a teď už ne. Podle mých zkušeností Windows 98 elementární požadavky na bezpečnost a stabilitu nesplňovaly nikdy…
8.3.2007 10:39 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Ale zapotil jsem se, než mne napadlo toto vysvětlení. Máte úplnou pravdu, jen řekněme, že tenkrát nebylo pro laiky moc na výběr a internet byl čistým bulvárem :-)
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
8.3.2007 10:39 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Bulvárem myslím ulici.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
8.3.2007 08:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Počítač s Windows 98 ve škole bude nějaké Pentium I s 32 MB RAM – na čemkoli výkonějším už by byla rovnou řada NT. Na takové počítače opravdu nepůjde dát Windows XP, ale žádnou parádu na tom neuděláte ani s Linuxem, o spouštění Windows 98 ve VMware si můžete jenom nechat zdát.

6 let stará učebna bude mít hardwarové vybavení spíš na Windows NT nebo 2000, ty už budou pro běh ve VMware zase potřebovat silnější počítače. A hlavně – pouhým přechodem z Windows na Linux nezískáte na stejném hardwaru nijak vyšší výkon, pokud nemůžete na nějaký hardware instalovat nejnovější aplikace pro Windows, nebudete je moci instalovat ani do Linuxu, protože to ten počítač prostě nezvládne. Linux by asi lépe než Windows umožnil využít ty počítače jako terminály – ale to znamená pořídit odpovídající terminálový server. Takže o nějaké reinkarnaci bez investic do hardwaru nemůže být řeč – limit není v softwaru, ale ve výkonnosti hardwaru.
8.3.2007 10:42 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Asi tak. Nevyhrazuji si nárok na absolutní správnost toho co jsem uvedl, neuvedl jsem ani, že přechod bude stát 0,- peněz. Nicméně ... kdo chce hledá způsoby, kdo ne, hledá důvody.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
7.3.2007 10:21 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Unikátní to je ve smyslu, že ta firma dala prachy na komplet vybudování učebny včetně nábytku. My provozujeme 6 učeben s GNU / Linux (Debian Etch) ikdyž ne ve všech je využíván. Ale na rozdíl od tohoto projektu jsme prostě vzali stanice s Windows a udělali multiboot.
7.3.2007 11:25 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Bylo by zajímavé, kdyby nám provozovatelé takových učeben zde na ABC zprostředkovali své zkušenosti.
No tak se ptejte :-)
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
atan avatar 7.3.2007 09:53 atan | skóre: 21 | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pul mega za co? To tu ucebnu postavili?
7.3.2007 10:18 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Téměř ano. Jedná se o komplet vybavení: stoly, židle apod.
7.3.2007 11:09 tony
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
vyborne, len tak dalej, drzim palce. Ukazat, ze exisuje aj ina cesta mladezi je naozaj dolezite.
7.3.2007 10:19 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Pul mega za co? To tu ucebnu postavili?
Součástí projektu je také případová studie a další prezentace včetně semináře pro pedagogy, aby tak mohly vzniknout další podobné „open classrooms“ po celé České republice.

Vsadím se, že za studii, prezentace a seminář padne víc než za vlastní vybavení. Takhle se to přece dělá - na projektu se musí především přiživit spousta konzultantů a "vedoucích projektů" na všech úrovních.

Publikovat podrobně rozepsané náklady na takovou učebnu by určitě bylo velmi inspirativní.
7.3.2007 13:34 fipa | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Dobry den,

nevim, jestli takhle projekty delate vy, ale my ne ;-). 471.500,- je dotace od Nadace CEZ a ta padne na: nakup HW, stolu, zidli, elektroinstalace, vybudovani pocitacove site. Kdyz si to rozlozite pro 15 pocitacu, zjistite, ze je to tak akorat a ze na zadnou studii nezbyva. Studie a seminar je akce OSS Alliance a bude realizovana z personalnich zdroju OSS Alliance a lidi, kteri se podileji na projektu => na ni nikdo neprispel.

