Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 22:32
Vývojáři grafického editoru Glimpse, forku grafického editoru GIMP, hodnotí rok od vydání Glimpse 0.1.0. Stanovených cílů bylo dosaženo. Glimpse byl stažen minimálně 86 159 krát. Vývojářům GIMPu bylo odesláno 500 dolarů. Vydání verze Glimpse vycházející z GIMPu 3.0 zatím není plánováno. Vývojáři se pravděpodobně zaměří na vývoj Glimpse NX. Stabilní verze by měla vyjít v roce 2022.
Tiskni
Sdílej:
- Call for sex in club's bathroom stall, often while using psychedelics. Often used by gay guys in non gay clubs.
Origin of meaning is to glimpse into bathroom stall where one person will be waiting for another.- When one farts and continues to leave the sphincter open for a matter of seconds...
After building up the strength i was able to show everyone at school a glimpse of hell from my car window.
Nedestruktivni upravy jsou popularni buzzword, ale ja je nikdy k nicemu nepotreboval.Pokud by to napsal třeba Alexander Sviridov, zamyslel bych se nad tím. Když to napíše anonymní Pete, má to hodnotu plivance v trávě. Můžeš odkázat na své fotografické porfolio, aby bylo jasné, že píšeš o něčem, čemu rozumíš? Já jsem například nikdy nepotřeboval motor ve Ferrari, takže to bude také jen buzzword.
Fotograf potrebuje lightroom nebo jinou aplikaci na vyvolavani rawu. Pokrocilou editaci fotek pouziva spis grafik, ktery s fotkama dela nejaka kouzla a manipulace, ale ten nemiva "fotograficke portfolio".Tak pokud bychom se chtěli dohadovat o slovíčka, měl bys v rámci přesné definice zřejmě pravdu, jenže realita je dnes celkem jiná. Zmiňoval jsem Alexandra, světová média o něm nehovoří jako o grafikovi, ale jako o fotografovi. A nebo se můžeme podívat na holky Petřekovy – Petru a Patricii, o kterých se poslední dobou čím dál více v českých médiích píše. Také jsou to fotografky, ačkoliv jejich úspěch spočívá ve fotomanipulaci v PS. Konec konců, i ty raw aplikace už dnes umějí maskovat a dělat lokální úpravy a navíc to vše dělají jak? No přece nedestruktivně – výpočet exportované fotky se dělá až při exportu, takže si svým způsobem protiřečíš, když píšeš, že fotograf nepotřebuje nedestruktivní úpravy, ale například LR.
kterou navíc těžko bude dělat v GIMPuano, těžko, když to v gimpu, narozdíl od photoshopu, nejde
ale použije spíš něco vektorovéhona úpravu fotek něco vektorového? omg
A pokud bude chtít sjednotit grafiku s fotkou, nebude nastavovat barevné komponenty fotky, ale přizpůsobí grafiku fotcejasně, takže bude upravovat a měnit šablonu stránky, která dělá identitu produktu, místo aby upravil proměnlivou fotografii na správné parametry cool
miliardakrát větší kýč, než co dělá Sviridov.to rozhodně není, kýč dělá autorův mozek, kýč nedělají dostupné barvy přímé barvy potřebuješ všude, kde je potřeba mít buď absolutně přesný barevný odstín (pantone atd) nebo tam, kde potřebuješ jakoukoliv barvu nedostupnou ve CMYK gamutu. A i ta zlatá ma jiste své místo v určitých aplikacích, kam se prostě hodí nebo se tradičně používá.
ano, těžko, když to v gimpu, narozdíl od photoshopu, nejdeBylo to myšleno (a vyplývá to i z pokračování věty), že to nebude dělat v rastrovém editoru, tedy ani i v GIMPu i kdyby to uměl.
na úpravu fotek něco vektorového? omgPsals, cituji: navazuje na barvu rámečku nebo jiného grafického prvku. A k tomu to samozřejmě patřilo. Pochybuji, že bude někdo třeba v InDesignu vkládat rastrové rámečky.
jasně, takže bude upravovat a měnit šablonu stránky, která dělá identitu produktu, místo aby upravil proměnlivou fotografii na správné parametryAha, takže když chce, aby barevně navázala tráva a má modrý design, nabarví ji na modro?
to rozhodně není, kýč dělá autorův mozek, kýč nedělají dostupné barvyDostupné barvy kýč samozřejmě nedělají. Psal jsem snad někde něco takového? Ale pozlacování fotek je kýč toho nejhrubšího zrna, a za tím si stojím.
