Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 23:13

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
10.10.2010 12:26 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Some time ago a group of hyper-intelligent pan dimensional beings decided to finally answer the great question of Life, The Universe and Everything. To this end, a small band of these Debians built an incredibly powerful distribution, Ubuntu. After this great computer programme had run (a very quick 3 million minutes...or 6 years) the answer was announced. The Ultimate answer to Life, the Universe and Everything is...42, and in its' purest form 101010. Which suggests that what you really need to know is 'What was the Question?'. The great distribution kindly pointed out that what the problem really was that no-one knew the question. Accordingly, the distribution designed a set of successors, marked by a circle of friends...to ultimately bring Unity to all things living...Ubuntu 10.10, to find the question to the ultimate answer.
:-)
vain avatar 10.10.2010 12:38 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No... při kliknu na "Start download" mi to hodilo stránka nenalezena, to není moc dobrý začátek ;-)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
pepe_ avatar 10.10.2010 13:01 pepe_ | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
vain avatar 10.10.2010 13:03 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Nejsem blbec, už to mám dávno stáhnuté, ale jiní by s tím mohli mít problém.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.10.2010 18:30 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Nevypadalo to tak...
vain avatar 10.10.2010 18:44 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Jo, pro idioty co neumí číst a nechápou význam smajlíku to tak určitě vypadat mohlo, omlouvám se, příště se budu snažit psát více blbuvzdorně.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.10.2010 18:49 pews
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
+1
11.10.2010 14:34 Pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
To udelej.. -1
vain avatar 11.10.2010 19:12 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Jj, budu muset, vidím, že takových tady je více.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.10.2010 13:42 Creator of Myths
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ohřál se u mě ve VirtualBoxu asi 5 minut a... ne. Prostě ne.

Barevné schéma je vysloveně depresivní, lišty menu zabírají hrozně moc místa, panely při vyjetí divně probliknou, monitor se odmítá přepnout na víc než 800x600, během zapínání i vypínání obrazovka problikává a rozpadá se řádkování... a tak špatně vypadající Solitaire jsem už dlouho nehrál (přitom jsem nedávno zkoušel verzi z Win 3.11).

Nevím, proč je Ubuntu nejoblíbenější distribucí, ale díky bezprostředním dojmům po prvním spuštění to jistě nebude. Po všech těch výkřicích "zatím nejlepší Ubuntu" velké zklamání :-/
FilipL avatar 10.10.2010 13:51 FilipL | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“

Co se týče toho rozlišení, tak pokud chcete větší, stačí do toho Ubuntu ve virtuálním stroji nainstalovat Guest Additions...

Všechny operační systémy mají jednu slabinu – uživatele.
vain avatar 10.10.2010 13:54 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Testování ve VirtualBoxu není zrovna směrodatný závěr. Od toho mám v počítači jeden testovací 80GiB disk.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
tomboytom-deviant avatar 10.10.2010 14:17 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Na tohle bych třeba mohl napsat, že když testuji ve Virtualboxu Archlinux a dokončím instalaci, tak mi to najede do černé obrazovky po restartu. Takže je Archlinux na prd, asi nejhorší vydaní co bylo. (samozřejmě to není pravda, akorát bych to distro v tomhle případě neuměl nainstalovat a používat)
Sešívaný avatar 10.10.2010 14:21 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
No, jestli si děláte podobným způsobem názor na cokoliv, tak potěš koště :-) Kritizovat vzhled a grafiku při rozlišení 800x600, když si ani nejste schopný nainstalovat doplňky do VirtualBoxu. Nebo výchozí Solitaire, když ve zdrojích softwaru máte hned několik dalších...
tomboytom-deviant avatar 10.10.2010 14:34 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Gnome Solitaire je dopravdy nejpalšivější linuxový problém dneška, snad se na něj dostane na desktop konferenci KDE Gnome v německu... :-D
10.10.2010 14:28 Martin Petr | Třinec/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
:-D
Michal Fecko avatar 10.10.2010 14:37 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Creator of Myths ... EPIC FAIL
10.10.2010 14:49 Creator of Myths
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Hlavně že se bavíte a přesně víte, co všechno jsem zapomněl udělat, aby nejnovější Ubuntu nepůsobilo dojmem třikrát vylouhovaného letáku z Tesca. Že má ten systém prachmizerný out-of-the-box user experience, je samozřejmě nepodstatné a o to v téhle diskusi koneckonců nejde. Důležité je "bránit Linux".
belisarivs avatar 10.10.2010 15:05 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Ne. Kritika je vitana. Pokud neni takhle silena.
IRC is just multiplayer notepad.
10.10.2010 15:21 Creator of Myths
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Co je na tom šíleného?