Publikovat presne naklady urcite budeme, nebojte se, pak se budete moci presvedcit, ze nejde o tunel ;-).

Filip Molcan, OSS Alliance
7.3.2007 14:06 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
471.500,- je dotace od Nadace CEZ a ta padne na: nakup HW, stolu, zidli, elektroinstalace, vybudovani pocitacove site. Kdyz si to rozlozite pro 15 pocitacu
To bude tím, že v té zprávě právě tyto konkrétnější údaje chybí. Není počítačová učebna jako učebna, taky tam mohlo být počítačů třeba jen 5... Tj. nedivte se, když si lidi spočítají náklady na zřízení malé učebny třeba ve škole s použitým HW za několik desítek tisíc a pak jim k tomu nejde náklad půl miliónu. Že bude studie financována samostatně, taky řečeno není, pouze že je součástí projektu. To jen na vysvětlení, že podle té zprávy si to můžou lidi vykládat různě. Možná podnět pro větší transparentnost už od začátku? ;-)
7.3.2007 22:41 rimoa | skóre: 3 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Hezky den vsem,

budu odpovidat na vice reakci najednou...

V tiskove zprave neni uvedeno, ze OSS Alliance stavi unikatni ucebnu. Mame unikatni projekt, ktery v Ceske republice podle nasich informaci nema obdoby. Nejvetsi a nejprestiznejsi nadace v CR podporila linuxovy projekt. Pokud si myslite, ze jsem prisel na CEZ a rekl: Nemate nahodou volnych pul mega, postavil bych za to ucebnu... tak takhle to opravdu nefunguje. Uspet mezi desitkami ci stovkami grantovych zadosti neni nic snadneho, stejne jako vysvetlit, co je to open source a proc by na to Nadace CEZ mela davat penize.

S Martinem Lanou ze ZS Machovo namesti jsme na projektu stravili desitky hodin casu. Prave on patri mezi lidi, kterym se podarilo presvedcit vedeni skoly a jiz linuxove ucebny postavili. OSS Alliance se nyni snazi vytvorit navod, jak postupovat, vzdelavat pedagogy a diky vlivu a jmenu dokazat, ze linuxove ucebny do ceskeho skolstvi patri a neni to "blaznovstvi" nadsencu s tuxem na tricku:-)

Jinak vas mohu ubezpecit, ze si nekupuju Audi TT ani nestavim dum za Prahou. Castka 471 500 Kc pujde na vytvoreni moderni ucebny s 15 znackovymi PC. Pro zajimavost jen zasitovani a elektroinstalace vyjde na desitky tisic korun. Pokud to nekdo zvladne levneji a presto kvalitne, doufam, ze se prihlasi do vyberoveho rizeni, ktere bude brzy na strankach OSS Alliance. Samozrejme cely projekt po jeho ukonceni projde nezavislym auditem, coz je podminka ve smlouve s Nadaci CEZ.

V samotne tiskove zprave nenajdete veskere informace narozdil od grantove zadosti, kde je na nekolika strankach vse velice podrobne rozepsane. Pokud bychom do TZ uvadeli podrobnosti, tezko bychom se dostali do medii typu Hospodarske noviny, produkt denik vydavatelstvi Vltava-Labe-Press, Cesky rozhlas a dalsi. Urcite si i v techto mainstreamovych mediich radi poslechnete/prectete neco jineho nez to, jak to ti kravataci z Redmondu delaji skvele, Wow:-)

Narozdil od "headquarters" OSS Alliance sidlim v Praze, takze zajemce o tento projekt rad uvidim osobne nebo jim mohu odpovedet na otazky mailem. Kontakty najdete na www.oss.cz.

