Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 04:23

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
otula avatar 9.6.2011 11:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chybí mi tam jeden z nejschopnějších nástrojů – darktable. Po opravení chyby s barevným posunem modré barvy nemá chybu, přičemž je narozdíl od LightZone či jiných podobných nástrojů zdarma.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
9.6.2011 11:40 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
To GUI je naprosto nepoužitelné. Zlatý ufraw.
9.6.2011 12:00 alfonz_mucha www.dlauhy.cz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Dobrý den,

v čem vám připadá GUI darktable nepřehledné a "nepoužitelné"? Můžete mi například napsat alfonzamucha at email cz a pak se pokusíme problém vyřešit.

9.6.2011 12:01 alfonz_mucha www.dlauhy.cz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
V každém případě souhlasím s tím, že ufraw je také vysoce použitelný.
9.6.2011 12:16 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy

Vzhled a ovládání naprosto odlišné od zbytku (desktopového) prostředí, intuitivnost veškerá žádná (částečně za to asi může mizerná lokalizace, pokud to v originále není stejně špatné). Měl bych i konkrétní připomínky, ale před pár týdny jsem to po několika pokusech o používání vyhodil a vrátil se k ufrawu (rawtherapee se ještě celkem dá, rawstudio mi přišlo příšerné, ale jinak). Vyřešit? Nejlépe zahodit a napsat znovu.

9.6.2011 12:40 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
A na základě této konstruktivní připomínky čekáš co? Že to vývojář zahodí a napíše znovu? A to navíc úplně stejně, protože kromě toho, že to má napsat znovu, se nic nedozvěděl.
9.6.2011 13:36 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy

Ať si vývojář dělá dle libosti. Jenom bych si z hlediska použitelnosti takový paskvil nedovolil propagovat. Schválně jsem si teda teď hodil verzi 0.8 se stabilního PPA v Ubuntu 10.04.

Nerespektuje systémové nastavení vzhledu (GTK aplikací) a nepoužívá normální nabídky, lišty apod. Takže prvky GUI jsou nekontrastní, špatně se od sebe odlišují (zvláště při sníženém podsvícení displeje) atd.

Navíc po kliknutí (mimo celoobrazovkový režim) se (bezdůvodně) přesouvá okno.

cezz avatar 9.6.2011 17:42 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
To nerespektovanie systemoveho nastavenia GTK sa da zmenit a ma to svoj zmysel. Tiez som nakoniec darktable zavrhol, lebo mi nesedelo, ale nemyslim si, ze je to zly SW. Urcite nie paskvil. Vidno za nim kus dobrej prace.
Computers are not intelligent. They only think they are.
9.6.2011 19:11 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Co má smysl? Že to nejde bez hrabání se v konfigurákách používat na netbooku se stáhnutým jasem? Děkuju pěkně, takový smysl si rád nechám ujít. Netvrdím, že z toho nemůžou vyjít pěkné obrázky, ale to GUI to totálně zabíjí.
9.6.2011 20:43 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
No nevím co s tím vyvádíte, ale obecně jestli převod rawu, tak na to bych řekl, že netbook se stáhnutým jasem je nepoužitelný s čímkoliv :D
9.6.2011 23:22 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Stáhnutí fotek v "terénu" (prostě když mi dojde místo na kartě, chci si radši udělat zálohu nebo tak něco) a případně odstranění těch máznutých nebo přepálených.
10.6.2011 08:28 zenhas | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
kvůli tomu je přece nepřevádím z raw do čehokoli jiného. rozmazanou fotku poznám přece už z náhledu.
Tomáš Bžatek avatar 10.6.2011 10:49 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Nepoznas. Velice casto se do RAWu bali jen polovicni JPEG, s buhvijakou kompresi a parametry, minimalnim doostrenim apod. Vysledna fotka vyvolana z RAWu vypada uplne jinak.
Koupim litajiciho tucnaka
10.6.2011 11:36 zenhas | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
jak to že ne? vždyť to tak dělám. :) mnoho špatných fotek smažu už ve foťáku, zbytek při nahrávání do PC podle náhledů. A těch pár u kterých si nejsem jist, na ty se podívám. Ne ale na ztemnělém netbooku. Na normálním PC s monitorem.
Tomáš Bžatek avatar 10.6.2011 13:25 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Aha, tak to mas asi jeden z tech fotaku, kde je vzadu obrovsky displej na ukor ergonomie :-)