Defaultní barevné schema je hrozné - nejhorší ze všech Ubuntu, co jsem viděl. Tmavé, nevýrazné, pesimistické. Velké stejnobarevné plochy, zvlášť když jsou šedočerné, působí odpudivě. Ostatní barevná schémata ani wallpapery nejsou o mnoho lepší.

Ovládání okna v levém horním rohu zkopírované z rozhraní Aqua je k ničemu, když ho nedoprovází zbytek Aqua konceptu - naopak je to matoucí a pravá horní část záhlaví každého okna je pázdná, všechno ovládání je nakupené vlevo. Působí to nevyváženě.

Rozhraní pro "desktop" a "netbook" edici vypadá stejně a při výšce 600 pixelů (klasika u netbooků) zabírají polovinu výšky obrazovky jen lišty a menu!! To je naprosto tragické, když má v takovém systému běžet primárně webový prohlížeč.

Co udělá běžný uživatel netbooku, když nebrouzdá po webu? Spustí si hru, nejlépe Solitaire. Proč je v distribuci přednastaven nejhůře vypadající Solitaire ze všech?? Tohle je nějaká reprezentace produktu?

A k tomu to problikávání z grafického do textového režimu a zpátky během zapínání a vypínání... ne, tohle bych prostě nikomu na netbook nenainstaloval.

Co je na tom šíleného? Že někdo tak nedoladěný produkt uvolní.
Vojtěch Trefný avatar 10.10.2010 16:12 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Rozhraní pro "desktop" a "netbook" edici vypadá stejně a při výšce 600 pixelů (klasika u netbooků) zabírají polovinu výšky obrazovky jen lišty a menu!! To je naprosto tragické, když má v takovém systému běžet primárně webový prohlížeč.
Vypadjí stejně? Najděte deset rozdílů a máte bonus:

Netbook: http://www.linuxexpres.cz/uploads/gallery/original/3678.jpg

Desktop: http://www.linuxexpres.cz/uploads/gallery/original/3541.jpg
Co udělá běžný uživatel netbooku, když nebrouzdá po webu? Spustí si hru, nejlépe Solitaire.
Vážně? Asi jsem moc běžných uživatelů PC nikdy nepotkal...
A k tomu to problikávání z grafického do textového režimu a zpátky během zapínání a vypínání... ne, tohle bych prostě nikomu na netbook nenainstaloval.
To je problém virtualizačního software, ne Ubuntu. Na "normálnm" hardwaru se takto nechová a po instalaci přídavků hosta ani v tom VirtualBoxu.
10.10.2010 16:45 Creator of Myths
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Co se týče rozdílu desktop/netbook - zřejmě je na vině opět virtualizační SW. Ovšem já opravdu nebudu pro pětiminutové zkoušení vytvářet testovací oddíl a něco instalovat. Není snad úžasnou možností Ubuntu vyzkoušet systém z CDčka, bez instalace (ovšem jak potom nainstaluju Guest Additions, když se stahují a připojují jako CDčko, že)?

Systém jsem vyzkoušel nejsnazším způsobem, neoslnil mě a zase jsem ho vypnul. Že je grafické rozhraní odpudivou, špatně udělanou kopií Leoparda, za tím si stojím. Kubuntu edice například vypadá daleko lépe, a stejně tak předchozí verze Ubuntu i jeho odvozenin (Linux Mint například).

