Portál AbcLinuxu, 5. června 2025 08:52


Ovladače NVIDIA 260.19.36

Vyšly ovladače NVIDIA 260.19.36 (x86, x86-64). Hlavní vlastností je to, že všechna užívaná paměť je inicializovaná na nuly, dále pak došlo na opravy různých chyb.

23.1.2011 23:53 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Petr Tomášek avatar 24.1.2011 08:55 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
OMG! Teprve ve verzi 260.19.36 zjistili, že je třeba inicializovat pamět!
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
24.1.2011 09:22 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Tak vzhledem k tomu, že předtím jim to taky chodilo, tak to nemohli dělat zase tak špatně. Tohle je jen taková pojistka, že kdyby náhodou někdy přistupovali někam mimo rozsah (inicilizaci), tak to bude mít nulvou hodnotu a ne náhodnou.
Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
Petr Tomášek avatar 24.1.2011 09:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
To, že něco „chodí“ je výmluva u všeho prasácky napsanýho kódu...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
24.1.2011 10:25 atirage21 | skóre: 11 | blog: attila
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Laicky to skúste prosím vysvetliť, čo to presne teraz prinesie, ...vyššiu stabilitu, nejaký lepší výkon, lepšie fungovanie , ..aby neboli problémy ako pri KDE4 ?
stativ avatar 24.1.2011 11:49 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Neinicializování není nic prasáckého. Když můžu zaručit, že před tím než s pamětí pracuji tam budou validní data, tak je inicializace zbytečná.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
24.1.2011 12:16 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Inicializace může být užitečná/doporučená, ale ne-inicilizace nutně neznamená „špatný“ kód. I inicializace něco stojí…
Já bych to spíše vnímal buď jako, „dospělo to do fáze, že to téměř nic nestojí, tak je to dobrá pojistka zadarmo“ nebo „začínáme být nejistí, tím co děláme, tak to to raději pro jistotu uděláme“.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
24.1.2011 16:21 Rivon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
+1, kvalitní komentář
GeoRW avatar 26.1.2011 09:26 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
„začínáme být nejistí, tím co děláme, tak to to raději pro jistotu uděláme“
hehe, tak to neni dobry signal do buducnosti :-)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
24.1.2011 10:31 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Možno ide len o bezpečnostné opatrenie (aby sa užívateľský priestor nedostával k informáciám jadra, iných procesov...).
24.1.2011 10:31 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Opatrně s tou kritikou. O inicializaci se normálně stará gcc, jenže když máš strukturu, jejíž prvky se zarovnají tak, že vzniknou mezery (myslim, že se to stane např. u struct { short s; int i; } když int má 32bitů nebo víc), tak s i i budou nulové, ale ve volném prostoru mezi nimi zůstanou původní data.

Ta změna se pravděpodobně týká toho, že se vynulují i tahle data. Tipuju.
Quando omni flunkus moritati
24.1.2011 11:25 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
No, tipnul bych si, že gcc použije memset(&str, 0, sizeof(str)) spíš, než aby inicializovalo ve struktuře položku po položce.
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
24.1.2011 11:40 nou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
praveze nie. cital som nejaku spravicku ze aj v kernely by chceli aby gcc inicializoval celu strukturu na nuly. nie len jednotlive polozky. ale nakoniec to ostava pri starom.
24.1.2011 13:02 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Jak píše i předřečník nade mnou, tipuješ špatně. Víc najdeš třeba tady
Quando omni flunkus moritati
24.1.2011 14:24 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
To je zajímavý, kdybych měl střelit od boku, tipnul bych si, že inicializace celé struktury bude v mnoha případech rychlejší než inicializace položku po položce.
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
Jardík avatar 24.1.2011 16:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Inicializece položky po položce může být někde zase rychlejší než režie při volání funkce, která je navíc "obecná", obsahuje hromadu cyklů kvůli zarovnání, další cykly na zápis po nějakých "nativních" prvcích a další cyklus na zapisování po bytech, pokud velikost není zarovnaná na tu "nativní" hodnotu.
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 24.1.2011 17:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Navíc GCC samo o sobě si nemůže dovolit volat funkci memset v knihovny C, když k ní třeba pak ani nemůsíte linkovat, takže sice by tam volání fce asi nebylo, GCC velikost a zarovnání struktury při překladu zná (takže by mohl vynechat různé ty blbosti kvůli zarovnání, pokud nejsou třeba),takže by mohl vygenerovat na x86-64 např. pár movů s nulou, ale ty movy bude generovat stejně i pro jednotlivé položky - takže když bude každá položka zarovnána na 8B, tak by se to nevyplatilo stejně a nebylo by to ani náročnější. Programátor ale s těmi dírami nemá co pracovat a ani se o ně starat, tak je to úplně jedno. A pokud tam budou nějaká data z předchozí aplikace, která měla citlivé údaje, měla si je před ukončením promazat ona a né vy.
Věřím v jednoho Boha.
24.1.2011 17:56 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
pokud to rozepises, tak treba v assembleru pro avr (protoze asm z pc jsem uz roky nepouzil a z hlavy bych tam nadelal jen zmatky) :