Ja nevim, ja displej pouzivam jen na histogram, nemam duveru ani v moderni displeje s vysokym rozlisenim, kde bych rozdil v zaostreni pri hloubce ostrosti 1-2 cm nepoznal. V terenu se ma clovek soustredit na foceni, ne cumet na displej.
Koupim litajiciho tucnaka
10.6.2011 13:38 zenhas | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Aha, tak to mas asi jeden z tech fotaku, kde je vzadu obrovsky displej na ukor ergonomie :-)

asi jo, D300 je takový křáp který nemá scénické režimy, ani full automat. Taky musím zcela neergonomicky mačkat spoušť a co hůře, měnit objektivy ručně. :-(

V terenu se ma clovek soustredit na foceni, ne cumet na displej.

tak nech netbook doma a vezmi si více karet. :-)
Tomáš Bžatek avatar 10.6.2011 15:12 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
asi jo, D300 je takový křáp který nemá scénické režimy, ani full automat. Taky musím zcela neergonomicky mačkat spoušť a co hůře, měnit objektivy ručně. :-(
Tyjo, D300 jsem mel v ruce hned pote, co vyslo, od te doby i pozdejsi modely a i kdyz je ten displej skvelej, stejne bych se neodvazil na nej spolehat co do kontroly zaostreni na spravne misto. Asi su prilis zvyklej na kontrolu v klidu na monitoru.
tak nech netbook doma a vezmi si více karet. :-)
Jo to neni problem, taham s sebou dve sady karet (CFka master a SD pro backup, simultanni zapis), ale nez to tridit v terenu a kodrcat se s notasem, to radsi doma v klidu :-)
Koupim litajiciho tucnaka
11.6.2011 09:04 zenhas | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Jo, to já taky, ale původní reakce byla na třídění fotek v "terénu" a potřebu konverze raw pro tento účel na netbooku. Podle displeje mažu jen fotky, které jsou viditelně rozmazané nebo hodně špatné (hodně pře nebo podexponované, zaostřené mimo ...). U fotek letících letadel nebo ptáků se to pozná celkem snadno. Jelikož fotím většinu času na plný manuál, sem tam se taková fotka vyskytne a není důvod si tím co stejně zahodím svinit místo na kartě a nosit to až domů.
11.6.2011 11:31 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Ne každý nafotí a jde třídit domů. Když jsem někde týden a nemám u sebe z elektroniky nic jiného než telefon, foťák (s rychlou kartou na 400 snímků) a netbook, nemůžu si moc vybírat.
11.6.2011 11:34 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
A to nepočítám případy, kdy jdu jenom s batohem, takže místo netbooku mám malý tablet se záložní kartou a nemůžu si to většinou ani píchnout do elektriky. Takže uvedený postup na tabletu...
11.6.2011 11:59 zenhas | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
To jistě ne, pro takový případ mám 5-6 rezervních karet a při focení přemýšlím (obrázky nesypu jak z kulometu.). V batohu to zabere míň místa než tablet nebo netbook.
11.6.2011 21:23 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Jo tak při focení přistávajících letadel za úsvitu proti slunci jsem se mohl jenom modlit, aby to vyšlo. Tablet (nemyslím tím zrůdnosti jako ajped) jsem kvůli GPS měl tak jako tak.
10.6.2011 13:16 JanM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Nevím, jak výkonný stroj taháte do "terénu", ale počítám, že to žádné dělo nebude. Což souvisí s tím, že použít dt není zrovna rozumné, strávíte u toho mládí.

V mém případě ukládá foťák náhled do raw v plné velikosti, jen s trochu větší JPEG kompresí. Takže stačí digiKam + vložené náhledy.

Nebo použít ufraw-batch a konvertovat raw v poloviční velikosti.
11.6.2011 11:26 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Modernější pentium se 4GB RAM, mé PC doma není o moc výkonnější.