Distribuce to může být v jádru dobrá, ale nebudu si ji celou pracně předělávat, aby nevypadala jako seprané ponožky. Produkt se má předvést tím nejlepším už v základu, tohle je prostě zlé...
Asi jsem moc běžných uživatelů PC nikdy nepotkal...
To bylo trefné.
10.10.2010 17:07 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
To je taky problem si pustit to live CD nativne? lol..
tomboytom-deviant avatar 10.10.2010 17:16 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Ale to by měl málo "argumentů" pro blitky ;)
Ruža Becelin avatar 10.10.2010 19:00 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Docela zvlastni, ze se ti nenainstalovalo virtualbox-ose pri instalaci Ubuntu. Kdyz jsem zkousel 10.04 ve VBoxu, tak jsem mel plne rozlizeni hned po instalaci.
10.10.2010 20:03 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
To bude mýlka - desktop CD toto rozhodně nedělá a to ani v 10.04.
Ruža Becelin avatar 10.10.2010 21:45 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Aha? To je divne, ale je mozne, ze si to pletu s Mandrivou nebo Mintem - tam mi to fungovalo okamzite.
10.10.2010 22:57 pacholik | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Lucid to teda rozhodně dělá :)
printf 'čapí' | tee /dev/stdin
10.10.2010 23:41 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Nedělá - zkus to! Vyrábím upravené buildy a musím v nich mít natvrdo instalaci virtualbox-ose, když je chci testovat ve VBoxu. Jinak naběhne 800x600, viz výše popsané chování.

Testuju to i stokrát po sobě, takže si to docela dobře pamatuju :).
belisarivs avatar 11.10.2010 13:40 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Co se týče rozdílu desktop/netbook - zřejmě je na vině opět virtualizační SW. Ovšem já opravdu nebudu pro pětiminutové zkoušení vytvářet testovací oddíl a něco instalovat.
Ale na blbe kecy si cas udelas, co?
Není snad úžasnou možností Ubuntu vyzkoušet systém z CDčka, bez instalace (ovšem jak potom nainstaluju Guest Additions, když se stahují a připojují jako CDčko, že)?
VirtualBox neumi pripojit vice CD? Nepamatuju si to az tak dobre, protoze ho skoro nepouzivam, ale cekal bych, ze nebude mit problem. V KVM je vse v pohode a Xen taky. Tak hadam, ze VBox by mohl taky.
Systém jsem vyzkoušel nejsnazším způsobem, neoslnil mě a zase jsem ho vypnul.
Pokud by u toho zustalo, nemel bych namitek. Ale ze na zaklade vlastni neschopnosti pak spamujes blbostma, to uz se prehlizi tezko. Tim spis ze se snazis porad hajit a trollovat namisto toho, abys zvolil spis omluvny a vstricny ton.
Že je grafické rozhraní odpudivou, špatně udělanou kopií Leoparda, za tím si stojím.
To je v poradku. Ale je to jenom tvuj nazor. A tak bys to mel prezentovat.
Kubuntu edice například vypadá daleko lépe, a stejně tak předchozí verze Ubuntu i jeho odvozenin (Linux Mint například).
Opet se snazis prohlasovat svuj nazor za jedninou pravdu? Mne se Ubuntu MM libi vic nez predchozi. Hulakam tu nekde, jak je hezci?
Distribuce to může být v jádru dobrá, ale nebudu si ji celou pracně předělávat, aby nevypadala jako seprané ponožky. Produkt se má předvést tím nejlepším už v základu, tohle je prostě zlé...
Taky pekny blabol. Nelibi se _tobe_. Mne a dalsim zase jo. Jak teda Ubuntu nastavit, abys vyhovel nam obema pripadne co nejvice lidem? Nebo se svet toci jenom kolem tebe?

