Portál AbcLinuxu, 21. července 2025 01:50


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
7.4.2010 11:36 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
defektům???
7.4.2010 12:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
V čem je problém?
7.4.2010 13:23 maleprase | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
porucha, vada oboji zni mnohem lip
7.4.2010 13:24 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Myslel som, že problém Toyoty spočíval v zasekávajúcom sa plynovom pedáli, a nie v praskajúcich pneumatikách :-)
7.4.2010 14:27 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
No tie čo majú problém v USA a zablokovaní plynu.

Ináč trochu je mi zaujímavé pár drobností na tomto probléme:

1. Pedálové brzdy spolu s ručnou nedokážu zastaviť auto pri plnom výkone - to sa nepočíta z eventualitami? (to len taká technická)

2. Nehackol im niekto tie riadiace mašinky?

Asi tu nemá niekto Prius čo?
7.4.2010 16:17 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Podla tohoto testu na SME.sk, ktory pre mna vyzera dostatocne hodnoverne, nie je problem zastavit ani auto s plynom na podlahe (v teste sprajcli tehlou plyn az na zem a aj tak bez problemov zastavili). Takze ja sa priklanam ku verzii, ze tych cca 30 incidentov, ktore sa v USA stali boli dosledkom ludskeho omylu - slapanie na plyn namiesto brzdy. Toyota aj v nejakom pripade zverejnila udaje z riadiacej jednotky, kde (podla Toyoty) nebol zaznam o ziadnom stlaceni brzdoveho pedala, ale zato opakovane stlacanie plynoveho. Co sa podoba stresovej reakcii typu: "co to kurva nebrzdi" a dupanie po pedali. Az na, ze po nespravnom.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
7.4.2010 14:25 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hlavne by mel sef RedHatu doporucit zprisneni vydavani ridicskych opravneni v USA a mozna nejaky pravidelny prezkusovani. Co jsem slysel, problemy maji jen v USA. Pokud je to seriova vada, proc to nedeleji vsechna auta? Nebo se ta seriova vada nechova schvalne seriove, aby tak zakryla svoji seriovost? Spis to vypada, ze v USA jsou opravdu kreteni a nedokazou rozlisit plyn od brzdy. Ale v zemi, kde se kocky susi v mikrovlnce, je mozne vsechno. Holt zeme neomezenych moznosti.

BTW: Ty defekty opravdu nejsou nakladne. Nakladne jsou az ty opravy.
7.4.2010 14:55 bohyn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
1) Ne vsechny auta se delaji v jedne fabrice a nemaji ani stejne dodavatele.
2) V Evrope se uz svolava do servisu take. Akorat tady nehrozi takove ztraty pri prohranych soudech jako v USA tak se s tim tak nechvatalo.
7.4.2010 15:16 bohyn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Omlouvam se, v Evrope se svolava kvuli ABS, takze plati bod 1)
7.4.2010 16:24 cccp #11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
jedna se o chybu komunikace mezi cidlem seslapnuti plynoveho pedalu a samotnou RJ, ktera by v urcitych pripadech mohla dostavat signal plneho kotle i kdyz pedal seslapnuty neni. jedna se pouze o hypotetickou zavadu, ktera nikdy v provozu nenastala - byl by zaznam v ridici jednotce.

problem v usa je v tom, ze ridit automobil je pravo a ne privilegum, navic maji dlouhe rovne trasy, takze uroven prumernych ridicu je tam extreme mizerna. vsechny bouracky, ktere se snazili ridici shodit na chybu plynu byly vyvraceny, protoze v historii ridici jednotky v dobe nehody byla poloha brzdy nulova a plyn byl maximalni - idioti si proste spletly pedaly. kdyby shodou okolnosti neprobihala vymena techto pedalu, nikdo by se nemohl vymlouvat.

navic by nebyl problem automobil zastavit i pri plnem plynu - brzdy jsou vzdy vykonnejsi nez motor. i samotny pluginhybrid prius ma moznost zarazeni neutralu, takze svalovat nehodu na zasekly pedal je proste stupidita.

