Portál AbcLinuxu, 15. května 2025 19:45

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
3.8.2012 11:39 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Trosku zavadejici, ne? :)

1)270FPS to melo v directx, kde ta hra je promakanejsi jak v opengl

2)v opengl mel win7 303fps a v linuxu 315fps-ale to jen diky tomu, ze opengl neni v ovladacich tak podporovan jak directx (respektive je, ale v quadrech).

Bedňa avatar 3.8.2012 11:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Je 315 viac ako 303, je. Dole píšu že jednajú aj s NVidiou a AMD aby vyrobili pre Linux výkonejšie drivere, tak sa to ešte zlepší, teda až to neskončí s NVIDIA FUCK YOU!
KERNEL ULTRAS video channel >>>
3.8.2012 12:00 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
ale rozhodne ne tolik, jak tady pise ve zpravicce. tady ten rozdil je na pokraji statisticke chyby a v tech procentech muze hrat roli cokoliv-neaktualni system, neaktualni ovladace, chyba v ovladacich.

A hlavne jak jsem jiz napsal-srovnava se nesrovnatelne, nebot opengl ve windows je okrajova zalezitost (krom quadra).
D.A.Tiger avatar 3.8.2012 12:06 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
A hlavne jak jsem jiz napsal-srovnava se nesrovnatelne, nebot opengl ve windows je okrajova zalezitost (krom quadra).
Nemyslím. Mě jako hráči může být naprosto šumák, zda hra jede pod DX, nebo OGL, je to prostě nepodstatné. Důležité je pouze zda mi poskytuje všechny herní funkce na obou systémech a jak rychle. Nezdá se mi, že by tam psali, že ta hra je nějak ořezaná (nebo tak výrazně, aby hráč zaregistroval nějaké rozdíly), takže se mi to porovnání zdá naprosto OK.
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
3.8.2012 12:16 Ondřej Profant | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Jako zkušenému uživateli mi záleží na technologii. A je mi jedno, že hra bude o něco ošklivější, když bude multiplatformní. Pro grafické orgie si pouštím film (stejně nemám chuť si co půlrok kupovat nový HW, aby mi jely top tituly). Hry hraju jako oddech a s kamarády. A reboot do windows či problémy s wine mě lezou krkem (to pak není oddech).
D.A.Tiger avatar 3.8.2012 12:31 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Jako zkušenému uživateli mi záleží na technologii.
Samozřejmě, ale proč za každou cenu trvat na technologii, na které daná hra jede hůře?

Jinak mě zas více méně záleží na tom, abych si hry mohl bezproblému zahrát pod Linuxem. A je mi jedno zda poběží pod Wine (a dokonce mi nevadí jej trochu poštelovat, nebo případně opatchovat, ale samozřejmě byl bych radši, kdy toto z mě udělal již výrobce. ), nebo poběží nativně. Hlavně, že si ji budu moci zahrát.
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
D.A.Tiger avatar 3.8.2012 12:36 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Navíc z pohledu hráče je mi opravdu putna na čem je ta hra postavená. Důležité je pouze to, aby u mě jela tak jak má. Technologie je věcí výrobce.