Komunita kolem Ubuntu a OSS aplikaci investuje miliony clovekohodin casu, a pak prijdes ty a zacnes hulakat, jak je to hnus a jak si z tebe maji vsichni sednout na zadek, protoze jeho velicenstvu je za tezko investovat 5 minut do zmeny tapety a motivu (ovsem na flamovani si casu udela klidne par hodin).
Asi jsem moc běžných uživatelů PC nikdy nepotkal...
To bylo trefné.
Mit poznamky jenom proto, ze se clovek nejak jmenuje (a notabene si to ani nevybral) mi prijde primitivni.
IRC is just multiplayer notepad.
pools avatar 11.10.2010 15:40 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Radku?
Vivre libre ou mourir!
11.10.2010 23:07 Bruce | blog: O čom ani Chuck Norris nepíše | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Vzhľad je čisto subjektívna vec, ja som napríklad zatiaľ nenarazil na nič, čo by ma graficky tak odpudzovalo, že by som to povýšil nad výhody, ktoré mi Ubuntu poskytuje (alebo v danej dobe poskytovalo, keď som na neho prešiel z Debianu, dnes už možno ani neplatí). Ovládanie okna sa dá prepnúť, ale to som nespravil, behom niekoľkých dní som si proste zvykol a teraz mám skôr problém s ovládaním na pravej strane za inými compami. Ak niekto poukazuje na veci typu prebliknutie pri bootovani, live cd vo virtuále namiesto normálneho HW, v ktorom by to nakoniec aj tak bežalo, ikonkami na inej strane, ktoré treba ja používam až pri vypínaní počítača, tak je to len o tej palici a psovi, veď to je dnes moderné na Ubuntu prskať, nie? ;) Ďaleko závažnejšie sú napríklad problémy s pulse audio a niektorými aplikáciami, kvôli ktorým používam na zhruba 20 PC Debian a nie Ubuntu, takže nabudúce prosím nejaké normálnejšie argumenty.
11.10.2010 22:44 Neel | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
A k tomu to problikávání z grafického do textového režimu a zpátky během zapínání a vypínání... ne, tohle bych prostě nikomu na netbook nenainstaloval.
To je problém virtualizačního software, ne Ubuntu. Na "normálnm" hardwaru se takto nechová a po instalaci přídavků hosta ani v tom VirtualBoxu.
Ve Fedoře ve Virtual Boxu se žádné problikávání nekoná. Funguje to „Out of the box“.
belisarivs avatar 10.10.2010 16:24 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Ostatni uz bylo okomentovano (az na ten koncept Aqua, to nevim o cem je rec), tak jenom dodam, ze mne se vychozi motiv Ubuntu zase libi.
IRC is just multiplayer notepad.
10.10.2010 17:33 Tomas Kaluza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Opravdu zvlastni nazor. Mam na netbooku (Acer Aspire One) Win7 a Ubuntu Netbook Remix (10.04) A pouzivam nebook remix prave proto, ze mi necha daleko vic mista na obrazovce nez Win 7.
10.10.2010 18:42 Creator of Myths
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Jak si můžete všimnout, nikde tu neporovnávám Ubuntu 10.10 s Windows 7. Napsal jsem, jaké pocity mám z čerstvě vyzkoušené verze Ubuntu, a taky proč je mám. Zvláštní ve skutečnosti je, proč vám přijde zvláštní, že nemám stejný názor jako vy.
pepe_ avatar 10.10.2010 15:05 pepe_ | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
To by mne zajímalo co používáš ... (Zřejmě ARCH) tipnul bych to tak.
tomboytom-deviant avatar 10.10.2010 15:11 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Jo, ten je v out-of-box funkčnosti daleko nejlepší ze všech distribucí :-D
Sešívaný avatar 10.10.2010 15:12 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Jestli si spustíš Ubuntu v režimu 800x600, v opravdu základním grafickém režimu VirtualBoxu a potom tady Ubuntu vyčítáš špatný vzhled, překreslování, user experience atd., tak jsi prostě idiot a to lidi v internetových diskusích urážím zcela vyjímečně.
Nainstaluj si Ubuntu na normální počítač (nebo si aspoň do toho VirtualBoxu nainstaluj doplňky, ať máš normální rozlišení a aspoň trochu slušný grafický výkon) a potom krizituj. Protože, a možná tě to šokuje, Ubuntu opravdu není děláno na použití při rozlišení 800x600 ve virtuální mašině. Zkus si do takového rozlišení nainstalovat W7 nebo nedej bože Mac OS X.
10.10.2010 15:40 M.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Nevyšlo Ubuntu 10.10 o něco dříve? Měl jsem za to, že finální verze vyjde až 28 října MaverickReleaseSchedule
Vojtěch Trefný avatar 10.10.2010 16:13 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Sunday, October 10th -- FinalRelease
Změna to byla kvůli datu -- Ubuntu 10.10 vyjde 10.10, ale to e ví už někdy od června.
10.10.2010 16:23 M.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Aha, tak to mi uniklo.
10.10.2010 16:52 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Čiže, keď použije "normálny počítač" (napr. nejaký netbook s rozlíšením 1024x600 bodov), tak sa mu tá farebná schéma zrazu začne páčiť a nejakým zázrakom sa mu toho na výšku zmestí viac, ako pri rozlíšení 800x600?
10.10.2010 17:12 Wraith
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Netbook neni normalni pocitac a pro netbook ma ubuntu zvlastni uzivatelske rozhrani.
10.10.2010 18:55 Creator of Myths
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
O RLY? :-) Tak mi nenavrhujte, ať to Ubuntu spouštím na normálním počítači a pak teprve si dělám úsudek, když to, na čem ho chci spustit, není podle vaší soukromé definice normální počítač.