Predpoklad: v Z je pointer na strukturu, potrebuju v obou pripadech ldi r17,0 ;; nula, kterou to budu mazat (taktez v obou pripadech)
ldi r16, 8 ; delka struktury
cyk:
  st Z+,r17   ; 2 takty
  dec r16     ; 1 takt
  brne cyk    ; 2 takty pro kazdy skok "dokud neni nula" (1 takt pro pruchod rovne)
... tedy cca 16+8+15 taktu

a porovnej s timto
  st Z+,r17   ; 2 takty
  st Z+,r17   ; 2 takty
  st Z+,r17   ; 2 takty
  st Z+,r17   ; 2 takty
  st Z+,r17   ; 2 takty
  st Z+,r17   ; 2 takty
  st Z+,r17   ; 2 takty
  st Z+,r17   ; 2 takty
... 16+0+0 ... :-)

V pripade, ze jeden setri kazdy takt cpu, je to velmi vhodne reseni. Pokud je hlavnim cilem misto, vyplati se pred startem hlavniho programu smazat celou ramku v cyklu, protoze jmenovite mazani jednotlivych struktur sezere nejvic. :-D
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
Jardík avatar 24.1.2011 21:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Na takovém procesoru na tom zřejmě záleží, ale x86 dokáže dělat divi, počet taktů není tak zřejmý, některé instrukce se dají paralelizovat ... Je třeba otázka, jestli na x86-64 bude rychlejší
; v rdi je pointer na strukturu
; { int64_t, int32_t, int64_t, uint8_t }
; kde jednotlivé prvky jsou zarovnány na 8B
; zarovnání dané struktury je 8B
mov QWORD [rdi], 0
mov QWORD [rdi+8], 0
mov QWORD [rdi+16], 0
mov QWORD [rdi+32], 0
Nebo
mov QWORD [rdi], 0
add rdi, 8
mov QWORD [rdi], 0
add rdi, 8
mov QWORD [rdi], 0
add rdi, 8
mov QWORD [rdi], 0
A nebo třeba
xor rax, rax
mov QWORD [rdi], rax
mov QWORD [rdi+8], rax
mov QWORD [rdi+16], rax
mov QWORD [rdi+32], rax
Nebo třeba použití instrukce lea apod...
Věřím v jednoho Boha.
24.1.2011 22:52 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Na jakem? Na AVR? Velmi zalezi. To je naopak to dulezite. Ten cip jede presne na takt a diky tomu se tam jeste daji delat uzasne zverstva. A to i in/out jsou presne taktovane (1 takt a uderem dalsiho tiku to mate venku), takze to co si programator zmysli, ma "hned" vsude.

Nesnazil sem se poukazat na vytecne moznosti avr (8bit, 16MHz, casto 1-2 takty na instrukci... linux na tom nebeha), ale na jiny zpusob smazani bloku dat nez zrovna cyklem.

Navic pokud je struktura v gcc zarovnana, muze to zapisovat i ne-8bajty - a proto to muze takto produkovat - s dirama. Ikdyz si nejsu jisty, jestli to je rozumne (a jestli se to deje) i u velkych (megabajty) struktur :-D

Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
24.1.2011 10:27 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Spíš by mě zajímalo, jestli je tam už opravenej ten bug, kdy se některé grafiky přestaly dynamicky taktovat... ale jsem línej číst changelogy a jednak changelogům z nvidie stejně moc nevěřím :D
24.1.2011 11:39 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A souvisí to nějak s tím, že když probudím uspaný počítač, mám na obrazovce různé věci, které na ni kdysi byly (různá okna, plochy, ikony… různé rozházené, třeba jen část atd.) a až když pohnu myší, obrazovka se vymaže a zobrazí se přihlašovací dialog? Případně se po restartu počítače na obrazovce ukáže obraz, který tam dřív byl (nevím, jestli to jde z RAM nebo z paměti grafické karty).
24.1.2011 13:03 Wylda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Mám přesně ten samý problém, než se objeví přihlašovací okno, tak se na chvilku objeví bloky šumu apod. Když pak restartuji, tak se objevují různé bloky předešlých oken, webových stránek apod. (a to ještě nejsem ani přihlášen;)
24.1.2011 13:04 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
IMO tohle spíš souvisí s tím, že máš rozbité něco jiného. Uspávání s nVidií a aktuálními jádry (tj. od 2.6.27 +/- dál) mi vždycky fungovalo bez problémů a bez zobrazování nesmyslů.
Quando omni flunkus moritati
24.1.2011 13:09 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
To iste sa deje aj pri prepnuti z X servera jedneho uzivatela na X server druheho, ak ten druhy X server bol neaktivny uz dost dlho na to, aby "prepol" monitor do suspend modu. Driver je ale OS ATI, takze chyba bude (aj) niekde inde ako v Nvidia driveroch.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
24.1.2011 11:42 nou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ide to z pamete grafickej karty. je to kvoly rychlosti kedze sa rata s tym ze sa aj tak cela obrazovka prekresly tak naco stracat cas mazanim.
25.1.2011 13:27 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovladače NVIDIA 260.19.36
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tohle delal i Matrox. BIOS po rebootu nemazal video pamet. Dalo se toho vyuzit k ruznym blbostem.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.