toyota je jedina automobilka, ktera verejne priznava sve chyby a porada verejne svolavacky. napriklad nase skodovka tutlala i mozne smrtici nasledky pozdniho vystrelu airbagu pri nehode, preskripavani kabelu borticim se plechem a naslednym uhorenim a tak podobne.

takze opensource v RJ s tim nema vubec nic spolecneho, a navic urcite bude RJ dodavat firma BOSCH, takze toyota by to ani ovlivnit nemohla. bez BOSCHE se dnes v automobilovem prumyslu nehnete.
7.4.2010 16:29 cccp #12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
idioti si proste spletly pedaly

tohle je spatne, protoze si ty pedaly spletli nejen ridicky :)

btw, i tady v evrope podle samotneho VW 46 procent ridicu v krizove situaci nebrzdi dostatecne, 10 procent z nich dokonce zavre oci a nebrzdi vubec. v autoskole je holt reflexum nenauci a pak ridi kazdy blbecek. ale kdyz uz kazdy blbecek muze byt magistr sociologie a politoekonomie nekde v pardubicich nebo hradci, tak uz nas ta tisicovka mrtvejch rocne nerozhazi, ne?
7.4.2010 18:31 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Sice OT, ale tohle mě zaujalo
...v autoskole je holt reflexum nenauci a pak ridi kazdy blbecek.
Souhlas, že dneska řídí kdekdo, i ti, kdo by radši neměli (systém řidičáků v USA je prostě na hlavu), ale jak by podle tebe měli v autoškole učit lidi reflexům? Reflexy člověk získává tréninkem (tedy ježděním) a někdo je získá rychle někdo později. Simulovat nebezpečné situace s tím, že to když tak instruktor zastaví včas? To by se spíš měl zvýšit počet jízd, aby si na řízení lidi víc zvykli (já sám jsem si připlácel extra jízdy, abych si byl jistější) než ještě víc trápit lidi v "řádné" době.
Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
7.4.2010 18:50 cccp #15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
základní a životně důležitý reflex jde získat během pár opakování. skvělým příkladem jsou počítačové hry. pokud si někdo tento reflex nevytvoří za deset hodin v autoškole, tak nemá na silnici co dělat. stačilo by budoucího řidiče posadit do simulátoru, nechat ho pár minut řídit a pak mu z vejdlejší poslat auto přímo do ksichtu. kdo nezašlápne brzdu, nemá nárok na papíry. nic složitýho. navíc by si možná uvědomili, že se stejná situace může stát i v reálném provozu.