Zvláštní uživatelské rozhraní pro netbooky se v netbook edici nespouští, když běží ve virtuálním prostředí - chyba, ovšem těžko říct, na čí straně. Pokud to zvláštní rozhraní představuje toto http://www.linuxexpres.cz/uploads/gallery/original/3678.jpg tak se ušetří jedna lišta naspodu obrazovky, nic víc. Jestli má netbook edice jinak nastavené dekorace oken a jinak zachází s menu jednotlivých aplikací (ze screenshotu nelze soudit), mohlo by to být už zajímavější. Barevná paleta nicméně vypadá pořád stejně nechutně.
vain avatar 10.10.2010 19:01 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Zvláštní uživatelské rozhraní pro netbooky se v netbook edici nespouští, když běží ve virtuálním prostředí - chyba, ovšem těžko říct, na čí straně.
Na tvé, protože mě to "netbook prostředí" ne virtuálu normálně funguje.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
10.10.2010 19:18 Creator of Myths
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
No tak tím to můžeme uzavřít ;-)
10.10.2010 15:38 píča
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Cool. :-D
10.10.2010 21:35 Zubozrout
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Ono spouštění systému ve VirtualBoxu není totéž jako test na skutečném hardwaru. Zkuste si vypálit liveCD, popřípadě využít LiveUSB. Myslím že to vyřeší většinu problémů, včetně poblikávání.
10.10.2010 15:25 Josef
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám asi dvě hodiny nainstalované Kubuntu MM 64bit a nemohu si ho zatím vynachválit.
10.10.2010 19:47 Laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Musim povedat ze v reali ma ten novy font sklamal. Je to onicom. A Firefox stale neakceptuje full subpixel hinting ked ho nastavim v GNOME. Ale ziadny zazrak som od toho ani necakal, Windows 7 to nesiaha ani po kotniky. A nie len po stranke pisma..
10.10.2010 20:05 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Myslím, že následujících deset si ušetříš hodně času, když to vůbec nebudeš zkoušet a psát k tomu nesmyslné připomínky. Zrovna to nové písmo je na displej jako dělané - krásně čitelné.
10.10.2010 21:13 Laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
To je samozrejme nezmysel, nazor typickeho linux fanatika. Pokial ide o hinting noveho ubuntu pisma (defaultne velkost 11) tak vobec nie je krasne citatelne. Resp. je na tom uplne rovnako ako doterajsi Sans 10 alebo aj hocico ine, napr. Droid Sans 11. Novy Ubuntu font ma "novy" iba design, ale z hladiska hintingu tam nie je vyditelny absolutne ziadny pokrok. Navyse pismu vo web browseri to nic neprinieslo a ClearType pismu to nesiaha ani po kotniky. To su objektivne fakta. Ak to nevidis, tak mas iny problem...
10.10.2010 22:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Slova "objektivní" a "fakta" znamenají něco úplně jiného.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
10.10.2010 23:32 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
> To je samozrejme nezmysel, nazor typickeho linux fanatika.

Hmm, a jak se projevuje takový fanatik?

>Ak to nevidis, tak mas iny problem...

Nevidím, vidím jenom to, že na displeji je to písmo lépe čitelné než klasický Sans.
belisarivs avatar 11.10.2010 13:51 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Hmm, a jak se projevuje takový fanatik?
V pripade OS asi tak jako Laco. Spamuje na strankach o jednom OS jak je na prd a vychvaluje, jak je konkurence super.

V jeho pripade lze uz mluvit primo o obsesi.

Ne ze by si nainstaloval Windows 7 a byl s nimi spokojeny jak to normalni lide delavaji (ja jsem spokojeny s Linuxem a presto/proto nelozim na stranky WUGu a dalsich, abych jim nadal jak jsou Windows na prd).

Jeste musi do celeho sveta vytroubit, ze doopravdy spokojeny je. Ba co vic, leze tam, kde tato informace ale vubec nikoho nezajima, aby se o to mohl podelit s ostatnimi. A protoze by na nej vsichni i tak pekli, tak jeste kopne do toho jejich OS.