Konec konců, když si kupuji šaty, taky nepřemýšlím nad tím jakým způsobem je tkaná láktka, ani nedumám nad tím jak mlely mouku na chleda - zajímjí mě u toho naprosto jiné věci. Podobně tomu je i u těch her.
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
3.8.2012 12:35 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
A hlavne jak jsem jiz napsal-srovnava se nesrovnatelne, nebot opengl ve windows je okrajova zalezitost (krom quadra).
To bych rozhodně neřekl. Cela řada her od id Software používala engine postavený na OpenGL. Quake 1 - 3, Doom 3, původní Half-Life a všechny jeho mody jako Counter-Strike nebo Team Fortress. Těžce nekompletní seznam je zde, schválně se podívejte, kolik her používalo např. Quake 3 engine (link).
vain avatar 3.8.2012 12:46 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
To jsi toho moc nevyjmenoval =) Původní Counter-Strike a Team Fortress samozřejmě, když to byl Half-Life a Half-Life je upravený Quake 1 engine... tak nějak jsi se motal vlastně v celém komentáři pořád kolem id Software ;-)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
3.8.2012 13:35 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Taky že jo, vždyť jen na id Tech 3 je postaveno dost "áčkových" titulů či sérií (Call of Duty, Medal of Honor...), id Tech 4 to samé, nebo co třeba WebGL? (ANGLE se pokud vím nikde zatím nepoužívá). OGL vs. D3D statistika se dělá dost obtížně, protože nemálo titulů má engine pro oboje. Kvantitativně na Windows Direct3D bezpochyby vyhraje, ale herních titulů, co vyžadují OpenGL je pořád dost na to, aby se mohlo OpenGL považovat za okrajové, nepodporované, neoptimalizované a čert ví, co ještě...
3.8.2012 14:05 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
ale to co jsi vyjmenoval, tak jsou 10 let stare hry. Nove hry nemaj opengl a proto je zbytecne je vyvyjet na windows.
4.8.2012 13:55 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Vyvíjený engine id Tech 5 je taky na OpenGL, stejně jako stále používaný id Tech 4 (Brink, Pray 2) a stejně jako WebGL, které se používá v prohlížečích.
3.8.2012 14:02 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
aha, takze podle tebe 3 hry vydane behem poslednich 3 let pod opengl oproti 500 v directx neni okrajova zalezitost? :) v tom seznamu vidim serious sam3 a worms reloaded, jinak vse jsou starsi hry a bavim se o windows ;)
3.8.2012 14:06 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
a nehlede na to, ze ty hry maj podporu i directx.
4.8.2012 01:29 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
RAGE či Prey jsou staré 10 let? A ne, většina těch her nemá podporu i pro D3D backend, ten u Half-Life nepočítám, protože je i na dnešních mašinách zoufale pomalý. Tituly s podporou pro více 3D akceleračních API je problematické počítat, patří k nim totiž i World of Warcraft, Far Cry, Google Earth a čert ví, co ještě...
4.8.2012 11:08 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Rage je 5 let stara hra. Prey 6 let stara hra.

Proste opengl je okrajova zalezitost, stejne jak linux. teda pokud se bavime o desktopech a o hrach. Google earth neni hra a je v opengl pouze proto, aby byla multiplatformni.

u teto hry mozna rozdil directx a opengl nepujde poznat, nebot ta hra byla delana v directx9(stara mimochodem 10 let), ted uz je 11.
vain avatar 4.8.2012 13:02 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Rage je 5 let stará hra? Jasně chápu, zní to lépe, když se řekne, kdy byl počátek vývoje než release, ale taky to něco naznačuje o chabosti argumentu.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
4.8.2012 14:49 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
nene, to nebyl pocatek vyvoje, jen jsem si to spletl s jinou hrou :) kazdopadne 1 hra v opengl za rok 2011, neni to chabe? :)
vain avatar 5.8.2012 09:49 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
No a byla opravdu jedna? Já se přiznám to moc nesleduji (dobře, kolem id Software mám relativně přehled, ale jinak...). Spousta her ale vychází postavených na enginech id Tech 4 nebo 5. Proto se také říkalo, že Carmack nedělá ani tak hry, jako technologická dema pro prodej svých enginů. V mnoha případech to jsou hybridní hry (třeba Quake 4), kde v Linuxu běžel pod OpenGL, ale ve Windows používal některé prvky (respektive nevím co přesně) z DirectX. Následná portace, kdyby to tak bylo jen pro Windows, do Linuxu už podle mě nemusí být problém, tak to je podle mě u Source engine, pokud se nepletu, tak ve Windows to do teď běží na Direct3D, ale je to i na Macu, takže tam to bude asi jinak. Totéž jsem kdesi četl o Mass Effect (nevím který díl), který začali portovat a určitě to nepřepisují celé z D3D do OpenGL, jen to "upraví".

Jistě, spousta her se pyšní "DirectX 11 ready" apod... ale nedivil bych se, kdyby z toho tam bylo jen pár efektů světla, vody apod... aby to nalákalo blbečky, kteří řeší jen grafiku namísto hratelnosti (a že o takových vím, co si cvrnkají do gatí jak vidí nápis DirectX x.y a co je zajímá jsou screenshoty nebo HD videa, jak se to hraje už je "jedno").

