Portál AbcLinuxu, 17. července 2025 01:04


Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2

Před pár dny byly spuštěny stránky projektu OpenMOO2. Cílem projektu je vytvoření multiplatformního open-source klonu vesmírné tahové strategie Master of Orion 2. Hra je vytvářena v programovacím jazyce Python s použitím knihoven PyGame.

23.1.2010 16:54 | Petr Mika | Zajímavý software


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

23.1.2010 17:16 nhy | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nie je lepsie prispiet do proktu FreeOrion?
23.1.2010 17:25 Petr Mika | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
Ne, není
24.1.2010 12:23 nhy | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
Ak chces iba funkcionalitu MOO2, tak klon ti staci. Ja chcem nieco ovela viacej(cize MOO2 by bolo aj tak kompletne prepisat) a navyse hru s originalnymi datami uz aj tak nemam, ale da sa zohnat za par dolarov. Ze to bude trvat este par rokov mi nevadi. V projekte FreeOrion je uplne bezne, ze niektori vyvojari kludne rok neprispeju. Proste ked sa ti chce, tak prispejes.
24.1.2010 16:31 nhy | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
S viac dokoncenou hrou bude pribudat ak pocet vyvojarov. Napriklad umela inteligencia bude dokoncena na vynikajucu uroven az po dokonceni hlavnych casti hry kvoli tomu, ze sa bude menit obsah FreeOrion. To vsak neznamena, ze vyvoj bude dovtedy stat. FreeOrion nie je komercny projekt a preto si moze dovolit takyto pristup, pretoze tento projekt nikoho nezivi. Keby zivil, tak si to nikto nedovoli.
25.1.2010 17:24 nhy | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
MOO2 chyba poriadny dej a atmosfera, vela veci by islo vylepsit a je tam mikromanazment(nastastie nie v takom rozsahu ako v MOO3, ktory sa vobec nevydaril).
26.1.2010 00:30 nhy | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
To vsak neznamena, ze MOO2 je zla hra. Prave naopak - je to jedna z legiend, na ktoru sa nezabuda a je to podla mna jedna z najlepsich vo svojej kategorii. To vsak neznamena, ze sa s tym uspokojime.
Shadow avatar 23.1.2010 19:26 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
Tak přispěj, v tom ti přece nikdo nebrání.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
23.1.2010 19:38 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
Pokud "přispěním" rozumíme "forknout a od základu přepsat," tak možná jo. Ve FreeOrionu jsem se kdysi vrtal a je to neskutečný bastl, na kterém by se dalo učit, jak programy nepsat.
24.1.2010 13:15 nhy | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
Kedysi tam bolo utrpenie nieco urobit, lebo na pridanie trivialnej funkcionality bolo treba kompletne prepisat okolity kod. Dnes sa to stava sice este tiez, ale menej a je to pozostatok ranneho vyvoja. Co sa meni stale je GUI vzhlad ako grafici vymyslaju nove veci.

Aplikacia je napisana v C++, co je zial nutne kvoli 3D enginu OGRE(co je standard v 3D), nutnosti vykonu, platformovej nezavislosti a je pekne rozclenena podla MVC. V celej aplikaci je vidiet objektovy navrh, aj ked kvalita niekedy zaostava v dosledku ranneho vyvoja. Cize znovupouzitelnost a lahkost pridavania funkcionality nie je len prazdny pojem. Projekt dodrziava aj standard, podla ktoreho sa pise novy kod, aj ked tiez niekedy je treba opravit stary kod. Hra vyuziva co najviac kniznic, co sa da vyuzivat, takze nevymysla koleso.

Umela inteligencia, ktora ma trocha zaujima(a na projekte FreeOrion je to hlavne ona), je napisana v Pythone, takze ziadny problem nie je, kedze to byva tiez standard. Jej vyvoj je zial iba na zaciatku, ale je snaha dosiahnut vynikajucu uroven a pouzivat moderne poznatky ako Goal Oriented Action Planning a ine(viac v dev blogu).

Hra samotna nema este potrebnu atmosferu a obsah, ale komunita okolo nej ano a postupne pomaly vznika aj ta herna a kazdy, kto ma zaujem, moze prispiet a ovplyvnit, aby hra vyzerala ako si zela. A prispiet moze aj neprogramator a negrafik, pretoze obsah je odcleneny od hry v skriptoch.

FreeOrion nezanikne kvoli tomu, ze vyvoj trva dlho a este asi aj bude, kedze niektori ludia pracuju na projekte od jeho vzniku, aj ked casto nemaju na projekt cas alebo daju prednost niecomu inemu.
26.1.2010 02:38 nhy | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
Prispiet moze kazdy a nech sa neboji robit chyby, pretoze z chyb sa dokaze naucit ako ich nerobit.
23.1.2010 18:48 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oznámení projektu OpenMOO2: klon Master of Orion 2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pekna prace. Obzvlaste kdyz treba ja MOO2BAA hraju jeste dneska :]
Akorat tam chybi nejakej odkaz na repozitar ci tak neco, screenshoty jsou fajn, ale zdrojaky jeste lepsi :P

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.