Budto je to pubertak, nebo pomateny jedinec. Moznost, ze se jedna o zamestnance MS (a ze takovych vic nez par je) jsem taktne pominul.
IRC is just multiplayer notepad.
11.10.2010 15:05 Laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Nepracujem pre Microsoft, bohuzial.. Ale asi budem pomateny, lebo som linuxu obetoval 5 rokov zivota co ma dost negativne poznamenalo a neviem prestat spamovat. Trapil som sa s Mandrake, potom dlho s Ubuntu vs. openSUSE a nejaky cas mi trvalo kym som pochopil aky je linux nedorobena sracka, zamrdana bugmi a ze to vobec nemam za potreby, pretoze nie som socka ktora nema na orig. Windows 7...
11.10.2010 15:15 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
> Ale asi budem pomateny, lebo som linuxu obetoval 5 rokov zivota co ma dost negativne poznamenalo a neviem prestat spamovat.

Asi ano. V tom případě bude lepší, když to vůbec nebudeš zkoušet a psát k tomu nesmyslné připomínky. Myslím, že tak v následujících deseti letech ušetříš hodně času, možná se i vyléčíš. Ale to všechno už jsem tady jednou psal, že ano.
11.10.2010 19:30 Pietro | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Inými slovami, si blázon. Najlepšie by bolo, keby si šiel k lekárovi a začal sa liečiť.
11.10.2010 23:25 Bruce | blog: O čom ani Chuck Norris nepíše | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Prosím, zdrž sa podobných výlevov, potom Slováci vyzerajú ako banda neandrtálcov, čo ma dosť mrzí. Ak mám problém viesť vecnú diskusiu, neviem napísať skutočné argumenty, mám problém s vyjadrovaním sa alebo sa danej téme dostatočne nerozumiem, tak to okienko pod článkami, do ktorých sa dá niečo napísať, nevypĺňam, nechám prázdne a idem na ďalší článok, nieje to povinnosť.
Dent avatar 10.10.2010 21:34 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Že je písmo na LCD přímo dělané je sice hezké, ale když si v Ubuntu tradičně každá aplikace/framework vykresluje podle svého a nerespektuje systémové nastavení, tak k čemu to je?
10.10.2010 23:32 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
To ale není problém Ubuntu, že ne?
Dent avatar 11.10.2010 00:14 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Např. v OpenSuse je defaultně při instalaci z LiveCD použit gtk-qt-engine či jeho protějšek pro druhé prostředí, takže změna vykreslování písma je opravdu globální. Proč to v Ubuntu také nepoužijí, to nevím.
11.10.2010 08:22 Martin Petr | Třinec/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Je problém nahlásit to?
Dent avatar 11.10.2010 10:04 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Už to nahlášené bylo, pouze jsem přispěl k danému bugreportu. Vývojáři to řešit neplánují.
10.10.2010 22:26 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Zůstaň si u Comic Sans. Dobře vystihuje tvůj vkus.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
10.10.2010 19:47 lukove
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
užasne to je.. hned po vyskusani som skusil aj xubuntu a je to rovnaka kvalita... snad brasero koli dvd podpore ale inac na rovnakej urovni kvality ako ubuntu.. proste uzasne distro.. so sikovnou vyriesenou podporou kodekov /mp3,flash/ a vzdy s cerstvymy updatamy - to je ubuntu .. inac xubuntu ma tlacitka stale napravo co je pre mna lepsie.
Petr Maleček avatar 10.10.2010 20:43 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem dnes upgradoval z 10.04 na 10.10 a musím říct, že pánové (možná i dámy) opět zapracovali. Vzhled se mi líbí (používám Radiance), font Ubuntu je nádhernej a nová verze Cairo-Docku je taky fajn :-) Já jsem s 10.10 spokojen :-) Co se týče rychlosti, tak jsem nezaznamenal rozdíl, ale vzhledem k HW to asi není možné a podstatné (Atom n280, 1GB RAM, 250GB 5400rpm disk), ...
LinMuck, WinFuck :-P
Vojtěch Trefný avatar 10.10.2010 21:17 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
(možná i dámy)
Určitě i dámy ;-)

http://fridge.ubuntu.com/node/2135
Fluttershy, yay! avatar 10.10.2010 22:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Taky jsem upgradoval. Lehce upravené Xubuntu. Lehce se mi rozesraly repozitáře, k tomu některé závislosti, nacpal se mi na místo mého vzhledu nějaký nový (IMHO hnusný)... Ale třeba to nebude špatné, ale nový software by mohl být i bez těch komplikací. Možná bych se měl vrátit k Archu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
10.10.2010 23:08 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Někde jsem zahlédl, že by od 10.10 chtěli zařazovat do repozitářů i aktuální verze. Otázka je, jestli se jim to bude dařit.