nebo jak mi chcete vysvětlit, že ten, kdo má třicet let řidičák a najede deset tisíc kilometrů ročně se při krizové situaci skulí do kuličky místo aby dupnul na brzdu a točil volantem do nejméně nevýhodného kolizního místa?
7.4.2010 19:35 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
základní a životně důležitý reflex jde získat během pár opakování. skvělým příkladem jsou počítačové hry. pokud si někdo tento reflex nevytvoří za deset hodin v autoškole, tak nemá na silnici co dělat. stačilo by budoucího řidiče posadit do simulátoru, nechat ho pár minut řídit a pak mu z vejdlejší poslat auto přímo do ksichtu. kdo nezašlápne brzdu, nemá nárok na papíry. nic složitýho. navíc by si možná uvědomili, že se stejná situace může stát i v reálném provozu.
Tak to potom jo, tohle mě nenapadlo.
Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
7.4.2010 21:57 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
... místo aby dupnul na brzdu a točil volantem do nejméně nevýhodného kolizního místa?
tuším, že to bylo myšleno obrazně, ale stejně ... dupnout na brzdu není vždy nejvýhodnější varianta, dokonce bych řekl, že to není ve většině případů
Saljack avatar 7.4.2010 22:36 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Dupnout na brzdu je ta nejvhodnější varianta v každém případě! Po té co jsem absolvoval školu smyku, kde byla také velmi zajímá 2 hodinová přednáška jsem zjistil, že většina hospodských keců není vůbec pravda. Vhodná varianta je to už kvůli tomu, že při nejhorším alespoň snížíte rychlost.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
8.4.2010 01:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Když cítíš, že se ti kola chystají ustřelit, je brzda skutečně blbej nápad - prvně to chce se trochu srovnat a pak teprve brzdit. Nebo když se na tebe řítí něco z boku a před tebou je místo, pak je taky fajn dupnout na plyn.
Saljack avatar 8.4.2010 01:34 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
On obecný návod pro všechny "krizové" situace se řeší sešlápnutím spojky srovnáním volantu a sešlápnutím brzdy. Situace, kdy se řítí něco na auto ze strany je stejná blbost jako předpokládat, že na auto spadne meteorit (nemyslím když stojíš).
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
8.4.2010 10:01 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Situace, kdy se řítí něco na auto ze strany je stejná blbost jako předpokládat, že na auto spadne meteorit (nemyslím když stojíš).
Kdyby ti mrtví policajti mohli mluvit, asi by to nenechali jen tak. Jinak nedání přednosti ti opravdu připadá tak nepravděpodobné?
Saljack avatar 8.4.2010 11:55 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
No a to je právě ta největší blbost co spousta lidí může udělat. 1. auta jsou stavěna hlavně na přední náraz, takže pokud vidím, že mi někdo nedá přednost, tak je blbost přidávat rychlost (ale pokud chcete riskovat vlastní život kvůli autu, tak je to tvoje volba ale pak se není čemu divit, že je na silnici tolik mrtvých) a pokud nevidím tak s tím nic neudělám. Právě kvůli takovým blbostem by měli všichni řidiči povinně absolvovat také školu smyku, kde se tyhle krávoviny vyvrátí.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
8.4.2010 12:07 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Jaký krávoviny? Připadá mi, že naprosto nechápeš, o čem jsem mluvil.
8.4.2010 12:29 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
též mám ten pocit ...

vzpomínám, jak si školitel na přednášce liboval, že v novém autě v autoškole už má kompletní sadu pedálů včetně plynu, že vypadnout z průseru pryč je někdy to nejlepší, co se dá udělat

a jinak když kolega mluví zrovna o té škole smyku ... třebas v zimě, vylítnout z kluzký silnice v plný rychlosti do pole na místo, který si vyberu, mi přijde podstatně bezpečnější než "aspoň snížit rychlost" a po dupnutí na brzdu hodinama (tj. klidně ten obávanej boční náraz) sejmout všechno okolo
8.4.2010 13:37 cccp #17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
ano to je pravdou. je fakt, ze pan koleka Saljack sve tvrzeni "Dupnout na brzdu je ta nejvhodnější varianta v každém případě!" trochu prehnal, zejmena s tim kazdym pripadem, ale pokud nekdo neni schopen ani zabrzdit pri lehke krizove situaci, tak asi tezko bude klickovat na hrane adheze mezi stromy, cyklisty, padajicimi meteority a explodujicimi cisternami. howg.
Saljack avatar 8.4.2010 20:58 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Bych chtěl vidět někoho, kdo ten smyk nevyvolal a byl by to opravdový smyk (ne nějaké uklouznutí), jak by si ještě vybral místo kam to pošle. Prober se, v tu chvíli by jsi nevěděl kdo jsi, natož co je kolem tebe (myslím v rychlosti nad 80km/h). Něco jiného když jedeš 30km/h a můžeš přidat aby do tebe nenarazilo kolo co jede 20km/h, ale v 80km/h?
Asi fakt nechápu co myslíte, protože situace, kdy vám hrozí náraz z boku a vy byste to zachránili tím, že byste z 80km/h zrychlili na 90km/h, je pouze výplod fantazie.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
8.4.2010 23:27 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Bych chtěl vidět někoho, kdo ten smyk nevyvolal
ehm, ale ten smyk většinou vyvolá právě tím dupnutím na brzdu, vvvovovotomtoje ...
Saljack avatar 9.4.2010 00:36 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Myslel jsem úmyslně. A pokud někdo dupe bezdůvodně na brzdu nemá na silnici co dělat.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
9.4.2010 10:08 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
On obecný návod pro všechny "krizové" situace se řeší sešlápnutím spojky srovnáním volantu a sešlápnutím brzdy. - takže se asi nebavíme o bezdůvodném šlapání na brzdu, ne?
Saljack avatar 9.4.2010 20:20 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
ehm, ale ten smyk většinou vyvolá právě tím dupnutím na brzdu, vvvovovotomtoje
Vyvolá? Já mluvil o řešení.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
10.4.2010 00:01 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
aha, takže řešení smyku je dupnout na brzdu? - cool :-D
7.4.2010 21:53 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
vsechny bouracky, ktere se snazili ridici shodit na chybu plynu byly vyvraceny, protoze v historii ridici jednotky v dobe nehody byla poloha brzdy nulova a plyn byl maximalni
mno, zatím jsem četl akorát o tom, že "černé skříňky" zkoumala Toyota sama, takže důvěryhodnost této informace je na stejné hodnotě, jako přisuzuješ brzdovému pedálu ...
navic by nebyl problem automobil zastavit i pri plnem plynu - brzdy jsou vzdy vykonnejsi nez motor.
někteří si to nemyslí ...
8.4.2010 09:41 cccp #15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
někteří si to nemyslí ...