Diky a preji hezky vecer, Martin Chlouba.
9.3.2007 07:25 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Myslím si, že je-li těch 475 tis. na kompletní vybudování učebny vč. nábytku, elektroinstalace, zasíťování, nákup HW, instalaci SW atd. je to dobrá cena. Jediná má výtka změřuje k užití slovíčka unikátní, což jak jsem již uvedl může vyznít jako že se jedná o první linuxovou učebnu u nás, což není pravda. OSS aliance by si na to měla dávat pozor, od privátní firmy bych takové vyjadřování očekával a bral s rezervou, u Vás IMHO není šťastné. Jinak samozřejmě přeji Vám i projektu úspěch. Jen houšť. Podezřením z netransparentnosti se nedivte, uvědomte si tendrovou realitu a podívejte se na kterém místě světového žebříčku TI se nacházíme :-/
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
9.3.2007 13:08 rimoa | skóre: 3 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Dobry den,

diky za prani, budeme se snazit. Jak jsem jiz psal, nic o unikatni ucebne v tiskove zprave neni. Jde o unikatni projekt, ktery umozni podle nasich predstav rozsirovani techto uceben ve vetsim rozsahu. Soucasne nam nejde o dalsi monopol ale o to, co bylo zmineno v diskuzi - at student prijde k Macu, PC s Linuxem ci Win, vzdy by mel zvladnout na pocitaci pracovat.

Pokud myslite zebrickem TI tzv. Index vnimani korupce, tak ten vychazi z vysledku pruzkumu verejneho mineni. Podle informaci, ktere mam, do nich hodnoceni NGO neni zarazeno. Tyka se korupce mezi politiky a ve verejne sprave.

Zdravi Martin Chlouba
7.3.2007 23:36 Filip Korbel | skóre: 19 | blog: Orwell
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Filipe, jako neziskovka musite mit ucet u banky v transparentnim modu, tzn. verejne pristupny vsem. Kde to najdeme? Dej nam nejake URL. Chci videt kam chodis na pivo v berline a amstlu :-) Pripravujeme take jednu nadaci a tohle je podminka co po nas chteji a ktere plne rozumim? Nas ucet bude dostupny na webu nadace.
8.3.2007 22:51 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
No tim bych si nebyl tak jisty, ... Je to nepsany standard ze neziskovka casto ma transparentni ucet (Obcanske sdruzeni GAVANET ho ma), ale muzes ho mit i jako bezny obcan nebo jako komercni firma, staci v bance dat zadost a podepsat souhlas.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
7.3.2007 11:41 Nemo
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No tak pul milionu a nektery stanice nemaji ani pul giga RAM? Prominte ale to zavani peknym tunelem. V prve rade tam mely byt vykonne pocitace, aby zkusenost uzivatelu byla co nejlepsi. Oni nerozlisuji mezi slabym HW a spatnym OS. Takze lidi pomalym systemem odradite a nekdo si namasti kapsu. Ne, me se to nelibi.
7.3.2007 13:35 fipa | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Nevim, kde jste objevil, ze pocitace nebudou mit ani giga RAM? Pravdepodobne jste si spletl prispevek. Predpokladany HW stanic je 3GHz procesor, 1GB RAM, 160GB HDD, DVD vypalovacka, 19" LCD...

Filip Molcan, OSS Alliance
7.3.2007 14:26 sve jmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
vzdycky se najde vul, ktery vymysli a siri fud
7.3.2007 18:17 Nemo
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Z prispevku "09:56 mrakoplash" pokud jsem se zmylil, pak se opravdu omlouvam. Konfigurace kterou popisujete je rozumna. Prominte za chybne narceni.
freshmouse avatar 7.3.2007 16:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS Alliance vybuduje linuxovou učebnu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Týjova, další škola! Nevím, co furt s tím studiem máte. Navrhuji otevřít tak dvě nebo tři hospody v mém okolí. Jednu na ráno, druhou na odpoledne a třetí na potom (abych, chudák, nevešel do stereotypu). Vsadím se, že by to mělo větší přínos než nějaká študovna, či co. Vzdělávat se můžete i doma!!

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.