Mně se automatický upgrade také nepovedl, ale 20 minut ruční práce a je to v pořádku.
11.10.2010 23:40 Bruce | blog: O čom ani Chuck Norris nepíše | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Ja vždy radšej 2-3 týždne po vydaní počkám, kedysi dávnejšie tam mali v upgrade nejaký bug, tak mi to rozhodilo systém, odvtedy som k tomu nedôverčivý :) Ale je to ťažké vydržať po prečítaní pozitívnych reakcií :)
10.10.2010 22:43 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už na tom jedu spokojeně dva měsíce.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
10.10.2010 23:57 Bruno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Tak jsem si to nainstaloval a zjistuju, ze mi nechce poradne fungovat Samba. PC na siti vidim, ale kdyz kliknu na nejakou slozku tak to vyhodi chybu a dela to u vsech PC co maji nainstalovano Ubuntu 10.10 :-( . U verze 10.04 to bylo OK. Ma nekdo dalsi s tim problem? Doufam, ze nebudu muset prejit zpet na verzi 10.04 jenom kvuli tomuto, kdyz to potrebuju.
11.10.2010 00:12 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
U mě není problém? Chtělo by to nějaké další informace (logy na klientovi a na serveru).
11.10.2010 00:35 Bruno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Přílohy:
Nasel jsem jenom tohle. Nainstaloval jsem zpet verzi 10.04 na jednom z PC a dela to taky i na nem, tak nevim kde je chyba. Pred tim to chodilo v pohode.
luta avatar 11.10.2010 12:02 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

včera jsem ho nahodil na 2.4ghz celeron 678MB RAM, radeon 9550, 80GB sata a ten komp je na tom tak nějak na hraně s použitelností..hlavně to jednojádro je sakra poznat pokud se něco instaluje přes sw center :(

11.10.2010 16:58 Creator of Myths
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
A nebude to spíš vytížením disku? S menší pamětí se častěji sahá do swapu, při práci s vytíženým diskem se výkon zdá horší, než je.
luta avatar 11.10.2010 22:22 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“

celej ten sw center mi přišel pomalej a zasekanej a v tu dobu to ještě neswapovalo , uvidime až to pořádně omrknu. To byla taková fofr instalace mladé na komp páč se jí nový ubuntu libilo takže jsem neměl moc času zkoušet a ladit. Před tím tam bylo xubuntu 9.04 a to jsem chtěl dát pryč páč to byl bastl gnome a xfce, ale zdálo se krapet svižnější

Kdyby tam byl rychlej net tak tam má dávno Archa ale na to nemám čas :-D

luta avatar 11.10.2010 22:41 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“

oprava 768 :-D

Petr Maleček avatar 11.10.2010 19:10 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.10 „Maverick Meerkat“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevíte jak je to s tou optimalizací na i686 ? Koná se nebo ne ? :-)
LinMuck, WinFuck :-P
31.1.2011 15:07 ABCDEF
Rozbalit Rozbalit vše Netbook Ubuntu Remix - launcher
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Možná jsem nemehlo ale i přes všechny Vaše výtky k Ubuntu jsem si na něj jaksi zvykl ... asi mám přeci jen z Win zažitý způsob ovládání pomoci klik-klik-klik. Koupil jsem si dnes už docela levný Eee 901 a mám problém s tím sloupcem vlevo. Launcher, nebo jak se mu nadává ... máte někdo šikovný příkaz jak tohle paskvilum odstranit a navodit klasické menu jako v desktop Ubuntu? Samotná 901 má pidi monitor, nepotřebuji aby mi tam ta potvora dělala proužek.Předem děkuji za pochopení (opožděná reakce opožděného příznivce Linuxu?) a samozřejmě pomocnou ruku.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.