Psals, cituji: navazuje na barvu rámečku nebo jiného grafického prvku. A k tomu to samozřejmě patřilo. Pochybuji, že bude někdo třeba v InDesignu vkládat rastrové rámečky.Samozřejmě, že se v indesignu vkládají rastrové rámečky s fotkama, stejně jako v quarku. Grafik, který připravuje grafiku pro tisk, prostě potřebuje CMYK jak v rastrovém editoru, tak v sázecím programu. Přes to vlak nejede.
Aha, takže když chce, aby barevně navázala tráva a má modrý design, nabarví ji na modro?Tak proč ne, i takový může být záměr grafika, i když to asi není časté. Každopádně dobré nástroje to musí grafikovi umožnit.
Vyznavači všehoschopného CMYKu vždy argumentují černou barvou.Protože je to nejjednodušší a nejsnáze pochopitelný případ. Ale naprosto totéž platí pro všechny tmavé málo saturované barvy.
Ale pozlacování fotek je kýč toho nejhrubšího zrna, a za tím si stojím.Tak ješte jednou, rastrová grafika nejsou jenom fotky.
Teoreticky je to samozřejmě možné, v praxi si to absolutně nedokážu představit.Já si to představit umím, mnoho let mě to živilo.
že pro RGB černou v grafických prvcích se při tisku použije default například 255,255,255,255. Ale určitě nikdo v rámci fotky nenastavuje různé skládání různých černých.Právě, že nastavuje. Ony totiž ty černé vypadají různě. 255,255,255,255 vypadá u většiny technologií sytěji než 0,0,0,255. Ale nemůžeš s ní například tisknou text nebo jemnou grafiku, protože budeš mít problém se soutiskem. Prostě v různých situacích použiješ různou černou. Mimochodem soutisk si představit umíš? Když budeš tisknout červené kolečko do černé plochy, nemůžeš u většiny běžných tiskáren prostě udělat červené kolečko v černé ploše. Při tisku to pravděpodobně ujede a někde se tam objeví extrémně rušivý bílý proužek. Takže ta červená musí přesahovat kousek do té černé (což je sice také vidět, ale ruší to mnohem méně). Ale definuj to v RGB...
Ani nenahrazuje ve fotkách třeba modrou nějakou odpovídající Pantone barvou.Rastrová grafika nejsou jenom fotky. A umím si představit vánoční pohlednici nebo třeba svatý obrázek, kde bude zlatá/stříbrná barva a bude rozhodně vkusnější, než ty obrázky od toho Alexandra.
Jasně, ještě může někdo chtít vyzdobit fotku třeba tou zlatou, jenže to je miliardakrát větší kýč, než co dělá Sviridov.Co se toho rastrového rámečku týče, jasně, je možné, že ho někdo použije, jenže se mu bude při každé změně velikosti deformovat, což rozhodně není profesionální přístup. Ale jo, je možné, že se najdou lidé, kteří to dělají. A opravdu někdy ve fotkách nahrazovals selektivně černou různými černými? Tomu se mi nechce věřit a nevidím ani nejmenší praktický důvod. A jak a v čem jsi to dělal? Opravdu by mě to zajímalo. A pozor, mluvím od začátku o fotkách. Ne o nakreslené grafice. Mohl bys odkázat alespoň jednu takto upravenou fotku? Jestli tě to mnoho let živilo, musí takových fotek být tisíce.to rozhodně není, kýč dělá autorův mozek, kýč nedělají dostupné barvyDostupné barvy kýč samozřejmě nedělají. Psal jsem snad někde něco takového? Ale pozlacování fotek je kýč toho nejhrubšího zrna, a za tím si stojím.Tak ješte jednou, rastrová grafika nejsou jenom fotky.
A umím si představit vánoční pohlednici nebo třeba svatý obrázek, kde bude zlatá/stříbrná barva a bude rozhodně vkusnější...Jo, to jsou přesně ty nechutně nevkusné produkty, o nichž jsem psal jako o nejhorším kýči.
A opravdu někdy ve fotkách nahrazovals selektivně černou různými černými? Tomu se mi nechce věřit a nevidím ani nejmenší praktický důvod. A jak a v čem jsi to dělal? Opravdu by mě to zajímalo.Ve photoshopu, v čem jiném. Proto, abych až fotku načtu do QuarkXpressu jsem docílil efektu, kdy objekt na fotce bude vystupovat z jednolitého černého pole, které je tvořeno jednak pozadím fotky a jednak černým rámečkem okolo (který je nadefinovaný v tom Quarku a stalé stejný). Pokud bych to nesjednotil, bude tam viditelná hranice. Totéž i pro jiné barvy než je černá.