Běžně používám Geeqie (umí náhledy z RAW) na rychlé pročištění, ale občas to nestačí, takže ufraw-batch a pak Geeqie. Třeba Raw Therapee se mi pro tyhle účely líbil víc, ale nesedlo mi na něm zase něco jiného.
Tomáš Bžatek avatar 9.6.2011 23:24 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Mimochodem, GTK 3 oficialne podporuje alternativni styl - dark theme. Mely by ho spravne podporovat vsechny themes. Cil je jasny - video aplikace a prace s fotkami. Tmavy vzhled je jen prospesny, berete-li praci s fotkama jen trochu vazne.
Koupim litajiciho tucnaka
Tomáš Bžatek avatar 9.6.2011 13:57 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Profi nastroje maji vetsinou uplne jine ovladani, nez na ktere je clovek zvykly. Viz. treba GIMP.
Koupim litajiciho tucnaka
9.6.2011 14:15 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Bohužel. Navíc vzhledem ke zkušenostem z MS Windows nejen profi nástroje. Každý pes jiná ves.
Tomáš Bžatek avatar 9.6.2011 14:27 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Vsak to je jedine dobre. Dumyslne ovladani klavesovymi zkratkami a moznost detailniho nastaveni.
Koupim litajiciho tucnaka
9.6.2011 19:13 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Nějak jsem si nevšiml, že bych si v běžných aplikacích KDE nemohl nastavit klávesové zkratky. Dokonce i v GNOME to přes nějaké ty "registry" jde. Ale tady jsem se díval do nastavení a skoro nic jsem tam neviděl.
10.6.2011 08:22 JanM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Klávesové zkratky jsou špatně navržené. Předělání vnitřností, aby to fungovalo dle očekávání, je předmětem letošního GSOC...
9.6.2011 15:10 JanM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
K tomu snad jen, že vývojáři dt jsou do jisté míry "sví" - mají vyhraněné názory, jak má GUI vypadat a co má dt dělat.

Typickou ukázkou je trvání na statickém pohledu "filmových rolí": dt ignoruje změny v adresářích - přidaných/smazaných fotek si nevšimne. Též nelze procházet adresářovou strukturu. (Na toto se v mailing listu neptejte, odpovědi bývají poněkud podrážděné.)

A představte si, že za cílovou skupinu jsou považováni spíše zkušení fotografové (myšleno zkušení v počítačovém zpracování fotek). Co to konkrétně znamená, netuším. (Ale asi to nebudou fotografové používající Photoshop či GIMP.)

Jinak téma vzhledu si můžete vytvořit vlastní (nezkoušel jsem, ale nedávno jsem zahlédl nějaké příspěvky na toto téma). Zkuste google.

Lokalizace (to je moje práce) by měla odpovídat originálu, nicméně i vývojáři vědí, že názvy v angličtině jsou trochu nesjednocené a nesourodé, někdy bych řekl, že i zavádějící.

Spustťe si darktable v angličtině "LANG=C darktable" a uvidíte sám. Případné návrhy na opravy překladu můžeme probrat.

Nicméně, jakmile pochopíte, jak dt funguje, tak zjistíte, že UFRaw už nepotřebujete... V dt raw soubory zpracujete daleko rychleji.

P.S. A ještě něco: zkompilujte si aktuální GIT verzi, ta poslední vydaná verze je hooodně stará. Pokud vývoj dt neustane, tak cca za rok by to mohl být velmi dobrý kousek sw.
9.6.2011 19:18 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy

Jak jsem psal, něco takového používat odmítám. Kdyby ta funkcionalita byla kdovíjak zajímavá, pokusím se ji portovat do nějaké použitelnější aplikace nebo si udělám fork, protože se můžu vykašlat na něco jako:

Typickou ukázkou je trvání na statickém pohledu "filmových rolí": dt ignoruje změny v adresářích - přidaných/smazaných fotek si nevšimne. Též nelze procházet adresářovou strukturu. (Na toto se v mailing listu neptejte, odpovědi bývají poněkud podrážděné.)
otula avatar 9.6.2011 15:38 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
To GUI je naprosto nepoužitelné. Zlatý ufraw.
A GUI například LR ti nepoužitelné nepřijde? Stačí pochopit, jakým stylem se v programu pracuje, a GUI se stane velmi použitelným. Jediné, co mi tam chybí, je podpora pro raw Foveonu, takže to řeším tím, že do něj cpu 16bitový TIFF.

Ale když vezmu třeba Nikon a jeho NEF, tak rozdíl mezi vyvoláním v ufraw a DT je propastný. Jak co se pohodlnosti a rychlosti týče, tak co se výsledku týče. Dostat z NEF pěkný výsledek přes ufraw je docela porod. Z DT vyleze většinou bez dalších úprav rovnou přepychová fotka…
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
9.6.2011 17:13 zenhas | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Taky jsem si to zkusil a pak se vrátil zpět k Bibble.
9.6.2011 19:21 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Přijde. Nestane.
9.6.2011 20:04 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Bohužel i pro Olympus E-620 je ufraw nepoužitelný. Fotku to sice načte, ale zobrazí se téměř o 2 EV tmavší, netuším proč. Navíc mi jeho ovládání přijde nepohodlné.