to klidně můžou. z amerických aut mám teda dlouhodobé zkušenosti jen s STS a Escaladou a u obou šlo bez problému brzdama přeprat motor. a za jízdy to půjde ještě líp, protože overdrive v automatu nedovolí po kickdownu přeřadit = větší převod do rychla = potřebný brzdný výkon bude o dost nižší než maximální. to stačí na zpomalení do nízké rychlosti, kde se pak bude hydra točit skoro na prázdno nebo zdechne motor, pokud si nevypne přemostění výměníku. no prostě a jednoduše, normální řidič zastaví a všechno ostatní jsou jen výmluvy! nenormální ale nezastaví ani na rovnej silnici s půlkilometrovym výhledem na překážku
8.4.2010 12:33 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
u obou šlo bez problému brzdama přeprat motor
prosímtě, přečti si ten odkazovaný článek ještě jednou

jestli něčemu nerozumíš, klidně si k tomu vezmi slovník nebo se zeptej, to není žádná ostuda
8.4.2010 13:34 cccp #17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
čoveče, ten článek jsem nečetl a ani nebudu, to že auto se zaseklym plynovym pedálem (co nemá jinou vadu a funguje) jde normálně zastavit bez ohledu na typ převodovky či spoustu jiných věcí je prostě fakt a víc o tom snad nemá cenu diskutovat.
8.4.2010 17:35 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Problem je, ze on mel jinou vadu a to tu, ze pri seslaplym plynu na podlahu nedokazal naplno aktivovat brzdy a dokonce pokud jsi seslapl plyn a brzdu soucasne prestal tusim posilovat rizeni. Bad luck.
8.4.2010 21:34 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Že by se Toyota inspirovala u ČKD?
Saljack avatar 7.4.2010 19:57 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
A nenapadlo tě třeba, že většina aut v USA má automatickou převodovku a většina evropských aut má manuální? Spousta automobilek, které prodávají po celém světě (jako třeba zrovna Toyta) má na kontinentu výrobní linku, protože je to vyjde mnohem levněji, než kdyby dováželi auta přes celý svět.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
7.4.2010 20:55 cccp #15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
a co s tím má co dělat typ převodovky? konkrétně inkriminovaná část pedálu s elektronikou a čidlem natočení je stejná v celé modelové řadě automobilky, teda kromě kickdown spínače, který je v toyotách s dožívajícím, ale stále montovaným motorem 5VZ-FE, ale ten nemá na chybu vliv.

a prius, který patří mezi dotčená vozidla se vyrábí pouze v jednom japonském závodě pro celý svět ;) (jinak tundry a ostatni toyoty co vyrabeji vezni v texasu jsou na tom vyrazne hure nez ty sama auta vyrobena v japonsku, o tom zadna...)
7.4.2010 21:13 Kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toyota by měla používat open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jen aby se pak nezasekával RedHat.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.