Mohl bys odkázat alespoň jednu takto upravenou fotku? Jestli tě to mnoho let živilo, musí takových fotek být tisíce.Neskladuju si doma pracovní data a vlastně ani nevím, v čem by sis tu fotku prohlédl, pokud nemáš Photoshop. A vlastně nevím, co čekáš, že bys viděl, kromě toho, že tmavá barva má nějaké konkrétní CMYK koordináty, které jsem tehdy potřeboval.
Jo, to jsou přesně ty nechutně nevkusné produkty, o nichž jsem psal jako o nejhorším kýči.¨ To jsou často tradiční věci, které se dělají stále stejné třeba 200 let. Tam je o kýči těžké hovořit. Byly zlacené iluminace ve středověku také kýč? A hlavně je to irelevantní. Zlatá barva je příklad, totéž platí pro všechny další barvy mimo CMYK gamut. A umět použít libovolnou barvu je u grafického editoru něco jako u programovaciho jazyka turingovska uplnost. Pochopil jsi aspoň to s tím soutiskem? Jestli ne, tak nad tebou lámu hůl.
Co se toho rastrového rámečku týče, jasně, je možné, že ho někdo použije, jenže se mu bude při každé změně velikosti deformovat,Rastrového rámečku? No ten bys asi dělal ty, nebo máš pocit, že QuarkXPres dělá rastrové rámečky? Ovšem obsah rámečku je pochopitelně rastrový, protože fotku nebo malbu do vektorů nepřevedeš.
Samozřejmě, že se v indesignu vkládají rastrové rámečky s fotkama, stejně jako v quarku.Já bych určitě rastrový rámeček nedělal, tak mi to nepodsouvej :-/
no tím samozřejmě bylo myšleno rámeček s rastrovým obsahemehm, ehm...
Ale nechci se dál dohadovat. Spíš by mě moc zajímá odpověď, kterou jsi mi nedal. Jak v praxi upravuješ ve fotce ty různé černé. Pokud se nemýlím, PS při převodu do CMYK dělá automaticky černou složenou ze všech 4 barev. Takže potom odmazáváš složky v kanálech? To by bylo asi nejreálnější, jenže těžko pak uděláš, abys měl černou například 200, 0, 100, 255, nemluvě o spasování okrajů. A už vůbec si nedokážu představit touto cestou řešit třeba přechod do jiné barvy. Takže by to chtělo spíš si vytvořit cílovou barvu a tou nahrazovat, jenže zase je tam ten problém s prolínáním do jiných barev... Ono je něco úplně jiného nadefinovat si barvu a vytvořit s ní třeba ten rámeček, a nahrazovat touto barvou jinou barvu ve fotografii. A jak se dá do CMYK fotky nacpat Pantone barva? V sázecím programu si ji nastavím a nabarvím s ní něco, ale jak to udělám ve fotce? Přistoupím na to, cos psal výše. Že chci navazovat na barvu grafického prvku, přičemž má firma se propaguje v nějaké Pantone barvě, která je mimo rozsah CMYK. A já nyní potřebuji tuto barvu dostat do fotky, která je ale přitom v CMYK. Opravdu by mě zajímalo, jak se to dělá, to není útok. Doposud jsem si myslel, že to nejde. Nezodpovězenou otázku „Jen tak mimochodem, jak se vytiskne například pěkný zelený přechod od RGB 0, 255, 0 do RGB 200, 255, 0?“ ti odpustím, to byla cílená provokace, protože jsou to barvy, které jsou i mimo rozsah Pantone barev, nejenom CMYK barev. Zajímalo by mě, jak by si s tím poradil fotochemický „tisk“.Aby sis mohl koupit třeba časopis, kde barva fotky na titulce navazuje na barvu rámečku nebo jiného grafického prvku.
která je mimo rozsah CMYK. A já nyní potřebuji tuto barvu dostat do fotky, která je ale přitom v CMYKsamotný CMYK na to samozřejmě nestačí, je potřeba podpora přímých barev, tedy CMYK+další kanály. To samozřejmě Photoshop umí. Z Photoshopu samozřejmě můžeš tisknou všechny barvy, které je možno vyrobit/koupit jako tiskařskou barvu, barvy, které lze získat jen ve formě světla těžko. Zázraky to neumí :)
je potřeba podpora přímých barev, tedy CMYK+další kanály. To samozřejmě Photoshop umí.Díky, to jsem nevěděl. K tomu prvnímu odstavci píšeš to, co jsem ve své otázce zmínil jako předpokládaný způsob, ale právě mě tam zajímalo, jak se potom popereš s těmi problémy, které jsem nastínil.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.