Darktable se mi líbí (nicméně souhlasím s jeho nevýhodami, který byly řečeny výše).

Nejvíce mi však vyhovuje Bibble, zejména díky rychlostí a Noise Ninja. Jako nevýhoda mi u něj ale přijde cena a absence češtiny.
Tomáš Bžatek avatar 9.6.2011 12:05 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Jo, zkousel jsem ho a ma obrovsky potencial... jeste to doladit.

Na druhou stranu, odkazovana Picasa je dlouho mrtva a na novejsich distribucich je problem ji rozjet.
Koupim litajiciho tucnaka
gtz avatar 9.6.2011 14:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Hlavně, že tam googlu již hodně dlouho visí ta 3.0 Beta, která stejně valí přes Wine.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Tomáš Bžatek avatar 9.6.2011 14:26 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
O te prave mluvim. Tolik problemu s tim nevyvazi zadnou funkcionalitu.
Koupim litajiciho tucnaka
Vašek Lorenc avatar 9.6.2011 13:11 Vašek Lorenc | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
+1

Souhlasím s tím, že je to velmi povedený nástroj.. A ovládání je poměrně intutivní, zažilo se mi poměrně rychle. Potenciál darktable je obrovský.

Nedávno mi tam ještě chyběly nějaké lepší odšumovací nástroje, ale je to čím dál lepší..

...včetně majestátného loosa
otula avatar 9.6.2011 15:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Jujda, tam přibyla odšumovadla? To jsem si vůbec nevšimnul, musím na to večer doma kouknout :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
9.6.2011 15:38 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
neznal jsem

dík moc, vypadá parádně
otula avatar 9.6.2011 15:41 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Já jsem na něj narazil na serveru Libre Graphics World a byl jsem nadšen. A nadšení ze mne ani po měsících používání neopadlo :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
9.6.2011 11:57 alfonz_mucha www.dlauhy.cz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkné, jsem rád že někdo udělal větší srovnání velkých programů, je to důležité pro další rozvoj a lidé kteří přijdou se mohou rychleji z orientovat čím se mohou pokusit nahradit Zoner. Přidal bych do tohoto seznamu Darktable, což je program s neobvyklou aktivitou a rychlostí vývoje a v současné době má workflow a práci s obrázky na velmi dobré úrovni.

Nezbývá než poděkovat autorům za tyto programy :)
9.6.2011 12:56 Rivon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Existuje v Linuxu možnost stáhnout si z Nikona D3100 fotky do PC? Když to připojím, tak se nic nestane. Zkoušel jsem hledat nějaký drivery nebo něco, ale nic jsem nenašel.
9.6.2011 13:09 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
D3100 neumí mass storage? Koukni se do nastavení foťáku.
9.6.2011 13:27 helb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Asi ne (minimálně D90 a D700 to neumí, bohužel). Používá to PTP, fotky jdou stáhnout třeba přes gphoto2. Já to vyřešil čtčkou karet za dolar a půl z EBaye a nouzově gphotofs.
Tomáš Bžatek avatar 9.6.2011 13:58 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
V Gnome by se ti mel pripojit automaticky, pokud ho gphoto2 a udev znaji. Chce to cerstvy system.
Koupim litajiciho tucnaka
9.6.2011 16:51 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Ale umí, dá se to nastavit v preferencích. případně zmiňované gphoto2 a nebo Digikam (a určitě i další) umí PTP.
9.6.2011 17:19 zenhas | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Já si zvykl stahovat fotky přes čtečku. Neválí se mi foťák po stole. Může zůstat pohodlně v batohu. Navíc většinou stahuju víc karet najednou a čtečka mi přijde mi pohodlnější. V kombinaci s Rapid Photo Downloader to je nepřekonatelné kombo. :-)
9.6.2011 13:57 Rivon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
No kdyby to umělo, tak sem asi nepíšu. Ve Windowsu to jde tuším přes nějakej speciální driver. Momentálně nemám notebook se čtečkou karet, takže musím vždycky do Windowsu, abych si stáhnul fotky.
9.6.2011 14:31 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Tak v tom případě jedině gPhoto. Dokud uživatelé nepřimějí výrobce k dodržování standardů, budou muset řešit takovýhle nepříjemnosti.