No věřím, že se tady na Abclinuxu najde někdo, kdo vývoji her na různých platformách rozumí a buď má slova potvrdí, nebo ze mě udělá idiota =) Do toho, samotného mě to zajímá.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
4.8.2012 13:55 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
A co Pray 2?
4.8.2012 14:45 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
a ta bude snad pod opengl?
4.8.2012 11:10 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
mesicne vyjde tak 10-20 her (bavim se o tech lepsich). Z toho v opengl je mozna tak 1, obcas ani jedna.
AsciiWolf avatar 4.8.2012 14:13 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
mesicne vyjde tak 10-20 her (bavim se o tech lepsich).
:-D
mikirc avatar 4.8.2012 21:38 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
mesicke? Tak to mame kolego asi uplne jinou predstavu o pojmu LEPSI hra. Z meho pohledu tech lepsich her vyjde mozna tak 5 za rok.
Byl jednou jeden...
5.8.2012 09:37 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
tou lepsi hrou myslim hru, ktere se proda aspon 3 miliony kusu. napr. totalwar, diablo, ma vyjit far cry3,max payne3,prey2,bioshock, ghost recon a dalsich par desitek :)
vain avatar 5.8.2012 09:50 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Max Payne 3 mám už asi 3x dohráno... takže hádám, že to už vyšlo =)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
5.8.2012 09:58 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
to ma vyjit bylo jen na far cry, chapu ze jsem to blbe napsal, lec neni tu edit :)
vain avatar 5.8.2012 10:10 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
No to jsi napsal dost blbě, první ještě nevyšlo, druhé už je, třetí zase ne... =) Ale zase na druhou stranu, Max Payne 3 je nějaký engine použitý v některém GTA, Prey 2 je zase id Tech 4, celkem v tom jsou zmatky co? ;-) Obávám se, že penetrace her s OpenGL bude na trhu větší, než si sám myslíš.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
5.8.2012 10:17 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
a kdyz je teda to opengl tak perfektni, proc se pod nim nevyvji? :) jedna vec je engine a druha vec, jestli ti vyvojari te hry tam to opengl supnou, coz se deje malokdy a kdyz uz jo, tak kdyz je ta hra treba 4 roky stara...
5.8.2012 10:36 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
a kdyz se zacne vse vyvyjet pod opengl, tak jedine dobre, nebot to bude snadno prenositelny na linux a aj se zacne opengl vylepsovat (zameri se na hry, misto nynejsiho profi vyuziti). a kdyz bude 90% her aj pro linux, tak se zacne aj neco dit s linuxem. ale to je ciste teorie.
vain avatar 5.8.2012 15:28 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Jak to, že se pod ním nevyvíjí? Sám jsi vyjmenoval hry, které běží na OpenGL, ani jsi o tom nevěděl. Vyvíjí se pod ním evidentně hodně, jen ty si to nechceš přiznat =) Pokud jde o můj laický názor, tak hry jsou OpenGL, ale některé věci využívají z DirectX, možná jednodušší, rychlejší, lehčí, to opravdu nevím. Ale poslední dobou je móda pro Linux, potažmo Mac OS X, portovat, a kdyby "portovat pro Linux" znamenalo přepsat komplet z DirectX do OpenGL (OpenAL apod.), tak by se to asi tolik nerozmáhalo.

Navíc hry jsou hojně pro Playstation a Xbox, a tam je to snad ještě nějak nízkoúrovňově. Port evidentně není problém, problém je penetrace Linuxu na desktopu, to je ovšem pohádka zcela jiná a s volbou/použitím konkrétní technologie nemá nic společného.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
AsciiWolf avatar 5.8.2012 17:07 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
+1
4.8.2012 13:57 linux_enthusiast
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Prečo mám taký pocit, že tento Linusov výrok vstupuje do hostórie? :-)
3.8.2012 12:45 Anonymous
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
1)270FPS to melo v directx, kde ta hra je promakanejsi jak v opengl
http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/#comment-4325
The Linux version of Left 4 Dead 2 has all graphical features enabled. Obviously, there are still some bugs we are working on but overall, the stability and quality of the rendering is on par with the Windows version.
http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/#comment-4216
The image quality equals that seen on Windows with Direct3D.
3.8.2012 17:21 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Taky je ale ta directx verze pouze v DX9, kdežto novější verze DX jsou výkonnější (to je samozřejmě dáno použitým enginem).

Zkrátka to určitě není "benchmark", i když je to zajímavé.

A stejně si myslím, že to je jenom poračování kampaně proti microsoftímu appstoru, protože se Valve bojí, že mu přestane vydělávat Steam. Zkrátka FUD. (Ačkoliv, konflikt Valve versus MS mi může být u pr...., tak co.)
3.8.2012 19:33 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Možná, že herní studia Microsoft jenom straší a chtějí ho dostat do pozice, kde busdou moct lépe vyjednávat. Už se to několikrát stalo, například když výrobci netbooků donutili Microsoft znovunasadit WinXP.
Člověk z Horní Dolní avatar 3.8.2012 13:08 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
kde ta hra je promakanejsi jak v opengl
To víš odkud?
3.8.2012 17:42 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
+1
D.A.Tiger avatar 3.8.2012 12:41 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V kontextu téhle zprávičky mi přijde zajímavý i tenhle článek na novinky.cz
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
3.8.2012 13:04 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!

Novinky sú s týmto pozadu asi tak týždeň ;)

Každopádne, jedna vec je takéto pomerne čajové PR vyjadrenie a druhá vec by bolo oficiálne oznámenie o vývoji pre Linux :)

5.8.2012 20:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Co konkrétně myslej tou uzavřeností? O co bude Win8 uzavřeněnjší než předchozí verze?
D.A.Tiger avatar 6.8.2012 11:52 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
No, podle diskuzí na internetu se přikláním k názoru, že se obávají toho stejného omezení jako Valve - tedy Windows market a možnosti zaražení externích instalací. Nějaké přímé vyjádření o těch "omezeních" jsem nenašel.

Pak ale začne všechno do sebe dokonale zapadat. Přechodem na Linux a další platformy se pokoušejí vytvářet na MS tlak, aby nedělal hovadiny, a nebo si opravdu chtějí nechat otevřeny zadní vrátka na nějaké platformě, kde podobné věci jako integrovaný apps market, na kterým rejžuje jedna firma nehrozí. Čemuž by právě nejvíce odpovídal asi Linux jako takový (mám obavy, že tolik zmiňovaný Android asi moc ne, protože ten drží Google poměrně pevně v rukách).
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
AsciiWolf avatar 4.8.2012 11:04 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hra Left 4 Dead 2 jim běží na stejném hardwaru rychleji na dvaatřicetibitovém Ubuntu 12.04 než na čtyřiašedesátibitovém Windows 7.
Co by na to řekl Jardík? :-D
4.8.2012 11:10 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
že dokud to neporovnává 32- a 64-bitovou verzi stejné verze stejného OS, tak je to o ničem ;-)
vim ~/.emacs
4.8.2012 14:50 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
jojo, taky jsem pro. i kdyz si myslim ze ty vysledky budou skoro stejne.
Petr Maleček avatar 5.8.2012 11:26 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Nemluvě o tom, že pokud byla na 64bit systému spouštěna 32bit binárka, tak je přeci jasné, že výkon této aplikace bude o nějaké to procento nižší, než na čistě 32bit systému s 32bit binárkou.

A i kdyby to byla 64bit binárka na 64bit systému, tak kde je psáno, že to musí být výkonnější než [32bit app on 32bit OS] ? Nikde. Nemusí.
LinMuck, WinFuck :-P
Dreit avatar 4.8.2012 12:33 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

GNU/Linux nikdy nebude herní platforma:

1)  část her na nich díky zabednenosti autorů nefunguje vůbec

2)  zbytek běží tak rychle, že se to nedá hrát :-D

 

Vlastní zkušenosti:

GTA:SA před lety na Ubuntu jelo s asi o 50% vyšším frameratem jak na čistých WinXP

Nope
4.8.2012 14:02 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
Na 2) se před mnoha lety používalo tlačítko Turbo. Možná by stačilo oprášit historii :-)
4.8.2012 14:46 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
a nebyl vypnuty frame limiter? :)
Dreit avatar 4.8.2012 21:06 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!

Proč se omezovat, když můžu jet naplno? :-D Popravdě potkal jsem i hry, u kterých frame limiter nic neovlivnil

Nope
5.8.2012 09:38 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlejší zombíci!
gta:sa to zrovna neomezuje, tam je 25fps=1S, kdyz mas 100FPS, tak bezis jak nafetovanej:)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.