Jinak čtečka bývá nejjednodušší a nejrychlejší řešení.
9.6.2011 18:39 Rivon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Tak jsem vyzkoušel GPhotoFS a funguje to bezvadně :). Teď bych se ještě moh naučit používat nějakej ten program na úpravu RAW. Zatím to ale není potřeba. JPEGy vcelku slušně dostačujou :)
Jiří Svoboda avatar 10.6.2011 09:13 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Jenže PTP protokol (přes který stahuje gphoto2) je standard. A podle mnohých má být ve foťácích právě on a ne nějaký Mass Storage. Umožňuje spoustu zajímavých věcí, např. stažení jen náhledů.

Z mého pohledu je nejlepší, když má foťák protokoly oba a jdou přepínat.
10.6.2011 14:01 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Pokud podporuje oba a jdou přepínat, tak proč ne. Ale pokud podporuje jenom jeden, tak raději mass storage. Funguje kdekoliv a bez instalace.
10.6.2011 07:47 HB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Ja mám za 220kč čtečku SD karet. Taková malá "redukce" z SD karty na USB. SD karta se pak chová jako USB klíčenka, nepotřebuje zváštní napájení (napájeno z USB).

10.6.2011 15:47 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Používám čtečku z DX za max. dva dolary. Funguje.
Tomáš Bžatek avatar 10.6.2011 16:28 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Bacha na to, spousta ctecek, co mi prosla rukama, nereportuje I/O errory a posila nahodne data v takovych pripadech.
Koupim litajiciho tucnaka
11.6.2011 11:22 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
To není tento případ.
9.6.2011 14:53 mrw
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Mám Nikon D90 a po připojení USB kabelu vyskočí v KDE hláška o připojení. Fotky pak stáhnu přes Digikam (schovaná gphoto2, takže bych hledal podporu pro D3100 na jejich stránkách). Distribuce ARCH.

To co jinak malinko zlobilo mě, bylo načítání RAWů z Nikonu. Žádný z OSS nástrojů nezobrazil výsledek úplně v pořádku, častá byla silná podexpozice. Po pročítání fór jsem našel metodu jak z View NX vykrást barevný profil a použít pro UFraw. Nastalo výrazné zlepšení především podexpozice, ale barevné podání a světla (důležité při podmračené obloze) pořád malinko pokulhávaly.

Věc se má tak že Nikon nezveřejnil detaily formátu *.NEF a proto kdo chce 100% výsledek, tak asi nejjednodušší cesta je přes oficiální programy Nikonu. Nehledě na korekce vad Nikkorů (Mám 18-105 a 35/1,8G - oba jsou to skvělé objektivy)

Mé řešení je zatím takové, že jsem po delším boji rozjel ve Wine Capture NX, kde načtu NEFy (RAWy) a na nic moc neklikám aby to nezhučelo a překonvertuju do TIFů. S TIFy pak pracuji dál, Rawtherapee, Gimp.

Ještě by bylo hezké, aby už bylo brzo v GIMPu 16b na kanál. Pri korekci světel (mírných přeexpozic)by to potěšilo.

Toť mé čtyřměsíční zkušenosti s Nikonem :-)

Dobré světlo :-)
gtz avatar 9.6.2011 14:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně spíše schází nějaký nástroj pro externí ovládání Canon DSLR (remote capture). Pro Widle to existuje, ale pro linux ne.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
9.6.2011 14:17 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
To by mě nakonec taky zajímalo. Obecně výrobci to dodávají, třeba Olympus to určitě k některým foťákům dává.
gtz avatar 9.6.2011 14:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Pro Linux existuje tuším jen něco pro Pentax. pkremote
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
9.6.2011 14:53 JanM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Proč myslíte?

Kdysi jsem to zkoušel s 5D Mk II a +/- fungovalo (přes darktable, který využívá gphoto2). Nefungovalo úplně vše, ale nastavit čas/clonu a vyfotit snad šlo.
gtz avatar 9.6.2011 15:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
Marka nemám, zkoušel jsem to na 300D tak i na 450D a nepodařilo se mi to nějak dokopat, aby to chodilo.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
stativ avatar 9.6.2011 15:41 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
400D i 350D fungují bezproblémově přes gPhoto2, a hádám, že tomu tak bude i pro další DSLR od Canonu.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
gtz avatar 9.6.2011 20:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a nástroje pro fotografy
přes gPhoto2 to bylo v pořádku, ale funkce remote se mi nějak nepodařily zprovoznit.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.